Jeep Cherokee 4.0 P0203 Hata Kodu Sorunu Ve Çözümü

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan alisga Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 20
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 9,414

alisga

Kamp I
Mesajlar
129
Tepkime Puanı
63
Yer
Ankara
Merhaba arkadaşlar, belki birilerinin işine yarar diye geçen hafta yaşadığım bir tecrübeyi paylaşmak istedim.

Hanım çocuk hafta sonu şehirde turlarken aniden CHECK (arıza) lambası yandı ve araba teklemeye başladı. Benzinden LPG ye, LPG den benzine alıyorum yok, banamısın demiyor. Neyse bir markete geldik, hanımla çocuğu gönderdim, ben parkedip geliyorum diye, önceden 25tl aldığım OBD II okuyucuyu taktım ve hata koduna baktım > P0203 hatası vermiş. Kodun açıklaması 3.silindir enjektör devre arızası. Hay aksi iki hafta önce enjektörlerimi değiştirmiştim, 1 delikli enjektörleri 4 delikli olanlarla değiştirmiş ve sonuçtan çokta mutlu olmuştum. Arızadan bir gün önce de biraz çamurda oynamıştık arkadaşlarla kendime dedim ki gitti canım Enjektör . Lafı uzatmayayım hanımı çocuğu marketten alıp tekleye hoplaya arada bol mavi duman ile eve döndük. Zaten akşam oldu yapacak bişey yok içim sıkıla sıkıla aklım arabada evde takıldık.
Ertesi gün alet takımlarını aldım haydi iş zamanı aklım enjektörde ya eskiler duruyor eskilerden birini takıp hemen denemek istiyorum. Neyse başladım yavaş yavaş 3.enjektörü çıkarttım yerine eskilerden birini taktım. Sonra tekrar toparladım söktüklerimi, hadi çalıştıralım şimdi,
O da ne tekleme devam, üzerine öyle bir duman öyle bir çiğ yakıt kokusu var ki, hatta egzozdan benzin damlıyor resmen.
Kontağı kapatıp düşünme zamanı ama canım çok sıkkın bildiğiniz gibi değil, Sonuçta Enjektörden değil ama ne?
Ve düşünürken egzozdan benzin gelmesi, duman, koku..... bingo!!!! enjektör çalışıyor, ama durmaksızın. Yani kısa devre var 3.Enjektör tesisatında. Hay kafam zaten sorun kodu açıklaması vermiş bunu (enjektör devre arızası diye) okusana düzgün.
Biliyorum çok uzattım, söktüm bantları benzin enjektör soketinin altından, Lpg nin 3.Enjektörüne giden kabloyu ayırdım ve tekrar bağlayıp arabayı çalıştırdım...
Çalışması şiir gibi geldi bana. Her şey düzeldi bir anda, demek ki kısa devre varmış ben de çözmüş oldum. 4 delikli enjektörümü tekrar takıp toparladım üst kısımı. Bir deneme turu sonrası yüzümde kocaman gülümsemeyle Kare kasamı sevdim sevdim )
Müsait olunca da ustama gittim yaptıklarımı anlattım ve kontrol ettirdim. Gerekeni yapmışım zaten, çayını içmiş oldum.
Sonuç : P0201, P0202 , P0203, P0204, ...., P020X hatası alırsanız önce ilgili enjektörün kablo tesisatını kontrol edin sonra enjektöre dalın, pratik olmayınca enjektör sök tak bayağı vakit alan bir iş.
Selamlar.

 

Etiketler
enjektör


,
tebrikler. basit bir durum ama bilmeseniz usta öperdi kesin. 4 delikli LPG enjektörü nasıl bir şey ? Benim enjektörler emme manifolduna bağlı, kapaklara değil. Yani üst kapağa doğrudan bağlı türde bir şey mi siznkiler?
 


Yok hocam LPG enjektörü ile hiç uğraşmadım, 4 delikli olan benzin enjektörü


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 




Bu arada bugün 4. Vitese geçmediğini farkettim, şimdi bunun üzerine eğileceğim, kesin basit birşeydir ama ne ?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

bence DRBIII ile şanzımana bir bakmak lazım, eğer motor tamamen doğru çalışıyor ise, ve eğer şanzımanda vuruntu vs gibi şeyler yoksa belki sadece bir selenoid bozuktur, kablosu çıkmıştır vs.
 

bence DRBIII ile şanzımana bir bakmak lazım, eğer motor tamamen doğru çalışıyor ise, ve eğer şanzımanda vuruntu vs gibi şeyler yoksa belki sadece bir selenoid bozuktur, kablosu çıkmıştır vs.

Öğleden sonra bakacağım hiç sıkıntı yok çalışmada vites geçişlerinde geri kaçma vs yok, ustaya gitsem şanzıman indirir ama kesin basit bir şeydir. Yabancı forumlara baktım sigorta olabilir, roket teli aşırı gerginse olabilir diyorlar. Akşam yazarım sonucu


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

Evet bunu da çözdüm sigortadanmış yeni konu açıp yazacağım ki başına gelen biri olabilir.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Tepkiler: KLL

4.0 sıralı 6 nin gözünü seveyim. herşey ortada. V motor benden uzak olsun. yada BENZ filan olsun anca öyle bundan sonra.
 






Bizde de elektrik tesisat sorunu var araç çalışıyor çalışmıyor Avrupa yakasında varmıştır bunun elektrik tesisatından anlayan bir usta beyler..


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 


İstanbul dan arkadaşlar yardımcı olurlar usta için, biraz anlatsan sorunu fikir yürütelim istersen ilk çalıştırma mı sıkıntı hiç mi çevirmiyor çalışınca herşey normal mi
 

Araçta şöför koltuğun altına kesici koymuşlar plastik bir anahtarı var onu çevirince elektrik geliyor sonra marş çeviriyorsun.Elektrik açıp marş o çevirdiğim zaman çeviriyor marşı ateşleme yapmıyor sanırım çevirmede problem yok. Mesele çalışmadı geçen gün bıraktım ertesi gün bastım çalıştı


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 


İmmobilizer iptal mi, koltuk altına kesici niye koymuşlar ki


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi