İnfiniti Fx35 Hakkında Bilgi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan MuratHoca6887 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 9
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 7,511

MuratHoca6887

Ana Kamp
Mesajlar
49
Tepkime Puanı
10
Merhaba arkadaşlar.
Bu aralar Fx35'lere takmış durumdayim. Büyük ihtimalle de alacam.

Ama araç hakkında çok bilgim yok.
Bu aracın kronik problemleri hakkında bilgi verebilir misiniz?
Yakıt, vergi gibi konulara girmeyelim lütfen. Bu konuları kafama takmıyorum.

Alırken nelere dikkat edeyim.
Standat bakımlı olması falan dışında özellikle belirteceğiniz bir konu varsa öğrenmek isterim.

Bir de 2003-2005 arası ile 2005-2008 arasında sadece panjur ve iç aksam farkı dışında bir fark var mı? Özellikle Motor şanzıman olarak?
Şimdiden teşekkürlerimi sunuyorum.
 

Etiketler
Artilari:
Guclu motor, Japon arabasi-az sorun, keyifli motor homurtusu

Eksileri:
Gunumuz araclari icin fazlasiyla demode
Asiri yakit tuketimi, yuksek hacimli motor
Trim sesi
Doseme derileri kolaylikla parlayabilen cinste idi, yasi dolayisiyla duzgun dosemesi olan bir arac bulmak oldukca guc
 

Günümüz araçları için fazlasıyla demode düşüncenize katılmıyorum.
Şahsen çok modern durduğunu düşünen biriyim.

Yüksek hacimli motora neden eksi olarak düşündüğünüzü anlayamadım.

Yakıt tüketimi araştırmalarıma göre 12-15 LT arası şehir içi. Böyle bu motor için gayet ideal ki yukarıda da yazdım zaten yakıt vergi gibi konuların sorun olmadığını..

Benim merak ettiğim konular KRONİK PRONLEBLERİ var mı?
ALIRKEN ÖZELLİKLE DİKKAT ETMEM GEREKENLER nelerdir? (Turbo, enjektör, bakım vs. zaten bakılır. Bunların dışında)

Özellikle daha önce kullanmış ya da hâlâ kullanan arkadaşlar cevap yazarlarsa sevinirim.
 

Kullanmadım ancak kullanan ve LPG montaj sektöründe olan bir arkadaş; bu araçların LPG ile uyumlu olmadığını, aracı kullanmanın kendisine çok zevk verdiğini ancak LPG kaynaklı motor problemi yaşadığını ve yaptırdığını, sattıktan sonra da sattığı kişinin daha sonra benzer sorunlar yaşadığını söylemişti.
 

Cevabınız için teşekkür ediyorum.
İlanlara baktığımda geneli LPG'yi yeni taktırmış ve satışa koymuş. Demekki bundan dolayı.
Demekki taktıran sorun yaşıyor. Açıkcası ortalama tüketim çok değil motoruna göre. Benzinde kullanılabilir.
Daha önce pathfinder vardı. 10-12 lt tüketim vardı. Hadi bu da 12-14 lt yaksın..
 



Baktığımız, bindiğimiz araçlar mantık çerçevesinde düşünülerek alınıp binilecek araçlar değil diye düşünüyorum. Beğeniyorsanız ve istiyorsanız, imkanınız varken şansınızı denemelisiniz.
 


Demode kavrami konusunda yorumum sahsi idi. Farkli dusunmeniz dogaldir.

Yuksek hacimli motor tuketim bakimindan uzucu oldugu icin keyfinizi kacirir. 12 litre ile sehir ici yalnizca bir hayalden ibaret olacak, aracin surucusuz agirligi 2 ton mertebesinde. Atmosferik ve eski tip bir sanzimana sahip ( saglamlik problemi yok ama yavas ve az vitesi olan bir kutu). 17-20 litre araliginda bir tuketim olacagini on gorun siz her halukarda... Arastirdiginiz kaynaklar sizi yaniltmis olmasin sonradan...

Turbo bakimi yaptiricam demissiniz. Sanirim turbo takilmis bir FX bakiyorsunuz Zira 2003 model FX35 lerde turbo yok, atmosferik makineler...

Ozellikle daha once kullanmis biri olarak yazmistim Kazasiz surusler...
 


Dogru montaj hikayeleri donup durur bu islerde...

Nacizhane, en iyi kitte bile, tesisata sonradan mudahale yapiliyor, ne idugu belirsiz hortumlar, sogutma sisteminizde kaucuk borularin baya falcatayla kesilip yamali bohcaya donmesi... Enjektorlerin ve sonradan eklenen tesisatlarin genellikle saga sola cirt ile tutturuluyor olmasi, ne idugu belirsiz kelepceler, aracin tank icin punch ile delinmesi, insaat malzemesinden bozma silikonlamalar vs.vs yeniden izole edilmesi. Liste uzar gider... Yok ya, biz boyle yapmiyoruz diyenler parmak kaldirsin, once fiyat alip, sonrasinda hemen siraya girelim...

Bunlara katlandiniz diyelim, projesi, muayene, ruhsata isletme surecleri... Onlar da bitti, ayar konusu bas gosterecek, efendim AFR ayari yaptiralim... Peki yaptirdik... Regulatorumuz bir sure sonra basladi basinc degistirmeye (Yok ya niye degistirsin. Hi hi, peki tamam) Ayar mi yaptiralim yeniden, regulator mu yenileyelim ? Olasi bir arizada herkes at topu tut topu digerinin uzerine gonderecek sorumlulugu... Bir de dogru ustaya dusmemissin muhabbetleri... Bitmeyen hikayeler...

Hepsinden gectik, bunca yillik LPG sektoru var, hangi aracta EGT kac derece artmis, motor arizalarinin ne kadar LPG temelli olmus, elle tutulur somut bir bilgi yok. Klasik LPG sorunlari, yuksek EGT nedeniyle subap ve piston problemleri, su kacaklari, regulator degisimine bagli olarak yakit haritasindaki degisiklikler (kucumsemeyin sakin, ufak bir vuruntuda motoru kucaginiza almaniz an meselesi bu gibi problemlerde). Ariza lambasi... Oralara hic girmeyelim...

LPG lobisinden itirazlar gelecektir... Peki diyorum... Haklilar... Ekmek parasi...

Bu islerin yillarca tadina baktiktan sonra, eger projelik bir araciniz yoksa, gundelik kullandiginiz araciniza fabrikanin taktiginin disinda tek bir civata dahi takmayin derim... Kazasiz surusler...
 

Hocam bence 17-20'ler de biraz hayali geldi. Gerçi sürüş tarzına göre değişebilecek bir durum bu. Yakmak isteyen 10 da yaktırır 30'da..
Turbo bakımı derken genel olarak yazmıştım onu. Hani şu araç nasıldır alınır mı diye sorulunca bilende bilmeyende hemen Turbo enjektör iyi baktır vs yazarlar ya. O şekilde yorumlar yazılmasın diye Ona binaen yazdım. Turbo olmadığını biliyorum elbette.
Şanzıman konusuna gelirsek 5 ileri bir şanzımanla 2 tonluk ağırlığıyla yeterli hızlanmaya sahip bir araç bana yeterli.
Şu an 12 lt dizel yakan bir SUV ile 16 lt yakan benzinli bir araç aynı maliyete geliyor. Pathfinder da ortalama olarak 10-12 lt arası yakıyordu. Bunun da ortalama olarak 12-15 arası yakacağı düşüncesindeyim. Yaşadığım şehir küçük ve sakin bir yer. Trafik yokuş vs yok. Yakıt olarak sorun olmadığını zaten ilk mesajımda yazmıştım. LPG düşünmüyorum ayrıca
Yorumlarınız için teşekkür ederim.
 


Yakiyor hacimli araclar, oyle 10 litreler sabit 90 bile mumkun degil. Hic umutlanmayin. Ha cok sakin kullanirsiniz 15-16 yakar ona sozum yok. Sanzimani hizlanma icin soylemedim, 5 vites oldugu icin devir araligi oldukca genis bantta, bir baska degisle motorun torklu yerlerinden her zaman faydalanamiyorsunuz (6-7-8 vitesli guncel sanzimanlarla kiyas ederek soyluyorum), bu da yol su yakit olarak geri donuyor size....Yakit problem olmadiktan sonra neden olmasin...

LPG konusunda fikriniz ok, lakin, alacaginiz aracin LPG li olmasi kuvvetle muhtemel... Ozet olarak, yine isiniz zor...