Evet iç yükseklik 190-195 cm civarında. Diğer yerli firmalarda iç yükseklik ne durumda bilmiyorum, benim boyum 177cm, eşim 170cm civarı. Ben rahatsız bir durum hissetmedim içerisinde.
-----------------------------------
Türkiyede 1.90 üzeri insan sayısı azdır sanıyorum.
Zannederim ortalama 1.73 civarlarında.
Kanaatimce 1.90 cm iç yükseklik yeterli.
NTV HABERİ:
Türk erkeklerinin boy ortalaması belli oldu
Ülkelere göre erkek boy ortalamalarını konu alan bir araştırma yayınlandı. Buna göre en uzun erkekler, 183 cm ortalama ile Hollanda ve Karadağ'da. 158 cm ile Endonezya'nın son sırada yer aldığı listede Türk erkekleri 174 cm ile orta sıralarda yer aldı.
Evet iç yükseklik 190-195 cm civarında. Diğer yerli firmalarda iç yükseklik ne durumda bilmiyorum, benim boyum 177cm, eşim 170cm civarı. Ben rahatsız bir durum hissetmedim içerisinde.
Çoğu firma 200 cm iç yüksekliğinin olduğunu söylüyor. Ancak iç yükseklikle beraber diğer etkenlerde ferahlığı etkiliyor. İç yükseklikleri aynı olmasına rağmen 5.25 erbada daralırken 4.30 pino çok daha ferah geldi bana. Uncle modelide boyut ve fiyat olarak baktığım. Ancak iç yükseklik nedeniyle onu elemiştim.
Satılık 2008 model Başoğlu 5.25 ruhsatlı bir karavana odaklandım. Karavan tecrübem yok. Fotoğraflardan görüldüğü kadar temiz. Donanımları da dolgun sayılır. Avantajları dezavantajları nedir. Nerelerini kontrol etmeliyim nelere dikkat etmeliyim. Değerli birikimlerinizle beni doğru yönlendireceğinize eminim. Saygılar
Teşekkürler Yücel Bey.
Ben forumda okumayı daha çok seven kesimdeyim. Çelebinin yapılış hikayesinden itibaren bütün yazılarınızı okuyorum. Paylaşımlarınız için elinize sağlık.
Satılık 2008 model Başoğlu 5.25 ruhsatlı bir karavana odaklandım. Karavan tecrübem yok. Fotoğraflardan görüldüğü kadar temiz. Donanımları da dolgun sayılır. Avantajları dezavantajları nedir. Nerelerini kontrol etmeliyim nelere dikkat etmeliyim. Değerli birikimlerinizle beni doğru yönlendireceğinize eminim. Saygılar
Evet ben de böyle biliyorum. Eğer araç çekme belgeliyse, o zaman muayene borcu olabiliyor. Dikkat etmek gerekli. Selamlar...
Sütten ağzı yananlar yoğurdu üfleyerek yermiş kimbilir başınızdan bu güne kadar neler geçti neler yaşadınız. Tecrübe en pahalı sermaye. Şimdiden tüm duayenlere teşekkürler.
Çekme belgeli araç trafikten düşürülüp ruhsatı ve plakası iptal edilmiyormu? Önemli bir uyarı hemen sorgulamalıyım.
Benim bildiğim kadarıyla Çekme belgeli araçlar tekrar trafiğe çıkabiliyor ancak Hurda belgeli araçlar çıkamıyor. Buna da dikkat etmek gerek. Çekme karavanlar muayene ettirmek gerekmesin diye trafikten çekilebilir. Bu durumda Çekme belgesi ile yine noter kanalıyla satılıyor. Ancak çekme belgeli araçların geriye dönük muayene borcu çıkabilir. Dikkatli olmak gerek.
Benim bildiğim kadarıyla Çekme belgeli araçlar tekrar trafiğe çıkabiliyor ancak Hurda belgeli araçlar çıkamıyor. Buna da dikkat etmek gerek. Çekme karavanlar muayene ettirmek gerekmesin diye trafikten çekilebilir. Bu durumda Çekme belgesi ile yine noter kanalıyla satılıyor. Ancak çekme belgeli araçların geriye dönük muayene borcu çıkabilir. Dikkatli olmak gerek.
Bilgi çok değerlidir sözüne güzel bir örnek. Çok teşekkür ederim. Odaklandığım karavanın detaylarını paylaşacağım fikirleriniz benim için çok değerli. Vakit ayırdığınız için çok teşekkür
Mobilya aksamı kontradan yapılmış emsallerinden 400 kg daha hafif olduğunu belirtmiş. Anlaşırsak kantara çekip ruhsatla istiap kontrolü yapacağım.
Yatak odası kapısı artı avantajı. Banyo tavanında perdeli sineklikli havalandırması var. Elektrikli termosifonu ön bagajda dolayısıyla içerde yer kaybı yok.
Thetford kasetli tuvalet takılı
Camlar sürgülü model. Önde panoromik pencere yok. Sanırım daha sonra hem öne hem de mevcutlar yerine özel pleksi pencere taktırmak konfor sağlayacak.
Plakası ve ruhsatı var. Satışta muayenesinin yapılmış olma şartı olması lazım. Satıcı masrafsız durumda olduğunu belirtiyor.
9000 BTU split klima (sanırım dışardan elt alındığında çalıştırılabilir. Güneş enerjisi yetermi bilemiyorum)
3 adet 185 watt güneş enerji paneli
90 Amper akü, karavanın tüm iç dış aydınlatma ve su pompasını 7 gün çalıştırdığını belirtiyor. Akülerin yeterliliği tecrübeyle öğrenilecek.
800 Watt Black&Decker invertör ve akü şarj cihazı var
Temiz su depısu 150 litre. italyan malı 12 volt su pompası mevcut
Kayar merdiven. Çeki oku Alman demiş sanırım ALKO. Başoğlu bu karavanlarda ALKO şasi mi kullandı bilmiyorum henüz.
Sonuç itibari ile hiç karavan tecrübesi olmayan biri olarak eşimle "gezmek" için edineceğim.
Gezmek amacıyla alınırsa biraz ağır bir karavan. Tek başına araca bağlamak ve araçtan ayırmak dahi bir problem olur. Daha çok sabit kullanıma yakın kullanımlar için düşünülebilir. Plakası ve ruhsatı varsa Başoğlu için fiyat çok değil bence. Dıştan kasetli tuvalet kullanım kolaylığı sağlar. Bu karavanı rahat rahat çekmek için ancak çift kabin kamyonet gibi araçlar gibi güçlü araçlara ihtiyaç var. Onlarla bile trafikte kullanması çok pratik olmayacaktır. Selamlar.
Biz bugün böyle desek de bu araçları da doksanların 1.6 sınıfı kartal gibi araçlarla çekmiş insanlar da var. Ama bir rampada dursanız kalkamazsınız mesela...
Gezmek amacıyla alınırsa biraz ağır bir karavan. Tek başına araca bağlamak ve araçtan ayırmak dahi bir problem olur. Daha çok sabit kullanıma yakın kullanımlar için düşünülebilir. Plakası ve ruhsatı varsa Başoğlu için fiyat çok değil bence. Dıştan kasetli tuvalet kullanım kolaylığı sağlar. Bu karavanı rahat rahat çekmek için ancak çift kabin kamyonet gibi araçlar gibi güçlü araçlara ihtiyaç var. Onlarla bile trafikte kullanması çok pratik olmayacaktır. Selamlar.
DMAX kamyonetimle 6mt showroom römork ve sportif yelkenlilerin ve RIB botun yüklendiği iri cüsseli 2 tonluk römorklarla uzun yol seyahat tecrübem var. Tek dingil karavanın manuel manevrasının da çift dingilli römorklara göre daha kolay olacağını düşünüyorum. Dar yollarda ve ören yerlerinde manevralarda sıkıntı yaratabilir ama müsait yere par edip araç ve bisikletle çevre keşiflerini yaparız diye aklımızdan geçiriyoruz.
Aldığım Caretta Uncle'da geçtiğimiz haftasonu kaldık ailecek. Yalıtım konusunda başarılı. Tentem olmadığı için, sıcakta içeride oturduk biraz. Camları açınca bunalmadan içerisinde durabildik. Genişlik ve konfor anlamında başarılı buldum. Gerçi ilk çekme karavanım o yüzden diğer yerli karavanları bilmediğim için bu şekilde yorumda bulundum. Daha önce 2 Kamper karavan kullandığım için yalıtım konusunda karşılaştırmayı bu tecrübeme göre yaptım. Kesinlikle fark var.
Bugün ilk defa bir aracıma karavan bağlayıp çektim ve ilk tecrübemi yaşadım. Aracım 1.6 dizel CRV otomatik vites. Karavan çektiğimi hissettirmedi bana. Yaklaşık 65km bir yolculuk yaptım. Yolculuğun bir kısmı boş otoban, bir kısmı yoğun ve dur kalklı İstanbul trafiği idi. Başları gergin olan yolculuk 5 dakikadan sonra rahat bir seyahate döndü. 80km/s civarı hızla kullanmaya özen gösterdim. Kısa bir ara yola konsantre iken 100 km/s çıktığımı görünce hemen yavaşladım. Gözüm sürekli arkamdan gelen karavanı takipteydi. 80km/s hızda da, 100km/s hızda da herhangi sorun gözlemlemedim. İlk karavan çekme tecrübesi beklediğimden, korktuğumdan daha rahat geçti. Sanırım çekme karavan işini sevdim