BolbuzJack
Zirve
- Mesajlar
- 1,690
- Tepkime Puanı
- 5
Ynt: Hangi Araçlarda Limited Slip Kilitli Diferansiyel Var?
Tam sentetik yağların, yarı sentetik ya da mineral yağlara göre daha yüksek basınca dayandıkları bilinen bir gerçektir. Daha ince olsada film tabakaları daha sağlamdır ve bu durumda 75W-140 kullanırsanız sistem daha çabuk çizilir pek doğru bir yaklaşım olmaz. (EP sınıfı yağları hariç tutuyorum) Yağ konusunda sitede uzman/mühendis arkadaşlarımız var ahkam kesiyormuş gibi görünmek istemiyorum; zaten yanlış/eksik bir şey varsa düzelteceklerdir. En azından zamanında Pennzoil ve Texaco gibi firmaların yağ konusunda Türkiye distribütörlüğünü yapmış bir yerde çalıştığım için bir kaç eğitimden ufak tefek hatırladığım bir kaç detayı verebilirim.
Neden daha fazla para ödeyelim? (Bu arada XJ'de ön arka toplamda 4 litre bile yağ almıyor ve arada ki fark 40-50 lirayı geçmez.)
1) 75W-140 yağ 80W-90'a göre daha geniş vizkozite aralığına sahiptir, ve vizkozite olarak 80W-90'ı kapsar. ( 75W-140 yağ 80W-90 özellikleri gösterebilir, ancak 80W-90 yağ 75W-140 özellikleri gösteremez.) 75W-140 özellikle mevsimlik ısı değişiminin fazla olduğu yerlerde daha doğru bir tercihtir. Burada daha geniş vizkozite aralığına sahip yağların daha fazla polimer içerdiklerini ve bunun iyi bir şey olmadığını söyleyebilirsiniz ama bu çok uzun, teknik ve sonuçlanmayacak bir yere getirir konuyu
Sonuçta motor yağından bahsetmiyoruz, zaten.
2) 75W-140'ın akma noktası 80W-90'a göre daha iyidir. (Akma noktası, yağın akabileceği en düşük sıcaklıktır. Ancak bu değeri "donma noktası" olarak görmek yanlış olur. En düşük çalışma sıcaklığı, daima akma noktasının bir miktar üzerindedir.)
3) Parlama noktası daha yüksektir. (Motor yağı olmadığı için bunuda es geçiyorum) Ancak 75W-140 gibi tam sentetik bir yağın 80W-90'a göre sıcak havalarda, aşırı zorlamalarda daha yüksek sıcaklarda özelliğini daha fazla koruyacağı aşikardır.
4) 75W-140'ın basınca dayanım noktası 80W-90'dan daha fazladır diyebilirim (Tam sentetik/yarı sentetik teknoloji farkı) hoş bu markadan markaya değişim gösterebilen bir konu ve yağdan yağa, eğer bahsi geçen 80W-90 EP sınıfıysa daha yüksek basınca dayanacak şekilde üretilmiştir.
5) 75W-140 tam sentetik yağın oksidasyon direnci daha yüksektir. Yağ ısındığında havadaki oksijenle tepkimeye girmesi sonucunda içinde tortu oluşur. 80W-90 ya da tek dereceli yağ kullanılmış diferansiyelleri söktüğünüzde içinde yağ tortusuna rastlayabilirsiniz.
6) Daha yüksek teknoloji ürünü olduğu ve daha pahalı olduğu için 75W-140'da kullanılan deterjan, dispersan, emülsiyon katkıları, korezyon ve köpük önleyicilerin daha iyi olduğunu düşünüyorum, bu kanıtlayabileceğim bir şey değil ancak mantıken böyle olması gerekiyor.
Ben 80W-90 kullanılan her yerde 75W-140 kullanalım demiyorum, zaten 75W-140 kullanalım diyende ben değilim, araç üreticisinin 1724 sayfalık servis kitabı bunu söylüyor. Daha zor şartlarda kullanılan araçlarda 75W-140 kullanın diyor, bende aracın üzerinde üreticinin onaylamadığı lastikleri kullandığım için, araç ile yeri geldiğinde otobanda yüksek hızlara çıkıp, yeri geldiğinde 50 metrelik çamur içinde yarım saat debelendiğim için ve gerek yetkili gerekse özel Jeep servisleri bu yağı önerdiği için onu kullanıyorum. Bununla beraber yine üretici LSD için hangi yağ olursa olsun Mopar yağ katkısı önerdiği için ve servislerde bu şekilde hareket ettiği için, bir bildikleri vardır diyip, LSD ya da kilit diferansiyel kullanan arkadaşlara bu yağı ve katkıyı öneriyorum.
Tam sentetik yağların, yarı sentetik ya da mineral yağlara göre daha yüksek basınca dayandıkları bilinen bir gerçektir. Daha ince olsada film tabakaları daha sağlamdır ve bu durumda 75W-140 kullanırsanız sistem daha çabuk çizilir pek doğru bir yaklaşım olmaz. (EP sınıfı yağları hariç tutuyorum) Yağ konusunda sitede uzman/mühendis arkadaşlarımız var ahkam kesiyormuş gibi görünmek istemiyorum; zaten yanlış/eksik bir şey varsa düzelteceklerdir. En azından zamanında Pennzoil ve Texaco gibi firmaların yağ konusunda Türkiye distribütörlüğünü yapmış bir yerde çalıştığım için bir kaç eğitimden ufak tefek hatırladığım bir kaç detayı verebilirim.
Neden daha fazla para ödeyelim? (Bu arada XJ'de ön arka toplamda 4 litre bile yağ almıyor ve arada ki fark 40-50 lirayı geçmez.)
1) 75W-140 yağ 80W-90'a göre daha geniş vizkozite aralığına sahiptir, ve vizkozite olarak 80W-90'ı kapsar. ( 75W-140 yağ 80W-90 özellikleri gösterebilir, ancak 80W-90 yağ 75W-140 özellikleri gösteremez.) 75W-140 özellikle mevsimlik ısı değişiminin fazla olduğu yerlerde daha doğru bir tercihtir. Burada daha geniş vizkozite aralığına sahip yağların daha fazla polimer içerdiklerini ve bunun iyi bir şey olmadığını söyleyebilirsiniz ama bu çok uzun, teknik ve sonuçlanmayacak bir yere getirir konuyu
2) 75W-140'ın akma noktası 80W-90'a göre daha iyidir. (Akma noktası, yağın akabileceği en düşük sıcaklıktır. Ancak bu değeri "donma noktası" olarak görmek yanlış olur. En düşük çalışma sıcaklığı, daima akma noktasının bir miktar üzerindedir.)
3) Parlama noktası daha yüksektir. (Motor yağı olmadığı için bunuda es geçiyorum) Ancak 75W-140 gibi tam sentetik bir yağın 80W-90'a göre sıcak havalarda, aşırı zorlamalarda daha yüksek sıcaklarda özelliğini daha fazla koruyacağı aşikardır.
4) 75W-140'ın basınca dayanım noktası 80W-90'dan daha fazladır diyebilirim (Tam sentetik/yarı sentetik teknoloji farkı) hoş bu markadan markaya değişim gösterebilen bir konu ve yağdan yağa, eğer bahsi geçen 80W-90 EP sınıfıysa daha yüksek basınca dayanacak şekilde üretilmiştir.
5) 75W-140 tam sentetik yağın oksidasyon direnci daha yüksektir. Yağ ısındığında havadaki oksijenle tepkimeye girmesi sonucunda içinde tortu oluşur. 80W-90 ya da tek dereceli yağ kullanılmış diferansiyelleri söktüğünüzde içinde yağ tortusuna rastlayabilirsiniz.
6) Daha yüksek teknoloji ürünü olduğu ve daha pahalı olduğu için 75W-140'da kullanılan deterjan, dispersan, emülsiyon katkıları, korezyon ve köpük önleyicilerin daha iyi olduğunu düşünüyorum, bu kanıtlayabileceğim bir şey değil ancak mantıken böyle olması gerekiyor.
Ben 80W-90 kullanılan her yerde 75W-140 kullanalım demiyorum, zaten 75W-140 kullanalım diyende ben değilim, araç üreticisinin 1724 sayfalık servis kitabı bunu söylüyor. Daha zor şartlarda kullanılan araçlarda 75W-140 kullanın diyor, bende aracın üzerinde üreticinin onaylamadığı lastikleri kullandığım için, araç ile yeri geldiğinde otobanda yüksek hızlara çıkıp, yeri geldiğinde 50 metrelik çamur içinde yarım saat debelendiğim için ve gerek yetkili gerekse özel Jeep servisleri bu yağı önerdiği için onu kullanıyorum. Bununla beraber yine üretici LSD için hangi yağ olursa olsun Mopar yağ katkısı önerdiği için ve servislerde bu şekilde hareket ettiği için, bir bildikleri vardır diyip, LSD ya da kilit diferansiyel kullanan arkadaşlara bu yağı ve katkıyı öneriyorum.