Hangi Araçlarda Limited Slip Kilitli Diferansiyel Var?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan varlikefe Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 67
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 53,598
Ynt: Hangi Araçlarda Limited Slip Kilitli Diferansiyel Var?

tugsan75' Alıntı:
12.000 TL kadar masrafınız olur.

Japonlar taş gibi gerçekten, ama bir şey olunca böyle acayip rakamlar ortaya çıkıyor, ağır off-road için ne kadar doğru düşündürüyor insanı işte... 12 bin liraya XJ alınır ;D
 

Etiketler
Ynt: Hangi Araçlarda Limited Slip Kilitli Diferansiyel Var?

Bu Toyota servis fiyatı,Amerikada rock-crowler yapanlar abartıp sistemi bozarlarsa,ARB airlocker takıyorlar ama bozan çok nadir.Ben 5 senedir kullanıyorum nazar deymesin(230 000 kmde) bir sorun yok,sadece hepsi açıkken 20 km yi geçmeme kuralına uyarsan hiç sorun yok.Arabistanda 1 milyona kmye yakın araçlarda bile hala orjinal kilitle devam ediyorlar.Yani dediğin gibi Japonlar yapmış.
 

Ynt: Hangi Araçlarda Limited Slip Kilitli Diferansiyel Var?

Niva liftte kaldı, uygun yağı bulmadan indirmek istemiyorum, aşağıdaklerden bulamadım, öneriniz varmı ?

Shell Spirax A 90 LS - fiyatı bimiyorum 18 lt. bidonda
Opet Orsa LS 80W/90 - 160 TL 16 lt bidon
Mobil Mobilube 1 SHC 75/90 - 35 TL 1. lt kutu
 

Ynt: Hangi Araçlarda Limited Slip Kilitli Diferansiyel Var?

Mobil 75W-140 Jeep'lerde LSD için orjinal Mopar katkısı ile kullanılan full sentetik bir yağ. Bostancı sanayideki Jeep özel servislerinden hem yağı hem de bu katkıyı alabilirsiniz...

http://www.mobil.com/Turkey-Turkish/Lubes/PDS/glxxtrcvlmomobil_delvac_synthetic_gear_oil_75w-140.pdf
 

Ynt: Hangi Araçlarda Limited Slip Kilitli Diferansiyel Var?

Aynen dediğiniz gibi bostancı sanayide bir amerikancı bilgisi verdiler ondan defransiyel katkısı alıp normal yağa ekleyeceğiz. aslında opet'in yağını 145 TL'ye buldum alıp bir kaç kişi birlikte kullanılabilirdi ama ama bidonu nereye koyucam kim ister kim istemez uzun iş, bir an önce diferansiyeli denemem lazım kurdeşen dökmek üzereyim :smiley:
ilginize teşekkür ederim.
 



Ynt: Hangi Araçlarda Limited Slip Kilitli Diferansiyel Var?

75 140 yağ konursa katkıya gerek yok. Aksine dahada zararlı. İyice inceltmiş olursunuz yağı 75 140 artı katkıyla.
90 lık veya 75 90 lık veya 80 90 lık yağ koyup üstüne mopar katkı ilave edersiniz. Yağ 75 140 gibi çalışır....
 

Ynt: Hangi Araçlarda Limited Slip Kilitli Diferansiyel Var?

Servislerin tercihi bu yönde, zaten mopar katkısı çok ufak az miktarda bir şey...
 

Ynt: Hangi Araçlarda Limited Slip Kilitli Diferansiyel Var?

Hangi servis bu, benim elimdeki kaynakların yazarları gibi imza atabilirler mi altına? Atarlarsada bana söylemesinler, siz söyleyin ama, paylaşırım sizlerle.
Ben Ustalarla, servislerle tartışmayı bıraktım yıllar önce. Nasıl biliyorlarsa öyle yapsınlar. Benim aracıma aklıma yatanın dışında dokunmasınlarda.... Ben kendimden eminim? Ezberi değil, aklı tercih ederim....
Ayrıca, servisi tanımıyorum, kırmak değil niyetim kimseyi, sözüm meclisten dışarı... Çoğu bu tür ince teknik konularda zayıflar.... 75 90 normali diye en azından ithalatçının kılavuzunda bile yazıyor. Hemde Türkçe... Ama ben soruyorum adamlara. İlk kez duyduk diyorlar... Yavvv Arabanın kitabında yazıyor..... 80 90' da standartlara konur. Olur, çünkü arada çok fark yok. Tölere eder onu...
75 sentetik 140' ta kitapta yazıyor kilit için. Ama ben sadece o kitaptan gitmiyorum. Bir iki şey daha var elimde...
Artı bilgi birikimimi ve aklımı kullanıyorum.... Arazi aracında Tecrübem çok yok, ama otomotiv mekaniğinde çok tecrübeliyim bazı konularda. En azından çoğu servis gibi ustadan görme ezbere iş yapmam, aslada yaptırMAM.
75 140 sentetik ne demek? Sentetik yağ üretim tekniği ve kullanılan hammadde ile çok akışkandır. Bu da 75 140 gibi süper ince bi değer verir. Çok ince kanallara sızabilir. Mantık bu. Kalın yağ gibide ısındımı soğumamazlık etmez, yani yüksek ısıya daha mukavemetlidir. Buda kimya... zaten daha kolay çalkalandığı için soğuyor kolayca. Çay niye karıştınca soğuyor, veya çorba. Alttaki yerlere oksijen giriyor, ısı transferi havaya daha çabuk oluyor....
Şimdi, anladığım kadarıyla bu lsd' lerin içindeki balatalar felan gerek kilit ihtiyacını hissetmede, gerek hareket şeklinde çok hassas. Dolayısı ile kalın bi yağda bu hassas, üstünde incecik derinlikte kanallar olan balatalar gerektiği hızda ve mesafede çalışamıyor. Çorbayımı rahat karıştırırsınız, suyumu....
Üreticide bu balata v.s. lerin verimli olabileceği yağ kalınlığını vermiş. 75 140. Niye sentetik. 1) ısıya mukavemet ihtiyaç 2) Bu kadar inceliği mekanik yağda yakalayamazsınız.....
Şimdi 75 140' ın yaptığı film tabakası bize lazım, hem koruma için aşınmaya karşı, hemde "sadece gerektiği" kadar kolay kaydırması lazım aralarında bulunduğu parçaları. Bu katkı 120 ml. ve konsantre. İki litre suya 120 ml. yağ koyun. Ne kadar kayganlaşıyor koca sıvıyı. Öyle düşünün. Azıcık dediğiniz konsantre incelitici ( 120 ml)2 lt 90 numara veya 75 90 yağı kolaylıkla 75 140 a yaklaştırır. Zaten ince olan 75 140 a karıştırıncada sıvı dahada incelir ve kaydırma özelliği azalır, film tabakası mukavemetsiz kalır, parçalar birbirine sürter aşınır çizilir, hop servis, abi dif kilidinin balataları bitmiş, senin gittiğin yere kimse gidemiyo diyede bi gaz, bi çay, zaten eski müşterisin öğle yemeğine davet, evine bırakmalar... Felan filan... Müşteri hizmeti diye buna derim ben...
Ha, tam bilmiyorum, belkide bu katkı 75 140' dan daha fazla inceltemiyordur yağı, o zaman zararı yoktur. Ama yararıda yok. Zararı var, cebe. Yararı var, servisin cebine.......
Bana bi servis dediki, aracı yeni almıştım, kilitten haberim yoktu, dana felan bilmiyordum. orjinal kilit takarız senin arabaya. Şu kadar ama, ben sana kıyak yapıyım, senin paran yok, bekle biraz, sabret, sana çıkmacıdan kilitli ıstavroz buluyum, içinin balatalarını orjinal fabrikanın taktığı balatalarla değiştireyim, şu kadar olur. Ha istersen bi yan sanayisi var gene amerikan, ama tavsiye etmem diye o kutuyu çıkardı koydu önüme. Tavsiye etmediği, ucuz olan Amerika yan sanayi kilit balata takımının markası, DANA imiş. Üzerindede yazıyordu kutunun.
Küçümsedi bide söylerken "....dana........." dedi!
Şu an elimde 3 tane kilitli diflere takılan saç parçası var. Hurdacının deposunda, çamurların arasından, kanca sökerken, yerden, tesadüfen. Anahtarlık yaptım. Adamlar difransiyel söküyorlar orda, o parçayı bırakıyorlar. Bilmiyorlar, ustayız diyorlar. Niye atıyorlar, üsütndeki yazıyı anlamıyorlar, zaten merakta etmemişler, onların ustalarıda merak etmemiş zeten. "ONLY LIMITED SLIP DIF OIL" yazıyor üstünde ingilizce. Birindede "75W 140 SYNTH OIL ONLY yazıyor. Hiç bide katkı ekleyin felan yazmıyor. O zamanlar 75 140 varmış, gerek yokmuş katkıya......
Geçen gün serviste bi ZJ gördüm, çok temiz, adamın araziyle felan işi yok, arjantin caddesi arabası. Lifte bi kaldırdılar arkada DANA44, deli olcam, süper şanslı sahibi. Kiilit varmı dedim, varmış ama bozuk, önceden yaşadığı şehirdeki servis yağını değiştirmiş, o kilit parçası olmadığı için gerekli yağı koymamışlar, buda anlamıyo, gitti kilitli dana44, benimde arabadaydı o kilit sacı, verdim, taktırdı adam, kilidim çalışmıyo ama sacı var diyordu en son :smiley:
 

Ynt: Hangi Araçlarda Limited Slip Kilitli Diferansiyel Var?

Güzel bilgilendirmeler için alfonse ve herkese teşekkürler .

Şimdi 75-140 ın görünümü 80-90 dan daha mı ince ?

75-140 ın sentetik olmayanı var mı ? Yada bu yağ tek çeşit midir?
 

Ynt: Hangi Araçlarda Limited Slip Kilitli Diferansiyel Var?

Jeep XJ servis manualinden alıntı aşşağıda...

* When equipped with TRAC-LOK, include 3.5
ounces of Friction Modifier Additive.
** When equipped with TRAC-LOK, include 4
ounces of Friction Modifier Additive.

Yetkili servislerde bu dökümanlara dayanarak piyasada bulunan herhangi bir katkıyı değil orjinal Mopar katkısını kullanıyorlar. Zaten topu topu 120 ml bir şey oda...

e011_1.jpg


Ekte Vivid Workshop yazılımından Jeep XJ 4.0 için akışkanlar, LSD arka diferansiyel için 75W-140 yağ da olsa %10 sürtünme azaltıcısı yani katkı koyun diyor ;)
 



Ynt: Hangi Araçlarda Limited Slip Kilitli Diferansiyel Var?

ssbman' Alıntı:
Güzel bilgilendirmeler için alfonse ve herkese teşekkürler .
Şimdi 75-140 ın görünümü 80-90 dan daha mı ince ?
75-140 ın sentetik olmayanı var mı ? Yada bu yağ tek çeşit midir?
Evet ince.....
75 140 mekanik olmaz. SAE 75W-140 SYNTHETIC. Tek. Mekanikteki üretim tekniği ve hammadde farklı, yakalanamaz o kadar ince. Sentetik olmalı dememişler bunu ürettiklerinde. Bu kadar ince olmalı demişler, oda ancak sentetikte olabiliyor... Sana Bana akgünün verdiği 80 90 uygundur. Katıyıda koyunca, dert etme. Hem sadece 75 140 çok ince olur, bozabilir uzun vadede. Bu katkı daha özel bişey. Ben ses yapan başka araçlarımada kullanmıştım bunun gibi. İşe yarıyor.

Ama ben liftte denemekten başka bi yol arayışı içindeyim kilidi denemek için, duyarsanız bişey haber verin lütfen.... Gözle bitek balata kırığı gözüküyor. Kanallar anlaşılamıyor. sökmek lazım....
 

Ynt: Hangi Araçlarda Limited Slip Kilitli Diferansiyel Var?

MC' Alıntı:
Jeep XJ servis manualinden alıntı aşşağıda...
* When equipped with TRAC-LOK, include 3.5
ounces of Friction Modifier Additive.
** When equipped with TRAC-LOK, include 4
ounces of Friction Modifier Additive.
Tamam işte, benim dediğimle aynı, Trac Lok ekipmanı varsa Sürtünme Geliştici Katkı Koyun diyor. Farlı bişey demiyoki. Hem 75 140 hem Geliştici
koyun demiyor ki...
 

Ynt: Hangi Araçlarda Limited Slip Kilitli Diferansiyel Var?

MC' Alıntı:
Yetkili servislerde bu dökümanlara dayanarak piyasada bulunan herhangi bir katkıyı değil orjinal Mopar katkısını kullanıyorlar. Zaten topu topu 120 ml bir şey oda...
Ekte Vivid Workshop yazılımından Jeep XJ 4.0 için akışkanlar, LSD arka diferansiyel için 75W-140 yağ da olsa %10 sürtünme azaltıcısı yani katkı koyun diyor ;)
Katkıda bi çelişki yok. Tabi ki Mopar. Hazır çorba üretse alırım.

;)

Bu elinizdeki kaynak, nereden almış olursanız olun, YaNlıŞ........ ;D
Ön dif içinde, trac-loc' sız 74w 140 da yazıyor altta. Kilitsiz dana30' a Hemde ön, Dif bu, hassas bi işi var, direksiyon düz yolda bile dönüyö azıcık sağa sola, Sae 75W 140 koyun bakın noluyo. Arka dışında diflerde 75 140 yanlış. Arkada da 75 140 yanındaki ilave yanlış. Bi kağıtta kendinden büyük yanlış.
Şaşırmayın,
Oluyor böyle şeyler,
Bende Chryslerin Kılavuzu var, Türkçe 20000' de dif yağı değişecek diyor. Bu kitabın tercüme edildiği orjinalide var. Sayfa formatı, sayfa numarasına kadar aynı 50000 de değişecek diyor. Yetkili servis, made in Canada olan parçalara yan sanayi diyor. Belgeli imiş bu, kullanamazmış, imza atmış, bunu yazanda chysler, bu tercümesi. Benim araba kanada versiyonu, california kriterlerinde üretimi yapılmış. usa da eyalet eyalet kanunlar farklı. Şimdi bunu buraya getirmeseydi birisi, canadadaki jeep servisi made in canada parça kullanmacakmıydı onu chrysler denetlemiyormu. chrysler öyle bişey yazmaz. kriterleri tercüme etsin diye ehliyeti bile olmayab bi kız tutmuşlar, bitti işte....Bana orj. dediği parçanın üstünde de printed in usa yazıyor. yani kutusu usa yapımı. içindeki parçada canada yazıyor. orjinal diyo bana. evet aslında orjinal. Bumları niye yazıyorum. Ezbere iş yapıyolar, alışkanlık olmuş. Yahu, benim elimdeki kaynaklarda çelişiyor bazen. İnsanoğlu bu. dizgici hata yapar çeviren hata yapar felan, işte yukarıda yazdım. aynı kağıdın tercümesinde hata var.. apaçık ortada.
Peki napıyoruz, kafayı kullanıyoruz, mesala ben 20000 de difyağı değiştirmem. gerk te yok, kontrol ediyoruz, yağ sağlam. türkçe kılavuz yanlış veya kasten yalan. 50000 oluyor mu oluyor, ama çamur gibi oluyor. ne yapmışş amarikalı, ikinci bi liste çıkarmıiş, şu şartlarda kullanılan araçlar için bu cetvel kullanılacak demiş. yetkili servisin bundan haberi yok. ezbere. önüne bi liste geliyo, hep o uygulanıyo, ya adam bide alternatif vermiş sana. Tercüme ettirmemişki distribütör bunu. Balık baştan kokar. Bande ne yapıyorum, her 10000 de kalite ve seviye kontrol, 30000 de kesin değişim.
Kafayı kullanıcan, onların yaptığı hata sana dokunuyo, ona bana değil.
Bu zaten ince yağ. Def. üreten adam bunu kabartmaıı yazmış, defin üstünede asmış. 75 140 sadece diyor. 75 140la additive felan koy demiyor. demek servisin elinde 75 140 olsa önede kullanacak, dana 30 a. Ben İstanbuldan araba almam abi....
Size Kolay gelsin.... Bilmediğimi utanmam sölyerim. Ama bildiğimede hiç karıştmam. aklım var benim, paradan kıymetli...

;)
 

Ynt: Hangi Araçlarda Limited Slip Kilitli Diferansiyel Var?

Merhaba arkadaşlar,Alfonsoya şu şekilde katılıyorum,Chyrslerin diferansiyel yağ değiştirme konusunda uzman deyilim.Fakat bazı konularda çok eminim,ülkemizde satılan çok nadir birkaç araç dışında,bütün araçlar yurtdışında üretilirken Türkiye gibi normal ülkelere göre yapılıyor.Arabistana giden araçla Kanadaya giden veya Afrikaya gidenle Rusyaya giden araç aynı olmuyor.Motor silindir kapak contaları,soğutma sistemi,frenhidrolik sistemi,şanzuman ve diff yağları dahil bir çok ekipman farklı farklı üretilir.Buna servis periyodik bakım süreleri dahil.Sebebi ise bilindiği üzere iklim şartları.Arabistan sıcağına gönderilen bir aracı kutup bölgesine yollarsanız ne olacağını az çok tahmin edersiniz yada bilmiyorsanız ben söyliyeyim araç orada soğukdan çatlar.Bu örnekler yaz yaz bitmez.

Ben size sayısız CJ silindir kapak contası örneği verebilirim,hepsinin su kanal delikleri farklı,onun için bazısı hararet yapıyor bazısında sorun yok.Sebebi bu araçlar zamanında gerek devlet gerek askeri için gelişigüzel ülkelerden alındığı için.

Dönelim konumuza,Alfonsonun dediği gibi aracı,kumdamı,kardamı,çamurdamı,soğukdamı,sıcakdamı kısaca hangi konumda ve sıklıkla kullanıyorsun önemli olan bu eğer yetkili servise götürmüyorsan ve kendin ilgileniyorsan,açacaksın bir dosya A dan Z ye belirli aralıklarla kontrol edip(Özellikle off-road aktivitesinden sonra)notunu alacaksın eğer meraklıysanız.Aklıma gelen bir örneği daha verip konuyu kapatayım,Tırlara konan yağ ile araçlara konan yağ farklımıdır;HAYIR.Ama neden onların yağ deyiştirme periyodları çok daha uzundur.Sebebi araç neredeyse hiç STOP etmez hep yolda,motor yağı sürekli soğuyup ısınmadığı için(Bizim araçlarımız gibi) viskozitesini(akışkanlığını)daha geç yitiriyor.

Umarım konu dışında örnekler vererek diff yağı meselesine biraz katkıda bulunmuşumdur.Saygılar
 

Ynt: Hangi Araçlarda Limited Slip Kilitli Diferansiyel Var?

TIR'ların motor hacimleri çok uçuk olmadığı halde konulan yağ miktarı binek araçların 3-4 katı olabiliyor ve yağları gerçekten özel olan markalarda var.

Burada ki Jeep servislerinde öne de 75W-140 koyuyorlar. 80W-90 mineral yağ mı yoksa 75W-140 sentetik mi denirse ben sentetik derim. 75W-140; 80W-90'ı kapsar çünkü... Benim önde 80W-90 var şu anda, Amerika'dan getirilmiş bir yağ, sonbahar gibi değiştiricem. Kışın soğuk çok havalarda, araç soğukken 75W-140 akışkanken, 80W-90 çamur gibi oluyor bunu tespit ettim ve rahatsız etti bu durum beni.


Yine kitaba dönelim:

LUBRICANT SPECIFICATIONS
A multi-purpose, hypoid gear lubricant which conforms
to the following specifications should be used.
Mopart Hypoid Gear Lubricant conforms to all of
these specifications.
† The lubricant should have MIL–L–2105C and
API GL 5 quality specifications.
† Lubricant is a thermally stable SAE 80W–90
gear lubricant.
† Lubricant for axles intended for heavy-duty or
trailer tow use is SAE 75W–140 SYNTHETIC gear
lubricant.
Trac-lok differentials require the addition of 4 oz.
of friction modifier to the axle lubricant.

Burada 75W-140 kullanıyorsanız katkı kullanmayın demiyor, 80W-90 ya da 75W-140 olsun Trac-lok için katkı kullanın diyor... Kişisel yorumlar farklı kullanımlar getirebilir, benim yorumum asfaltta kullanılmayan, orjinal lastik ebadından büyük lastikler kullanılan ve zorlanan araçlar için ön arka 75W-140 yağ ve LSD için katkı kullanmaktır.
 



Ynt: Hangi Araçlarda Limited Slip Kilitli Diferansiyel Var?

MC' Alıntı:
TIR'ların motor hacimleri çok uçuk olmadığı halde konulan yağ miktarı binek araçların 3-4 katı olabiliyor ve yağları gerçekten özel olan markalarda var.
MC' Alıntı:
TIR'ların motor hacimleri çok uçuk olmadığı halde konulan yağ miktarı binek araçların 3-4 katı olabiliyor ve yağları gerçekten özel olan markalarda var.

Burada ki Jeep servislerinde öne de 75W-140 koyuyorlar. 80W-90 mineral yağ mı yoksa 75W-140 sentetik mi denirse ben sentetik derim. 75W-140; 80W-90'ı kapsar çünkü... Benim önde 80W-90 var şu anda, Amerika'dan getirilmiş bir yağ, sonbahar gibi değiştiricem. Kışın soğuk çok havalarda, araç soğukken 75W-140 akışkanken, 80W-90 çamur gibi oluyor bunu tespit ettim ve rahatsız etti bu durum beni.


Yine kitaba dönelim:

Burada 75W-140 kullanıyorsanız katkı kullanmayın demiyor, 80W-90 ya da 75W-140 olsun Trac-lok için katkı kullanın diyor... Kişisel yorumlar farklı kullanımlar getirebilir, benim yorumum asfaltta kullanılmayan, orjinal lastik ebadından büyük lastikler kullanılan ve zorlanan araçlar için ön arka 75W-140 yağ ve LSD için katkı kullanmaktır.
Arkadaşlar,
Ben 75 140 a katkı koymayın, dahada incelir dedim mi, dedim. Sonra ne dedim, eğer bu katkı 75 90 mekaniki, 80 90' makaniki 75 140 sentetik gibi kullanılabilir hale getiriyor ama 75 140' ı dahada inceltmeyebilir, bilmiyorum diyip yarım adım geri attım. Sonra ne dedim, eğer 75 140' ı daha da inceltmiyorsa, bilmiyorum, en azından faydası olmaz, paranızı boşa harcamayan dedim.
Paranız boşa harcayacak kadar çoksa, harcayacak doğru yer bulmayı beceremiyorsanız, getirin ben yerim :smiley:
Bununla birlikte;
Katkının yağı inceltip, yoğunlaşma derecesini dahada düşürdüğü, özelliğini kaybedecek yüksek dereceyide daha yukarıya çektiği doğrudur.
Ve bu çok özel katkı başka işlerede yaramaktadır. Dolayısı ile 75 140a eklendiğinde başka faydalar DA sağlar, ama gerek YOK. PARANIZI BOŞA HARCAMAYIN ve benim yukarıdaki yazılarımı bir daha DİKKATLİ okuyun.

75 140, 75 90' ı, 80 90' kapsamaz. Yoğurtlaşma derecesi düşürülmüş ve kaynama derecesi yükseltilmiş, kaydırıcı ve daha dar yerlere girebilmesi için incelmiş yağ sınıfıdır. Fakat her mekanizmanın sistemi kendine özeldir ve bazı mekanikler kalın yağ ister. Film tabakası daha kalın olmalı, yağın akışkanlığı daha az olmalıdır ki, önceden geçtiği yerde kalsın. İnce yağ gibi akıp gitmesin.
80 90 mekanik kullanılan her yere, 75 140 sentetik KULLANAMAZSINIZ. Önede, 15 16 yıl öncesinin teknolojisi ile üretilmiş, (dana 30) 75 90 mekanik yağ gerekmektedir..... Bunu kanıtlarım. Samimi, onun bunun, para kazanıp ezbere iş yapan servisin ağzına bakmadığına inandığım arkadaşlara bunnu belgeli kanıtlarım. daha doğrusu kanıtlama zorunluluğum yok, belgeyle anlatırım diyelim. Bunu şimdi burada yapmıyorum, çünkü sıkıldım, yarışA dönecek bu iş. Bane ne ya, kiM ne kullanırsa kullansın. Ben dostça yardımcı olacak yazılarımı yazdım. Servisler, ustalar 75 140' danda, 75 90'danda, 80 90'da, katkıdanda para kazanıyorlar, Ben bu yağların hiç birini satmıyorum, bu işten maddi kazancım yokki, niye onlar gibi ısrar ediyim....
Bir daha yeniden tekrar ediyorum, yazılı bilgilerde hata yapılmış olabilir, insanlar kasıtlı veya ezbercilikten işlerine geleni yapabilir. Benim gibi yapın ve yazıyada, onun bunun dediğinede %100 yapmayın, hatta benimkini bile. Düşünün, mantığınız ne diyorsa onu yapın. Ben bu ulaştığım bilgileri ve bilgilerimi harmanlıyorum, aklımın yolunu yapıyorum.

Karavan çekme, ağıR şartlar konusunda halısınız, bu benim kayıtlarımdada var. Ama biz 2 ssat buyunca arlıksız karavan çeker gibi, kar süpürür gibi kullanmıyoruz, off road yapMIyoruz. En fazla on dakika devamlı patinajla yarı tekere kadar çamurda gidiyoruz veya dik biyeri zırt diye çıkıp düze geçiyoruz. HangimiZ "iki saat aralıksız karavan çeker" gibi yarı tekerde devamlı patinaj atarak gidiyor çamurda, veya hagimiz iki saat boyunca aralıksız 45 50 derece tırmanıyor. Bu şartlarda kullanılsa bile bu 75 140 yağın ısınmaması ve dişlilerin birde yağ mukavemeti İLE zorlanmaması için gereklidir, 80 90 kullansanız bir iki kere bunu yapar sonra difi kıraRsınız. Bunları yapmazsanız difi 25 30 yıl kullanırsınız, belki daha uzun. Ama 75 140 yağ kullanıp karavan çeker, ağır şartlarda kullanırsanız, 75 140 SENTETİK kullandığınız için hemen kırmazsınız ama ince yağ oldupğu için sistem çabuk çizilir, silinir ve yarı ömürde biteR dif. 30 yılsa mesala 15 yıl. Sonuçta ömrünü yarı yarı azaltır. Mantık bu. AKlın YoLlu dA BiR diR...

Verdiğim cevapları birdaha yazmak istemiyorum, dikkatli okumadan yazmayın lütfen....
Tekrar eden yerlerim ağrıyor :smiley:......
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,847
Mesajlar
1,524,475
Kayıtlı Üye Sayımız
166,644
Kaydolan Son Üyemiz
sailortr

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst