Halk Otobüsünden Karavan Olurmu?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan goose_camping Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 107
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 48,045
.
Kuru tuvalette, torf yerine Tarım Perliti kullanabilirsiniz.
Sanırım daha ucuz ama işlevi ayni..

Alışılmış bir yöntem olarak yer ısıtıcılar için karavanda yatak altı ve dolaplar harici yani sadece basılacak yerlere boru döşenip, sonra da çıta aralıklarına bağlı olarak ~2 veya 4mm alüminyum levha ve onun üzerine de en fazla 10 mm mantar zemin döşenmekte.
Siz alışkanlık olsa gerek biraz farklı düşündünüz galiba ?
 
Son düzenleme:


Torf malzemesini bir ara netten çok ucuza bulmuştum, koca bir çuval torf var elimde 80tl gibi bir fiyata aldım, hemde o kadar ağır çuvalı eve kadar getirdiler. Bir dahakine artık bu tavsiyenizi değerlendireceğim.
Yerden ısıtma sistemi uygulanan evlerde bu borular tüm yüzeylere uygulanıyor, cam ve kapı olan yerlerde ise borular daha sık döşeniyordu. Boru zaten para tutmuyor, bende her yere döşedim. Yaşam alanında termostat olacak, kombi ile bağlanacak, hem duvardan hemde yerden ıstmam var, konforu yüksek olacak diye umuyorum. Camları özellikle kapatmadım ben, içerisi ferah olsun diye, tabi bununda handikapı izolasyon konusu, bakalım duvardan ısıtma nasıl olacak.
 





Yazıniz ardından geçen sürede ne yaptınız
 


Merhabalar herkese, karavanımı bitireli 3 yılı geçti. Bu süre içerisinde edindiğim tecrübelerimi paylaşmak istedim. Bunları artılar ve eksiler olarak ikiye ayırdım.

Önce artılar
+ 9 metrelik bir araç oldukça fazla hacim sunuyor 17m3 araçlara kıyasla, benim araç 40m3 civarı bir hacimde
+ Araç büyük olunca içerisine kullandığım elektrikli eşyalar hep ev tipi oldu ve bunlarla ilgili 1 gün bile sorun yaşamadım (oldukça sağlam bir enerji sistemim var, çatı alanı da oldukça fazla, 1200watt lık güneş paneli var, hatta bu 3000watt a kadar çıkarılabilir). Karavana özel elektrikli eşyalar ev tipine göre çok pahalı, tabi ben İzmir gibi bol güneş alan bir yerdeyim, arada da elektrik bulup sistemi tam besliyorum. Çamaşır makinesi, büyük bir buzdolabı (buzluk kısmı yok), 12.000 btu klima 8uzaktan kumanda özellikli), smart TV, büyük boy bulaşık makinesi, ev tipi kombi (LPG ye uyumlu hale getirilmiş), iyi bir ters aydınlatma... Bunların hepsi sorusuz çalıştı.
+ Ev tipi makineler konulunca bunların servisi, tamiri, bakımı vs çok kolay oldu. Klimam 1 kere bozuldu, servis gelip tamir etti hemen.
+ Aracı tahminimin aksine olmadık yerlere sokabildim, Alaçatı' daki Delikli koya bile aracım ile girdim, denize sıfır konaklayabildim, birde kocaman gölgeliğim ile harika 1 hafta geçirdim. Bugüne kadar aracım sadece 1 yere giremedi, Datça' da bir koydan geri dönmek zorunda kaldım, ağaçlar koya girişimi engelledi.
+ Aracın zorunlu sigortası, vergisi, MTV, Tüvtrük vs bir tomar vergisi düşündüğüm kadar çok çıkmadı, araç karavana dönüşünce diğer karavanlarla aynı statüye girdi.
+ Büyük bir su deposu, atık su deposu, büyük bir buzdolabı vs demek bir noktada uzun süre kalabilmek demek, 2 kişi 10 günden fazla bir noktada kalarak tatil yapılabilir.
+ İzmir gibi yerde ısınma ile ilgili hiç sorun yaşamadım.

Eksileri;
- Aracı şehir içinde bir yere park etmek çok zor, şehirdekiler binek araçlarını zaten zar zor park edecek yer buluyorlar, bu kadar büyük bir aracı büyük şehirde park etmek zor.
- 100 kilometrede 20 litre yakıt tüketiyor araç, panelvanlar bunun neredeyse yarısı kadar tüketiyor.
- Elektrikli aletler ev tipi olunca elektrik sistemi mecburen pahalı oldu, karavan tipi kullanılsa idi daha düşük bir maliyetle ihtiyaç karşılanabilirdi.
- Aracı 1 kere çekici ile servise götürmek zorunda kadım, bu iş panelvanlara göre oldukça pahalı, neyse ki kasko yaptırmıştım bir kısmını en azından kasko karşıladı.
- Bendeki kombi LPG ile çalışıyor, her yakıt istasyonu LPG tankını doldurmuyor, bugüne kadar ender durumlarda ikinci deneyişimde LPG tankını doldurabildim istasyonlarda, çoğunlukla ilk gittiğim istasyonda dolum yapabildim. Camlar açık olsun istediğimden 22 litre LPG ile 24 saat çalışmak ve geceleri sıfır derece civarı hava sıcaklığı olmak koşulu ile 8 gün kadar ısınabildim, sonrasında tüp bitti. Bu belki de eksi değil artı olarak yazılmalı, karar sizin.
- su deposu büyük ve şoför koltuğu arkasndayken insana bir korku veriyor. Ben tabi onu endüstriyel sigma profiller ile sabitledim ama hacim büyük olunca araç hareket halindeyken ani hareketler yapmaktan hep kaçındım. Olası bir kaza anında bu tür depoların yerinde durma olasılığı yok.

Son bir cümle, aracın herşeyini ben kendim yaptığım için ufak tefek sorunları hep kendim hallettim. Bu işlerden hiç anlamayan birisi karavan sahibi olacak ise 2 yıl sonra aracın bir bakım süreci ister istemez olacaktır.
 

Merhabalar herkese, karavanımı bitireli 3 yılı geçti. Bu süre içerisinde edindiğim tecrübelerimi paylaşmak istedim. Bunları artılar ve eksiler olarak ikiye ayırdım.

Önce artılar
+ 9 metrelik bir araç oldukça fazla hacim sunuyor 17m3 araçlara kıyasla, benim araç 40m3 civarı bir hacimde
+ Araç büyük olunca içerisine kullandığım elektrikli eşyalar hep ev tipi oldu ve bunlarla ilgili 1 gün bile sorun yaşamadım (oldukça sağlam bir enerji sistemim var, çatı alanı da oldukça fazla, 1200watt lık güneş paneli var, hatta bu 3000watt a kadar çıkarılabilir). Karavana özel elektrikli eşyalar ev tipine göre çok pahalı, tabi ben İzmir gibi bol güneş alan bir yerdeyim, arada da elektrik bulup sistemi tam besliyorum. Çamaşır makinesi, büyük bir buzdolabı (buzluk kısmı yok), 12.000 btu klima 8uzaktan kumanda özellikli), smart TV, büyük boy bulaşık makinesi, ev tipi kombi (LPG ye uyumlu hale getirilmiş), iyi bir ters aydınlatma... Bunların hepsi sorusuz çalıştı.
+ Ev tipi makineler konulunca bunların servisi, tamiri, bakımı vs çok kolay oldu. Klimam 1 kere bozuldu, servis gelip tamir etti hemen.
+ Aracı tahminimin aksine olmadık yerlere sokabildim, Alaçatı' daki Delikli koya bile aracım ile girdim, denize sıfır konaklayabildim, birde kocaman gölgeliğim ile harika 1 hafta geçirdim. Bugüne kadar aracım sadece 1 yere giremedi, Datça' da bir koydan geri dönmek zorunda kaldım, ağaçlar koya girişimi engelledi.
+ Aracın zorunlu sigortası, vergisi, MTV, Tüvtrük vs bir tomar vergisi düşündüğüm kadar çok çıkmadı, araç karavana dönüşünce diğer karavanlarla aynı statüye girdi.
+ Büyük bir su deposu, atık su deposu, büyük bir buzdolabı vs demek bir noktada uzun süre kalabilmek demek, 2 kişi 10 günden fazla bir noktada kalarak tatil yapılabilir.
+ İzmir gibi yerde ısınma ile ilgili hiç sorun yaşamadım.

Eksileri;
- Aracı şehir içinde bir yere park etmek çok zor, şehirdekiler binek araçlarını zaten zar zor park edecek yer buluyorlar, bu kadar büyük bir aracı büyük şehirde park etmek zor.
- 100 kilometrede 20 litre yakıt tüketiyor araç, panelvanlar bunun neredeyse yarısı kadar tüketiyor.
- Elektrikli aletler ev tipi olunca elektrik sistemi mecburen pahalı oldu, karavan tipi kullanılsa idi daha düşük bir maliyetle ihtiyaç karşılanabilirdi.
- Aracı 1 kere çekici ile servise götürmek zorunda kadım, bu iş panelvanlara göre oldukça pahalı, neyse ki kasko yaptırmıştım bir kısmını en azından kasko karşıladı.
- Bendeki kombi LPG ile çalışıyor, her yakıt istasyonu LPG tankını doldurmuyor, bugüne kadar ender durumlarda ikinci deneyişimde LPG tankını doldurabildim istasyonlarda, çoğunlukla ilk gittiğim istasyonda dolum yapabildim. Camlar açık olsun istediğimden 22 litre LPG ile 24 saat çalışmak ve geceleri sıfır derece civarı hava sıcaklığı olmak koşulu ile 8 gün kadar ısınabildim, sonrasında tüp bitti. Bu belki de eksi değil artı olarak yazılmalı, karar sizin.
- su deposu büyük ve şoför koltuğu arkasndayken insana bir korku veriyor. Ben tabi onu endüstriyel sigma profiller ile sabitledim ama hacim büyük olunca araç hareket halindeyken ani hareketler yapmaktan hep kaçındım. Olası bir kaza anında bu tür depoların yerinde durma olasılığı yok.

Son bir cümle, aracın herşeyini ben kendim yaptığım için ufak tefek sorunları hep kendim hallettim. Bu işlerden hiç anlamayan birisi karavan sahibi olacak ise 2 yıl sonra aracın bir bakım süreci ister istemez olacaktır.
 




Ben de Iveco Eurobus ve Otokar Sultan arasında kaldım. Ne dersiniz
 


SON KONULAR - FORUM