Halk Otobüsünden Karavan Olurmu?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan goose_camping Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 102
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 43,025
İnşallah aracı teslim alıp başlamışsınızdır.
Önerilen proje çok çok güzel.
Benzerini yapabileceğinizi umuyorum.

Ben de İzmir de ikamet ediyorum.
Görmek isterim.

Sağlık ve başarılar dilerim.
 

Etiketler
.
Sevgili İlker, başlığın geldiği nokta benim ilk cevabımda yazdığım tespiti doğruluyor olmalı ?
Araç büyüdükçe konu kendiliğinden imar kanununa yaklaşıp durum, o yaşamın tarzı ve yasalarıyla düşünülmeye başlanıyor. Normali ve bekleneni de bu zaten.
Çünkü böyle araçlar yaşamlarının önemli bir bölümünü “Tiny House” olarak geçirme durumundalar.
Bereket @goose_camping yazdıklarımı, seçimine tenkit olarak algılamadı.
Dedim ya ne haddime zaten..
...

@goose_camping , foruma “Selfie” amacı dışında yazdığınızı düşündüğümden bir noktaya değinmek isterdim. Bizden cesaret alma gereksiniminizin olmadığını da böyle bir aracı seçerek zaten göstermiş olmaktasınız.

Konu zaten mesleğiniz yüzünden bizden daha iyi bildiğiniz nem ile ilgili. Bu açıdan nasıl kerpiç yapı, çağdaş yapıdan daha uygunsa, inşaatlarda kullanılan büro konteynerleri gibi, kapalı metal yapılarıyla karavanlar da modern yapılardan bile çok daha dezavantajlı durumda.
Soğuk zamanlardaki bu sorun için karavanınızda kullanacağınız ahşabın nemi emebilme işlevi açısından mümkün olduğunca boyasız bırakılmasının faydası olmalı ? Kütlesi yeterli olmasa da hiç yoktan iyidir diye hatırlatmak istedim.

Bir de izolasyon için yapılarda kullanılan malzemeleri, yapışma ve hareketlilik süzgecinden geçirerek uygulamak daha yerinde olabilir ?

Keyifli uğraşılar dileğimle, kolay gelsin..
.
 
Son düzenleme:

Öncelikle değerli yorumlarınız için çok sağolun, gezenbilir deki konuları gez gez bitmiyor bu forumda ciddi emek ve bilgi birikimi var, iyiki varsınız.
Nem konusunda ise, kullanılacak ahşap ürünlerin özel olması gerekli diye biliyorum. Bununla ilgili tavsiye edilen kavak kontra malzemesi var. Ancak bu tip bir ahşabın ara yapıştırıcı malzemesi farklılık gösterebiliyor, "WBP" yapıştırıcısı kullanılanların daha dayanıklı olduğunu deneyimleyenler var. Yanlış hatırlamıyorsam AKmühendis bey bu konuda daha önce yazmıştı.
WBP kavak kontra
Malzemelerin birde nem bariyerleri ile korunması konusu var, karavan içerisindeki atmosfer ile nemden zarar görecek malzeme arsına konulan ince-kağıt gibi bir malzeme.
Nem Bariyeri
Son olarakta, iyi bir havalandırma en etkili yöntemlerden biri, bunun için piyasada bulabildiğim en sessiz fanı aldım. Bosch 1700 serisi fanın 26 dB gibi çok düşük çalışma sesi var, ayrıca sadece 4.4W enerji tüketiyor.
Bosch 1700 Serisi Fan

Ben bu şekilde nemden korunmayı planlıyorum.
 
Son düzenleme:





Aracın bir sorunu olmamasına rağmen, ben tüm bakımlarını yaptırıyorum şimdi, o sebeple araç pazartesine kadar 5.Sanayide, ama pazartesiden sonra görmek isterseniz araç Ata sanayisinde olacak, beklerim.
 

Kaporta ve boya işlerinden sonra ilk işim aracın elektrik ihtiyacını karşılaaycak olan sistemi kurmak. Ben kullanacağım ekipmanları aşağıdaki gibi belirledim.
TÜKETİCİ CİHAZLARADETGÜÇ (W)AKIM (A)KULLANIM SAATİKAPASİTE (Ah)
1BUZDOLABI (YAZ)1907,5752,5
2KOMBİ (KIŞ)11006,67325
3ÇAMAŞIR MAKİNESİ170058,330,2514,58
4LED AYDINLATMA4103,33413,32
5BİLGİSAYAR1403,3339,99
6TC+RECEIVER11008,3318,33
7ŞARJLI ELK SÜPÜRGE11008,3318,33
8ASPİRATÖR1504,1714,17
9HİDROFOR1302,512,5
10CEP TELEFONU212122
11GÖSTERGELER40,10,03240,72
12ALARM120,2244,8
YAZ121,24
KIŞ93,74

İstanbul, Ankara ve İzmir firmalarından teklifler aldım, ama fiyatlar uçmuş (gerçi bizim dolar ile işimiz olmaz amma). Ben neredeyse tüm sistemi 220V plnladım, bu şekilde belli bazı markaların, bu sektördeki hakimiyetlerini kullanarak ortaya çıkardıkları abartı ürün fiyatlarının üstesinden gelmeyi amaçladım. Tabi amaçladım ama bakalım bu ilk tecrübeden sonra başımıza neler gelecek. Bir örnek vereyim, 140litre bir buzdolabının fiyatı 21.000 TL olabilirmi?
 
Son düzenleme:


Karavanda kullanılacak enerji sistemi için aldığım tekliflerde aküler hariç diğer elemanlar hemen hemen aynı teknik seviyelere sahipler., yada ben öyle düşünüyorum Sadece 1 firma farklı tipte bir akü teklifinde bulundu (kurşun karbon). Aşağıdaki aküleri deneyimleyenler varmıdır?

1) Hoppecke ESS-GEL (Alman Malı)
2) Trojan AGM (ABD malı)
3) Ritar Kurşun Karbon
4) Varta AGM
5) Lexron Jel Akü
6) Sonnenchein Jel Akü (Alman Malı)

Ben tüm elektrikli aletleri 220V seçeceğim. Acil durumlarda aracın alternatöründen de beslenebilmek için sistemi 24V olarak kuracağım. Regülatör 50A-60A MPPT olacak. İnvertör tam sinüs akıllı invertör, 3 kVA. Paneller monokristal, ve küçük ölçülerde, adet olarak fazla olacak, toplam panel gücüm 1200W civarı.
 

Bugün ikinci videomu paylaştım, takip etmek isteyen olursa paylaşıyorum.
Nikbinlik-2 Bakım Onarım İşleri

Otobüsün, bakım tamirat kaporta ve boya işleri tamamlandığında en zorlu ve belkide yeni birşeyler öğreneceğim en keyifli kısmı başlayacak. İlk yapacağım aracın elektrik sistemini kurmak olacak. Çünkü ben bu dönüşüm işini evimin hemen yanındaki sokakta yapacağım ve daha baştan bu değerli malzemeleri çaldırmak istemediğimden evimdeki alarm sistemini karavana takacağım.

Elektrik konusuyla ilgili 7-8 firmadan aldığım teklifler ve görüşmeler neticesinde bir firma ile anlaşıp, ihtiyaca uygun sisteme ait malzeme tedariğini sağladım. Sanırım 2 hafta sonra aracı ustalardan teslim alınca elektrik işine başlayabileceğim.
 




Karavanın 5 farklı tasarımı şöyle;



Bu hafta bu taslaklardan birini seçip, haftaya da ilk iş olan elektrik sisteminin kurulumunu yapacağım. Tabi taslağa göre elektrik temel noktaları belirlenecek.
Ancak kesin olanlar şöyle;
Girişteki beyaz alanlar yolcu taşımacılığı için kullanılacak (4+1 ruhsat almaya çalışacağım).
Orta kısımda izolasyon sorunu olacağından bu alanı tamamen dışarıdan erişilebilir yapacağım.
Aracın en arka kısmı dolap olmak zorunda, hem dar bir alan hemde merdiven gibi farklı yüksekliklerde.

Ben 5 nolu tasarımı uygulamak istiyorum.
Sizce tasarımların eksikleri varmıdır?
 

Üçüncü videonun konusu kaportada yapılan tadilatlar.
Nikbinlik-3
Merhaba otobüs elektrikçisiyim isuzudan karavanım var takıldığınız bir nokta olursa yardımcı olurum zaten fiyat watt oranına göre 275watt ve üzeri panel alacaksınız otomatikman 24 volt olacak 24 volt aküden 12 de alabilirsiniz gerekirse araya çevirici koymaya gerek olmadan tesisatı çok iyi yapmalısınız işin en zor kısmı o ve küçük bilgi en çok uğtaşacağınız şey ısıtma olacak webasto sulu mu kuru mu geneli kurudur onlarda sulu sistemse tabana boru döşeyin suyu dolaştırın
Ben geçen sene neler yaptım dondum
Gelecek ay kasım içinde 1 ay kadar izmirde olucam yardımlık birşey olursa elimden geleni yaparım normal dolapla beraber yada ayrıca otobüs buzdolabı daha ekonomik ve kolay olabilir çıkması ucuzdur
 

Sayın safiranefe desteğiniz için çok sağolun, İzmir' e gelirseniz beklerim.
Ben elektrik ihtiyacımı belirleyip ona göre bir sistem aldım. Bu sistemin şeması üzerinde çalışıyorum, bitince yayınlayacağım. Kısaca özetlersem; sistem 24V olacak ve ihtiyaç halinde aracın aküsünden yaşam aküsüne şarj için victron marka cyrix-ct DC-DC "intelligent battery combiner" kullanılacak. 6 adet 190W monokristal panelim var. 4 adet 94Ah jel aküm var. 50 amperlik, bluetooth kontrollü victron smartsolar MPPT cihazım var. Son olarak 3kVA lık akıllı invertörüm var. aralık ve ocak ayları hariç olmak üzere bu sistem tüm ihtiyacımı karşılayacak diye hesap yaptım, pratikte test edeceğim bakalım.
Isıtma sistemi ise Türkiye' de benim pek görmediğim, ancak yurtdışındaki karavancıların bazılarının kullandığı yerden ve duvardan ısıtma sistemi olacak. Bunun için elektrik tüketimi oldukça düşük bir kombi aldım (Bosch 2200i Kombi), yakıtım ise LPG otogaz.