Ynt: Grand Cherokee'nin İşletme Maliyetinden Korkmalı mıyım?
mcoush' Alıntı:
Aslında İzmir de 1997 model 130 bin km. bir GC buldum. Fakat kime gösterebilirim. Aracın sahibi temizliği konusunda çok iddaalı fakat anlayan bir ustaya göstermek gerekiyor. Ergun bey, aslında temiz olduğuna emin olduğum bir GC bulsam dediğiniz gibi son sahibi olmaktan korkmam. Fakat araçlardan anlamadığım için elimde kalacak stabil çalışmayan, problemli bir GC nin son sahibi omak istemiyorum. Yoksa bu fiyatlara bence alınabilecek araçlar içerisinde hem konfor hemde güç olarak fazla alternatif yok. Patronumun garaj da yatan bir GC si vardı 1 yıl önce Ispartaya giderken direksiyona geçmiştim. O gün kaptım virüsü
Taaamaaaammm..... simdi dinle; nelere dikkat etmelisin.:
- Önce kaportadan baslayalim; camurluk kenarlarina ( ice kivrilan kisimlarina) bak buralarda paslanma varmi ? Bunun sebebi buralardan herhangi bir kaldirma islemi olmussa zayif oldugu icin kivrim yerlerinden boya patlar ve paslanmaya acik olur. Daha sonra kapi üstlerinde tavan ile birlesim noktalarinin altinda pas varmi bak. bagaj kapagini ac, yukari kaldir, üst ice katlama yerlerinde pas varmi bak. Marspiyelerin ön camurlukla birlesim noktalarinin altlarina bak paslanma veya ezikler varmi. Bu noktalar ZJ lerde en zayif yerlerdir. Paslanmalar ilk bu noktalardan baslar.
- farlarin camlarina bak ( genelde plastiktir) soluk ve sarilasmismi. Farlari elinleköselerinden bastirarak yokkla, yerlerinden oynuyorlarmi ?( Far baglanti tirnaklari cok zayiftir ve genelde kiriktir > far ayari yaptiramassin sonra)
- Bütün bunlari kontrol ettikten sonra arabanin yerini birkac metre degistir > bak bakalim yerde bir yag akintisi varmi ( ne olabilir ? özellikle kecelerden yag kacagi olabilir)
- Gelelim icine; koltuklara bak bakalim > özellikle söför koltugu sol taraftan asinir. Koltuk kumanda dügmelerinden ön koltuklara komut ver > motorlari calisiyormu ( ZJ kullanim kitabi topiginden kullanim talimatini incele)
- Tüm camlarin komutlara cevap verip vermedigini kontrol et.
- Ortada gögüste ve tavanda bulunan yol bilgisayari calisiyormu?
- Dikkat; toplam yaptigi km degil Mil`dir...!!
- Arka koltugun altinda sol tarafta orjinal amfisi (infinity) olacak, yerindemi? Cok degerli bir ampfidir.
diger koltuk altinda kriko ve aletler yerindemi?
- Koltuk isitmalari ve klima calisiyormu?
- Arka bagaj perdesi varmi? ,calisiyormu? ( kendini geri topluyormu?)
- Stepne kilifi varmi?
- Bagaj kapagi amortisörleri calisiyormu? yoksa kapak kafanami iniyor?
- Arabanin uzaktan kumandasi varmi? calisiyormu ( bu kumandayi sonradan bulmak cok zor ve pahalidir)
- Arabanin altina bak, ön saft varmi? ( Jeep kullanmakla alakasi olmayan tipler az yaksin, gereksiz parca diye cikartirlar veya mecbur kalirlar eger ön difransiyelde bir ariza varsa)
- Motoru calistir > D`ye taktiginda arabada sarsinti varmi veya tak diye bir ses alttan geliyormu.
- Geriye tak ve 30 saniye kadar ayagin firende beklet > alttan bir inleme sesi geliyormu?
-Vitesi bosa al ve Soldaki arazi sanzimanini hizli bir hareketle 4 LOW konumuna getir ve kalkmayi dene ( calisiyormu? > yani araba kalkiyormu?)
- Araba gazli ise benzine gecir ve sadece benzinli konumda bir kac dakika calistir ( motorda sarsinti vuruntu varmi? )
- Motor kapagini ac ve söför tarafinda önde bulunan hava filtresi kazanini kontrol et kirikmi?
- Motor kapagi alt koruma kece örtüsü saglammi?
- kalorifer sisitemini muhakkak kontrol et > genelde soguk sicak ayrim motorlari ariza yapar.
- Tavan dösemesinde sarkma, kabarma varmi > bilincsiz yikama veya temizlikten dolayi tavan dösemesi bozulur > ön cam birlesme noktalarindan ilk
önce atar.
- Yol testine cik, özellikle 100 km`de giderken ön difransiyelde inleme varmi?
- Vitesler hissettirmeden ve zamaninda geciyormu?
- 100 Km ile glderken vitesi bosa at ve sag arka aksi dinle > inleme veya normal olmayan bir gacirti sesi geliyormu? ( Kronik hastaliktir > daha sonra aks koluna yüzük takilir veya kol degistirilir)
- Hafif yokusa gel ve dur > direksiyonu tam sag yap ve yavasca kalkis yap > arka difransiyelden cat..! cat..! diye ses geliyormu ? Limited kilit pullari bozuksa yapar ) ayni islemi direksiyonu tam sol yaparak dene.
- Direksiyonda bosluk varmi?
- Dik bir yokustan asagi inerken vitesi 1 konumuna getir ve arabayi asagi sal > motor arabayi firenliyormu?
- Katalizatör yerindemi? cikartilmismi?
En önemli noktalar bunlar....!
Hepsinden sinifi geciyorsa kacirma bu arabayi....!!!! ;D ;D ;D