1) Prins sistemde tek regülatör yeterlidir V8 büyük makinalara.... Atikeri bilmem...
2) Lpg sistemi için çalışan bi Map (Manifold air pressure) sensörü var. (Orjinal benzinli motorunki değil, lpg sisteminin Map sensörü)
Büyük ihtimal bu arızalanmış veya kirlenmiştir. Lpg sistemini okuyan yazılımda gözükmesi lazım. Ama bu ancak arıza sırasında görüntülünrbilir.
Tavsiyem, arıza anında lpg bilgisayarına bağlatıp kontrol ettirmeniz....
3) Depoda bulunan güvenlik amaçlı bi valf var, kaçak olduğunda gazı keser. Bu arızalanmıştır. dengesiz dengesiz gazı kesiyordur.
4) Motor kompartmanında Lpg için iki adet filtre olmalı, biri büyük, diğer küçük (küçük bi hava filtresi gibi). Bunlar tıkanmıştır. Rölanti gibi düşük basınçlarda, veya tapa gaz gibi çok yüksek basınçlarda geçirgenlikleri zayıftır. Bunları söktüldüğünde içinden barut gibi gri bi toz dökülür hatta...
5) Araç benzinde iken Tft sensörünün (karıştırıyo olabilirim, yoğunlaştırıcıdan çıkan bi hortum) hortumunu sökün, araç çalışırken lpg' ye manuel geçirin, hortumdan yağımsı bi sıvı ilk başta geliyorsa, yoğunlaştırıcı içindeki diyafram yağlanmıştır.
6) Arıza anında, eğer araç çalışıyorsa tabi, lpg enjktörlerinden çıkan hortumları tek tek bi kargaburunla sıkın ve o silindirin gaz geçişini kesin, makineyi dinleyin. Her silindirin gaz gidişini kestiğinizde makinede oluşan anormallik bi silindire bunu uyguladığınızda olmuyorsa o silindirin lpg enjektörü düzgün çalışmıyordur...
7) Aracınızın her silindirinin kompresyonlarını ayrı ayrı ölçtürün. 150' ye yakın değerler vermesi lazım. Bir veya birkaç silindirde kompresyon kaçağı varsa sorun tabiki kaçınılmazdır. Sıralı Lpg sistemlerinde motorun sağlıklı olması şarttır.
8 ) Lpg için ateşleme sistemi, benzinli çalışmaya göre daha önemli. Bujiler, buji kabloları, distribitör kapağı ve içindeki tevzi makarası eskimiş olabilir. Hazır distribitör kapağı sökülmüşken içindeki/altındaki egzantrik devir sensörünüde kontrol ettirin. Düşük ateşleme verimi benzinde tölere edilebilir ama lpg' de edilemez. Mükemmel patlama şarttır Lpg için.
9) Thorottle body denilen, karbüratör yerindeki sistemi söktürün, içindeki rölanti devir sensörünü basınçlı tabancalı benzin ile temizleyin, sensördeki dışarı çıkıp giren çubuk rahat çalışmalı... Oradaki TFT sensörünün soketlerinide temizleyip, wd40 gibi bi kimyasal sıkın...
10) LPG şamandıranız eskimiştir, sistem bazen "gaz yok" zannediyordur...
11) Şanzmanda sorun olsa ve aracınız 96 üstü 46RE şanzmanlı olsa, şanzman içindeki governer sensör ve speed sönsör ömrünü doldurmuş derdim. Ama sizin 93 makinanızda kullanılan otomatik şanzman sadece 93 yılında kullanıldı. AX15 kodlu galiba (veya AX15 düz şanzmanlarındı, tam hatırlamıyorum) ama sizin şanzmanın sadece bir yıl kullnıldığını ve 94 yılında 44RH' a geçildiğinden eminim. Dolayısı ile şanzmanda sorununuz varsa, otomatik konusunda bi uzman şart. Master serviste Hüseyin KOÇ var. Patronuna ve kendisine selamımı söyleyin, çözebilir.
Umarım yazdıklarım faydalı olur....
(Yazdıklarımı ustalarınıza çaktırmadan söyleyin, ağırlarına gider birinin onlara akıl vermesi...
;D ;D ;D , Çoğu hala EGR valfinin eksoz geri dönüşüm valfi olup yanmayan gazları yakışını sağladığını zannediyor
;D )
Tekirdağa Selamlar....
57