Grand Cherokee 5.2 Lpg Yardımı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan bigfoot Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 45
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 14,513

bigfoot

Kamp II
Mesajlar
261
Tepkime Puanı
0
arkadaşlar merhaba.

1993 model 5.2 gc'me kavuştum.Yaklaşık 1 aydır kullanıyorum bir iki ufak sıkıntısı var.Gerçi şanzıman ile ilgili bir sıkıntımda var ama cumartesi Master Servise gideceğim orada daha geniş bilgi sahibi olacağım.

Aracımda Atiker sıralı sistem mevcut.Sıkıntım parketme ve kalkış anında rölantide oynama olup motor stop ediyordu.Çekişinde sıkıntı olmadığı için ilk başlarda fazla önemsemedim.Ama artık çekilmez hale gelmeye başladı.Aracı bölgemizdeki Atiker servisi Yunus otoya götürdüm.Servis ilk önce sistemin beynini bilgisayara bağlayıp program atıp düzeleceğini söyledi.İşlem bittikten sonra sorun hala devam ediyordu.Mühendis arkadaş bu sefer tesisatı kontrol ederken gaz regülatörünün bir tane takılı olduğunu tespit etti.daha doğrusu kendilerinin V8 motora 2 adet regülatör taktıklarını ve hiçbir sorun yaşamadıklarını söyledi.Benim araca takılan sistemin uydurma olduğunu ve regülatörün 1 tane olduğundan sebeb gazı yetiştiremediğini söyledi.

Sizlerden ve V8 5.2 sahibi arkaşlardan ricam araçlarında kullanılan sıralı sistemde 2 adet regülatörmü kullanılmış 1 adetmi kullanılmış.

Konu hakkındaki bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Saygılar.
 

Etiketler
Ynt: Grand Cherokee 5.2 Lpg Yardımı

Benimkinde bir regülatör iki adet beyin var benzer bir sorunu bende yaşadım benimkisi de gaza geçtiğinde stop ediyordu yazılımdan gaza geçme sıcaklığını yükselttim düzeldi servisin sizin aracınızın gaz yetiştiremediğini söylediğini söylüyorsunuz peki aracınızı hiç zorladınızmı mesela yüksek hız ya da dik y okuşlarda bir sorun çıkarıyormu bunlara baktınızmı en çok gazı bu tip atraksiyonlarda tüketir eğer orda bir sorun yaşıyorsanız tespit doğrudur yoksa hatayı başka yerde aramak lazım diye düşünüyorum
 

Ynt: Grand Cherokee 5.2 Lpg Yardımı

hakan bu sorun genelde 5.2 lerde var doğru demiş tek regülatör atikerde yetmeyebilir c.tesi master servise gitmeden onun az ilerisinde atikerci var sinan usta getir bir baksın
 

Ynt: Grand Cherokee 5.2 Lpg Yardımı

.com' Alıntı:
Benimkinde bir regülatör iki adet beyin var benzer bir sorunu bende yaşadım benimkisi de gaza geçtiğinde stop ediyordu yazılımdan gaza geçme sıcaklığını yükselttim düzeldi servisin sizin aracınızın gaz yetiştiremediğini söylediğini söylüyorsunuz peki aracınızı hiç zorladınızmı mesela yüksek hız ya da dik y okuşlarda bir sorun çıkarıyormu bunlara baktınızmı en çok gazı bu tip atraksiyonlarda tüketir eğer orda bir sorun yaşıyorsanız tespit doğrudur yoksa hatayı başka yerde aramak lazım diye düşünüyorum

hızlı cevabınız için teşekkürler,
aracın çekişi ile ilgili bir sorunum yok.araca yükleniyorum hatta otobanda aracı denemek adına gaza fazla bile yüklendim.ivmelenmesi ve kadrandaki hızı görüyor olması en azından benim için kafi.tabi asıl hafta sonu maslaktaki atiker servisinede gitmek istiyorum.
 

Ynt: Grand Cherokee 5.2 Lpg Yardımı

unal' Alıntı:
hakan bu sorun genelde 5.2 lerde var doğru demiş tek regülatör atikerde yetmeyebilir c.tesi master servise gitmeden onun az ilerisinde atikerci var sinan usta getir bir baksın

ünal bey merhaba,

bahsettiğiniz servisi biliyorum.aklın yolu birdir hafta sonu uğramak istediğim serviste orası.
ilginize çok teşekkürler.
 



Ynt: Grand Cherokee 5.2 Lpg Yardımı

Hakan kardeşim öncelikle aracın hayırlı olsun. servisteki usta sana doğru söylemiş.Benim araçta ve çok zj de 2 beyin var tek beyin kafi gelmiyormuş lpg ci söyledi.Bende de bazen lpg ye geçerken motor kalkışta stop ediyor,bende benzine geçip 2 dakika sonra lpg ye alıyorum sorun kalmıyor.Şunuda belirteyim form daki arkadaşları bayağı meşgul ettim yakıt sorunumla şükür düzeldi.şehir dışı 350 krş yakıyorum.herkese selamlar.
 

Ynt: Grand Cherokee 5.2 Lpg Yardımı

teşekkürler durmuş usta.

işin diğer boyutu necmibey ve siz 2 adet beyinden bahsettiniz.benim araçta servisin tespit ettiği 1 adet regülatör ve 1 adet beyin.
yazılanlardan anladığım benim aracın sistemi evlere şenlik ;D.

cumartesi maslaktaki atiker servisine gidince onlarında aynı şeyi söyleyeceğine nerdeyse eminim.hadi hayırlısı.
 

Ynt: Grand Cherokee 5.2 Lpg Yardımı

alo dersen gelip bende bakarım zaten yandığımız mekanı bi daha ziyaret ederiz :smiley:)
 

Ynt: Grand Cherokee 5.2 Lpg Yardımı

1) Prins sistemde tek regülatör yeterlidir V8 büyük makinalara.... Atikeri bilmem...

2) Lpg sistemi için çalışan bi Map (Manifold air pressure) sensörü var. (Orjinal benzinli motorunki değil, lpg sisteminin Map sensörü)

Büyük ihtimal bu arızalanmış veya kirlenmiştir. Lpg sistemini okuyan yazılımda gözükmesi lazım. Ama bu ancak arıza sırasında görüntülünrbilir.
Tavsiyem, arıza anında lpg bilgisayarına bağlatıp kontrol ettirmeniz....

3) Depoda bulunan güvenlik amaçlı bi valf var, kaçak olduğunda gazı keser. Bu arızalanmıştır. dengesiz dengesiz gazı kesiyordur.

4) Motor kompartmanında Lpg için iki adet filtre olmalı, biri büyük, diğer küçük (küçük bi hava filtresi gibi). Bunlar tıkanmıştır. Rölanti gibi düşük basınçlarda, veya tapa gaz gibi çok yüksek basınçlarda geçirgenlikleri zayıftır. Bunları söktüldüğünde içinden barut gibi gri bi toz dökülür hatta...

5) Araç benzinde iken Tft sensörünün (karıştırıyo olabilirim, yoğunlaştırıcıdan çıkan bi hortum) hortumunu sökün, araç çalışırken lpg' ye manuel geçirin, hortumdan yağımsı bi sıvı ilk başta geliyorsa, yoğunlaştırıcı içindeki diyafram yağlanmıştır.

6) Arıza anında, eğer araç çalışıyorsa tabi, lpg enjktörlerinden çıkan hortumları tek tek bi kargaburunla sıkın ve o silindirin gaz geçişini kesin, makineyi dinleyin. Her silindirin gaz gidişini kestiğinizde makinede oluşan anormallik bi silindire bunu uyguladığınızda olmuyorsa o silindirin lpg enjektörü düzgün çalışmıyordur...

7) Aracınızın her silindirinin kompresyonlarını ayrı ayrı ölçtürün. 150' ye yakın değerler vermesi lazım. Bir veya birkaç silindirde kompresyon kaçağı varsa sorun tabiki kaçınılmazdır. Sıralı Lpg sistemlerinde motorun sağlıklı olması şarttır.

8 ) Lpg için ateşleme sistemi, benzinli çalışmaya göre daha önemli. Bujiler, buji kabloları, distribitör kapağı ve içindeki tevzi makarası eskimiş olabilir. Hazır distribitör kapağı sökülmüşken içindeki/altındaki egzantrik devir sensörünüde kontrol ettirin. Düşük ateşleme verimi benzinde tölere edilebilir ama lpg' de edilemez. Mükemmel patlama şarttır Lpg için.

9) Thorottle body denilen, karbüratör yerindeki sistemi söktürün, içindeki rölanti devir sensörünü basınçlı tabancalı benzin ile temizleyin, sensördeki dışarı çıkıp giren çubuk rahat çalışmalı... Oradaki TFT sensörünün soketlerinide temizleyip, wd40 gibi bi kimyasal sıkın...

10) LPG şamandıranız eskimiştir, sistem bazen "gaz yok" zannediyordur...

11) Şanzmanda sorun olsa ve aracınız 96 üstü 46RE şanzmanlı olsa, şanzman içindeki governer sensör ve speed sönsör ömrünü doldurmuş derdim. Ama sizin 93 makinanızda kullanılan otomatik şanzman sadece 93 yılında kullanıldı. AX15 kodlu galiba (veya AX15 düz şanzmanlarındı, tam hatırlamıyorum) ama sizin şanzmanın sadece bir yıl kullnıldığını ve 94 yılında 44RH' a geçildiğinden eminim. Dolayısı ile şanzmanda sorununuz varsa, otomatik konusunda bi uzman şart. Master serviste Hüseyin KOÇ var. Patronuna ve kendisine selamımı söyleyin, çözebilir.

Umarım yazdıklarım faydalı olur....

(Yazdıklarımı ustalarınıza çaktırmadan söyleyin, ağırlarına gider birinin onlara akıl vermesi... ;) ;D ;D ;D , Çoğu hala EGR valfinin eksoz geri dönüşüm valfi olup yanmayan gazları yakışını sağladığını zannediyor ;) ;D )

Tekirdağa Selamlar....

57​
 

Ynt: Grand Cherokee 5.2 Lpg Yardımı

unal' Alıntı:
alo dersen gelip bende bakarım zaten yandığımız mekanı bi daha ziyaret ederiz :smiley:)

ünal bey cumartesi bir aksilik çıkmaz ise maslaktayım.mutlaka arayacağım.
 



Ynt: Grand Cherokee 5.2 Lpg Yardımı

Alfonse' Alıntı:
1) Prins sistemde tek regülatör yeterlidir V8 büyük makinalara.... Atikeri bilmem...

2) Lpg sistemi için çalışan bi Map (Manifold air pressure) sensörü var. (Orjinal benzinli motorunki değil, lpg sisteminin Map sensörü)

Büyük ihtimal bu arızalanmış veya kirlenmiştir. Lpg sistemini okuyan yazılımda gözükmesi lazım. Ama bu ancak arıza sırasında görüntülünrbilir.
Tavsiyem, arıza anında lpg bilgisayarına bağlatıp kontrol ettirmeniz....

3) Depoda bulunan güvenlik amaçlı bi valf var, kaçak olduğunda gazı keser. Bu arızalanmıştır. dengesiz dengesiz gazı kesiyordur.

4) Motor kompartmanında Lpg için iki adet filtre olmalı, biri büyük, diğer küçük (küçük bi hava filtresi gibi). Bunlar tıkanmıştır. Rölanti gibi düşük basınçlarda, veya tapa gaz gibi çok yüksek basınçlarda geçirgenlikleri zayıftır. Bunları söktüldüğünde içinden barut gibi gri bi toz dökülür hatta...

5) Araç benzinde iken Tft sensörünün (karıştırıyo olabilirim, yoğunlaştırıcıdan çıkan bi hortum) hortumunu sökün, araç çalışırken lpg' ye manuel geçirin, hortumdan yağımsı bi sıvı ilk başta geliyorsa, yoğunlaştırıcı içindeki diyafram yağlanmıştır.

6) Arıza anında, eğer araç çalışıyorsa tabi, lpg enjktörlerinden çıkan hortumları tek tek bi kargaburunla sıkın ve o silindirin gaz geçişini kesin, makineyi dinleyin. Her silindirin gaz gidişini kestiğinizde makinede oluşan anormallik bi silindire bunu uyguladığınızda olmuyorsa o silindirin lpg enjektörü düzgün çalışmıyordur...

7) Aracınızın her silindirinin kompresyonlarını ayrı ayrı ölçtürün. 150' ye yakın değerler vermesi lazım. Bir veya birkaç silindirde kompresyon kaçağı varsa sorun tabiki kaçınılmazdır. Sıralı Lpg sistemlerinde motorun sağlıklı olması şarttır.

8 ) Lpg için ateşleme sistemi, benzinli çalışmaya göre daha önemli. Bujiler, buji kabloları, distribitör kapağı ve içindeki tevzi makarası eskimiş olabilir. Hazır distribitör kapağı sökülmüşken içindeki/altındaki egzantrik devir sensörünüde kontrol ettirin. Düşük ateşleme verimi benzinde tölere edilebilir ama lpg' de edilemez. Mükemmel patlama şarttır Lpg için.

9) Thorottle body denilen, karbüratör yerindeki sistemi söktürün, içindeki rölanti devir sensörünü basınçlı tabancalı benzin ile temizleyin, sensördeki dışarı çıkıp giren çubuk rahat çalışmalı... Oradaki TFT sensörünün soketlerinide temizleyip, wd40 gibi bi kimyasal sıkın...

10) LPG şamandıranız eskimiştir, sistem bazen "gaz yok" zannediyordur...

11) Şanzmanda sorun olsa ve aracınız 96 üstü 46RE şanzmanlı olsa, şanzman içindeki governer sensör ve speed sönsör ömrünü doldurmuş derdim. Ama sizin 93 makinanızda kullanılan otomatik şanzman sadece 93 yılında kullanıldı. AX15 kodlu galiba (veya AX15 düz şanzmanlarındı, tam hatırlamıyorum) ama sizin şanzmanın sadece bir yıl kullnıldığını ve 94 yılında 44RH' a geçildiğinden eminim. Dolayısı ile şanzmanda sorununuz varsa, otomatik konusunda bi uzman şart. Master serviste Hüseyin KOÇ var. Patronuna ve kendisine selamımı söyleyin, çözebilir.

Umarım yazdıklarım faydalı olur....

(Yazdıklarımı ustalarınıza çaktırmadan söyleyin, ağırlarına gider birinin onlara akıl vermesi... ;) ;D ;D ;D , Çoğu hala EGR valfinin eksoz geri dönüşüm valfi olup yanmayan gazları yakışını sağladığını zannediyor ;) ;D )

Tekirdağa Selamlar....

57​

verdiğniz bilgiler benim için altın değerinde.
dediğiniz üzere bilgiler hafızama şimdiden kaydedildi sayılır.
ustalar konusunda çok haklısınız ;D ;D

ilgi alakanıza teşekkürler.

bu arada bölgemize yapacağınız gezilerde siz büyük ustalarla birlikte olmaktan mutluluk duyarız.
 

Ynt: Grand Cherokee 5.2 Lpg Yardımı

bigfoot' Alıntı:
verdiğniz bilgiler benim için altın değerinde.
dediğiniz üzere bilgiler hafızama şimdiden kaydedildi sayılır.
ustalar konusunda çok haklısınız ;D ;D

ilgi alakanıza teşekkürler.

bu arada bölgemize yapacağınız gezilerde siz büyük ustalarla birlikte olmaktan mutluluk duyarız.

Benmiyim büyük usta, galiba yanlış anladım.... Teveccühünüz, yok öyle bişi, azcık biliyorun, azcıkta paylaşıyorum o kadar....
Teşekkür ederim....

Teklifiniz onurlandırdı beni.

Umarım sıkıntınız sorunsuzca hallolur......
 

Ynt: Grand Cherokee 5.2 Lpg Yardımı

hakan kardeş bende de 95 model araç var ve atiket takılı bende aracı şöyle bir göstermek için avcılarda abc petrolün içindeki atiket yetkili servise götürdüm bilgisayara bağladı bir kaç ayar yaptı banada dediği benim araçta tek filitremi tek regüratörmü dedi pek anlamadım ama aracı 2ve ya3 saat bıraırsam 120 tl karşılığı yaparım dedi, bende öyle senin dediğin gibi bir sorun yok ama dediği enjektör memelerinin yetersiz küçük kaldığı ve bu sorun bujilerden olabilir dedi, maslakta 5.2 nin bujilerini sordum tanesi 10 milyon dediler, has otom. gittim şase nosuyla buji veriyorlar 8 adet bujiyide 59 milyona aldım ve takdırdım su an araba acayip topladı kendisini lpg ile hiç bir şey yaptırmadım öyle kullanıyorum.
 

Ynt: Grand Cherokee 5.2 Lpg Yardımı

Ben de bir iki cümle yazayım;

Hangi lpg ustasına gitseniz ya tesisatta ya da sistem de bir kaç hata ya da eksik söyleyecek eminim. Ben 2 atiker kullanıcısının lpg yi taktırdığı bayi dışında bir bayide tüm tesisatını tekrar çektirdiğini gözlerimle gördüm.

Benim aracım (V8) çok yakıyor, lpg de iken 5-10 km sonra yürümemeye başlıyordu. Benzinde sorun yok gibi duruyordu. Araçta zavoli var. Bir çok şey söylendi; hava yetişmiyor, lpg yetişmiyor, akışmetre arızalı, vs.. Geçen gün aracın avans ayarı düzeltildi ve herşey halloldu.

Önerim en basit ve ucuz çözüm ihtimalinden yola çıkmanız.

Atikerde V8 için tek seçenek mi var bilmiyorum. Zannediyorum yakın zamanda V8 için yeni bir fiyatla yeni bir modeli çıkmıştı. Zavolide de belli beygir gücünün üzerinde farklı bir model lpg takılıyor. Bu detayları anlamadan sisteme ilaveler için para harcamak çok akıllıca gelmiyor bana.

İşin ucu hep gerçekten işinde uzman bir usta bulmaya dayanıyor. Bir süre önce olsaydı size birini tavsiye edebilirdim Atiker bayisinde çalışan.

Kolay gelsin.
 

Ynt: Grand Cherokee 5.2 Lpg Yardımı

güvan bey kesinlikle son sözlerinize katılıyorum iyi bir usta bulmak şart birde her jeep kullanıcısını milyarder zannediyorlar :smiley:
 



Ynt: Grand Cherokee 5.2 Lpg Yardımı

bigfoot' Alıntı:
arkadaşlar merhaba.

1993 model 5.2 gc'me kavuştum.Yaklaşık 1 aydır kullanıyorum bir iki ufak sıkıntısı var.Gerçi şanzıman ile ilgili bir sıkıntımda var ama cumartesi Master Servise gideceğim orada daha geniş bilgi sahibi olacağım.

Aracımda Atiker sıralı sistem mevcut.Sıkıntım parketme ve kalkış anında rölantide oynama olup motor stop ediyordu.Çekişinde sıkıntı olmadığı için ilk başlarda fazla önemsemedim.Ama artık çekilmez hale gelmeye başladı.Aracı bölgemizdeki Atiker servisi Yunus otoya götürdüm.Servis ilk önce sistemin beynini bilgisayara bağlayıp program atıp düzeleceğini söyledi.İşlem bittikten sonra sorun hala devam ediyordu.Mühendis arkadaş bu sefer tesisatı kontrol ederken gaz regülatörünün bir tane takılı olduğunu tespit etti.daha doğrusu kendilerinin V8 motora 2 adet regülatör taktıklarını ve hiçbir sorun yaşamadıklarını söyledi.Benim araca takılan sistemin uydurma olduğunu ve regülatörün 1 tane olduğundan sebeb gazı yetiştiremediğini söyledi.

Sizlerden ve V8 5.2 sahibi arkaşlardan ricam araçlarında kullanılan sıralı sistemde 2 adet regülatörmü kullanılmış 1 adetmi kullanılmış.

Konu hakkındaki bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Saygılar.
Hakan bey merhaba Güven beyin dediklerine aynen katılıyorum.hiç bir usta bir diğerinin yaptığı işi onaylamıyor.bendede 5,2 var ve sistemi yunus otogazın istanbuldaki bir şubesine taktırdım yeni model tabir ettikleri bir model olan tek regulatör ve tek beyin var.yaklaşık 6000km yol yaptım bu süre zarfında toplam 20 adet enjektör değiştirdim her seferinde aldığım lpg den kaynaklandığını söylediler (opet) ilk 12 tanesini değiştirene kadar opet ten lpg alıyordum ancak sonra kapısından bile geçmedim bir kaç ay aracımda bir sıkıntı olmadı ancak geçenlerde yine sarsıntılı çalışmaya ve fazla yakmaya başladı tekrar gittim bu sefer enjektörleri başka bir model taktılar ve bunlar çok sessiz çalışıyor şimdilik bir sıkıntı yok
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,091
Mesajlar
1,528,616
Kayıtlı Üye Sayımız
166,832
Kaydolan Son Üyemiz
hasankaraalioglu

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst