Grand Cherokee 2.7crd Çalışmama Sorunu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ayhunce Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 7
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 7,327

ayhunce

Yeni Üye
Mesajlar
8
Tepkime Puanı
0
Herkese merhaba öncelikle;
2003 model grand cherokee 2.7 crd sahibiyim,aracimda çalışmama sorunu var eğer bu konuda bana yarimci olucak arkadaşlar varsa çok sevinirim çünkü çaresiz kaldim
Sorun şu; sabahlari arabayi calistirdigimda tek marşla cok rahat calisiyor fakat 2 sokak arkaya gidip stop ettikten 5 dk sonra arabaya 7-8 saat geçmeden calismiyor.Eğerki sabah calistirip sıkışık trafikte 45 dk-1 saat arasi mesafede yolculuk yaparsam butun gun istedigim kadar stop edip calistirsamda sorun yok fakat sabah ilk calistirmadan sonra kisa mesafe gidip stop edersem birdaha calismiyor. Bugün dikkatimi çeken birsey daha oldu,yine calismadi araba sonrasinda ekranda isitma bujilerinin yanmadigini gordum,emin olamadim cunku arabayla 5 dk lik bi yolvuluk yapmistim.
Gecenlerde yine calismadi cekici ile sanayiye goturdum,baktilar mazot havali geliyo dediler havasibi aldilar,enjektor fis kablolari aşınmış dediler guzelce tek tek sarip bantladilar araba calisti ama ertesi gun sabah yine ayni şeyi yapti simdi evin onunde yatiyo korkuda biyerede cikamiyorum artik.
Bu sorunu daha once yasayan kimse varsa bana yarimci olursa cok sevinirim.
Bu arada turbo ustunde bulunan tel sikismis gibi gelmisti bana orayada yag surdurdum turbo daha bi randimanli calismaya basladi.
Isitma bujilerinden olabilirmi veya enjektorlerden geri kacirma olabilirmi veya elwktriksel bisey olabilirmi?
Yardimlarinizi bekliyorum arkadaslar
 


Valla forum efsane,hikayeden sadece tanidiklara mesaj atilan bi platform olmuş,ayiptir ya 3 gun oldu,neyse silin konuyu
 

Bilgisayarda arıza kodu baktırdınız mı?
Akünüzün ve alternatörünüzün durumu nedir? Akü tek marş basacak kadar enerji tutuyor ve alternatörünüz dolum yapmıyor olabilir mi?
 

Valla forum efsane,hikayeden sadece tanidiklara mesaj atilan bi platform olmuş,ayiptir ya 3 gun oldu,neyse silin konuyu

Acaba forumdakilerin meşgul olduklarından fırsat bulamadıklarını hiç düşündünüz mü? Ayrıca bu yorumunuzdan sonra cevap vermeseler yeridir. Konuyu siz silebilirsiniz.
 



Gecen gunku fevri çıkışım için kusura bakmayın arkadaşlar
Usta egzantrik sensörü arizasi var dedi,şuanda bi sikinti gozukmuyor dedi,daha araci teslim almadim,umarim oyledir.
Birde bu parcanin fiyatini bilen varmi,krank sensörü 250 lira civari internette ama egzantrik sensoru mopar parca 250$ yaziyor,dogrumudur(daha ustaya fiyat sormadim).
 

Gecen gunku fevri çıkışım için kusura bakmayın arkadaşlar
Usta egzantrik sensörü arizasi var dedi,şuanda bi sikinti gozukmuyor dedi,daha araci teslim almadim,umarim oyledir.
Birde bu parcanin fiyatini bilen varmi,krank sensörü 250 lira civari internette ama egzantrik sensoru mopar parca 250$ yaziyor,dogrumudur(daha ustaya fiyat sormadim).
 

Parça değiştirmeden önce sorunun bu yazının, olası nedenler ve notlar kısmında yazan durumlardan olmadığına emin olunuz.

P0340 JEEP - Eksantrik Mili Konum Sensörü Devresi Sıra 1 Sensör 1

P0340 Tanım:Eksantrik Mili Konum Sensörü, eksantrik milinin dönme hızını kaydetmek için bir motorda kullanılan elektronik bir cihazdır. Bu bilgi, Motor Kontrol Modülü (ECM) tarafından ateşleme ve yakıt enjeksiyonunu kontrol etmek için kullanılır. Eksantrik mili konum sensörü, belirli bir silindiri tanımlamak için eksantrik milinin geri çekilmesini (giriş) algılmaktadır. Egzantrik mili konum sensörü, piston konumunu algılar. Sensör sistemi, gerçek bir sensör olan statik bir parçanın yanı sıra dönen bir parça, tipik olarak bir diskten oluşur. Motor çalışırken, dişlerin yüksek ve alçak kısımları sensörle olan boşluğun değişmesine neden olur. Değişen aralık sensöre yakın manyetik alanın değişmesine neden olur. Manyetik alanın değişmesi, sensörden voltajın değişmesine neden olur. Krank mili konum sensörü (POS) sistemi çalışmaz hale geldiğinde, eksantrik mili konum sensörü silindir tanımlama sinyalleri zamanlamasını kullanarak bunun yerine motor parçalarının çeşitli kontrollerini sağlar.

Olası nedenler;
Eksantrik mili konumu sensörü Eksantrik mili konumu Sensör kablo demeti açık veya kısa devre
Eksantrik Mili Konum Sensörü devresi zayıf elektrik bağlantısı
Arızalı marş motoru
Başlangıç sistem devresi
Zayıf akü

Notlar:
Bazen ve bazı modellerde, düşük akü voltajı veya zayıf bir marş motor Şaft Konum Sensörü kodunu tetikleyebilir.
Eksantrik mili konum sensörü sinyali, motor çalıştırma işleminin ilk birkaç saniyesi sırasında Motor Kontrol Modülü (ECM) tarafından algılanmaz

Olası semptomlar:
Motor Işığı AÇIK (veya Servis Motoru Yakında Uyarı Işığı)
Güç Motorunun Durması / Kaybı

2.7 Dizel Grand Cherokee Kulanıcı Kitabı Ihtiyacı