GÖKÇEADA GEZİSİ
Bu yazıda 2 aile (4 erişkin,3 çocuk), 2 VW (Touareg 3.0 TDi,Sharan 1.8T) ile
geçen Şeker Bayramında gerçekleştirdiğimiz Gökçeada gezimizi
paylaşmak istedim. Gitmek isteyenler için umarım faydalı olur.
Konum ve Yüzölçümü:
Gökçeada 289.5 km2 yüzölçümüne, 95 km kıyı şeridi uzunluğuna sahiptir.
Adanın doğu-batı uzunluğu 29.5 km, kuzey-güney uzunluğu ise 13 km'dir.
Gökçeada (Kuzulimanı) , Çanakkale'den izlenen rotaya göre 32 mil,
Gelibolu yarımadasındaki Kabatepe limanına 14 mil, Bozcaada'ya 33 mil,
Ege denizinde bulunan Yunan adalarından Limni'ye 16 mil,Semadirek adasına 14 mil uzaklıktadır.
Doğal Yapı:
Gökçeada çok engebeli ,volkanik kütlelerden oluşmuştur.
Adanın % 77'si dağlık,%12'si engebeli,% 11'i ise ovadır.
Adanın en yüksek noktası Doruk Tepe 673 metredir.
İklim ve Bitki Örtüsü:
Gökçeada'da Akdeniz tipi iklim görülür.Hakim rüzgarlar lodos ve poyraz'dır.
Senenin büyük bölümünde rüzgarlar devamlılık sağlar.
Bitki örtüsü olarak 6870 hektar orman,makilik alanlar ve zeytinlik ler mevcuttur.
İç Sular:
Gökçeada tatlı su kaynakları bakımından zengin,kendine yeterli potansiyele sahiptir.
Şahinkaya,Dereköy,Aydıncık ve Uğurlu gölet lerinden sulama amaçlı ;
Zeytinli Baraj Gölü'nden ise içme ve kullanma suyu ile Çınarlı ovasında tarımsal amaçlı sulama olarak yararlanılmaktadır.
Akarsu yoktur ve dereler yazın kurumaktadır.
Adanın doğu kesiminde denizden taşan sulardan oluşmuş Tuz Gölü bulunmaktadır.Tuz Gölü adanın %1'i kadardır.
Kısa Tarihçe:
14 Kasım 1913'te Atina antlaşmasıyla İMROZ, BOZCAADA ve MEİS adalarının Osmanlılar'a
geri kalan Ege adalarının Yunanlılar'a verilmesi kararlaştırıldı. Ancak bu antlaşma uygulanamadı.
Zira patlayan I.Dünya Savaşı nedeniyle İmroz'daki Yunan yönetimi devam etti.
ÇANAKKALE SAVAŞLARI sırasında Ada müttefik devletlerin karargahı oldu.
GOBEN (YAVUZ) zırhlısı bugünkü KUZULİMANI koyuna kadar sokularak RAGLAN ve U 28 adlı iki İngiliz gemisini limanın içinde batırdı.
[Bu gemilerin 1950'li yıllarda batıkçılar tarafından söküldüğü ve iç bölmelerinden çıkarılan değerli kerestenin
Ada'nın ileri gelenlerince satın alınarak mobilya yapımında kullanıldığı bilinmektedir.]
SEVR Antlaşmasıyla(10 Ağustos 1920) Türkiye İmroz ve Bozcaada üzerindeki haklarından vazgeçirildi.
Ancak Kurtuluş Savaşı sonrası (24 Temmuz 1923) imzalanan LOZAN Antlaşmasıyla tekrar Türk hakimiyetine geçti.
Ulaşım Kapatepe limanından kalkan feribotlarla sağlanıyor.
GESTAŞ'a ait feribotlar modern ve hızlı. Yolculuk yaklaşık 90dk sürüyor.
Gökçeada'ya daha önceki gelişlerimde Eskihisar-Topçular arasında çalışan arabalı vapurlarından vardı.
Bu feribot yeni,çok temiz ve ucuz. Otomobil 20 lira, içindeki yolcular ise ücretsiz.
Feribot sefer saatleri için GESTAŞ'tan detaylı bilgi alınabilir. TEL. 0286.4440752
VW'lerimiz,
İstanbul-Kabatepe 350km,
3 gün boyunca ada içinde geziler+Eceabat ve Gelibolu gezileri sonrasında toplam 1020km yaptık.
Dönüşte İstanbul'da yakıt aldığımda halen 50km menzil görünüyordu. (depo 100lt)
Ortalama tüketim 9.1lt/100km
Kaleköy Limanı, solda 2000m'lik pist (uçakla ulaşım şimdilik yok)
Kaleköy mendirek ve feneri. En güzel balık restoranları Kaleköy'de.
Zeytinliköy'de dibek kahvesi içmeden ve sakızlı muhallebi yemeden olmaz.
Konaklama için Uğurlu Köyü'nde Mavisu Resort Hotel'i seçtik.
Denize sıfır, oldukça büyük araziye kurulmuş olan otelimizden memnun kaldık.
Oda+kahvaltı+akşam yemeği fiyatları kişi başı 60 lira (çocuklara %50 indirim)
İmroz çetesi (Alp,Sinan,Can)
Tepeköy'de bir köy kahvesi, müdavimleri köyün yaşlıları tarafından oldukça sıcak karşılandık.
Köylüler kendi aralarında yunanca-türkçe karışımı konuşuyorlar.
Tepeköy'ün dar sokaklarında yaşlı köylüler, genç göremedik.
Tepeköy'lü Yorgo ve lokantası
Yorgo'nun tabelası
Yorgo'da uzo içmeye karar verdik, içimi bizim rakıdan daha yumuşak.
1hp ve yıllık vergisi yok
Günbatımında Gökçeada, dönüş yolu başladı.
Kabatepe'den Gökçeada
Eceabat'ta sevimli bir tabela
Bu yazıda 2 aile (4 erişkin,3 çocuk), 2 VW (Touareg 3.0 TDi,Sharan 1.8T) ile
geçen Şeker Bayramında gerçekleştirdiğimiz Gökçeada gezimizi
paylaşmak istedim. Gitmek isteyenler için umarım faydalı olur.

Konum ve Yüzölçümü:
Gökçeada 289.5 km2 yüzölçümüne, 95 km kıyı şeridi uzunluğuna sahiptir.
Adanın doğu-batı uzunluğu 29.5 km, kuzey-güney uzunluğu ise 13 km'dir.
Gökçeada (Kuzulimanı) , Çanakkale'den izlenen rotaya göre 32 mil,
Gelibolu yarımadasındaki Kabatepe limanına 14 mil, Bozcaada'ya 33 mil,
Ege denizinde bulunan Yunan adalarından Limni'ye 16 mil,Semadirek adasına 14 mil uzaklıktadır.
Doğal Yapı:
Gökçeada çok engebeli ,volkanik kütlelerden oluşmuştur.
Adanın % 77'si dağlık,%12'si engebeli,% 11'i ise ovadır.
Adanın en yüksek noktası Doruk Tepe 673 metredir.
İklim ve Bitki Örtüsü:
Gökçeada'da Akdeniz tipi iklim görülür.Hakim rüzgarlar lodos ve poyraz'dır.
Senenin büyük bölümünde rüzgarlar devamlılık sağlar.
Bitki örtüsü olarak 6870 hektar orman,makilik alanlar ve zeytinlik ler mevcuttur.
İç Sular:
Gökçeada tatlı su kaynakları bakımından zengin,kendine yeterli potansiyele sahiptir.
Şahinkaya,Dereköy,Aydıncık ve Uğurlu gölet lerinden sulama amaçlı ;
Zeytinli Baraj Gölü'nden ise içme ve kullanma suyu ile Çınarlı ovasında tarımsal amaçlı sulama olarak yararlanılmaktadır.
Akarsu yoktur ve dereler yazın kurumaktadır.
Adanın doğu kesiminde denizden taşan sulardan oluşmuş Tuz Gölü bulunmaktadır.Tuz Gölü adanın %1'i kadardır.
Kısa Tarihçe:
14 Kasım 1913'te Atina antlaşmasıyla İMROZ, BOZCAADA ve MEİS adalarının Osmanlılar'a
geri kalan Ege adalarının Yunanlılar'a verilmesi kararlaştırıldı. Ancak bu antlaşma uygulanamadı.
Zira patlayan I.Dünya Savaşı nedeniyle İmroz'daki Yunan yönetimi devam etti.
ÇANAKKALE SAVAŞLARI sırasında Ada müttefik devletlerin karargahı oldu.
GOBEN (YAVUZ) zırhlısı bugünkü KUZULİMANI koyuna kadar sokularak RAGLAN ve U 28 adlı iki İngiliz gemisini limanın içinde batırdı.
[Bu gemilerin 1950'li yıllarda batıkçılar tarafından söküldüğü ve iç bölmelerinden çıkarılan değerli kerestenin
Ada'nın ileri gelenlerince satın alınarak mobilya yapımında kullanıldığı bilinmektedir.]
SEVR Antlaşmasıyla(10 Ağustos 1920) Türkiye İmroz ve Bozcaada üzerindeki haklarından vazgeçirildi.
Ancak Kurtuluş Savaşı sonrası (24 Temmuz 1923) imzalanan LOZAN Antlaşmasıyla tekrar Türk hakimiyetine geçti.

Ulaşım Kapatepe limanından kalkan feribotlarla sağlanıyor.
GESTAŞ'a ait feribotlar modern ve hızlı. Yolculuk yaklaşık 90dk sürüyor.

Gökçeada'ya daha önceki gelişlerimde Eskihisar-Topçular arasında çalışan arabalı vapurlarından vardı.
Bu feribot yeni,çok temiz ve ucuz. Otomobil 20 lira, içindeki yolcular ise ücretsiz.
Feribot sefer saatleri için GESTAŞ'tan detaylı bilgi alınabilir. TEL. 0286.4440752

VW'lerimiz,
İstanbul-Kabatepe 350km,
3 gün boyunca ada içinde geziler+Eceabat ve Gelibolu gezileri sonrasında toplam 1020km yaptık.
Dönüşte İstanbul'da yakıt aldığımda halen 50km menzil görünüyordu. (depo 100lt)
Ortalama tüketim 9.1lt/100km

Kaleköy Limanı, solda 2000m'lik pist (uçakla ulaşım şimdilik yok)

Kaleköy mendirek ve feneri. En güzel balık restoranları Kaleköy'de.

Zeytinliköy'de dibek kahvesi içmeden ve sakızlı muhallebi yemeden olmaz.
Konaklama için Uğurlu Köyü'nde Mavisu Resort Hotel'i seçtik.
Denize sıfır, oldukça büyük araziye kurulmuş olan otelimizden memnun kaldık.
Oda+kahvaltı+akşam yemeği fiyatları kişi başı 60 lira (çocuklara %50 indirim)

İmroz çetesi (Alp,Sinan,Can)

Tepeköy'de bir köy kahvesi, müdavimleri köyün yaşlıları tarafından oldukça sıcak karşılandık.
Köylüler kendi aralarında yunanca-türkçe karışımı konuşuyorlar.

Tepeköy'ün dar sokaklarında yaşlı köylüler, genç göremedik.

Tepeköy'lü Yorgo ve lokantası

Yorgo'nun tabelası

Yorgo'da uzo içmeye karar verdik, içimi bizim rakıdan daha yumuşak.

1hp ve yıllık vergisi yok

Günbatımında Gökçeada, dönüş yolu başladı.

Kabatepe'den Gökçeada

Eceabat'ta sevimli bir tabela