Tekrar merhabalar öncelikle daha önce verdiğiniz bilgiler için, aracımın radyatör sorununu çözdük yardımlarınız için tekrar teşekkürler . Şimdi bir başka sorum olacak arabam bir kaç haftadır yolda giderken yada durduğumda nerdeyse stop edecek kadar deviri düşüyor silkelemeye ve gaz yememeye başladı önceleri benzinde yapıyordu sonra gaz da da yapmaya başladı 3-4 seferde stop etti , ustaya götürdüm egr tıkanmış dedi temizledi denedik bir sorun yok , tekrar yapmaz dedi . ancak 2 gündür tekrar aynı sorunlar başladı sizce ne olabilir ? bu konuda bilgisi olan varsa çok memnun olurum ...
benzindede devir düşüklüğü yapıyorsa arcınızda eğer akışmetre varsa bilgisayara bağlatıp potansiyometre ve rolanti motorunu kontrol ettirmenizi öneririm.boş viteste yapmıyor ise otomatik vites yağı ve kontrolü
İşin tuhaf tarafı bazen yapıp bazen yapmaması bunu anlayamadım . Usta ta yaptığı zaman getir dedi ama her sanayiye gittiğimde sanki doktordan korkan çocuk gibi hiçbirşey olmuyor. Delirtti beni ,ilginç bir durum bugün yine ustaya gitmeyi deniycem bakalım neler olacak .... ???
o zaman akışmetre ve ekipmanlarından olabilir gmc de nasıl bilmiyorum ama roverda gaz pedalının durumunu ve ivmesini takip eden küçük bir motor var o bazen sapıtıyor rölantide oynuyor
Bugün elektronik beyni kontrol ettik arıza kodu olarak engine misfire detected diye birşey yazdı . (ateşleme sistemi arızası) Bujiler değiştiriliyor buji kabloları kontrol ediliyor , arabam serviste kaldı umarım yarın alabilirim , sonucu yakında burda sizlerle paylaşıcam ...
Geçen perşembeden beri serviste uğraşıldı, bujiler değişti buji kabloları değişti distribitör kapağı değişti ( çatlakmış ) kendiside tamir edildi . ama hala aynı sorunu yapıyor benzinde ben bildiğim için daha önceki halini , tüpe geçince iyice hissettiriyor . Usta bobinden şüpeleniyor ,sanırım bugün de bobin değişecek , dün başka biryerden benzin ve gaz aldim yine bir değişiklik yok titreme devam ediyor .
o zaman akışmetre ve ekipmanlarından olabilir gmc de nasıl bilmiyorum ama roverda gaz pedalının durumunu ve ivmesini takip eden küçük bir motor var o bazen sapıtıyor rölantide oynuyor
Geçen perşembeden beri serviste uğraşıldı, bujiler değişti buji kabloları değişti distribitör kapağı değişti ( çatlakmış ) kendiside tamir edildi . ama hala aynı sorunu yapıyor benzinde ben bildiğim için daha önceki halini , tüpe geçince iyice hissettiriyor . Usta bobinden şüpeleniyor ,sanırım bugün de bobin değişecek , dün başka biryerden benzin ve gaz aldim yine bir değişiklik yok titreme devam ediyor .
Titreme nin kaynağını bulduk . Bobinin yanındaki modül arızalı imiş . Ustamın söylediğine göre bir sorun olmaz en fazla bu şekilde titrer dedi . Zaten bir tek ben eski halini bildiğim için , ben anlıyorum titremeyi ustam da artık o kadar ısrarlarım dan sonra anladı . Silindirlerin kompresyon basınçları bile tek tek kontrol edildi , süper çıktı . Usta modülün pahalı olduğunu söyledi . Gerçekten bu aletin fiyatını bilen varmı acaba ? Eğer çok pahalı değilse onuda değiştiricem ... :-\
sizin adınıza sevindim olsa olsa ne kadar pahalı olsun titreme varsa düzensiz motor fazla yakıt sarfiyatı konforsuzluk kafa takıntısı ve muhtemel zorlanmalar neticesi çıkacak yeni arızalar var demektir. emin olun bunlar o parçadan çok çok daha pahalıya atlar. motor parçalarınız blazer ile aynı olduğundan bir gmc olarak bir de chevy olarak sıfır sorun olmazsa bir çıkma alın ama bence sorunu çözün . saygılar
Bobin yanında bazı araçlarda distribitör içinde bulunan bu modül eger yanlış anlamadıysam hafif yarım ay şeklinde 2 ucunda 2 şer tırnak olan bir parça ise
arıza belli etmesi ilginç genelde tek kullanımlık sigorta gibidir atar ve yenisi takılır çıkması tavsiye edilmez tamir edilmesine inanmam.
eger aynı parçayı konuşuyor isek
buji kablosunu çıkarın bloga dogru dikkatlice tutun (fena çarpar yüksek voltaj) izoleli pense ile tutun bu arada araç rölantide çalışsın kıvılcım ya atmaz ya da çok zayıf atar.bu arıza tespiti
hemen degiştirin ve orjinal parça kullanın bence 1 tanede yedek taşıyın
arazide yada normal kullanımda ateşleme arızası distiribitör kapagı çatlamasından kaynaklanırsa (bir damla su bile çatlata bilir) ( çatlak genelde distribitör kapağı içinde dir)
çatlagı tespit ettiğinizde bir yerden temin edeceğiniz oje yi çatlaga sürerseniz ve kurumasını beklerseniz servise kadar rahatlıkla gidebilirsiniz.
indüksiyon bobin baglantı yerlerini oksit ve kirden temiz tutmaya gayret etmeliyiz aynı zamanda.
Ayrıca araçta ateşlemeden şüphe edilen bir tekleme gaz yememe garip ve sesli çalışma varsa; buji kablolarını arac rölantide calışırken teker teker cıkarın (cok dikkatli bir şekilde elektirik çarpması söz konusu) nornalde düzgün çalışan bir buji kablosunu cıkarınca motor çalışması hemen değişir tekler aptal çalışır bu normaldir eger kabloyu çıkardığınızda motor çalışmaya aynen devam ediyorsa o buji yaglamıştır.
rölantide ; araç viteste frene basılı dururken diresiyonu sag sol yapınca yada saadece dururken rölantide dengesiz alçalma yükselme tekleme olursa büyük ihtimalle buji kablosu patlamıştır.