İş yoğunluğundan kaynaklı siteyi ziyaret edemedim. Foruma geç katıldığım için ve bu konu ile ilgili hiç bir şey yazmamış biri olarak noktayı az öteleyim dedim. ;D
Erkin Bey'in ve Yaşar Hoca'mızın son mesajlarına yüzde yüz katılıyorum. Günlük hayatında içki içen biri olarak, off-road günlerinde
güvenlik kaynaklı içki içilmemesini ve
konsantrasyonu dağıtabilecek her türlü şeyin yapılmamasını yüzde ikiyüz destekliyorum. Gezi günlerinde gizli gönüllü Denetçilerden biri de ben olacağım.
Lütfen şu konu bir daha açılmasın ve kimse bu platformda inançlarından bahsetmesin. Bu konularla ilgili internette zaten binlerce forum var, isteyen oraya yazsın.
Hatay Gezenbilir Off-Road Grubu, faaliyetlerinin kişilerin varlığına ve Manifesto haricinde hiç bir şeye bağımlı olmadan, belirli kurallar çerçevesinde sürdürebilmesini ve geliştirebilmesini sağlayan bir yapı oluşturma sürecindedir.
Emeği geçen herkese ve Menderes Hoca'mıza da her kademede zaman ayırdığı ve yapıcı olduğu için teşekkür ediyorum.
Yaşar Hoca'mızın her türlü özveriyle bu sporu Hatay'a kazandırması, Hoca'mız için çok zor bir süreçti. Hatay'lılar adına kendisine teşekkür ediyorum. Şu anda Hatay'da grubun aldığı mesafe her ortamda konuşuluyor. Bir çok aile Hatay Gezenbilir Off-Road Grubuna katılmak için nasıl bir araç alma gerektiğini soruyor.
Yarın sabah 07:50 civarında gruba yeni katılacak araçların pilotları ile bir kısa bir toplantı yapacağım. Ortada bir Manifesto olması, ileride oluşabilecek riskleri minimum seviyeye şu andan itibaren indirmiş durumda.
İstanbul Beylikdüzünde Tüyap Fuarının yanıbaşında 220 metre boyunda betonarme ve çelik kulenin inşaatında 100'den fazla işçi arkadaşlarla çalışırken, bir konu ile ilgili ziyarete gelen Amerikalı meslektaşım şu ana kadar kaç işçinin öldüğünü sormuştu. Biz de mühendis arkadaşlarla birbirimize bakıp, Amerikalı mühendise birilerinin ölmesimi gerekiyordu diye sorduk. Amerikalı mühendiste, Amerikada'ki iş kazaları ortalamalarına göre aldığımız mesafenin mucizevi olduğunu söylemişti.
İş kazasız projeyi bitirebilmemiz temeli tamamen kuralların ve yüzlelerce detayın uygulatılmasından ibaretti. Tabii ki başımızda çok tecrübeli ve disiplinl bir Şantiye Şefi'nin varlığı ve önderliği durumu özetliyor zaten
Yüzlerce detayın sadece bir iki tanesini bizimle de ilgili olduğunu düşündüklerimi yazmak istiyorum.
Tansiyon, kalp vb. şikayeti olanları, dil altı tütün alan, sık sigara içen, agresif olan, uykusuz olan, çok genç olan, demoralize olmuş kısacası konsantrasyon sorunu olan işçi arkadaşları sıfır kotunda yani yerde çalıştırırdık. Mühendis ve formen kadrosu, sorumlu oldukları kişilerle her sabah gözlerinin içine bakarak kısa diyaloglar kurmadan yukarı göndermezdik.
Off-Road sporunda da başta gerekli önlemler alındıktan sonra, bu sporun hiç bir tehlikesi olmadığının inancındayım. Bu yaşadığımız sürecin ileride off-road sporuna ön yargı ve tehlikeli olarak gören arkadaşlar için ne denli güven verici olduğunu gözardı edemeyiz. Bu sürecin yaşanması çok doğal, gerekli ve nitelikli olduğu kanaatindeyim.
Gezi günlerinde sadece Hatay Gezenbilir Off-Road Grubunu, faaliyetlerini ve iş programlarını konuşacağa benziyoruz.
Önümüzdeki gezilerde bende ortaya bir çok fikir atacağım
. Fikirlerimden biri de, her bayramdan bir önceki hafta sonu Amanos Dağları civarındaki köylerden ihtiyaç sahibi bir aileye ev eşyaları, erzak yardımları ile gitmek ve düzenli olarak bunları gerçekleştirmek. Bir kez bunu hep birlikte Karagöz Köy'ünde başardık. Neden bunu Hatay Gezenbilir Off-Road Grubu olarak gelenek haline getirmeyelim?