Ynt: Gerçek Arazi Araçlarının Artık Üretilmemesi
Bu araçlar halen üretiliyor sadece bizim memlekete geldikleri yok. Adam ucuz olsun deyip arazi şanzımanı olmayan, otomatik vites seçeneği bile olmayan düz vites suv yapıyor ama üzerine 3.2L motor koyuyor. Böylesi 2L motorlu arazi şanzımanlı otomatik vitesli versiyondan daha ucuz. Bizim memleketin vergi kanunları ekonomik doğruları alt üst ettiği için onların hesabı bize uymuyor problem bundan ibaret.
Bahsedilen araçların hepsinin adı zaten SUV'dur, geçmişte de böyleydi, şimdi de böyle. Değişik birşeye de geçtikleri yok. Ha son zamanlarda memlekete getirilen araçlardan 4x4 sistemini de elemeye başladılar onların adı da crossover olmuş... o da "e bunun normal bir arabadan ne farkı kaldı ki" noktasından bir önceki aşama, bu mantığa göre altı yeterince yüksek olan bir tofaş kartal da "crossover" sayılabilir. Hatta bence şu 1.3-1.4 motorlu toyota yarisler var ya, onlara da tak orjinal ebatından biraz büyük bir lastik, ondan da cross olur, sadece tipi aynı derecede havalı değil
Mesele de biraz burada galiba, bu araçlardan anlamayan bir kısım kişi sadece "havası" için kullanıyor, araç üreticileri de arz talep meselesi deyip duruma ayak uyduruyorlar. Yav bu hafta sonunu da tv seğrederek alışveriş merkezinde dolaşarak mı geçireceğiz deyip dağ bayır gezmeye uygun araç arayan, ve hafta sonu tatili için ayırabileceği bütçesi dağın başında gezmek ötesine geçemeyen kişilerin sayısı çok da fazla değil, onlar "dar bir aralık"'ı oluşturuyorlar, bu "dar aralık" ta genelde gidip bu araçların sıfırını alamıyor zaten, o yüzden tercihleri de pek etkili değil. "Havası" için jip alanların araçları 5-6 yaşından sonra yavaş yavaş bizim elimize geçmeye başlıyor, durum bu. Eh abi, neden bunun arazilisini, küçük motorlusunu ve vidalı şaselisini almadın, diyemiyoruz tabi.. Kısacası birzamanlar adına "orta direk" denen "ekonomik sınıf" azınlıkta kaldı, onun altı için 100-150km'lik yolun benzin-lpg masrafı sorun olur, üstü de dağın başında gezmekle vaktini harcamaz.