Gd300 yardım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan myfirst Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 71
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 11,577

myfirst

Ana Kamp
Mesajlar
34
Tepkime Puanı
0
Yer
izmir
Öncelikle herkese günaydın.eski bir lr sahibiyim.bu aralar yine bir araç toplama arifesindeyim,kafamda birkaç lr var bunların yanında Binek araciminda Mercedes olmasından dolayı gd ye karşıda bir sıcaklığım var.bir tanede adam edeceğime inandığım bir araç buldum.yalnız bu bağlamda bazı sorularıma cevap arıyorum .bana yardımcı olursanız inanın çok sevindirirsiniz beni.
1. Baktığım araçta kilit yok.bu sorunu sonradan takılan kilitlErle cozebilirmiyim(orjinal olmayank&n detroit gibi markalr)
2:araç sürekli 4 cekermi eğer ayrılıyorsa tahrik on tekerleremi arkalara mı iletiliyor
3:Mercedes kalitesinden dolayı yedek parça sorunu yasamayacagimq eminim ama aksesuar olarak biraz sıkıntı var gibi.bu sadece sıkıntımı yoksa imkansizmi yani çözebilirmiyim busorunu.
4:birde merakımı gidermek için siz olsanız defender imi gd yimi secersiniz
Srularima cevap bulursam inanın çok mutlu olucam.şimdiden herkese teşekkürler .
 

Etiketler
Ynt: Gd300 yardım

Ağladığım bir sorum daha var bunuda digerlerine katarsanız sevinirim
Defender da güç sorununu pompayı değiştirerek ciddi sekilde çözmüştüm aynı taktik gd de iseyararmi
 

Ynt: Gd300 yardım

Sorularınıza sıra ile cevap vermeye çalışayım.
1-Baktığınız araç büyük ihtimal BOTAŞ çıkışlı.Ya da daha evvel olan kilit sistemini aracılar daha fazla para kazanmak için söküp ayrıca satmışlar.
Bahsettiğiniz sistemle kilit işini çözebilirsiniz ; ama benim tavsiyem biraz daha paraya kıyıp orjinal ( O veya 2.ci el ) MB kilitlerini taktırmak.
2-G'ler sürekli 4 çekerdir.
3-Doğrudur , pek yedek parça sıkıntısı yaşamazsınız.Aksesuar da ne istediğinize bağlı.
4-Ben bu konuda yorum yapamam , zira sitemizde yeterince marka fanatikliği var.Ama şunu söyleyebilirim.Şu anda 1990 G300 ve 2000 Rangerover 4.6 HSE kullanıyoruz.
 

Ynt: Gd300 yardım

Teşekkür ederim nadir bey.açıkcası daha konforlu olacağını düşündüğümden gd ye biraz daha yaklaştım .tek olduğumda problem yok ama kızımı da doga dostu yetiştirdiğimden beraber gezilerimizde lr ciddi sıkıntılar yaşatıyordu .
Peki malumatiniz varsa orjinal kilit fiyatını yazarmisiniz.
Bide güç konusunda tereddütlerim var pompa degisimi ile cozebilirmiyim veya başka bir yolu varmi.
Aksesuar derken offroad ekipmanı snorkel,roofrack,vinç tamponu vs. Den bahsetmiştim
Alakaniz için çok teşekkürler ...
 

Ynt: Gd300 yardım

Merhaba Nadir Abi,

Bizim Gaz 69 da halen yatıyor(sanırım sizinki de) ama kuzene 86 model 300 gd aldık. Aynı sorun bizde de var. Araçta diff lock yok. Sanırım hiç takılmamış ,çünkü vites kolunun oradaki mandalların yeri oyulmamış.

Orjinal diff lock nasıl tedarik edebilirz?Nasıl takarız?


Teşekkürler
 



Ynt: Gd300 yardım

Pompa konusunu sanayilerde iyi bir pompacı ile konuşmak lazım.Benim g benzinli olduğu için bu konuda pek bir şey söyleyemeyeceğim.Ancak şu kadarını kesinlikle iddia edebilirim ki, kilit olmaksızın sadece iyi bir lastik ve ağır devri ile G kilitli bazı araçların geçtiği aynı yerlerden geçebilir.Çünkü bunu ben bizzat denedim.
Kilit fiyatına gelince çok bilgim yok ama maalesef MB parçalarının genelde yüksek olduğu aşikar.Örneğin sadece orj.bir şaft alacak oldum ,1500 euro istediler.Gerisini Siz düşünün.Maalesef Türkiyede ki araç sayısı az olduğu için bulunabilir çıkma parça sayısı da az oluyor.Aşağıda yurtdışı parça fiyatları ile ilgili bir kaç site verdim.Sizi aydınlatabilir


http://www.fourbyfourclub.com/
http://www.tschiewagon.com/de/mercedes-g-klasse-ersatzteile/neu/mercedes-g-463/karossserie-anbautteile.php
http://g-wagenaccessories.com/
http://www.4x4x4.com/vehicles/g_class.htm

Bir de üyelerimizden hus55 var.Kendisi 2 G sahibi ve bu konuda uzman.Kendisine özel mesaj ile ulaşın elinde bazı parçalar olabilir.Kendisi Kıbrıs'ta yaşıyor.
 

Ynt: Gd300 yardım

Başka bir başlıkta yazmıştım ama tekrar edeyim.
300 GD motoru
Sıralı 5 silindir , ön yanma odalı.Motor OM617
2998 cm3
Güç 59 kW/80 PS 4000 devirde
79 yılı üretimleri ve sonrasında 65 kW/88 PS 4400 devirde
Tork 2400 devirde 172 Nm

Not : Alman forumlarından edindiğim bilgi bu motora turbo uygulanmaması yönünde tavsiyeler var.Ancak orjinal turbolu bir dizel motor ile değişikliğe gidilebilir.
 

Ynt: Gd300 yardım

nadir bey son söylediğiniz turbo uygulamam tavsiyesi inanın yıktı beni.neyse şu pompa işini bi kurcalayayım nitekim 80 bg biraz hantal kalacakmış gibi geldi bana.
birde turbo işini araştırayım anladığım kadarı ile sadece tavsiye,sanırsam pistonlar gömlekler yetersiz kalır diye tavsiye etmişlerdir, yani kücük bir turbo takarsam ve intercooler kullanmazsam motora zarar vermeden en azından kalkışlarda hantallığı atabilirim gibi...
anlaşıldı yine sanayide yatma günleri başlıyor(bu iş hanımın hiç hoşuna gitmicek)
bilgilerinizi paylaştığınız için çok teşekkürler.bende en kısa zamanda araştırmalarımı yapıp burada paylaşırım.
 

Ynt: Gd300 yardım

iyi akşamlar!!!!!
bu gün nadir beyinde yardımcı olmaya calıştığı güç konusunda araştırma yapmak için sanayiye gittim,öğrendiklerimi sizinle paylaşmak isterim
önce ticari gaygı olmadan görüşebilmek için benim ustamım iyi arkadaşı bir turbocuya gittim.dg 300 eturbo takıp takamayacağımı öğrenmek için.ustanın söylediklerini aynen aktarıyorum...
atmosferik bir motora turbo uygulaması yapılabiliyor lakin şartları var.pistonlar ve gömleği turbo şarja uygun hale getirmek gerekiyor,dahadayanıklı olan çelikleri ile değiştirerek daha sonra iyi sonuç alabilmek için kesinlikle intercooling uygulanmalı.tabiki bir turbocuya gidip sorduğunuzda sorun yok orjinal motora takarız diyebilir ama bu işin tek çaresi bu imiş.uymadığınız taktirde hevesle çıktığınız bir pazar gezisi hüsran ve rezillikle sona erebilir.maddiyatı söylemiyorum bile.
daha sonra yine ustamın arkadaşı bir pompacıya gittim.pompayı değiştirerek güç artışı sağlayabilirmiyim diye.oradan daha olumlu cevalar aldım ama aracı ve üzerindeki pompayı görmesi gerekiyor,hatta belki pompayı değiştirmeden bile ayar ile düzelme sağlayabilirim dedi.tabi ben henür karar aşamasında olduğum için aracı götüremiyorum.
anlaşıldığı üzere güç artışı biraz zorlayacak ama hala gd den vazgeçmiş değilim.araştırmalarım kilit ve güç artışı üzerinde devam edecek.
aksesuar konusunda da ts otomotiv diye bir yer keşfettim(belki çoğunuz biliyosunuzdur)işime yarayacak aksesuarlar var.ama yeterli değil bu konudada araştırmalarım devam edecek ve paylaşmaya devam edecem......
 

Ynt: Gd300 yardım

çok oluyosun sende diyebilirsiniz ama bir karar aşamasındayım.bilgilerinizle beni biraz daha aydınlatırsanız çok mutlu olurum...
defender ile gd arasında hala bir karar kılamadım takıldığım ilk nokta sanayide yaptığım araştırmalar motor konusunda parçe sıkıntısı yaşamayacağım yönünde ama yürüyen(rotlar,rot başları,akslar vs.)biraz sıkıntılı gibi.forumlardaki konulardanda arkadaşların bu konudan sıkıntılı olduğunu anladım.ustam bir şekilde uydururuz diyor ama açıkçası uydurma parçalarla yola çıkmak bana hiç sevimli gelmliyor.gerçekten bu parçaları bulmak imkansızmı?parçalar hep arkaşlar arası takas yöntemiylemi bulunuyor yoksa varmı bir çıkar yolu.yani aracımın servisini yaptırmak istediğimde bir rot başı veya bir filtre için beklemek zorundamı kalıcam...
birde merak ettiğim konu w460 w461 veya463 kasa olarak aynımı.benim ilgilendiğim araç86 model zannedersem 460 bunu olduğu gibi topladığımda 463 kasayı elde edebilirmiyim yoksa farklı parçaları varmı?
110 için çok cazip araçar var parça sıkıntısıda yok denecek kadar ama ben ısrarala mercedeskalitesine geçmeye karalıyım.lütfen beni rahatlatında kavuşayım artık aracıma yoksa koca kış forumdaki fotolara bakarak geçecek..
cevap verebilecek arkadaşlara şimdiden minnetlerimi sunuyorum..
 



Ynt: Gd300 yardım

iyi akşamlar,
5 silindir dizel motorun sibop ayarı motorun performansını direk etkiliyor.soğuk motorda 10 /30 yapmak lazım aşınmış makina olduğu düşünülürse 15/30 yapılabilir daha da iyi oluyor.eğer enjektörler temiz durumdaysa ayarları 110psi ya göreyse zannederim 115 veriyor kitap 110 da daha iyi çekiş var aracınız çekişte bayağı fark edecektir.
sakın olaki pompanızın ayarını avansını filan oynatmayın helede bilinçsiz yapacak birisine.Daha evvel kurcalanmamışsa ayar bozulmaz oradan da hiçbir fayda sağlanmaz emin olun.
Commonrail çıkalı 10 sene olduğunu düşünürsek bu dizellerden doğru dürüst anlayan usta kalmadı.İstanbul kadosan sanayisi arka kapısı çıkışındaki Hilal pompa dan başka.Onlar turbo bakımı balans pompa konusunda 1 numaradır.Zatten ellerindeki turbo balans makinasının tek ve diğer ayar aletlerinin fazla benzerlerinin olduğunu sanmıyorum ben görmedim.
Turbo uygulamaya girmeyin derim iş pistonla bitmiyor bloktaki yağ püskürtme jetlerine kadar farklı bir makina turbo versiyonu.onun yerine bir tane 605 dizelturbo alın koyun hurdacılarda vardır zannederim 3-4 bin tl dir.
mercedes doğru yapıldığı sürece en sağlam araçtır bana göre.Eski landrover kulanıcısı olarak bunu rahatlıkla söylerim ne bileyim rot kolunun et kalınlığından üzerindeki marş motoruna kadar farklı sağlamlıktadır.
tabi land parçaları 50- 100tl lere indi o da ayrı bir konu
saygılar
 

Ynt: Gd300 yardım

süper bilgiler teşekkür ederim..
turbo konusunu ustamla konuştuktan sonra iptal etmiştim.pompa olayınıda sizden aldığım bilgilerle iptal ediyorum.yapabileceğim sadece enjektör basınçlarıyla oynamak anladığım kadarı ile...
peki şu 605 kodlu motor olayı...hangi aracın motoru ,gd ye adaptasyonu basitmi?mevcut 4 ileri ile kullanılabilirmi yoksa şanzumandamı uygulanmalı.
bende eski land kullanıcısıyım arazisi gerçekten çok iyi bir araçtı ama eşim ve kızımla çıktığım geziler zehir oluyordu hatta köpeğim bile tabanın sıcaklığından koltuktan inmiyordu.durum böyle olunca biraz daha konforlu bir arazi aracı kaçınılmaz oldu,tabiki tercihim binek olarakta kullandığım mercedes markası lakin yukarıdada belirttiğim sorunların çözümünü bulabilmeliyim.bu anlamda yapmış olduğunuz yardımlar için çok teşekkürederim.kafanızı şişiriyorum belki ama şu motor konusunuda biraz açabilirseniz mutlu olrum tekrar teşekkürler....
 

Ynt: Gd300 yardım

605 kodlu motor zannederim binek 300td lerin motoru 143 bg filan olmalı komple alıp takılabilir mercedes hurdacılarından öğrenebilirsiniz tabi işin ideali dif ve orta dif oranlarını da bilmek lazım bu motorla aynı oranlarla daha hızlı gitmeseniz bile ilk kalkış vs de rahat edebilirsiniz.bu araçla zaman mehfumunu unutmak lazım acele oraya buraya yertişecek bir araç değil malum.benimki 5 ileri o yüzden 4 ileri şanzımanı bilmiyorum.
sağlamaya çalıştığınız her değişiklik bir yerden alacak bir yerden verecek son sürati arttırırsanız arzide bazı başka eksikler hissetmeniz olasıdır.Ama esas önemli olan sizin kullanma alanlarnız ve şekliniz ona göre karar vermeniz daha uygun olur kanısındayım
 

Ynt: Gd300 yardım

sürat olarak çok büyük beklentilerim yok dediğim gibi ikinci aracım olacak sadece haftasonları gezintilerim ve av için kullanacam.
söylediklerinizden de yola çıkarak eğer gd yi alırsam motor değişimide yapmam herhalde mevcut makinenin bakımlarını yaptırıp devam ederim.gerçekten çok yardımcı oldunuz,bilgilerinizi paylaştığınız için çok teşekkür ederim akşam akşam başınızı ağrıttım.
 

Ynt: Gd300 yardım

ne demek forum zaten bilgi paylaşım yeri ne mutlu yardımcı olabildimse.Aslında daha katılımcı olmak lazım ama forum daki bazı düzeysiz sığ kişilkler sağdan soldan topladığı bilgileri kendi bilgisiymiş gibi yazan ve niyesini nasılını bilmediği için es kaza bir cevap verdiğinizde doğrusunu yazdığınızda terbiyesizleşenler var .bu serzenişimi daha evvel serbest muhabbet köşesinde yazdım ama forumlar malesef böyleymiş ben daha çok yurt dışındaki 1-2 ciddi kişilerin forumlarını takip ettiğim için malesef bu güzel forumda daha çok ilan vs bölümüne bakmakla sınırlı kalıyorum
 



Ynt: Gd300 yardım

arkadaşlar 16 inç g jantı veya g ye uyumlu jant arıyorum offroad kullanımına uygun olacak 4 adet olur bijon ölçüsü 5x130 yardımcı olabilecek varsa memnun olurum
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,622
Mesajlar
1,521,213
Kayıtlı Üye Sayımız
172,270
Kaydolan Son Üyemiz
Engin paslı

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst