halil-frontera
Yeni Üye
- Mesajlar
- 16
- Tepkime Puanı
- 0
selamlar opel fronteramın rölanti sensörünü megan 1 in rölanti sensörüyle halletmiştim ancak rölentinin 1200 devirlere sabitlenmesi sıkıntı yarattı bende farklı bir çözüm buldum bir opel çıkmacısından opel corsa b nin rölanti sensörünü buldum sensör opel fronteranın sensörüyle aynı sadece fişekleri farklı corsanın fişeğini söküp fronteranın fişeğini çıkma aldığım sensöre taktım devir olması gerktiği gibi 750 devirde sabitledi 1 haftadır böyle kullanıyorum şu anda hiçbir sıkıntı yok
bir diger konu işe sol tekerlek üst salıncak burçları bozuktu parça arama safasında hiçbir yerde olmadığını sadece opel orjinal parça olarak sattığını ve bu parçanın 100 tl olduğunu öğrendim benim üst salıncak burçlarımın 2 side agrızalıydı bu da opel 200 tl bayılmam gerektiğini ortaya cıkarıyordu ama ben rahat durmadım daha önce sökülmüş eski bir salıncak burcunu tesadufen bir parçacıdan edindim bu parçaya muadil bir salıncak burcu aramaya başladım uzun aramalar sonucunda honda civic 2003 modelin burçlarının en yakın noldıgunu gördüm 2 tane burcu 40 tly aldım salıncagı söktüm burda önemli olan iyi bir tornacı bulmak benim bu konuda sıkıntım yoktu arkadaşıma götürdüm burçları presle ayıramadığımızdan dolayı ısıtarak çekiçle çıkardık burçların içine geçen mili 3 mm kadar tornaladık buda çap hesabına göre 1,5 mm incelttik yani yeni aldığımız burcun içini mile dokunmadan tornalaya bilirdik ama oda burcun içini çok zayıflatacağindan burcun çok çabuk sürede bozulmasına neden olacaktı iç çapı ayarladıktan sonra burcun dış çapınında 0,5 mm fazla olduğunu gördük malzemenin et kalınlığı iyi olduğundan dolayı onuda 0,5 mm tornaladık buda çapta 0,25 mm eder burcu preste salıncaga monte ettik burda dikkat edilmesi gereken 2 husus var
1- burcu takarken presin dengeli bir şekilde bastığından emin olmak
2- burca giren mili önce 1 burç yerine çakıldıktan sonra mili araya koymak ve 2. burcu sonra çakmak yoksa mili araya koymanın imkanı olmaz
daha sonra yerine taktım ve yaptığım işlemin gayet başarılı olduğunu gördüm yaptığım masraf 40 tl burç ve tornacıya el emeği 20 tl toplamda 60 tl karım 140 tl
bir diger konuda servislerin neden bu araca bakmak istemedikleridir.
sıkıntı aracın marş otomatiğindeki elektriği geçirip marşın basmasını sağlıyan pulların aşınmış olmasıydı aracı salam bir şekilde kaldırıp takozladıktan sonra marş motorunu sökmek için altına yattım fakat ne göreyim marş okadar dar bir yerdeki söktüm fakat dışarı almanın imkanı yok yapılması gereken eksoz bugazınında sökülmesi idi onada wd 40 sıkıp bir süre bekledikten 3 tane cıvatanın büyük bir güç kullanarak eksoz bugazını söktülmesiydi baya ugraştırdı marşı yerinden cıkarmam 5 saat sürdü pulları değiştirip marşla işimin bitmesi ve yerine geri takmam ise yarım saat bu kadar uğraştıktan sonra ustalara biraz hak verdim
aracı aldığım adam araca hiç bakmamış sadece yagını suyunu değiştirip binmiş kornası aldığımdan beri çalışmıyordu muayeneye götüreceğimden dolayı kornayı çalıştırmam gerekli idi korna takılı kalıyor kendi kendine çalıyordu bende kornanın basma düğmesinin olduğu airbeg le beraber bulunan direksiyon üst kapağını söktüm tabi daha önce hiç airbeg dağıtmadığım için korna düzeneğine ulaşamadım söktüğüm airbegi bir airbegciye götürdüm usta dagıtırken izledim airbagin üstünde korna kartını gösterdi ve ölçtü karta bir sıkıntı olmadığını söyledi ve ağrızalı başka bir korna kartı gösterdi biraz incelediğimde kartın iki ayrılıp acılmış oldugunu bakır iki levhadan oluştuğunu ve aralarında iğne ucu kadar silikon taneciklerin olduğunu gördüm kafamda hemen şimşekler çaktı bende agrızalı aln kısmın bu silikonlar olduğu ve levhaları birbirinden ayırmadığı geldi aklıma usta airbeği topladı ve beni bir elektirkçiye yönlerdirdi elektirikçi usta arabayı inceledikten sonra korna kartı agrızalı yenisini algel takalım dedi demesine de yenisini opelde bile bulamayacagımı düşünerek ayrıldım eve geldim airbeği söktüm ustadan gördüğüm şekilde dağittım ve korna kartına ulaştım yerinden çıkardım iki tane birbirine yapıştırılmış kalın folyo içinde bakır levhalardı dikkatlice maket bıçagı yardımı ile yapıştırılmış olan levhaları birbirinden ayırdım mercek tardımıyla incelediğimde bazı silikonların yerinden döküldüğünü gördüm bu dökülen yerlerinden üsteki levhaya temas ettiğini ve kornanın o sebepten takılı kaldığını anladım izole bantla bu yerleri ufak ufak tektek kapattım daha sonra yerine takıp topladım şu anda gayet güzel çalışıyor hiçbir sıkıntı yok onuda çözdüm dikkat edilmesi gereken konu airbeğin içinde barut vardır bu malzemeyi söküp takarken çok dikkatli olunması kesinlikle fişine elektrik verilmemesi takılırken veya sökerken kontağın kapalı almasıdır. airbekler bomba gibi patlar haberiniz olsun* umarım paylaştıklarım birilerinin işine yarar*
bir diger konu işe sol tekerlek üst salıncak burçları bozuktu parça arama safasında hiçbir yerde olmadığını sadece opel orjinal parça olarak sattığını ve bu parçanın 100 tl olduğunu öğrendim benim üst salıncak burçlarımın 2 side agrızalıydı bu da opel 200 tl bayılmam gerektiğini ortaya cıkarıyordu ama ben rahat durmadım daha önce sökülmüş eski bir salıncak burcunu tesadufen bir parçacıdan edindim bu parçaya muadil bir salıncak burcu aramaya başladım uzun aramalar sonucunda honda civic 2003 modelin burçlarının en yakın noldıgunu gördüm 2 tane burcu 40 tly aldım salıncagı söktüm burda önemli olan iyi bir tornacı bulmak benim bu konuda sıkıntım yoktu arkadaşıma götürdüm burçları presle ayıramadığımızdan dolayı ısıtarak çekiçle çıkardık burçların içine geçen mili 3 mm kadar tornaladık buda çap hesabına göre 1,5 mm incelttik yani yeni aldığımız burcun içini mile dokunmadan tornalaya bilirdik ama oda burcun içini çok zayıflatacağindan burcun çok çabuk sürede bozulmasına neden olacaktı iç çapı ayarladıktan sonra burcun dış çapınında 0,5 mm fazla olduğunu gördük malzemenin et kalınlığı iyi olduğundan dolayı onuda 0,5 mm tornaladık buda çapta 0,25 mm eder burcu preste salıncaga monte ettik burda dikkat edilmesi gereken 2 husus var
1- burcu takarken presin dengeli bir şekilde bastığından emin olmak
2- burca giren mili önce 1 burç yerine çakıldıktan sonra mili araya koymak ve 2. burcu sonra çakmak yoksa mili araya koymanın imkanı olmaz
daha sonra yerine taktım ve yaptığım işlemin gayet başarılı olduğunu gördüm yaptığım masraf 40 tl burç ve tornacıya el emeği 20 tl toplamda 60 tl karım 140 tl
bir diger konuda servislerin neden bu araca bakmak istemedikleridir.
sıkıntı aracın marş otomatiğindeki elektriği geçirip marşın basmasını sağlıyan pulların aşınmış olmasıydı aracı salam bir şekilde kaldırıp takozladıktan sonra marş motorunu sökmek için altına yattım fakat ne göreyim marş okadar dar bir yerdeki söktüm fakat dışarı almanın imkanı yok yapılması gereken eksoz bugazınında sökülmesi idi onada wd 40 sıkıp bir süre bekledikten 3 tane cıvatanın büyük bir güç kullanarak eksoz bugazını söktülmesiydi baya ugraştırdı marşı yerinden cıkarmam 5 saat sürdü pulları değiştirip marşla işimin bitmesi ve yerine geri takmam ise yarım saat bu kadar uğraştıktan sonra ustalara biraz hak verdim
aracı aldığım adam araca hiç bakmamış sadece yagını suyunu değiştirip binmiş kornası aldığımdan beri çalışmıyordu muayeneye götüreceğimden dolayı kornayı çalıştırmam gerekli idi korna takılı kalıyor kendi kendine çalıyordu bende kornanın basma düğmesinin olduğu airbeg le beraber bulunan direksiyon üst kapağını söktüm tabi daha önce hiç airbeg dağıtmadığım için korna düzeneğine ulaşamadım söktüğüm airbegi bir airbegciye götürdüm usta dagıtırken izledim airbagin üstünde korna kartını gösterdi ve ölçtü karta bir sıkıntı olmadığını söyledi ve ağrızalı başka bir korna kartı gösterdi biraz incelediğimde kartın iki ayrılıp acılmış oldugunu bakır iki levhadan oluştuğunu ve aralarında iğne ucu kadar silikon taneciklerin olduğunu gördüm kafamda hemen şimşekler çaktı bende agrızalı aln kısmın bu silikonlar olduğu ve levhaları birbirinden ayırmadığı geldi aklıma usta airbeği topladı ve beni bir elektirkçiye yönlerdirdi elektirikçi usta arabayı inceledikten sonra korna kartı agrızalı yenisini algel takalım dedi demesine de yenisini opelde bile bulamayacagımı düşünerek ayrıldım eve geldim airbeği söktüm ustadan gördüğüm şekilde dağittım ve korna kartına ulaştım yerinden çıkardım iki tane birbirine yapıştırılmış kalın folyo içinde bakır levhalardı dikkatlice maket bıçagı yardımı ile yapıştırılmış olan levhaları birbirinden ayırdım mercek tardımıyla incelediğimde bazı silikonların yerinden döküldüğünü gördüm bu dökülen yerlerinden üsteki levhaya temas ettiğini ve kornanın o sebepten takılı kaldığını anladım izole bantla bu yerleri ufak ufak tektek kapattım daha sonra yerine takıp topladım şu anda gayet güzel çalışıyor hiçbir sıkıntı yok onuda çözdüm dikkat edilmesi gereken konu airbeğin içinde barut vardır bu malzemeyi söküp takarken çok dikkatli olunması kesinlikle fişine elektrik verilmemesi takılırken veya sökerken kontağın kapalı almasıdır. airbekler bomba gibi patlar haberiniz olsun* umarım paylaştıklarım birilerinin işine yarar*