FJ 40 Land Cruiser Hidrolik Direksiyon Dönüşümü

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ergunucyasar Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 13
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 7,197

ergunucyasar

Kamp II
Mesajlar
463
Tepkime Puanı
2
Yer
İstanbul
Arkadaşlar 1983 2F motorlu landcruiser FJ40'ım için hidrolik direksiyon sistemi yaptırmak istiyorum. Orjinalinin temin edilmesi çok yüksek maliyetli...
Amerika' da GM pompa ve direksiyon kutusuyla bu işi çözüyorlar. Yaptıran arkadaşlar var mı? Bu işi iyi bilen usta kimdir? Görüş ve yardımlarınızı bekliyorum.
 

Etiketler
Ynt: FJ 40 Land Cruiser Hidrolik Direksiyon Dönüşümü

Topic 2 senelik ama bende daha şu sıralar PS (power steering) işine giriştiğim için sanırım yardımcı olabilirim; 4 seçenek var temelde:
Saginaw (gm parçaları ile yapılan) en sık kullanılan ve bana sorarsan en sağlıksız olanı, ilk olarak şasiyi kesip biçme tekrar kaynak işi korkunç bende bir sürü pdf var hakkında istersen sana link olarak veya mail ile yollayabilirim. Fiyat aralığı dersen 400 ile 800 USD arasında çıkma ps pompa ve direksyon kutusuyla (direksyon kutusu 60-70 arası binek chevylerden olacak pompayı hd 1 ton kamyon pompasıda kullanabilirsin) tamamlanır kit. Kesme biçme kaynağı bol olduğundan ben tavsiye etmem zaten bizde biraz zor yaparız daha çok teknisyen/usta işi.Bunun yanında birde direksyon kutunun önde açıkta sallandığını şasiyi kestiğini ve zayıflattığını birde üstüne bir sürü custom parça kullandığını düşünürsen hiç girme derim. Çok benzeri ama daha sağlamı Astrovan conversion ama onunla ilgili hazır kit yok forumlardan topladığın resimlerde gördüklerine benzer bir iş çıkartmaya çalışabilirsin ancak.
Mini truck ps diğer seçenek; Hilux veya l200lerin 80 li modellerinin kutu, pompa ve kayışını alıyorsun (tabii kutu ile beraber braket denilen bunun şasiye bağlantı noktasınıda); iş kolay ama kullanımda ağır arazi şartları veya geniş ofsetli lastikler için uygun değil (150 usd ile 400 usd arası ; çıkma veya sıfır parça kullanmana bağlı olarak) devam edersek seninde bahsetmiş olduğun FJ40 ın orijinal parçaları aslında 78/84 arası tün araçlar PS ile üretilmiş ama bizimkiler gibi Tedaş çıkışlı araçlar (en azından benim ki) Canadian spec aftermarket HD diye geçer ve bu araçlar heavy duty yani bir çeşit katır olarak fabrikayı terk etmişlerdir :smiley: Böyle lüxlere yer verilmemiştir...Neyse orjinal ps parçaları dediğin gibi pahallı remanufactured (elden geçmiş tamir olmuş )kutu fiyatı sadece en aşağı 800 usd civarı yerinde buraya getirmeye kalksan..... zaten üstüne yapacağın harcamayı hiç saymıyorum yine.Tamamen custom kendin pişir kendin ye tarzında işler yapanlar var 70 serisi parçalarıyla ama Türkiye de ne yazıkki kesip biçebileceğimiz öyle çok sayıda 60-70 serisi araç yok , parçalarını bulsak bile tonla para, zaten bir Ivedik var bu araçlara öyle kolay parça sağlayabileceğiniz birde Atatürk sanayi; tabii fiyatlar yurtdışı ile kıyas kabul etmez...Son olarak benim şu an üzerinde çalıştığım ve muhtemelen gelecek aylarda TR ye giriş yapacak kit ve tabii ki benim en sevdiğim konverzyon doğal olarak: FJ60 kutusu ile PS. ;FJ60 ların sağlamlığı zaten ünlüdür ve üzerlerine taktıkları lastik boyları bizim fjlerde kullanabildiklerimizle kıyas kabul etmez, sonuçta direksyon kutusu olarak en iyi seçeneklerden biridir. Uzunca bir süre araştırdıktan ve okuduktan sonra gördüğüm yurtdışında adamların genelde bu modifikasyonu evlerinin garajında mutluluk içinde yaptıkları olmuştu, parça parça toplasam desem her yanlış tercih bana gümrük taşıma/navlum gümrükçü derken astarı yüzünden pahallıya çıkacaktı , bende hazır bir kit aramaya başladım ipor diye dir şirket ki sadece LC çalışıyor adamlar çok kullanışlı ve kolay kurulumlu bir kit hazırlamışlar. 1 aydır adamlarla yazışıyorum herhalde bu ay order vereceğim ve size ilerlemelerimle ilgili bilgi vermeye çalışacağım.Sanayide bu işi yaptırın diyemem çünkü ben ne yaptığımı hangi parçayı nereden aldığımı bilmek isterim ne zaman bir terslik ile karşılaşacağınız belli olmaz en azında yedeklerini ısmarlayıp bir kenarda tutatbilirsiniz. Sanayide yaptıracağınız böyle bir mod. da ne kullanılan parçadan haberiniz olur ne orada neler kesilip nelerin kaynaklandığından genelde hiçbir usta teknik çizim ile çalışmıyor (var isede sözüm meclisten dışarı) Kolay gelsin bu sitede ilk gerçek anlamda katılımım bu oldu sanıyorum umarım ileride sizlere daha çok katılabilirim. Elimden gelen her konuda bilgim dahilinde size yardımcı olmaya çalışabilirim.Kolay gelsin herkese iyi hafta sonları.
PS. Eğerki ilerki dönemde dizel (6.2 chevy/gm) motor kullanmak istiyor veya 3B motora geçmek isterseniz bu en uygun PS. seçeneği olacaktır sizin için:smiley: 3B çok ünlü bu aralar yalnız FJ40 larda bu motoru kullanmak için 4 inç yükseltme gerekiyor diyorlar genelde :D yani iyi bir parayı gözden çıkartmak şart...Neyse söylemeyi unutmuşum ipor kit 1300USD herşey dahil,kutu,pompa...eğer lift varsa aracınızda 2 inç droplu pitman arm da almanız gerekecektir hatırlatayım)
 

Ynt: FJ 40 Land Cruiser Hidrolik Direksiyon Dönüşümü

ergun arkadaşımız doğru yazmış, bende son zamanlarda bu işlere kafa yordum,usa da saginaw cok tercih ediliyor ama tr de bunu yapmak zor,
madem hid direksiyona geciceksen bence hy steer denen sistemi araştırabilirsin, fj40 ın en problemli olduğu nokta direksiyonu, amerikalılar IFS kullanıyor ve fj 40 için montaj kitide var, yani kutuyu öne taşıyıp,problem cıkaran center arm iptal oluyor, internetten hysteer diye ararsan bulucan hemen, birde adamların hepsi SOA( spring over axle) makasları yukarı taşımışlar, rod end li sisteme dönmüşler,

fasülyenin faydalarına gelince erguncun org yapmak istiyorsan suriyeden veya ankaradan org kutuyu bulabilirsin,sanırın 5oo-600 dolar civarı, zaten pompa bulmak kolay
 

Ynt: FJ 40 Land Cruiser Hidrolik Direksiyon Dönüşümü

Heytem Bey gayet güzel yazmış, ama ben derim ki yinede hazır kit ile bu işe girişin en azından sonra başınız ağrımaz; bu herhalde bu usps teki prolemler biter bitmez ipor ile görüşüp bu kiti alacağım uygulamam yazı bulur :D biraz miskin bir yapım var işte...Neyse bende zaten bir sürü resim var FJ60 PS ile ilgili isteyene kendi çekeceğim resimleride yollayabilirim.
Heytem bey gibi ben makine mühendisi değilim keşke olsaydımda demiyor değilim :smiley: yinede kendi çabamla bir şeyler öğrenmeye çalışıyorum; dikkat edilecek nokta daha önce belirttikleri gibi center arm dan kurtulup TRE li sistem geçiş ama burada şu da göz önünde bulundurulmalı pitman arm (şöfor kapısının altında şasiyeden sarkan direksyon kutusuna bağlı olan kol ) bizim FJ lerde center arm aracılığıyla aracın ön arka düzlemine paralel (öne arkaya gider gelir pitman bizim araçlarda) bir hareket sağlar, center arm bu hareketi ön takıma iletir burada hareket sağ/ sol şeklinde açılanma ile akslara iletilir.
Fj60 ise bu hareket önde wheel well (teker çukuru) veya amortisör kulesi ile radyatör arasındadadır ve pitman yere paralel uzanır ,sağ/ sol hareket eder ve böylece center armda hakkın rahmetine veya ebay e gider.
Hysteer güzel olay tabii ki aracın yapısını daha da sağlam ve stabil bir hale getiriyor ama yine aynı problem ya SOA istiyor yada 4inch yükseltme yeterli yer açabilmek için.,
Bu arada benimde bazı ihtiyaçlarım mevcut :smiley: parça bazında;
6.2 dizel chevy/gm motor veya 3B motor fiyatları konusunda bilgi
78/84 arası sinyal kolu benimki kırık geldi şu an ebay den aldığım çıkma bir kol/göbek ile işimi görüyorum ama yedek şart çünkü çok zayıf yapılmış, plastiğide öyle Toyota kalitesini göstermiyor.
yuvarlak ve olabildiğince geniş (10-15 cm arası çapta) kırmızı ve beyaz reflektörler (arka stopları yuvarlak 69/78 arası modele çeviriyorum)
Shifting plate dedikleri arazi viteslerini ve normal vitesleri gösteren torpido üzerinde ki metal plaka
Vites topuzu (4 ileri)
Fj70 ön sinyal çifti
En önemlisi en azından benim açımdan çünkü hardtop varken üzerimde korku filmi gibi oluyor o keskin kenarlar; fiber çatı ile hardtop un birleşme noktasında ki plastik çerçevenin yenisi lazımdır
 

Ynt: FJ 40 Land Cruiser Hidrolik Direksiyon Dönüşümü

İlginize teşekkürler. Saginaw ve astrovan convertion benim de aklıma yatmadığı için en başında eledim. Amerika'daki gibi hurdalıklıklarımız olmadığından ilkini bulsamda ikincisini zor bulacağım bir parça için aracın şasesini kestirip deldirmek akıllıca gelmedi. 1979 model üzeri GM lerin dönüşümü daha mantıklı geldi. 60-70 serisinin maliyetinin 40 'dan çok farklı olduğunu zannetmiyorum. O zaman direk 40 ps arayışına girmek daha mantıklı geliyor. Bütün iş Heytem'in dediği gibi direksiyon kutusunda bitiyor ama pompa basıncı da çok yüksek veya düşük olursa problem yaratmayacak mı, ayrıca kasnak çapları da etkili değilmi midir? Bütün bunları düşününce komple orjinal bir sistemin Suriye' den getirtilmesi çok daha iyi görünüyor. Ya da orjinal kutuyu temin edip, pompayı deneme/yanılma usulü yapacağız. Gerçekten 500-600 gibi bulursak süper olur. Montaj için de her halükarda iyi bir direksiyoncuya ihtiyacım var.



Mudswimmer, 3B motoru hiç araştırdın mı? Nişantaşı'nda petrol bulmak daha kolay gibi geldi bana, 6.2 dieseli ise zaten ruhsata işletme şansın yok.
Diğerleri kolay, direk Toyota'dan siparriş ver. Vites topuzu 21 TL, shifting plate sticker olarak geliyor fiyatı oldukça uygun. Ben bir aluminyum plakaya yapıştırarak monte ettim. "plate" e benzedi biraz. (Ya da aftermarket sipariş edebilirsin40 'a 70 serisi ön sinyal iyi çözüm. Kolay kırılmaz. Kesin orjinal al lensleri solmasın. 40 sinyalleri 100 USD civarı idi, onlar da enfazla 60-70 civarıdır. (adedi)
 



Ynt: FJ 40 Land Cruiser Hidrolik Direksiyon Dönüşümü

bizim mak mühlüğümüzmü kaldı allahaşkına unuttuk onları,yanlız amerikada fj60lara tapıyorlar bu doğru
 

Ynt: FJ 40 Land Cruiser Hidrolik Direksiyon Dönüşümü

zaten bizim fj 40 ları mahveden center arm ve rot başları, bunlardaki en ufak aşınma , direksiyonu mahvediyor,bence fj 40 kullanan arkadların pompa işini çözmesi gerekli
 

Ynt: FJ 40 Land Cruiser Hidrolik Direksiyon Dönüşümü

Heytem Abi benim araçta var, Tem serviste yapılmış.

XXSİLVERADOXX' Alıntı:
zaten bizim fj 40 ları mahveden center arm ve rot başları, bunlardaki en ufak aşınma , direksiyonu mahvediyor,bence fj 40 kullanan arkadların pompa işini çözmesi gerekli
 

Ynt: FJ 40 Land Cruiser Hidrolik Direksiyon Dönüşümü

burak biliyorum benimkide öyle , fakat lastik boyutun 35-37'' lere cıkınca hersey dağılıyor
 

Ynt: FJ 40 Land Cruiser Hidrolik Direksiyon Dönüşümü

Bu gün gidip gümrükçüylede konuştum tüm kit herşeyi dahil olmak üzere (buradan tek bir somun civata bile almaya gerek kalmayacak) 4000 TL ye maloluyor; fiyat düşük değil hatta bu fiyata CJ veya LR bile bulunur :D şimdi birileri beni linç edecek ama olsun bence değer bir kere yap yine Toyota yap... Hangi Toyota servisten parça getirttiğinizi sorabilir miyim aciba ben Nataştan getirttim üst / alt debriyaj silindir tamir kitini, ikisine 65 TL verdim (fiyat mantıklı) ama ekranda sizin ürün kodunu bulmanız veya hazırlıklı gitmeniz şart, süreler korkunç uzun ben küçücük 2 poşet için 2 aya yakın bekledim... stiker olanlar aslında aynı yılların hiluxlarına ait bizimkilerde aluminyum plaka olmalı.Bu arada bu diesel sawb işi ne oldu bir süre teknik proje ile yapıldığı sürece izin veriliyordu sonuçta 3B için ne geçerliyse 6.2 GM diesel için de aynı şartlar geçerlidir; makine mühendisleri odasının böyle bir motor çevrim tablosu varmış ama yanılabilirim ve küçük yerleşim yerlerinde halen legal olarak bu tip swablar yapılabiliyormuş? yinede siz daha iyi bilirsiniz muhtemelen ama yinede ben eklemek isterim ki 6.2 diesel konversyonu 3B de çok daha basit mekanik açıdan.Bir sorarım yarın Nataş a 70 sinyallerinin fiyatını dediğiniz gibiyse ben 70 tarzına dönmeyi düşünmekteyim.Bu arada ebayden bir sürü gelecek parça var ama halen volkan patlaması ve USPS in muhteşem hizmet kalitesi nedeniyle elime ulaşmış değiller resimleri eklerim.
Dizel olayı ile ilgili tam bilgisi olan varsa lütfen burada bilgilerini bizimle paylaşsın :D birde ben "redneck" gibi yetiştim bir işin varsa sanayiye falan gitme kendi işini kendin gör şeklinde (kaporta hariç) yalnız şunu unutmadan bir şeyi keseceksen 2 defa ölç :p
Herkese kolay gelsin, burada ne kadar çok paylaşırsak hepimizin yararına olacağı kanısındayım özellikle mekanik ve bulduğunuz çözümler konusunda...
Ps. Ben usta veya mühendis değilim TUS maduru tıp fakültesinden yeni mezun olmuş gariban bir gencim :smiley:
 



Ynt: FJ 40 Land Cruiser Hidrolik Direksiyon Dönüşümü

70 serisi sinyal isterseniz bende bir çift Tayvan malı hiç kullanılmamış var.
Yalnız bende Hazirandan önce gönderemem, Toyota servisinden beter durumdayım ;D
 

Ynt: FJ 40 Land Cruiser Hidrolik Direksiyon Dönüşümü

mudswimer , yahu sen bizden teknik açıdan cok daha bilgilisin, biz seni hiç tanımıyoruz,nerdesin? hangi aracı kullanıyorsun? bizim toyota muhabbet kısmında niye yazmıyorsun?
bide aracının resimlerini paylaşırmısın bizlerle
 

Ynt: FJ 40 Land Cruiser Hidrolik Direksiyon Dönüşümü

4000 TL direksiyon için çok pahalı, üstelik 60 serisini uyduracaksanız bana pek mantıklı gelmedi. Hakan Ataman'dan orjinal FJ40 çıkması pompa ve direksiyon kutusunun hortumlar hariç 1500TL' ye alındığını biliyoruz . Ama şu an elinde olup olmadığını bilmiyorum.

Diesel dönüşümüne gelince; başka bir markanın motorunun monte edilmesi artık imkansız. Motoru takacağınız aracın orjinalinde kullanılmış ve aracınızdan daha eski olmayan herhangi bir benzinli veya diesel motoru ancak uygulayabilirsiniz. Yani aracınız 1984 FJ40 ise, takacağınız motor 1984 yılından yaşlı olamaz ve FJ40 'da kullanılmış motor tiplerinin dışında bir motor olamaz.

Belki bir ihtimal makine mühendisleri odasında 40, 60, 80 gibi seri numaralarına dikkat !!! etmezlerse bu araçlarda kullanılan herhangi bir makina için vize alınabilir.

Ben malzemeleri Maslak san. Ortaköy Otomotivden almıştım. Sağolsun Vecihi Ustayla beraber gitmiştik. Oradaki elemanlardan biri işi iyi biliyordu. Benim yaklaşık 10-12 kalem malzememin sipariş föyünü 10dk.da çıkarttı. Malzemelerde 25 günde geldi.
 

Ynt: FJ 40 Land Cruiser Hidrolik Direksiyon Dönüşümü

Merhabalar burada ne bilgiler varmis,
bu arada ben de mak. muhendisiyim ama arac detaylari konusunda hic de iyi degilim.
toyota parca no lari ve montaj detaylarini www.toyodiy.com sitesinden bulabilirsiniz.aracin win nosunu girince butun parcalari ve parca nolarini
gorebilirsiniz.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,735
Mesajlar
1,522,939
Kayıtlı Üye Sayımız
166,556
Kaydolan Son Üyemiz
Mehmet_Ali

SON KONULAR



Geri
Üst