Değerli arkadaşlar umarım doğru bölümde,doğru bir konuda soru soruyorumdur. Aksi takdirde acemiliğime verin ve beni bağışlayın lütfen.
Sorum şöyle...
Yılların hayalı nihayet gerçekleşti ve motorkaravan sahibi oldum ve bir deneme yolculuğu yaptım.
Orjinal Fiat dizel 1900 cc lik bir motor oldukça yetersiz geldi. Yine fiat dizel 1900 cc lik fakat turbolu bir motor veya daha büyük hacimli,mesela 2500 cc lik bir motor taksam,hangisi doğru tercih olur?.. Ayrıca önden çekişli sistemde motor takozları,vites kutusu ve diğer aktarma organları ile ilgili olarak ne gibi teknik sorunlar yaşayabilirim?..
İlginize ve yanıtlarınıza şimdiden çok çok teşekkürler.
Aramıza hoşgeldiniz. Hayaliniz gerçekleştiği için ne mutlu size ...
Bu araçlar hakkında bilgisi olan arkadaşlarımız var ise size cevap vereceklerdir. Ama bir-iki şey bende ekleyeyim..
Eğer 2500 cc. olan turbo değilde 1900 cc turbo takmanızı tavsiye ederim. sonuçta muhtemelen 1900cc turbo daha yeni nesildir ve düşük devirde yüksek torku yakalarsınız diye düşünüyorum.
Önden çekişli sisteme sahip olması bahsettiğiniz arızaların erken olması anlamına geldiğini zannetmiyorum.
Sayın jeep 34 yanıtınız için çok teşekkür ederim.Bu konuyu araştırırken şöyle bir söylentiye de şahit oldum.Artık eskisi gibi eski motoru atıp başka bir motor koymak,faturalı da olsa mümkün olamıyormuş.Eskiden de proje gerekiyormuş ama şimdi bir de TSE onayı gerekiyormuş.Kim bilir?..Güzelim Türkiye'mde olmaz olmaz deme,olmaz olmaz. Yine de bu konuda bilgisi olan arkadaşların mekanik teknik ve anlaşılan bürokratik teknik yardımlarına ihtiyacım var.Teşekkürler,sevgiler ve bu siteyi düşünen ve yaratanlara tebrikler!..
merhaba sayın hiç,
motor değişikliğindeki genel kriterler şunlardır:
motor ,aynı marka yada aynı üretim ailesinden olmalı. aynı tür olmalı ( dizelse dizel ,benzinliyse benzinli)
takacagınız motor, aracın model yılından en az bir yıl yeni olmalı,
fatura ve proje.
bahsettiğiniz tse onayı zaten eskidende vardı.
kolay gelsin.
öncelikle hayalinizin gercekleştigine sevindim aracınızda motor degişikligi yapmak la sorununuz bitmez daha güçlü motor ona göre aktarma ister aksam ister bana kalırsa aracınızı orjınal muhafaza edin karavancılık keyifli gezi yapmak tır kanımca bence aracınızı saglam mekanik bir bakımdan gecirin arac saglam ve istikrarlı olursa her yere gider yavaş gider ama saglam gider sonuçta
Soruma yanıt veren dostlara teşekkürler.Aslında orjinallik konusunda hem fikirim.Karavanda amaç zaten süratli gitmek değil ama rüzgarda ve yokuşlarda o kadar etkileniyor ki katlanmak biraz zor oluyor.Bu arada 1900 cc lik turbolu bir dizel motor buldum.2000 model ve söylenen doğruysa 100000 klm de.Vites kutusu ve tüm aktarma organlarıyla birlikte olabilirlik konusunu bir araştıracağım.Bakalım ne sonuç elde edeceğim.Tekrar tekrar teşekkürler.
hiç arkadaşımız turbo eklemek değilde komple turbolu motor bulduğunu söylüyor sanırım. Bu arada Motor değiştiğinde şanzımandada değişiklik yapılması gerekiyor çünkü artan torka dayanıklı dişliler baskı balata gerekiyor diye biliyorum.