Ynt: Feroza yedek parca problemi
SelimSeker' Alıntı:
Bir sekilde caresini bulmaya calisacagim artik.. tesekkur ederim..
Arabamida yeni aldim ufak ufak yaptiriyorum

forumdaki feroza'lari gordukten sonra iyicene heves ettim bu ise
Birsey daha sorayim, arabamin arkasi soft-roof (cadir) seklinde sizin arabalarda hard-roof var.. nereden temin ettiniz ? ozel yapim mi, kaca mal oldu ?
Değerli Selim Şeker Merhaba.
Aracınız hayırlı olsun.Ben de 5 aylık Ferozacıym ama bildiklerimi Paylaşayım.Öncelikle''' Ferozacılar Biz Kaç Kişiyiz '' başlıklı topiğimize aracınızın bir fotoğrafı ile birlikte tipini ,bildiğiniz kadarı ile teknik ayrıntılarını yazarsanız.Tecrübeli arkadaşlarımızın size yardımı olacağına inanıyorum.
HARARET PROBLEMİ
Öncelikle hararetin nedenini doğru tesbit etmiş olmanız gerekir.Bazen küçük bir Parça örneğin radyatör kapağının görev yapmaması veya hortumlarda bir kaçak olması da aynı şikayete neden olabiliyor.Radyatörü değiştirmeden bunları araştırınız.Radyatör suyu ne kadar eksiliyor ? Yedek depo su seviyesini takip etmek gerekir .Dışarıya kaçak görüyormusunuz ? Yedek depoyu çok doldurursanız fazlası tahliye borusundan dışarı akar.Hararet göstergesi tehlikeli noktaya gelmeden radyatör kapağı kenarından su buhar karışımı püskürtüyorsa kapak değişikliği sorunu çözebilir.Hararet göstergesi son noktaya geliyorsa fan çalışmıyor da olabilir.Su dolaşımını engelleyen bir tıkanıklık da aynı sonucu doğurur.
Yedek(Plastik)deponun azami ve asgari çizgileri arasında bir yere kadar su koyduktan sonra bunu işaretleyin .Motor çok ısındığında bu su radyaör kapağı yanındaki hortumdan çekilir.Motor soğuduğunda ise su tekrar plastik depoya geri döner bunu kendiniz kotrol edebilirsiniz.
Önemli bir nokta ise delinen ,yırtılan bir hortumdan radyatör suyunun motor yağına karışması durumudur.Su dışarı akmaz ama motor yağına karışarak eksilmiş görünür.Yağ çubuğunuzu kontrol ediniz.Yağ seviyesi koyduğunuzun çok üzerinde ise ve yağın vizikozitesi bozulmuşsa böyle bir durum düşünülür.Bu durumda Yedek Su deposu içindeki su da da yağ zerrecikleri görülür takip ediniz.Motor yağına su karışması motorunuzun ölümü ile sonuçlanabilir.Hemen önlem almak gerekir.
Eğer ustanız konuya hakimse sorun yok aksi halde radyatörü değiştirdikten sonra da problem çözülmeyebilir.Önce sorunun teşhisinin doğru konulması gerekir.
HARD TOP
Bizim araçlarımızın sanırım hemen hepsi üretimden Hard Top'lı ,sonradan yaptıran varmı bilmiyorum.Sitemizde Feroza değil ama bazı araçlara hard top yapan ustaların uygulamaları var.Bunun için kalıp çıkarmaları gerekiyor.Tek bir araç için maliyetin yüksek olucağını düşünüyorum.Sizin Soft Top örtünüz çok kötü durumda değil,İçeriye yağmur,su geçirmiyorsa,yörenizde mevsim şartlarının yumuşaklığını düşünürsek belki çok da ihtiyacınızın yoktur. Sitemizde Feroza için değil ama bazı araçlara hard top yapan ustaların uygulamaları var.Her marka ve model için kalıp çıkarmaları gerekiyor.Tek bir araç için maliyetin yüksek olucağını sanıyorum.
Türkiyeye gelmek çok zor olmuyorsa sizi misafir edebiliriz.Belki burada bazı şeyler daha kolay çözülür.Gelişmelerle ilgili haberlerinizi bekleriz.
Sevgi ve saygılarımla.
Tayfun Sözer.
SUZUKİ SAMURAİ HARD TAP UYGULAMASI (900 TL.)
[attachment=1][attachment=2][attachment=3]
[attachment=4]