Eski Araca Yüksek Vergi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan dreamhits Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 64
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 17,091

dreamhits

Ana Kamp
Mesajlar
73
Tepkime Puanı
1
Motor silindir hacmine göre alınan ÖTV, karbon salınımına göre yeniden düzenlenecek. Çevreci araçların vergisi daha düşük olacak. Elektrikli ve hibrid araçlara vergi teşviği verilecek. MTV’de ise çarpıklık gideriliyor. Buna göre yaşlı araçlar, daha yüksek MTV ödeyecek. Düzenleme yılbaşına yetiştirilmeye çalışılıyor.

Hükümet, motorlu araçlara uygulanan vergi düzenlemelerine “karbon salınımı” kıstasını sokmaya hazırlanıyor. Halen motor silindir hacmine göre alınan verginin, çevre dostu araçları teşvik edecek şekilde, “karbon salınımına” göre yeniden düzenlenmesi gündemde. Bu kapsamda araçların alım satımında geçerli olan Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) ve her yıl düzenli olarak alınan Motorlu Taşıtlar Vergisi (MTV) sisteminde yapılacak değişikliklerle ilgili düzenleme hazırlanıyor.

MTV ve ÖTV düzenlemelerine, çevreci araçları dikkate alacak bazı istisna ve teşvikler konulması planlanıyor. Böylece başta elektrikli ve hibrid modeller olmak üzere çevre dostu otomobiller, önemli vergi kolaylığına kavuşacak. Yeni araçlar daha düşük vergiye tabi tutulurken, Türkiye’de eski ve yaşlı araçların daha düşük vergiyle ödüllendirilmesi çarpıklığı da giderilmiş olacak. Halen yürütülmekte olan çalışma kapsamında, şu anda kullanımdaki araçlarda yeni ve çevre dostu olanlar ile karbondioksit salınımı düşük araçlar daha az vergi öderken, istisna ve muafiyetlerden faydalanamayacak yaşlı araçlar, diğerlerine göre daha yüksek vergiye muhatap olacak.

Düzenleme yılbaşına yetişecek Türkiye’nin uluslararası alanda altına imza koyduğu “çevre” konulu protokoller nedeniyle hayata geçirmek zorunda olduğu bu düzenlemeyi, Türkiye’ye yatırım yapmak isteyen uluslararası otomotiv şirketleri de uzun zamandır bekliyordu. Düzenlemeyle ilgili çalışmanın yılbaşına yetiştirilmesi planlanıyor. Vergide ters orantı var Ekonomi yönetiminin uzun zamandır üzerinde çalıştığı “karbon salımını”na göre vergi düzenlemesine ilişkin çalışma, öncelikle Başbakan Yardımcısı Ali Babacan’ın başkanlığındaki Ekonomi Koordinasyon Kurulu’nda son halini alacak. Çalışmaya Sanayi Bakanlığı ile Dış Ticaretten Sorumlu Bakanlık katkı sağlarken, düzenleme ağırlıklı olarak Maliye Bakanlığı tarafından yürütülüyor.

Çalışmanın genel çerçevesiyle ilgili önceki gün katıldığı bir televizyon programında açıklayan Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Ali Babacan, düzenlemenin yılsonuna yetiştirilmeye çalışıldığını söyledi. Babacan “Enerjide daha tasarruflu olan ya da temiz enerjili otomobillerin üretilmesi ve Türkiye’de satılmasıyla ilgili daha fazla ne yapabiliriz, bunu daha çok nasıl özendirebiliriz bununla ilgili bir çalışma başlattık. İki ayrı çalışma grubu kurduk. Bir tanesi ‘Türkiye’de bu tür otomobillerin üretimini desteklemek için neler yapabiliriz?’ konusunu araştırıyor. Diğer çalışma grubumuz da ‘bu tip aracın Türkiye’de kullanımını daha çok teşvik etmek için neler yapabiliriz’in üzerinde çalışıyor. Yeni bir vergi düzenlemesinin söz konusu olması muhtemel” açıklaması yaptı.

MTV’de halihazırda ters bir orantının uygulandığını hatırlatan Babacan, şöyle devam etti: “Bizim vergimiz motor hacmiyle ilgili. Ancak bizim şu anda emisyonla ilgili bir vergi uygulamamız yok. Yani karbon salınımıyla alakalı bir vergi uygulamamız yok. Hatta tam tersine, halen eski otomobillerden daha düşük vergi alındığını düşünürsek motorlu taşıt vergisi olarak, sanki çevreyi daha çok kirleten, çevreye daha çok zarar veren otomobillerden daha az vergi alıyoruz gibi de orada bir ters orantı var. Şimdi burada bizim çevreyi kirletmeyle alakalı özellikle, karbon salınımıyla alakalı da bir vergi düzenlemesi yapmamız gerekiyor.

Tüketicilerin, göreceli olarak, çevre dostu araçlara daha uygun koşullarla kavuşmasını sağlar. Yani alırken ÖTV, kullanırken MTV. Bu çalışma ekibimiz ikisine de zaten ayrı ayrı bakıyor. Bu yıl herhalde bunun bir nihai kararını veririz, diye bekliyorum ben. Çünkü, Türkiye’nin G -20 üyesi olarak çevreyle ilgili sorumlulukları da var.“

1 yaşındaki otomobilin MTV’si 1.140 TL 16 yaşındakinin 127 TL

TÜRKİYE’DE uzun yıllardır Motorlu Taşıtlar Vergisi’ndeki (MTV) çarpık sistem tartışılıyor. Yaşlı ve çevreye zararlı araçlardan daha az vergi alınması, buna karşın yenilerden daha fazla vergi toplanması tepkiye yol açıyordu. Otomotiv sektörü, tıpkı Avrupa Birliği ülkelerinde uygulandığı gibi çevreci araçların MTV’sinin daha az olması gerektiğini savunuyordu. İşte mevcut MTV sisteminden bir örnek: 1-3 yaş arasındaki 1601-1800 cc motor hacmine sahip bir araç için 2010’da toplam 1.140 TL MTV ödeniyor. 16 yaş ve üzerindeki aynı motor gücündeki bir araç için sadece 127 TL veriliyor.

Gülümhan GÜLTEN / VATAN GAZETESİ
 

Etiketler
Ynt: Eski Araca Yüksek Vergi

Yaşlı ve çevreyi daha fazla kirleten ( bizim 15-20 yaşındaki Off Road araçlarımız dahil ) araçların daha az vergilendirilmesiyle ilgili bu konudaki çarpıklık zaten yanlış bir uygulama .. ama TR deki bu uygulamanın temel nedeni sanırım halkın ekonomik gücüyle ilgilidir.. kısa vadede yine OY kaygısıyla uygulamaya geçirilebileceğini hiç sanmıyorum ...
 

Ynt: Eski Araca Yüksek Vergi

Çevreyi daha çok kirleten araçtan daha çok vergi alınmasına karşı değilim ama ister yeni ister eski olsun absürd derecede vergilere bir son verilmeli.
Sadece silindir hacmi yüksek diye pek çok araçtan saçma sapan vergiler alınıyor ve bu uygulama 1.8lt gibi normalde küçük sayılması gereken motor hacimlerinden başlıyor fakat kara dumanı kilometrelerce öteden görünen kamyonlara kimsenin birşey dediği yok.

Vergi üzerinde vergi alınan başka bir ülke ise yoktur herhalde. Adamlar önce ötv ekliyor çıkan rakkamın üzerine kdv. Sanki ötv alırken katma değer yaratıyor arkadaş.
 

Ynt: Eski Araca Yüksek Vergi

olasiliksiz' Alıntı:
Çevreyi daha çok kirleten araçtan daha çok vergi alınmasına karşı değilim ama ister yeni ister eski olsun absürd derecede vergilere bir son verilmeli.
Sadece silindir hacmi yüksek diye pek çok araçtan saçma sapan vergiler alınıyor ve bu uygulama 1.8lt gibi normalde küçük sayılması gereken motor hacimlerinden başlıyor fakat kara dumanı kilometrelerce öteden görünen kamyonlara kimsenin birşey dediği yok.
Vergi üzerinde vergi alınan başka bir ülke ise yoktur herhalde. Adamlar önce ötv ekliyor çıkan rakkamın üzerine kdv. Sanki ötv alırken katma değer yaratıyor arkadaş.
tamamen haklısınız ... adaletli ve gerçek kazancın vergisini alamayan Devlet.. bu türden dolaylı vergilerle durumu kurtarmaya çalışıyor maalesef ...
 

Ynt: Eski Araca Yüksek Vergi

Her konuda farklı görüşlere kulak vermek gerekir.

İsterseniz bir de bu açıdan bakın:

http://www.barisatasoy.com/guncel/karbon-salinimi-ve-aptallik

Elektrikli arabaların akülerin ne kadar çevreci olduğu konusunda farklı bir görüş sunmuş site sahibi.
 



Ynt: Eski Araca Yüksek Vergi

o forumdaki görüşlere hak verip uygulamak gerekirse ... ilk çağa dönmemiz gerekirki .. takdir edeceğiniz gibi pratikte uygulanamaz bir önlem :smiley:
uygulanmış ve iyi sonuç vermiş yöntemler zaman içerisinde kimileri insanların bilinçlenmesiyle doğal yoldan .. kimileri kanun zorlamasıylada olsa mutlaka uygulanacaktır diye umuyorum .... ama her durumda teknoloji çağı öncesine dönmek mümkün değilki buda kabul etmemiz gereken bir gerçek.
 

Ynt: Eski Araca Yüksek Vergi

Bende öyle umuyorum da elektrikli araba bunlardan biri değil. O elektrik biryerden gelmek durumunda.
Olası kaynaklar:

1) Fosil yakıtları
2) Nükleer yakıtlar
3) Tarımsal kaynaklar
4) Güneş enerjisi baraj vs.

Şimdi kimsenin eli kolu bağlı falan değil.
Dünyanın enerji ihtiyacını karşılacaksa ve çözdüğünden daha ciddi problemlere sebep olmayacaklarsa 3 ve 4. alternatifleri deneyebilir romantik çevreci lobisi.
Yapamazlar çünkü bunların balon olduğunun farkındalar. Çekirge sürüsü gibi enerji tüketen milyarlarca insanın enerji ihtiyacı ne güneş paneli ile ne barajla ne de biyoyakıtla karşılanabilir birşey değil.
Dünyada çok fazla insan yaşıyor ve bu kadar insanın elbet enerji ihtiyacı var. Çözüm eli bastonlu dedeler ve nineler toplumu yaratmadan nüfusu kontrollü bir şekilde azaltmakta. Gerisi hikaye.
 

Ynt: Eski Araca Yüksek Vergi

Benim merak ettiğim bizim araçların misal 97 5.7 lt vergi oranları ne olacak.
 

Ynt: Eski Araca Yüksek Vergi

benim anlamadığım, ben bu arabayı aldığımda, 1998 model, küresel ısınma propogandası yoktu, devlet ne imzaladıysa imzalamamıştı. ben bu aracı aldım. devlet ne istediyse ödedim. şimdi tüvtürk nedeniyle her bakımını yaptırıp istediği standartta kullanıyorum. aracım yaşlandı, gün geçtikçe değer kaybediyor. şimdi piyasası 16-17 olan aracım, değeri 30-75 bin olan araçlardan daha mı yüksek vergi ödeyecek? vergi mali değere göre alınmalı. amaç çevre için caydırıcılık ise, suudi arabisan da insanlar 11 TL ye 35 litre benzin alıriken, biz 35 litreyi 138 TL gibi bir rakama alıyoruz zaten. ama olur merak etmeyin, bu da olur bu memlekette...
 

Ynt: Eski Araca Yüksek Vergi

şuan belirsizlik var bakalım neler göreceğiz.

rumelian' Alıntı:
benim anlamadığım, ben bu arabayı aldığımda, 1998 model, küresel ısınma propogandası yoktu, devlet ne imzaladıysa imzalamamıştı. ben bu aracı aldım. devlet ne istediyse ödedim. şimdi tüvtürk nedeniyle her bakımını yaptırıp istediği standartta kullanıyorum. aracım yaşlandı, gün geçtikçe değer kaybediyor. şimdi piyasası 16-17 olan aracım, değeri 30-75 bin olan araçlardan daha mı yüksek vergi ödeyecek? vergi mali değere göre alınmalı. amaç çevre için caydırıcılık ise, suudi arabisan da insanlar 11 TL ye 35 litre benzin alıriken, biz 35 litreyi 138 TL gibi bir rakama alıyoruz zaten. ama olur merak etmeyin, bu da olur bu memlekette...
 



Ynt: Eski Araca Yüksek Vergi



Arkadaşlar,ilgililerin yaklaşımı çevrenin zarar görüp görmemesinden çok çevre bahane edilerek ek neler kazanırız yaklaşımı. Reklamları görüyorsunuz, LPG kullanımında çevrenin zarar görmesi ile ilgili söylenilenler var,gözardı edemeyeceğimiz.Ama yakın geçmişte LPG li araçlardan ikinci bir vergi alındı bu ülkede, biz karşı çıksak da,yürürlükteki bir yasaya uymak zorundayız ana fikrinden hareketle vergimizi ikici kez yeniden yatırdık. Sonra bu garip yaklaşım yürürlükten kaldırıldı,ama biz paramızı zamanında yatırdık, bize değil de zamanında yatırmayanlara paraları iade edildi.
Konu çevre ise,neden''termik santraller''inadına gündemde,onların çevreye verdiği zarar hepimiz tarafından biliniyor. Gerçekten Ülke yararına olan uygulamaların,sözkonusu olan şey ne olursa olsun, ülkesini seven kişiler tarafından hazırlanması diye bir yaklaşımdan söz edebilsek, ne bizde, ne de dünyada bu büyük olaylar,çevre felaketlari yaşanmazdı diye düşünüyorum.
Büyükşehir yaşamında,özellikle kalabalık caddelerde solduğumuz havanın kalitesi ile söylenecek çok fazla birşey yok.Burada hem araçlar, hem de yakıt kalitesi çok önemli, bir arada olursa bir işe yarar. Peki öyle mi, yorum sizin.
Bir de ''kırsal motorin'' diye bir yakıt var,yani şehirde hava temiz olsun, şehir dışında olmasa da olur mu demek bu acaba.
 

Ynt: Eski Araca Yüksek Vergi

çevre felan hikaye daha çok vergi almanın alt yapısı oluşturulmaya çalışılıyor bence.

derindeniz1' Alıntı:
Arkadaşlar,ilgililerin yaklaşımı çevrenin zarar görüp görmemesinden çok çevre bahane edilerek ek neler kazanırız yaklaşımı. Reklamları görüyorsunuz, LPG kullanımında çevrenin zarar görmesi ile ilgili söylenilenler var,gözardı edemeyeceğimiz.Ama yakın geçmişte LPG li araçlardan ikinci bir vergi alındı bu ülkede, biz karşı çıksak da,yürürlükteki bir yasaya uymak zorundayız ana fikrinden hareketle vergimizi ikici kez yeniden yatırdık. Sonra bu garip yaklaşım yürürlükten kaldırıldı,ama biz paramızı zamanında yatırdık, bize değil de zamanında yatırmayanlara paraları iade edildi.
Konu çevre ise,neden''termik santraller''inadına gündemde,onların çevreye verdiği zarar hepimiz tarafından biliniyor. Gerçekten Ülke yararına olan uygulamaların,sözkonusu olan şey ne olursa olsun, ülkesini seven kişiler tarafından hazırlanması diye bir yaklaşımdan söz edebilsek, ne bizde, ne de dünyada bu büyük olaylar,çevre felaketlari yaşanmazdı diye düşünüyorum.
Büyükşehir yaşamında,özellikle kalabalık caddelerde solduğumuz havanın kalitesi ile söylenecek çok fazla birşey yok.Burada hem araçlar, hem de yakıt kalitesi çok önemli, bir arada olursa bir işe yarar. Peki öyle mi, yorum sizin.
Bir de ''kırsal motorin'' diye bir yakıt var,yani şehirde hava temiz olsun, şehir dışında olmasa da olur mu demek bu acaba.
 

Ynt: Eski Araca Yüksek Vergi



Daha önceden de bildiğim ama az önce bir kez daha okuduğum bir şey var arkadaşlar; MTV konusunda şüpheleriniz varsa lütfen aracınızın ''kasko değerini'' öğrenin. Ödediğiniz vergi aracınızı kasko değerinin %5 inden fazlaysa bir dilekçe ile başvurarak bir alt kademeden ödeyebiliyorsunuz.
 





Ynt: Eski Araca Yüksek Vergi

Çevrenin kimsenin umurunda olduğunu sanmıyorum, eğer zaman ayırırsanız buna ilişkin yüzlerce çelişki bulabilirsiniz. Örneğin termik santrallerin etrafındaki ekolojik duruma bir bakın, endüstriyel yapılaşmanın olduğu yerlerdeki akarsulara bakın... Burada sistem biraz da otomobil endüstrisinin alınmasını istediği kararlar doğrultusunda şekilleniyor.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,624
Mesajlar
1,521,265
Kayıtlı Üye Sayımız
172,270
Kaydolan Son Üyemiz
Engin paslı

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst