Er Karavan Fetih 410

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Elifmamavus Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 15
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 1,821

Elifmamavus

Yeni Üye
Mesajlar
17
Tepkime Puanı
0
Merhaba sevgili gezenbilir ailem,
Birkaç hafta önce A101 karavan sorumla aranıza katılmıştım ismim Elif Forum kültürüne pek aşina değilim, malum henüz çok yeniyim..Olumlu- olumsuz her türlü eleştiriye açığım,böyle böyle yetişeceğim..
Konuma gelecek olursam çekme karavan için araştırmalarıma devam ediyorum,sıfırdan başlayıp belli noktaya gelmek biraz zaman alıyor ne yazık ki..oldukça yetersiz hissediyorum kendimi hala öğrenemediğim bir sürü kavram var derkeeen.. eşimin arkadaşı karavanını satmaya karar veriyor bizim karavan hayalimizden habersiz, eşim de biz alabiliriz belki deyip istişare etmeye geldi benimle, (ona göre karavan hakkında çok şey bildiğim için beni gerçekten biliyor sanıyor
Bu 2. el karavanın sahibi beyefendi karavanını geçen yıl almış ve birkaç kez kısa tatilerde kullanmış öğrendiğim kadarıyla şimdi de ev alacağı için maddi sebeplerden satma durumunda kalmış 325bin tl gibi bir satış fiyatı var bize,markası Er Karavan Fetih 410, özelliklerini de yükleyeceğim fotoğraf olarak ama kısaca bahsedeyim,

güneş paneli ve destek sistem
webasto
şofben
tente
stabilizatör
tv
dıştan kasetli tuvalet...
hatırladığım ek özellikler bu şekilde.

Aynı zamana arabası da satılık hazır çeki demiri takılı şekliyle..Jeep Renegade benzinli aslında her şey hazır kılçıksız balık anlayacağınız..ama benzinli arabayla karavan çekme konusunda sıkıntı yaşar mıyız, 4.10 bir karavan sürerken zorlanır mıyız daha ufak karavanlara oranla veya 4.10 luk çekme karavanla zor yollar dahada mı zorlaşır karavan büyüklüğü sürüşümüzü olumsuz etkiler mi..ve kafamda bir sürü başka soruyla yazımı bitiriyorum daha fazla başınızı şişirmeyeyim..
Şimdiden teşekkür ederim cevaplarınız için..sizin de dediğiniz gibi hepimize keyifli forumlar





 
Son düzenleme:

Herşey çok kılçıksızsa dikkat etmek lazım. Bir arkadaşımda bu marka karavan vardı. Ağırlık dağılımı hatalıydı, çeki topuzundan kaplini ayırınca karavan şahlanıyordu. Ağırlığının da söylenenden çok daha fazla olduğu belliydi. Gülle gibiydi tabiri caizse. Şasi ithal değil, üreticinin ürettiği kendi şasi. Bu durumda bir handikap. İyice araştırmak lazım.

unknown cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 


Ben ağırlığın önemli bir kavram olduğu bir araç için, karavan ve masif mutfak tezgahı kelime gruplarının aynı cümlede yer alabileceğini hiç düşünmezdim.

Ayrıca hem benzinli hem dizel ile karavan çektim. Akuplaj esnasında konfor arıyorsanız kesinlikle dizel tercih edin.

Bu arada sari sitede bu markanin resimlerde gördüğüm karavanin 750kg hatta 1ton altinda olmasina imkan vermiyorum.

@tapatalk
 

akuplaj nedir tam olarak açıklayabilir misiniz rica etsem,arama motorunda anlayabileceğim tarz bir bilgi bulamadım
 

akuplaj nedir tam olarak açıklayabilir misiniz rica etsem,arama motorunda anlayabileceğim tarz bir bilgi bulamadım
Akuplaj çekici araç ile cekilenin bir bütün olması birlesmesi durumu. Yani siz aracınıza romork taktiginizda artik otomobil degil karakteri ve dinamikleri tamamen farkli baska bir arac suruyorsunuz.

@tapatalk
 



ya hiç sormayın, ihityacım olan bilgileri firma yetkililerinden alabilmek adına Er karavan satış temsilcisiyle görüştüm, 1 tonun altında karavan üretmediklerini ama 750 kg altı belge verdiklerini açıkça ifade edip şikayetlerden bıktıklarını 750 kg altı karavan üretebilen kimsenin olamayacağını olan karavanların da kağıt gibi olduğunu son derece sert ve nezakatsiz biçimde anlattılar..
 








Üstad, bu durum hatalı yükleme sebepli değil de üretimden çıktığında bu şekildeyse çok ciddi bir problem. Problemden öte trafik ve can güvenliği açısından büyük risk. Ağırlık merkezinin dingilin arkasında kalması yılan hareketinin en bildik sebebi. Yollarda çekme karavan sollarken daha dikkatli olmamız gerekli demek ki.

Hep söylerim yine tekrarlıyim. Yollarda en az 10.000km yol yapmış ve 2 kış görmüş karavanı olmayan üreticiden karavan alınmaz, Nokta!
 


Üretim kaynaklı hocam. Gri su tankını arkaya koymuşlar. Kamyonet dobloyla çekiyordu arkadaş. Aracın bile arkasını hafiften kaldırıyordu. Ayrıca karavanı aldıktan birkaç gün sonra dingili kırıldı, tamir tadilat bir sürü uğraştı. Bu karavana mı özeldi bilemedim. Markayı da karalamak istemem açıkçası.

unknown cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 


Karavan normalde yüksüz iken kendi dengesini kurması gerekir..

Yüksüz iken ön taraftan çeki okundan kaldırdığınızda gayet hafif bir şekilde kalkmalı, ağırlık arka tarafta olup ön tarafını hiç bir zaman kaldırmamalı..

Yüksüz olarak veya yüklendiği zaman öndeki ağırlık kaldırılamayacak gibi olmamalı.. Dengeli yüklenmeli.. Kurallara uymalı..
 

teşekkür ederim,dikkate alacağım