En Sonunda Bende Yazdım "buda Benim Navaram" :)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mountaineer16 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 11
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 15,474

mountaineer16

Kamp III
Mesajlar
905
Tepkime Puanı
19
Yer
bursa
arkadaşlarım abilerim bende en sonunda pickupıma ulaştım... aracım 2013 model 0 kilometre.. Nissanın elinde kalan son araçmış zaten 2015 modeli kasa değiştiriyormuş.... Aracım 4x2 uzun kasa her ne kadar dağa bayıra çıkamasamda uzun yol gezilerinde rahatlıkla kullanabileceğime benziyor.... araca şuanda cam filmi kaput ve tampon kaplama ve seramik kaplama uygulaması yapılıyor... bu seramik kaplama yapmadan önceki hali.... bakalım seramikten sonra nasıl olacak

 

Ynt: En Sonunda Bende Yazdım "buda Benim Navaram"

hayırlı uğurlu olsun... arkaya (şasi'ye) ağırlık ekletmeyi ihmal etme...
 

Ynt: En Sonunda Bende Yazdım "buda Benim Navaram"

mrdnmz' Alıntı:
hayırlı uğurlu olsun... arkaya (şasi'ye) ağırlık ekletmeyi ihmal etme...

çok sağol emre ebicim. onu nasıl yapıcaz abi? ağırlık işini?
 

Ynt: En Sonunda Bende Yazdım "buda Benim Navaram"

Virajlarda arkayı salıyor diye koyuyorlardı. 150kg kadar hatta hazır kitleri bile vardı. Dur bende bakınayım haberleşiriz.
 

Ynt: En Sonunda Bende Yazdım "buda Benim Navaram"

Aracınız hayırlı olsun, güle güle kullanmanız dileğiyle detaylı fotolarınızıda bekliyoruz..

Şase ağırlığı yaklaşık 100kg civarı ve şase arka ucuna hazırda olan delikler yardımıyla monte ediliyor. Bu sayede aracınızın bir miktar savrulması ve zıplamasını engelliyorsunuz ama sürekli bir ağırlık taşıdığınız için yakıt konusundada bir miktar etkisi oluyor. Eğer bagajınızda taşıdığınız sabit yükleriniz varsa sadece ihtiyaç duyacağınız zamanlarda bagaja ekstradan su dolu bidon(ağırlık gerekmediğinde doğaya boşaltımınızda en azından faydası olur) taşımanız belki daha faydalı olabilir. Googleya "navara şase ağırlığı" yazdığınızda gerekli siteler çıkıyor ve yaklaşık 500-600 Tl gibi rakkamlar söz konusu bilginize..
 



Ynt: En Sonunda Bende Yazdım "buda Benim Navaram"


çok sağolun allah razı olsun...
aracı savrulmasını bir nebzede önlemek adına arkaya 4 tane 30 litrelik su bidonu koydum daha tam anlayamadım ama herhalde faydası oluyordur...
 

Ynt: En Sonunda Bende Yazdım "buda Benim Navaram"

Arkaya koyduğunuz ağırlık sadece savrulmanızı etkilemiyor, aynı zamanda hafif bozuk yollarda ve asfaltlama hatası olan yerlerde aracın arka kısmının fazladan zıplamasınıda engelliyor. Bunu en güzel arka koltukta oturup aracınızı başka birisinin kullanmasını sağlayarak anlarsınız. Arkası boşken/hafifken sürekli bozuk zeminde belli bir hızda gittiğinizde iç organlarınızın yerlerinin değişmeye başladığını hissedebilirsiniz
 


Ynt: En Sonunda Bende Yazdım "buda Benim Navaram"

Çok güzel bir araç. Kazasız belasız güle güle kullanın
 

Ynt: En Sonunda Bende Yazdım "buda Benim Navaram"

doğrudur hiç arkaya oturmadım ama eşimin sızlanmasından dolayı su bidonlarını koydum
 




Ynt: En Sonunda Bende Yazdım "buda Benim Navaram"

Aracınız hayırlı olsun.Su bidonu iyi bir fikir ve illaki faydası olacaktır.
Su çok stabil bir ağırlık değildir.Zıplamalara bir nebze engelleme yapar.
Kendiside oynak olduğundan virajlarda savrulmaya eksi yönde katkı yapabilir.
Bu yüzden bizler ihtiyacımızdan fazlasını pek bulundurmak istemeyiz.
Elbette varlığını bilip ve buna göre bilinçli kullandıktan sonra evladır.

Naçizane tavsiyem Emre kardeşimizin bahsettiği ve size görünmeyen ağırlığı uygulamanız.
Resmi daire araçlarında bazen kasada bordür taşlarını sabitlediklerini de görebilirsiniz.

Bu arada lastik basınçlarınızı 30 seviyesinde tutarak fren ve viraj emniyetini de koruyunuz.
Lastikçiler genelde büyük araç,büyük lastik gibi bir yanılgı içinde çok hava basarlar.
Elbette çok şişik lastikle araç çabuk hızlanır ve az yakıt harcar ammaaa !!!
İşte o zaman zıp zıp zıplarsınız,fende mesafe uzar,virajlarda savrulma artar.

Yanlış bilmiyorsam aracınızda LSD olması lazım.Hafif arazide çok işinize yarayacak bir sistemdir.
Asfaltta ıslak kuru farketmez sert viraj girişleri yapmayınız,özen gösteriniz,savrulabilirsiniz.
Sistem askıda kalınan yerlerde sizi kurtaracak limitli kaydırmalı bir diferansiyel kilididir.
Şahsi bilgi ve tecrübelerimden bazılarıdır,faydası olmasını umarım.
 

SON KONULAR - FORUM