DUSTER için PERFORMANS EGZOST düşünceler, bilgiler (Kim +10 HP istemez !!!)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan umittheking Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 10
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 8,180

umittheking

Yeni Üye
Mesajlar
3
Tepkime Puanı
0
Selam arkadaşlar.

2012 Duster 4x2 sahibiyim. Aracıma sırasıyla performans uygulamaları yapıyorum. Aynı zamanda dış görünüm olarak da çoğu duster sahibinin imrendiği eklemeleri veya modifiyeleri yapıyorum. Motor içi olarak motor yağı ve krank yağı kısımlarına NANO yağlama yaptım (Bor Power). Bunu her duster kullanıcısına gözüm kapalı tavsiye ediyorum. Ayrıca yakıt ekonomi cihazı da taktım.

Şimdi sırada K&N kutu içi filtre var. Unutmayın bizim 2010 sonrası dusterlara olan K&N filtrenin 33-2864 serisi oluyor. Kaner ustada varmış, bi ara uğrayacağım. Yeri gelmişken, Açık hava filtreleri turbo dizellere gitmiyor. Yani performans verimli olmuyor, hatta turboyu boğup performasn düşüşü bile söz konusu olabiliyor. Bizim için tek çözüm kutu içi filtre, unutmayın.

Ve, arabada bana göre en hayati unsurlardan biri, performans egzost. Aslında bu, manifolddan 4+2+1 ile başlayan ve uygun bir susturucuya kadar giden komple bir birleşik faktör. İster inanın ister inanmayın, arabaya 7 ile 35 HP arasında güç kazandıran bir faktör. Benim şu an üstünde olduğum konu bu. Yani performans egzoz taktıracağım ama bu kaça çıkacak ? istanbuldaki egzoz ustaları kim ? herkes boruları kaynatıp egzoz yapıyor ama akışkan değerlerini hesaplayıp ona göre egzoz üreten var mı? eğer yapılırsa bu emin olun bütün duster lara aynı olacaktır. veya 4x2 lere ve 4x4 lere ayrı olabilir. Ortaya çıkarmaya çalıştığım :
- duster sahibi, headers dan başlayıp (4+2+1 dahil) komple susturucuya kadar giderse ne kadar güç olur ve kaça malolur?
- sadece KAT dan sonra son susturucuyla ne kadar güç olur ve kaça malolur ?
- ve bunları yapabilen istanbuldaki ustaların yerleri telefonları.

Bu bilgileri, edinebildiğimiz ve öğrenebildiğimiz kadarıyla burada paylaşırsak zannediyorum bu konuda araştırma içinde olan veya buna niyeti olanlara da yardım etmiş olacağız. Duster iyi bir araba ve bunu makul masraflar dahilinde ne kadar güçlü yaparsak, bize yakıt ekonomisi ve sürüş zevki olarak geri dönecek. Bunu biliyorum.
Sevgili Duster cılar, Bu başlığı performans egzoza ayırdım. Bilebildiğiniz, duyduğunuz herşeyi, arkadaşlarınızın kendi araçlarına yaptırdıkları herşeyi (tabi egzoz ile ilgili) hatta ortada dolaşan söylentileri bile yazın. Kendi tecrübeleriniz hepsinden değerli, onları kesin yazın. Bu başlık bizim için olduğu kadar diğer markalara da bilgi verir olacaktır.
Herkezi bekliyorum, kalın sağlıcakla !!!!

Duster-4x2.jpg
 


Ynt: DUSTER için PERFORMANS EGZOST düşünceler, bilgiler (Kim +10 HP istemez !!!)

Bence önceliginiz.chip tuning olsun.
Kutu.ici KN filtrenin cok zahmetli bakım olayı var. Fircaliyosun yikiyosun kurutuyosun yagliyosun. Ben düsünüyodum vazgectim.
Egzos olayina gelince; dusunebilirim cünkü 1 yılda orjinal.egzos paslaniyo.
 

Ynt: DUSTER için PERFORMANS EGZOST düşünceler, bilgiler (Kim +10 HP istemez !!!)

Maslak ta adi duyulmus ustalar istersen ses ayari bile yapiyor gaza abandigin zaman tatli bir ses. Normal bi sekilde kullandigin zaman arabanin orjinalindeki sesi veriyo ama pahali diye biliyorum cunku el yapimi borular
 

Ynt: DUSTER için PERFORMANS EGZOST düşünceler, bilgiler (Kim +10 HP istemez !!!)

araç dizel mi benzinli mi?
yani dizel araca en uygun perfomans işlemi yazılım olur. bunu da yapan firmaları biraz araştırsanız bulabilirsiniz aslında.

1.5dci motor renaultta da da olduğundan tuningcilere pek yabancı olmayan motor. tavsiyem box türü birşey almak yerine, yolda ya da dyno üzerinde güzel bir yazılım yapılmasından yana.


egzos konusunda gelince, 1.6 benzinli yahut 1.5 dci motordan öyle komple egzos yapılıp aman aman bir perfomans alınması pek mumkun değil gibi düşünüyorum.

egzos işinin de duayeni maslak sanayide iskender ustadır aslında... ondna fikir almak daha mantıklı olur
 



Ynt: DUSTER için PERFORMANS EGZOST düşünceler, bilgiler (Kim +10 HP istemez !!!)

youngsun' Alıntı:
Bence önceliginiz.chip tuning olsun.
Kutu.ici KN filtrenin cok zahmetli bakım olayı var. Fircaliyosun yikiyosun kurutuyosun yagliyosun. Ben düsünüyodum vazgectim.
Egzos olayina gelince; dusunebilirim cünkü 1 yılda orjinal.egzos paslaniyo.

sonradan yapılacak olan egzosun da paslanıp paslanmaması krom malzemeden mi yoksa normal eski sistem malzemeden mi yapılıp yapılmayacağına bağlı. bu da tamamen duygusal bir durum:smiley:
 

Ynt: DUSTER için PERFORMANS EGZOST düşünceler, bilgiler (Kim +10 HP istemez !!!)

umittheking' Alıntı:
Selam arkadaşlar.

2012 Duster 4x2 sahibiyim. Aracıma sırasıyla performans uygulamaları yapıyorum. Aynı zamanda dış görünüm olarak da çoğu duster sahibinin imrendiği eklemeleri veya modifiyeleri yapıyorum. Motor içi olarak motor yağı ve krank yağı kısımlarına NANO yağlama yaptım (Bor Power). Bunu her duster kullanıcısına gözüm kapalı tavsiye ediyorum. Ayrıca yakıt ekonomi cihazı da taktım.

Şimdi sırada K&N kutu içi filtre var. Unutmayın bizim 2010 sonrası dusterlara olan K&N filtrenin 33-2864 serisi oluyor. Kaner ustada varmış, bi ara uğrayacağım. Yeri gelmişken, Açık hava filtreleri turbo dizellere gitmiyor. Yani performans verimli olmuyor, hatta turboyu boğup performasn düşüşü bile söz konusu olabiliyor. Bizim için tek çözüm kutu içi filtre, unutmayın.

Ve, arabada bana göre en hayati unsurlardan biri, performans egzost. Aslında bu, manifolddan 4+2+1 ile başlayan ve uygun bir susturucuya kadar giden komple bir birleşik faktör. İster inanın ister inanmayın, arabaya 7 ile 35 HP arasında güç kazandıran bir faktör. Benim şu an üstünde olduğum konu bu. Yani performans egzoz taktıracağım ama bu kaça çıkacak ? istanbuldaki egzoz ustaları kim ? herkes boruları kaynatıp egzoz yapıyor ama akışkan değerlerini hesaplayıp ona göre egzoz üreten var mı? eğer yapılırsa bu emin olun bütün duster lara aynı olacaktır. veya 4x2 lere ve 4x4 lere ayrı olabilir. Ortaya çıkarmaya çalıştığım :
- duster sahibi, headers dan başlayıp (4+2+1 dahil) komple susturucuya kadar giderse ne kadar güç olur ve kaça malolur?
- sadece KAT dan sonra son susturucuyla ne kadar güç olur ve kaça malolur ?
- ve bunları yapabilen istanbuldaki ustaların yerleri telefonları.

Bu bilgileri, edinebildiğimiz ve öğrenebildiğimiz kadarıyla burada paylaşırsak zannediyorum bu konuda araştırma içinde olan veya buna niyeti olanlara da yardım etmiş olacağız. Duster iyi bir araba ve bunu makul masraflar dahilinde ne kadar güçlü yaparsak, bize yakıt ekonomisi ve sürüş zevki olarak geri dönecek. Bunu biliyorum.
Sevgili Duster cılar, Bu başlığı performans egzoza ayırdım. Bilebildiğiniz, duyduğunuz herşeyi, arkadaşlarınızın kendi araçlarına yaptırdıkları herşeyi (tabi egzoz ile ilgili) hatta ortada dolaşan söylentileri bile yazın. Kendi tecrübeleriniz hepsinden değerli, onları kesin yazın. Bu başlık bizim için olduğu kadar diğer markalara da bilgi verir olacaktır.
Herkezi bekliyorum, kalın sağlıcakla !!!!

Hocam sana tecrübemi yazayım, sen anla :smiley:
200 beygirlik fabrika çıkışlı turbolu subaru forester aracımda bile katalitikleri söktürüp ve egsozu yaptırsan bile 35 beygir falan alamazsın.
yapacağın en mantıklı uygulama arkadaşların da dediği gibi aracının yazılımını performans yazılımı yaptırman.

bunun ne zararı olur? turboyu erken öldürebilirsin. zaten araçlarınız motoruna göre güçlü.
dizellerde tork aralığı çok düşük devirlerde oluyor. misal 2500 civarı. sonrasında sen gaza asılsanda turbo çok bir etki edemiyor. zaten yüksek basınçta yüksek devirde dönüyor. sen bunun yazılımıyla oynayarak performans alırsın, performans aldığın içn yakıtın düşer. ama turbonu bitirmeyi hızlandırısın. dacialarda sistem nedir bu tip arızalarda ne olur bilmiyorum.

benzinli turbolara gelirsek, bizde sizinki gibi düşük devirlerde torku üretip sonrasında kesilme olmuyor. aracım redline'a (7000-9000rpm) kadar soluksuz güç kaybı olmadan gaz yiyiyor. sizin 2500 devirde yakaladığınız dünüş hızını biz 9000 devirde bile anca yakalıyoruz. bu birazda aracın motorunun güçlü olmasından kaynaklı. 2000cc boxer'ın normal performansı 1500cc düz dizelden neredeyse iki kat güçlü.
hal böyle olunca benzinlilerde ne halt edersen et turboya çok zarar veremiyorsun. en fazla fazla güç yüklemesinden dolayı motorda piston kırarsın. buda standart bir forester 2.0 xt için 350 beygir civaarı sınırdır.sonrasında güçlendirme lazım.

bunlar sadece turbo sistemindeki handikaplar.

katalitik veya partikül filtresi artık sizde ne varsa tam bilmiyorum,
bunları söktüğünüzde aracınızın giriş hava kontrolü ile çıkış hava kontrolu farklı olucaktır. bu bazı araçlarda ciddi sıkıntılara yol açabilir. motoru kucağa almaya kadar gider.
eğer katalitik leri söktürüp egsoz yaptıracaksanız kesinlikle yazılımıda değiştirmeniz lazım.

bu yazılım olayı ve egsoz olayı artık ayağa düştü. internetten bile online yapıyorlar. sen yeterki paradan bahset.
150 dolara ecu iletişim kablosunu alan programcı oluyor.
bu işe yıllarını vermiş adamlar var,
misal ankarada tork garaj. adamlara telefon açın araçınızı görüp teste sokmadan performans yazılımı yapmıyorlar. neden ? para kazanmak mı istemiyorlar? yoksa iki gün sonra piston yatak kıran , turbo dağıtan müşterilerle uğraşmak mı istemiyorlar?

yaptıracaksanız bu işi ciddi yapan birine yaptırın. egzoz süktüreceğinizi anlatın , katalitikdeki sensör arızalarınızı aracınızın haritasından ve uyarı sisteminden ayarlasın. ki iş bilen bi adam bunların hepsini kontrol eder,turbo basınçlarınız, yağ başınçlarınız, su ve yağ sıcaklıklarınız vs... bunların hepsine bakar. sonra iş yapar.
dikkat.
biraz uzun oldu ama kusura bakmayın.
 

Ynt: DUSTER için PERFORMANS EGZOST düşünceler, bilgiler (Kim +10 HP istemez !!!)

elinize saglık faydalı bir paylaşım oldu :smiley:
 

Ynt: DUSTER için PERFORMANS EGZOST düşünceler, bilgiler (Kim +10 HP istemez !!!)

yakıt ekonomi cihazı işe yarıyormu?
 

Ynt: DUSTER için PERFORMANS EGZOST düşünceler, bilgiler (Kim +10 HP istemez !!!)

araçlarımız zaten fabrika çıkışı optimum yakıt tasarrufu yapıyor. bu tasarrfufun içinde parça ve bakım tasarrufuda dahil :smiley:

siz extra tasarrfuf yapabilirmisiniz, evet.

değermi?
siz bilirsiniz. :smiley:
 



Ynt: DUSTER için PERFORMANS EGZOST düşünceler, bilgiler (Kim +10 HP istemez !!!)

merhaba arkadaşlar,
önce bu konuda araştırmalarımdaki gelişmeleri söyleyeyim. Egzoz konusu olduğu için, bahçelievlerde (şirinevler) çetin usta var. Bu işi iyi yapan ve el yapımı egzozları olan biri. onun oğluyla konuştuk. Motordan egzoz ucuna kadar sıralarsak ;

- Motordan çıkış, egzoz manifoldu, 4+2+1 veya 4+1 sistem borularla değişmesi egzoz modifikasyonunun en önemli parçalarından ve en performanslı parçalarının başında geliyor. Fakat bu el yapımı ve bayağı sağlam malzeme ile yapılması gerektiğinden maliyet yükseliveriyor. Yani hakkıyla usta işi yapılmış bir 4+2+1 sistem 400 ile 600 arasında. Ben mevcut manifoldu olduğu gibi bırakıp CAT ve downpipe dan başlamayı seçtim.

- Bizim arabalarda (Duster) motordan CAT 'e giden uppipe borusu üzerinde Diesel Particule Filter (DPF) var. Uzun zamanlardan sonra bu tıkanabiliyor ve temizleniyor veya değişiyor. Yeni egzoz sistemlerinde bunu çıkartın deniyor fakat ben buna taraftar değilim. Demin Mehmet Gazihan ile görüştüm ve ancak tam tıkandığında çıkartılması gerektiğini söyledi. Yani yeni egzoz yaptırıyorum, performans diye herşeyi söküp atmak fazla bir getiri değil. sökülse de yazılımla hassas düzenlenmesi gerekiyor.

- Uppipe dan sonra meşhur CAT (catalytic Converter) geliyor. Bunu çoğu kişi çıkartma eğiliminde olmasına rağmen, ben makul anlayış çerçevesinde bunu; amerikalıların High-Flow CAT, avrupa ve bizde Sport CAT denen veya racing CAT denen CAT tipi ile değiştirmeyi düşünüyorum.

- sonra bayağı bir ün yapmış Downpipe 'ımız geliyor. Bu downpipe denen (DP) arkadaş aslında boş bir boru, ama nasıl bir boru ? Bunu yapan makinaların çok yüksek teknoloji makinaları olduğu, malzemenin cinsinin önemi ve araca göre gazın akış vurusuna göre, daha doğrusu gaz akış vuru uzunluğuna göre ayarlanmış olması gerektiği tüm yabancı forumlarda sakız gibi herkesin ağzında. Bu aralar egzoz konusunda kafayı yedim ve öğrendiklerimin hepsini yazmaya kalksam ufak bir kitap çıkartırım herhalde. Neyse, Amerikada bu işi GAS FLOWMETER denen cihaz ile egzozu ölçüyorlar, tüm akış diyagramlarını çıkartıp ona göre Custom egzoz yapıyorlar. Birçok marka araç için hazır DP olduğundan, sadece gidip uyan modeli taktırıyorsunuz. Ama bizim Duster lar için yabancı sitelerde 1 veya 2 tane zannederim gördüm. Ve tabi fiyatları uçuk. Onun için bu işi buradaki işi iyi bilen ustalara emanet etmek durumundayız. Ha, çetin usta gaz akış diyagramı çıkartıp bu işi öyle yapan insanlardan biri, bilginiz olsun.

- DP dan sonra orta susturucu ;bana göre çıkartılabilir.
- Orta CAT. valla bu Duster da varmı emin değilim ama tüm egzozda bir CAT yeterli.
- ve son susturucu; Dusterlar için muhakkak geniş kazanlı ve ekonomi elverirse çift çıkışlı bir egzoz. Çift çıkış hem görüntü hem performans açısından iyi diye düşünüyorum.

Tüm bunların üstüne ; egzoz boyunca kullanılacak boru çapı büyüdükçe alt devirler biraz sağırlaşıyor Benim hiç istemediğim birşey. Çok dar olması da performansı negatif etkiliyor. Burada boru çapını gene işi iyi bilen egzozcumuza bırakıyoruz. Ki size baştan sorulacaktır. Arabanızı spor tarzı mı kullanıyorsunuz veya ses istiyormusunuz diye. bu seçimlerinize göre boru çapı da değişecektir.
İşte egzoz maceramda şimdilik gelişmeler bunlar. Egzozum olunca ve sonrada Mehmet gazihan Chip yapılınca arabamın halini merak ediyorum.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,828
Mesajlar
1,531,166
Kayıtlı Üye Sayımız
166,933
Kaydolan Son Üyemiz
ayvaz06

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst