Duster Eco-g (lpg) İnceleme

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan youngsun Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 8,716

youngsun

Zirve
Mesajlar
1,038
Tepkime Puanı
18
Yer
İstanbul/Ankara
Web
www.youtube.com
Avrupada GPL, Bi-Fuel diye etiketlendirilen fabrikasyon LPGli Duster, ulkemizde Eco-G olarak adlandırılmış.

Fabrika montaj hattında Landirenzo tarafından sıralı sistem bir kit takılıyor araca. Kullanılan motor ise 1.6 atmosferik 115 hp güç ve 156 Nm torka sahip.


Bu motor LPG ile calistiginda ise 109 hp güç ve 144 Nm tork uretir hale gelmiş.



Klasik olarak yakıt seçici bir anahtar ile, benzin/lpg seçimi yapılabiliyor. Ilk calistirma her daim benzinle olurken, motor suyu sicakligi 25 dereceye ulastiginda otomatik olarak LPGye gectigi söyleniyor.



Bu sistemde dolum yeri, normal yakit depo kapagi icinde, hehangi bir ekstra aparat sökup takmaya gerek kalmadan LPG dolumu yapilabiliyor.



Lpg tanki, stepne yerine (Duster 4x2lerde bagajin altinda ve aracın dışında) monte edilmis. 42 lt hacimli bir tank ve 33 lt gaz alıyor (%80 dolum ile). Yedek lastik yok. Lastik tamir kiti var.



Motor, gücünu 5 ileri sanzimanla tekerleklere iletiyor.
Iddia edilene göre 33 litre lpg ile uzun yolda 420 km, sehiricinde ise 330 km menzile sahip. Bu araçta yol bilgisayari tuketim verisi paylasmiyor. Siz kendiniz pompadan pompaya ölcum yapicaksiniz.



Önemli Notlar:
Bu aracın tip onayi alinirken fabrikasyon LPG olması sebebiyle ilk muayene tarihi tüm sıfır hususi otomobillerde oldugu gibi 3 yıl.
Ancak bayide montajlanan bir LPG kiti olsaydi arac hemen muayeneye girecek ve siz araci teslim aldiginizda 2 yil sonra muayene edilmesi gerekecekti.

Ayrica bu motorun LPGye uyumlu olmasi icin egzos subaplari farkli bir malzemedenmiş (Muhtemelen çelik).

Duster Eco-g'nin bakim araliklari 20bin kmde bir. LPGli olmasi bakim araliklarini degistirmemis. Ayrica triger kayisi olmayan motorun (zincirli), 80binde bir ağır bakim zahmeti de ortadan kalkmış.
 

Etiketler