orhancengizk
Kamp II
Merhaba,
21 Kasımda Duster'ım 2.yılını doldurdu. 2 Yıldır kullanan bir kullanıcı olarak yeni araç alacakları için önem arz edeceğini düşündüğüm kısa da olsa bir değerlendirme yapacağım...
Aracı aldığım tarih : 21.11.2011
Aracım Modelı : Dacia Duster Ambiance 90bg 4x2
Şu andaki km : 24.500
Aracı aldığım rakam : 38.500 TL
Aracın bugünkü ortalama piyasa değeri : 36.000-39.00 TL
Aracı aldığım ilk ay rodaj dan dolayı olsa gerek inanılmaz yakıt tüketimi vardı, şöyle ki daha önce kullandığım Clio Symbol 1.5dci 65bg araca göre abartmasız 2 kat yakıt harcadı. 2.aydan sonra yakıt yavaş yavaş inmeye başladı, ancak tam oturması yani şu andaki değeri olan 5.5 lt/ 100km (ş.içi) değerine 10.000 km'den sonra ulaştı.
Şu anda aracın yakıt tüketimi yaklaşık 66 lt ile 1,200km == 5.5lt/100km yani 100 km'de sakin kullanım ve alternatif boş yolları kullarak eve gidip-geldiğimde 5.5lt yakıt tüketiyor, günlük ortalama 6km işe gidiş ve 6km eve dönüş toplamda 12km kadar yol yapıyorum. Güncel eurodizel 4.3 TL den hesaplayacak olursak 5.5x4.3 TL = 23.65 TL yapıyor. Yani özetle bugünkü şartlarda km de 23 kuruş civarında yakıyorki bu da bana göre çok çok iyi bir değerdir.
Bu hesaplamalara bakarak aracın çok ekonomik bir araç olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim, eğer amacınız bu yapıda ekonomik bir araç almaksa bu aracı yakıt ekonomisi açısından kesinlikle tavsiye edebilirim...
Kullanım dinamiklerine göz atacak olursak; Araç 4x2 ve ambiance model olduğundan sadece ön camlar elektrikli, ancak alıştıktan sonra (daha önceleri passat da kullandım) çok ta sorun teşkil etmiyor, orta konsoldaki cam açma düğmeleri bile bir zaman sonra alışılıyor. Ancak halen alışamadığım ve çok çok aradığım bir özellik varki o da yan aynaların içeriden eletrik kumandalı olmaması (diğer modellerinde elektrikli), bu özelliği en çok yüksek kaldırımlara yanaşırken ve geri geri giderken arıyorum...
Aracın radyo-teyp özelliği çok yüksek müzik standardı olmayanlar için gayet yeterli. Cam yıkama ve silecekler yeterli ama fasılalı silecekte zaman ayarı olsa daha iyi olurdu, nadiren de olsa bunu da aradığım oluyor. Yalnız cam yıkama suyu haznesi oldukça büyük, bir kere doldurunca bitmek bilmiyor
...
Farlar çok güzel aydınlatır, yükseklik ayarı olması önemli ve var... İç aydınlatma (tavan ve bagaj) yeterli ama daha iyi olabilirdi, bir ara değiştirsemmi diye düşünmedim değil. Aracın pek çok kullanıcısının şikayet ettiği yol ve rüzgar sesi bende yok denecek kadar az, hatta pek çok üst sınıf arabadan bile daha iyi olduğunu düşünüyorum, en azından kullandıklarımın pek çoğundan daha iyi, 140km hız a kadar aracın içi gayet sükunetli, bu hızdan sonra motor ve rüzgar sesi artmaya başlıyor ama aşırı rahatsız edici değil. Aracın yol tutuşu gayet iyi, ama aşırı hızla viraja girerseniz aracın arka kısmı kayma eğilimi gösterebiliyor (birkez hafif şekilde başıma geldi) ancak bu aracı devirebileceğinize inanın ihtimal vermiyorum, yan yatması çok çok anormal bir durum olmadıktan sonra çok zor.
Aracın süspansiyon sistemini ben çok çok beğeniyorum, gayet rahat bir sürüş imkanı veriyor, gerek arazide gerek şehiriçindeki tümsek ve çukurlarda hiç bir şekilde rahatsızlık verecek bir sarsıntı ile karşılaşmadım..
Koltuklar şehir içinde de uzun yolda da yeterli ergonomide, yani fazla yormuyor, daha iyi olabilirmiydi? evet olabilirdi ama bu hali ile de isyan etirecek bir durumu yok, ben 1 gün içerisinde İzmir'den Gaziantep e gittim, yaklaşık 18 saat araç kullandım, gece yatıp sabah kalktığımda gayet dinlenmiştim... Başka araçlarla aynı yolu yaptığımda ertesi günde genellikle yol yorgunluğunu hissediyordum...
Aracın aşırı off-road olmamak koşulu ile arazi performansı bana göre yeterli, çukurlardan ve tümseklerden binek araçlara göre çok çok daha rahat ve korkmadan geçebiliyorsunuz, aracın alt yüksekliği kendi sınıfında en üst seviyelerde zaten, ben yükselttirme ihtiyacı hissemedim...
Aracın kullanımında görüş alanı gayet yeterli, yola hakim olabiliyorsunuzi zaten binek araçlara göre biraz daha yukarıdan bakmanın avantajlarını yaşıyorsunuz, ancak aracın ön ve arka yaklaşmaları binek araçlardan daha iyi değil, park sensörü takdırmanız faydalı olacaktır.
Benim bir tanesi 5 aylık bebek olmak üzere 5 kişilik bir ailem var, bagajı ve arka koltukları dahil 5 kişilik bir ailenin ihtiyaçlarını rahatlıkla karşılayabiliyor, bagaja bebek arabasını koyduktan sonra bagajın halen yaklaşık %60 lık kısmı boş kalıyor, buraya da epeyce bir bagaj yükleyebiliyorsunuz.
Aracın üzerinde Continental M+S lastiklerle geldi, bu lastikler gayet dayanıklı ve farklı yol koşullarındaki performansı beni ziyadesi ile mutlu etti, kum zemin, hafif çamur, toprak ve çakıllı yollarda yol tutuşu ortalama kullanımda gayet yeterli bir performans sergilemekte, 2 yıl olmasında karşın lastiklerde aşınma yok denecek kadar az...
Birde belirtmeden geçemeyeceğim, ben av bayiliği yapıyorum, hobim gereği hafif arazi şartlarına sıkça giriyorum, pek çok aracın kaldığı (çamurdan dolayı) ben rahat rahat geçebildim, aracım 4x2 ama diğer 4x2 araçları kaldığı yerlerde kendim geçtim hatta 1-2 kez de onları da yavaş yavaş da olsa çekmeyi başardım
Aracım ile yılda 12.000 - 13.000 km civarında yol yapıyorum, aracın normal bakım periyordu 20.000km yada 1 yıl (hangisi önce dolarsa) ben geçen yıl serviste bakımlarını yaptırdım, kampnaya vardı 350 tl civarında bir fatura çıkardılar, piyasayı çok ta araştırmadım ve servisinde yaptırmıştır, bu sefer ne kadar çıkacak bilmiyorum... Araçta bugüne kadar hiç bir sorun-sıkıntı yaşamadım, tüm fonksiyonları gayet güzel çalışıyor...
Aklıma gelenler şimdilik bunlar, sorular olursa elimden geldiğince ve vaktim elverdiğince yanıtlama çalıişırım.
21 Kasımda Duster'ım 2.yılını doldurdu. 2 Yıldır kullanan bir kullanıcı olarak yeni araç alacakları için önem arz edeceğini düşündüğüm kısa da olsa bir değerlendirme yapacağım...
Aracı aldığım tarih : 21.11.2011
Aracım Modelı : Dacia Duster Ambiance 90bg 4x2
Şu andaki km : 24.500
Aracı aldığım rakam : 38.500 TL
Aracın bugünkü ortalama piyasa değeri : 36.000-39.00 TL
Aracı aldığım ilk ay rodaj dan dolayı olsa gerek inanılmaz yakıt tüketimi vardı, şöyle ki daha önce kullandığım Clio Symbol 1.5dci 65bg araca göre abartmasız 2 kat yakıt harcadı. 2.aydan sonra yakıt yavaş yavaş inmeye başladı, ancak tam oturması yani şu andaki değeri olan 5.5 lt/ 100km (ş.içi) değerine 10.000 km'den sonra ulaştı.
Şu anda aracın yakıt tüketimi yaklaşık 66 lt ile 1,200km == 5.5lt/100km yani 100 km'de sakin kullanım ve alternatif boş yolları kullarak eve gidip-geldiğimde 5.5lt yakıt tüketiyor, günlük ortalama 6km işe gidiş ve 6km eve dönüş toplamda 12km kadar yol yapıyorum. Güncel eurodizel 4.3 TL den hesaplayacak olursak 5.5x4.3 TL = 23.65 TL yapıyor. Yani özetle bugünkü şartlarda km de 23 kuruş civarında yakıyorki bu da bana göre çok çok iyi bir değerdir.
Bu hesaplamalara bakarak aracın çok ekonomik bir araç olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim, eğer amacınız bu yapıda ekonomik bir araç almaksa bu aracı yakıt ekonomisi açısından kesinlikle tavsiye edebilirim...
Kullanım dinamiklerine göz atacak olursak; Araç 4x2 ve ambiance model olduğundan sadece ön camlar elektrikli, ancak alıştıktan sonra (daha önceleri passat da kullandım) çok ta sorun teşkil etmiyor, orta konsoldaki cam açma düğmeleri bile bir zaman sonra alışılıyor. Ancak halen alışamadığım ve çok çok aradığım bir özellik varki o da yan aynaların içeriden eletrik kumandalı olmaması (diğer modellerinde elektrikli), bu özelliği en çok yüksek kaldırımlara yanaşırken ve geri geri giderken arıyorum...
Aracın radyo-teyp özelliği çok yüksek müzik standardı olmayanlar için gayet yeterli. Cam yıkama ve silecekler yeterli ama fasılalı silecekte zaman ayarı olsa daha iyi olurdu, nadiren de olsa bunu da aradığım oluyor. Yalnız cam yıkama suyu haznesi oldukça büyük, bir kere doldurunca bitmek bilmiyor
Farlar çok güzel aydınlatır, yükseklik ayarı olması önemli ve var... İç aydınlatma (tavan ve bagaj) yeterli ama daha iyi olabilirdi, bir ara değiştirsemmi diye düşünmedim değil. Aracın pek çok kullanıcısının şikayet ettiği yol ve rüzgar sesi bende yok denecek kadar az, hatta pek çok üst sınıf arabadan bile daha iyi olduğunu düşünüyorum, en azından kullandıklarımın pek çoğundan daha iyi, 140km hız a kadar aracın içi gayet sükunetli, bu hızdan sonra motor ve rüzgar sesi artmaya başlıyor ama aşırı rahatsız edici değil. Aracın yol tutuşu gayet iyi, ama aşırı hızla viraja girerseniz aracın arka kısmı kayma eğilimi gösterebiliyor (birkez hafif şekilde başıma geldi) ancak bu aracı devirebileceğinize inanın ihtimal vermiyorum, yan yatması çok çok anormal bir durum olmadıktan sonra çok zor.
Aracın süspansiyon sistemini ben çok çok beğeniyorum, gayet rahat bir sürüş imkanı veriyor, gerek arazide gerek şehiriçindeki tümsek ve çukurlarda hiç bir şekilde rahatsızlık verecek bir sarsıntı ile karşılaşmadım..
Koltuklar şehir içinde de uzun yolda da yeterli ergonomide, yani fazla yormuyor, daha iyi olabilirmiydi? evet olabilirdi ama bu hali ile de isyan etirecek bir durumu yok, ben 1 gün içerisinde İzmir'den Gaziantep e gittim, yaklaşık 18 saat araç kullandım, gece yatıp sabah kalktığımda gayet dinlenmiştim... Başka araçlarla aynı yolu yaptığımda ertesi günde genellikle yol yorgunluğunu hissediyordum...
Aracın aşırı off-road olmamak koşulu ile arazi performansı bana göre yeterli, çukurlardan ve tümseklerden binek araçlara göre çok çok daha rahat ve korkmadan geçebiliyorsunuz, aracın alt yüksekliği kendi sınıfında en üst seviyelerde zaten, ben yükselttirme ihtiyacı hissemedim...
Aracın kullanımında görüş alanı gayet yeterli, yola hakim olabiliyorsunuzi zaten binek araçlara göre biraz daha yukarıdan bakmanın avantajlarını yaşıyorsunuz, ancak aracın ön ve arka yaklaşmaları binek araçlardan daha iyi değil, park sensörü takdırmanız faydalı olacaktır.
Benim bir tanesi 5 aylık bebek olmak üzere 5 kişilik bir ailem var, bagajı ve arka koltukları dahil 5 kişilik bir ailenin ihtiyaçlarını rahatlıkla karşılayabiliyor, bagaja bebek arabasını koyduktan sonra bagajın halen yaklaşık %60 lık kısmı boş kalıyor, buraya da epeyce bir bagaj yükleyebiliyorsunuz.
Aracın üzerinde Continental M+S lastiklerle geldi, bu lastikler gayet dayanıklı ve farklı yol koşullarındaki performansı beni ziyadesi ile mutlu etti, kum zemin, hafif çamur, toprak ve çakıllı yollarda yol tutuşu ortalama kullanımda gayet yeterli bir performans sergilemekte, 2 yıl olmasında karşın lastiklerde aşınma yok denecek kadar az...
Birde belirtmeden geçemeyeceğim, ben av bayiliği yapıyorum, hobim gereği hafif arazi şartlarına sıkça giriyorum, pek çok aracın kaldığı (çamurdan dolayı) ben rahat rahat geçebildim, aracım 4x2 ama diğer 4x2 araçları kaldığı yerlerde kendim geçtim hatta 1-2 kez de onları da yavaş yavaş da olsa çekmeyi başardım
Aracım ile yılda 12.000 - 13.000 km civarında yol yapıyorum, aracın normal bakım periyordu 20.000km yada 1 yıl (hangisi önce dolarsa) ben geçen yıl serviste bakımlarını yaptırdım, kampnaya vardı 350 tl civarında bir fatura çıkardılar, piyasayı çok ta araştırmadım ve servisinde yaptırmıştır, bu sefer ne kadar çıkacak bilmiyorum... Araçta bugüne kadar hiç bir sorun-sıkıntı yaşamadım, tüm fonksiyonları gayet güzel çalışıyor...
Aklıma gelenler şimdilik bunlar, sorular olursa elimden geldiğince ve vaktim elverdiğince yanıtlama çalıişırım.