Dünyanın Etrafında İlk Türk Pilotu; Tufan Sevinçel

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan YOL Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 12
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 5,458

YOL

SEDAT AÇIL
Mesajlar
10,396
Tepkime Puanı
519
Yer
İstanbul, Acıbadem
Web
www.sedatacil.com
Telsiz Çağrı Kodu
TB2FKL
"Hobinizi meslek yaparsanız keyfi kalmaz..."

Tufan Sevinçel, Türkiye’ye ismini, 1999’da “Yılın Girişimcisi” ödülünü aldığında duyurmuştu. Kendisi, internette insan kaynakları sektörünün kurucusu. Ama onun iş yaşamı dışında çok daha farklı hedefleri vardı; tek motorlu uçakla dünya turu yapmak. Küçüklüğünden beri meraklı olduğu havacılıkta, alabileceği tüm bröveleri aldı. Her türlü hava şartında ya da tehlikede uçmayı öğrendi. Sonunda hobi olarak başladığı pilotluktaki en önemli hedefini geçen yaz gerçekleştirdi. Toplam 141 saatte, 18 ülkenin hava sahasından geçti. “Pek çok zorlukla karşılaştım ama dünyayı yukardan görmeyi başka hiçbir şeye değişmem” diyor.

[attachment=1]


Tufan Sevinçel’in (47) uçaklara merakı, subay babasının havacı arkadaşları sayesinde başladı. Özellikle küçük uçaklar ilgisini çekiyordu. Eğitimini farklı alanlarda yaptı, çünkü havacılıkla meslek olarak ilgilenince bir keyfi kalmayacağını biliyordu.

Bundan 10 yıl önce, Sabiha Gökçen Havaalanı’ndaki uçuş okulu İstanbul Havacılık Kulübü’ne katıldı. Temel uçuş bilgilerini kazandığı PPL brövesini aldı. 2007’de Ticari Pilot ve Aletli Uçuş brövesi, 2008’de ATPL (Hava Yolu Nakliye Pilotu) aldı. Ayrıca helikopter, deniz uçağı ve planör kullanmayı da öğrendi. Neden böyle bir yol izlediğini şöyle anlatıyor: “Havacılığa meraklı birinin iki yoldan birini seçmesi gerek; amatör pilot olarak kalmak ya da profesyonel olmak. Profesyonel olan, bu işi para karşılığı yapar. Amatör ise zevki için. Amatörseniz, temel pilot brövesini (PPL) almanız yeterli. Bu, uçuş için her türlü imkanı verir. Ben diğer yolu tercih ettim çünkü tüm uçak modellerini merak ediyor, kendimi geliştirmek istiyordum. Bir de dünya turu yapma hedefim vardı. Eğer belli bir seviyeye gelinmezse bunu yapmak çok zor. Havacılığın her türlü detayını bilmek gerek. Bu yüzden havacılıkla ilgili her şeyi öğrenmeye çalıştım.”

[attachment=2]


İlk brövesini aldığından beri tek hayali dünya turu yapmaktı. Hedefi, yolculuğa tek motorlu uçakla çıkmaktı: “Dünya turu için rota hazırlarken çok fazla seçim şansınız olmuyor. Çünkü okyanus geçmeniz ya da doğuya doğru uçmanız şart. Dünya turu yapanların en büyük sıkıntısı okyanusları geçmektir. Çünkü hem uzun mesafedir, hem de meteorolojik raporlar sağlıklı olmaz. Örneğin Atlantik Okyanusu’nda meteoroloji verisi alınamıyor ve buzlanma fazla oluyor. Rotayı, ne kadar az deniz uçulursa o kadar iyi olur, diye planlamak gerek. Rüzgarı arkaya almak için de doğuya doğru gitmek daha doğru.”

Böylece rotasını şu şekilde hazırladı: İngiltere, Avusturya, Bulgaristan, Türkiye, Ermenistan, Kazakistan, Moğolistan, Rusya, Alaska-ABD, Kanada, Grönland, İzlanda, İskoçya ve yine İngiltere. Tüm geziyi 37 günde, 141 saat uçup 28 bin 115 kilometre yol katederek bitirdi. Bundan sonra da aynı turu 37 değil, 7 günde bitirmeyi planlıyor.

[attachment=3]


HAZAR’DA MOTOR İKİ KERE DURDU

* Dünya turunun en büyük sıkıntılarından biri, hava sahalarından ve havaalanlarından alınan izinler, ödemeler. Pek çok prosedürü var. Rusya’dan izin almak yaklaşık bir yıl sürdü. Moğolistan’a sadece iniş için 1500 dolar ödedim. Tüm bunları üst üste koyunca gezide 100 bin dolardan fazla harcadım.
* Hazar Denizi’nden geçerken ne Azeriler’den ne de Kazaklar’dan meteoroloji raporu alamadık. İnternetteki bilgiler de kısıtlıydı. Karbüratör tarafında buzlanma oldu, motor havada iki kere durdu.
* Moğolistan’ın batısındaki Bayan Olgiy kasabasından Ulan Bator’a giderken yaklaşık 500 kilometreyi bulut içinde uçtuk. Bu pilotlar için çok tehlikeli bir durum. Vertigo denilen hastalığa yakalanma riski yüksek. Bulut içinde uzun süre uçunca görsel referanslar yok olmaya başlıyor. Bu, mümkün olduğu kadar dışarı bakmayarak ve yanınızdaki pilotla konuşarak engellenebilir. Yoksa tüm yön duygusu yok olur.
* Uçağımızda 110 oktanlı benzin kullanılıyordu. Ama Türkiye’nin doğusu, Kazakistan, Azerbaycan ya da Sibirya’nın uzak noktalarında bu benzini bulmak mümkün değildi. Kamyonla benzin sevkiyatı yaptırmak zorunda kaldık.

[attachment=4]


KÜÇÜK UÇAK ÖZGÜR KILAR

“Küçücük uçakta hiç sıkılmadınız mı” diye soruyorlar ama buna pek vakit kalmıyor. Kontrol etmeniz gereken pek çok şey var. Tek sıkıntı hareket edememek. 13 saat uçtuğum gün bacağımdaki damarlar tıkanmaya başladı. Uçaktan indiğimde birkaç saat düzgün yürüyemedim. Ama bunların hepsine değdi. Çünkü küçük uçaklar insana özgürlük veren makinalar. İstediğiniz irtifaya inebilir, görmek istediğiniz herhangi bir şeyin üzerine yaklaşıp zaman geçirebilirsiniz. Grönland’da buzullara 300 metreye kadar yaklaştık. Kazakistan üzerindeyken de bir deve sürüsüne yaklaştık. Moğolistan’da içinde binlerce atın olduğu sürülerle karşılaştık. 10 binden fazla fotoğraf çekmişim.

OTURDUĞUM YERDE 10 KİLO VERDİM

Beslenme rejimimiz az yiyerek çok enerji alacak şekilde diyetisyenler tarafından belirlendi. Her ülkenin mutfağı farklı olduğundan mümkün olduğu kadar midemizin alışık olduğu besinleri bulmaya çalıştık. Tur boyunca vücuttan su kaybını hızlandıran kahve ve kolalı içeceklerden uzak durduk. Uyarıcı kafein ihtiyacını kafein haplarıyla giderdik. Her gün sabaha karşı 4 gibi kalktık. Akşamları da saat 10 olmadan uyumaya çalıştık. Çünkü her gün en az altı saat uçuyorduk. Sonunda uçakta otura otura 10 kilo vererek döndüm.

[attachment=5]


SAYILARLA DÜNYA TURU

* 37 günde 18 ülkeden geçti.
* İngiltere’den Rusya’nın en uç noktası Bering Boğazı’na kadar 13 farklı zaman dilimi yaşadı.
* Toplam 18470 mil, yani 34207 kilometre uçtu.
* 35 havaalanına iniş yaptı, toplam 141 saat uçtu.
* İkmal yapmadan 1310 kilometre gitti.
* Toplam 4.7 ton yakıt kullandı.

ÜLKELER HAVADAN NASIL GÖRÜNÜYOR

Avusturya Beş bin feet’ten bile bakınca anlaşılıyor; medeniyet doğayı yok ediyor. Kazakistan Uçsuz bucaksız çöller ve stepler. Rusya ve Sibirya: Donmuş topraklar ve yokluklar. Moğolistan Yola ihtiyaç duymayan göçebelerin son sığınağı. Alaska Vahşi ve uzak. Kanada Pasifik’ten Atlantik’e uzanan medeniyet. Grönland Buzdağlarının en serbest dolaştığı ülke. İzlanda Kutuplardan önce son medeniyet. İskoçya Yeşil, doğa, tarih ve yine yeşil. İngiltere Göller ve şatolar.


Deniz İNCEOĞLU - 27 Şubat 2010
http://www.hurriyet.com.tr/cumartesi/13948393.asp?gid=66


5335_1076140391372_1462101601_30205872_7269250_n.jpg


5335_1075467654554_1462101601_30204225_7676586_n.jpg


5335_1075467694555_1462101601_30204226_421399_n.jpg


5137_1070794737734_1462101601_30193771_2070092_n.jpg


5137_1070794497728_1462101601_30193765_2502890_n.jpg
 

Etiketler
Ynt: Dünyanın Etrafında İlk Türk Pilotu; Tufan Sevinçel

[attachment=1]

[attachment=2]

Bayan Olgii Airport, Mongolia
[attachment=3]

Bayan Olgii, Mongolia, Custom Officer, He speaks fluent Turkish.. His Turkish from Turk- Mongol High School in Bayan Olgii..
[attachment=4]

Teknisyen Anchorage'dan kendi ucagiyla geldi...
[attachment=5]

31288_1279442593800_1462101601_30642871_6498043_n.jpg


5335_1079157906808_1462101601_30213999_7528484_n.jpg


5375_1085039053833_1462101601_30229568_4974552_n.jpg


5375_1085039133835_1462101601_30229570_6234154_n.jpg


9626_1108446719010_1462101601_30288953_6641084_n.jpg
 

Ynt: Dünyanın Etrafında İlk Türk Pilotu; Tufan Sevinçel

Arizali Piper Saratoga, Rainy Pass
[attachment=1]

Rainy Pass havaalanina indikten sonra
[attachment=2]

Ucagin arizalanmasina yol acan kirli ucak yakiti
[attachment=3]

With Custom officers Bayan Olgiy
[attachment=4]

Gers (yurts) mongolia
[attachment=5]

9626_1108446599007_1462101601_30288950_4043728_n.jpg


9626_1108446559006_1462101601_30288949_4331438_n.jpg


9626_1108446519005_1462101601_30288948_2457880_n.jpg


9626_1108763726935_1462101601_30290164_4231896_n.jpg


9626_1108770927115_1462101601_30290185_1990478_n.jpg
 

Ynt: Dünyanın Etrafında İlk Türk Pilotu; Tufan Sevinçel


Ogeday
[attachment=1]

The name of the boy: Temucin
[attachment=2]

Mongolian throat Singers
[attachment=3]

Canadian Custom Officer, Lots of questions
[attachment=4]

Near Oskosh, Wisconsin
[attachment=5]

9626_1108768167046_1462101601_30290174_2110761_n.jpg


9626_1108768127045_1462101601_30290173_3402582_n.jpg


9626_1108770967116_1462101601_30290186_625755_n.jpg


9626_1108779927340_1462101601_30290251_5206840_n.jpg


9626_1108811728135_1462101601_30290304_8047917_n.jpg
 

Ynt: Dünyanın Etrafında İlk Türk Pilotu; Tufan Sevinçel


Near Shymkent, Kazakistan
[attachment=1]

Erivan Zvartnos Airport Tower... Old Russian Style...
[attachment=2]

Cimkent SEHRI UZERINDE KISA BIR GEZINTI, kAZAKISTAN
[attachment=3]

Cimkent sehri uzeri son yaklasma donusu, kazakistan
[attachment=4]

Chita, Russia, big discussion on my passport...
[attachment=5]

9626_1109364381951_1462101601_30292361_1992317_n.jpg


9626_1109358621807_1462101601_30292341_5410689_n.jpg


9626_1109364621957_1462101601_30292367_7699324_n.jpg


9626_1109364661958_1462101601_30292368_7641706_n.jpg


9626_1109358821812_1462101601_30292346_5229997_n.jpg
 



Ynt: Dünyanın Etrafında İlk Türk Pilotu; Tufan Sevinçel


The Most Spectacular Airport in Alaska; McGrath Airport (PAMC), airport located in the McGrath, a city in the Yukon-Koyukuk, elevation of 343 feet... We flew over this airport during our round the world flight before landing Rainy Pass Airport near Anchorage, Alaska...
[attachment=1]

Narsarsuaq, Greenland
[attachment=2]

North Atlantic Ocean
[attachment=3]

Kethchikan Airport, Kethchikan, Alaska, USA
[attachment=4]

Rainy Pass Dirt Strip, Near Anchorage, Alaska, USA
[attachment=5]

23446_1236854689129_1462101601_30562454_2699341_n.jpg


23586_1220391917570_1462101601_30534522_7650936_n.jpg


9626_1109372262148_1462101601_30292399_4859475_n.jpg


23586_1220391037548_1462101601_30534503_213436_n.jpg


23586_1220391477559_1462101601_30534512_1589355_n.jpg
 


Ynt: Dünyanın Etrafında İlk Türk Pilotu; Tufan Sevinçel

Geriye kalan birbirinden güzel yüzlerce fotoğrafı görmek için;
http://www.facebook.com/group.php?gid=110064254296&v=photos

Bir kaç iniş videosu;
http://www.facebook.com/group.php?gid=110064254296&v=photos#!/group.php?gid=110064254296&v=app_2392950137

Kişisel sitesi;
http://dunyaninetrafindabirturkpilotu.wordpress.com
 

Ynt: Dünyanın Etrafında İlk Türk Pilotu; Tufan Sevinçel

Tufan Sevinçel'den gelen üzücü bir mesajı paylaşmak istiyorum...

"Gecen hafta Ingiliz Sivil Havacilik Otoritesi'nden bir telefon aldim. 7 gunde dunya turu denememi Ingiltere'ye kayitli bir ucakla yaparsam (G registered) her turlu maddi ve manevi destegi vereceklerini ifade ettiler. Bu telefon benim icin cok sasirtici oldu. Buna karsin son yaptigim dunya turunun uzerinden neredeyse sekiz ay gecmesine karsin ne Turk Sivil Havacilik Teskilati'ndan ne de herhangi bir resmi kurumdan hicbir takdir veya destek goremedim. Yeni projem dunya rekoru denemesi olmasina karsin egitim aldigim havacilik okullari ve klupleri dahil hic bir ilgili kurumdan en ufak bir destek yok. Resmi kurumlari birakin havacilik camiasi bile destegini belirten herhangi bir aciklama yapmadi. Iste bu insani cok uzuyor."

Tufan Sevinçel
 

Ynt: Dünyanın Etrafında İlk Türk Pilotu; Tufan Sevinçel

Bu konudaki düşüncelerimi ifade eden yazımı saygımdan dolayı yazmıyorum ama bizim bu konudaki yetkili kurumlarımızın her halde gözlerinden kaçmış olmalıdır diye düşünüyorum.
 



Ynt: Dünyanın Etrafında İlk Türk Pilotu; Tufan Sevinçel

Tufan Sevinçel'in Kokpit programında yayınlanan ropörtajı...


http://www.dailymotion.com/video/xdid1o_dunya-turu-yapan-ilk-turk-pilotu-tu_tech
 


Ynt: Dünyanın Etrafında İlk Türk Pilotu; Tufan Sevinçel

Sedat hocam tebrikler yine çok güzel bir paylaşım zevkle sıkılmadan okudum.Çok akıcı olmuş.
Teşekkürler
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,744
Mesajlar
1,523,058
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst