Dizel Araç Kullanırken Dikkat Edilmesi Gerekenler

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan EvliyaCelebi2 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 48
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 53,194
Ynt: Dizel Araç Kullanırken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Benim bildiğim kadarı ile depo dipleri düz olmayıp ya bir tarafa eğimlidir yada yakıt alma ucunun hizasında bir çukur yardır.Yani yakıtı tamamen bitirmedikten sonra depo tabanındaki su öyle kolayca sisteme çekilemez.
saygılar
 

Etiketler
Ynt: Dizel Araç Kullanırken Dikkat Edilmesi Gerekenler


Genellikle duz olmayan sekillerde oluyor. Bunun en buyuk sebesi de arasin belli bosluklarina uydurmak. Ornegin asagida VW T4 mazot deposu gorseli var. Suyu almak icin cozum Levent beyin dedigi gibi mazot filtresini musluklu modellerde degistirmek olabilir. Bu kontroller icin kesin cozum olusturur, fakat tedbir olarak mazotta belli bir seviyenin altina inmemek gerekli. Genelde benim duydugum ceyrek deponun altina inmemeyi oneriyorlar. Bunun icin yazmistim.

Birde VW T3 culerin mazot hortumlarina ikinci seffat bir filtre taktiklarini okumustum. Baska bir aracin filtresiydi hatirladigim. Boylelikle seffaf filtreden kir olup olmadigini sureklu kontrol edebiliyorlar ve bu filtre ucuz oldugundan daha sik degistirebiliyorlar diye okumustum.

 

Ynt: Dizel Araç Kullanırken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Yakıttaki su zaten dipte kalır. Eğer yakıt tankında çok fazla su biriktiyse tankı dolu veya boş olması farketmez su seviyesi emiş borusu hizasına geldiyse motora çekilecektir.
Küheylanda yakıt fitresinde bir su sensörü ve filtrenin altında da küçük bir de boşaltma musluğu var. Sensör tetiklenirse bir uyarı lambası yanıyor. Bugüne kadar hiç uyarı vermedi. Bütün araçlarda varmıdır bilmiyorum.
 

Ynt: Dizel Araç Kullanırken Dikkat Edilmesi Gerekenler

fsirin' Alıntı:
filtrenin altında da küçük bir de boşaltma musluğu var. Sensör tetiklenirse bir uyarı lambası yanıyor. Bugüne kadar hiç uyarı vermedi. Bütün araçlarda varmıdır bilmiyorum.

Bizimkinde var, hatta geçen aya kadar beş senedir de her kontak açtığımda yanıyordu (ben onu zaten yanması gereken bir lamba zannediyordum , araç çalışınca sönüyordu).
 

Ynt: Dizel Araç Kullanırken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Gökhan, kontak açınca yanması test içindir. Su gelirse şamandıra yükselip sürekli yanacaktır.
 



Ynt: Dizel Araç Kullanırken Dikkat Edilmesi Gerekenler

fsirin' Alıntı:
Gökhan, kontak açınca yanması test içindir. Su gelirse şamandıra yükselip sürekli yanacaktır.

Yunan daki bio dizel mevzusundan sonraki filtre değişiminden sonra hiç yanmadı yannız annaşılan ya şamandırayı bozduk ya da lambayı.
 

Ynt: Dizel Araç Kullanırken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Bu arada konuyu dağıtmamak lazım bence, konu su mevzu Su değil yakıta ekonomi katmadır. Benim ilk defa okuduğum

bitkisel yağ olayıdır, depo da 75 lira da az değildir. Bana kalsa patates kızarttığım yağları fazla yormadan depoya

dökebilirim lakin bir dolu depo biodizel bile bana sıkıntı yaşattı .
 

Ynt: Dizel Araç Kullanırken Dikkat Edilmesi Gerekenler


Ferhat bey sanirim bir cok aracta (hatta sanirim hepsinde) asagida kesitini verdigim depoda oldugu gibi bir ic odacik vardir (3 numara). Bu odacigin asil gorevi benzini duzenli vermek, calkalanmalardan etkilenmemesini saglamak. Bu odacigin girisindeki cekme valfi goruldugu uzere altta fakat hafifi daha usttedir (4 numara). Eger yakit deponuz iki bolmeli ise diger tarafindada cekme valfi vardir ki buda bir kisim yukarida oldugu goruluyor. Zaten depoda tabanini kaplayan bir su birikmezse oradan giremez. Mazotu sonuna kadar bitirmenin asil espirisi en alt tabanda biriken kirler son mazotla birlikte buradan iceri pompa odacigina girecektir. Ama sonuna kadar bitirmezseniz odacigin girisi bir kisim yukarda oldugu icin kolay kolay giremez. Bence bu odacik olsun yada olmasin, farkli sekillerde tasarlanmis da olsa, bir cok arac emmeyi sirf onlem olsun diye bir miktar yukardan yapacak sekilde uretilmis oldugunu dusunuyorum. Bu dedigim gibi kesin cozum degil bir onlemdir.

 

Ynt: Dizel Araç Kullanırken Dikkat Edilmesi Gerekenler


Ben biodizel kullanmadığımı büyük harflerle yazdım kullandığım doğrudan doğruya bitkisel yemeklik sıvı yağ,bu yağın kızartma işleminde kullanılmış olması yakıt olarak kullanımında olumsuz bir etki yapmıyor.Sadece kızarmadan çıkmış yağı dikkatlice süzmek gerekiyor fazladan olan işlem sadece budur.
Arabanın egzozundan ilk çalıştırma hariç öyle fazladan koyu renkli duman filan çıkmıyor,sadece duman farklı kokuyor.
Saygılar
 

merhabalar benim araçta kablosuz kumanda ile çalıştırabilme özelliği mevcut ben camdan veya balkondan aracı çalıştırıp klimasınıda önceden programlayıp neredeyse 10 15 dk sonra araca biniyorum. araç gösterge ışıkları sönmeden kumanda anında aracı çalıştırıyor bu sizce sıkıntı mı yoksa arabaya binip kendim çalıştırıp içinde biraz oyalandıktan sonra mı gitmeliyim
 



sanırım soruma cevap alamıyorum
 

Işıklar sönmeden dediğinize göre sizin aracınızın motoru ön ısıtmalı.Yani kızdırma bujileri var.Şayet kumandanızda kontak açmak ve marşa basmak ayrı ayrı komutlarla yapılıyorsa tıpkı aracın içinde yaptığınız gibi kontağı acın 10 saniye bekleyin marşa basın derim.Yok uzaktan kumandada bu özellik yok ise yine dert değil.ısıtma bujileri motor soğuk iken kolayca çalışması için yapılmış düzenektir.Motor eziyet etmeden çalıştığına göre düşünecek bir şey yok.
 

motorda ısıtma bujileri var mı bilmiyorum ama ben sonradan taktırdığım güvenlik için alarm sisteminde bu özelliği gördüm. normalde içine binip anahtarla marşı çevirip gösterge ışıkları 2 3 saniye içinde söndükten sonra motoru çalıştırın deniliyordu
 

Faydalı bir yazı tesekkurler.