semaver
Aracımı seviyorum.
Ynt: Dize Araçlar, Devirli mi kullanılmalıdır ?
61_TR bey, arkadaşımızın sorusuna bence gerçek ve yeterli bolca cevap çıkmış ancak siz anlamamış olabilirsiniz. Öte yandan verilen cevapları gerçek bulmuyorsunuz da, sizin verdiğiniz gerçek yada yeterli bir cevap mı sizce?
Yeni nesil araçlar düşük devirli dizel araçlarmış, söylediklerinize göre. Eski dizel araçlar daha mı yüksek devirli idi yani? 1.3 cdti astra aracınızı güle güle kullanın. Aracınız 6 ileri manuel şanzımanlı 90 hp standart astra ise ve 2500 devir/dakika yı geçemiyorsa o zaman aracınızda bir sorun vardır. (Devir göstergenizde mesela) Piyasada 2500 devri geçemeyecek bir dizel otomobil (Kamyon veya otobüs değil) üretildiğini de düşünmüyorum. Aracınızı 150000 km düşük devirli kullandığınızı söylemişsiniz, düşükten kastınız nedir? 2500? 2000? 1500? 1000? Rölanti?
Forum bir paylaşım ortamıdır, insanlar forum kuralları içerisinde doğru bildikleri ne ise onu söylemekte özgürdür. Kimin neyi paylaşacağı sizin tasarrufunuzda değildir. Bu yüzden naçizhane tavsiyenizi mümkünse kendinize saklayınız.
Mesleğimi tam bilip bilmememin konuyla ilgisini ve daha da önemlisi sizi niye ilgilendirdiğini de belirtirseniz memnun olurum. Burada yazanların çoğu meslek olarak şoförlük yapmıyordur diye tahmin ediyorum. Ama dizel kullanmış olduklarından eminim. İddia etmek kolaydır, ben de hakkınızda bir çok iddia öne sürebilirim. Esas olan ispat etmektir. Lütfen ispatlayamayacağınız iddialarda bulunmayınız.
61_TR' Alıntı:Herzamanki gibi arkadaşımızın sorusuna gerçek bir cevap çıkmamış ancak bol cevap yazılmış.
Yeni nesil araçlar düşük devirli dizellerdir.2500 devir üzerinde ürettikleri güç ters oranda değişmeye başlar.
Bende 1.3 cdti astra var 6 vites devirli kullanmayı becerebilen birisi varsa 2500 devir ve üstü buyursun gelsin denesin bakalım kullanabilecekmi.
Düşük devirde zarar görür diyen arkadaşlara sorarım arabayı 150bin km yakın hep düşük devirli kullanıyorum daha bir sorun olmadı.
Ancak dizellerin en büyük sorunu egr ve turbo valfleri sorunlu ise düşük devirlerde tekleme yapabilir.ayrıca tıkanmış air intake durumlarında geç devirlenme olabilir.bunların olduğu bir araçta düşük devirde verim zor alınır.bu durumlarda araçtan daha yüksek devirlerde verim almaya başlarsınız. bu sizi yanıltabilir.
Nacizane tavsiyem ise; eğer bir konu hakkında gerçek bilginiz yok ise yanlış bilgi verip insanları yanıltmayın.
Tek sorunumuz mesleğimiz dışında herşeyi iyi bilmek, ancak mesleğimizi tam bilmemektir.İdda ediyorum burda yorum yapanlardan pek çoğu dizele binmiyordur bile.
61_TR bey, arkadaşımızın sorusuna bence gerçek ve yeterli bolca cevap çıkmış ancak siz anlamamış olabilirsiniz. Öte yandan verilen cevapları gerçek bulmuyorsunuz da, sizin verdiğiniz gerçek yada yeterli bir cevap mı sizce?
Yeni nesil araçlar düşük devirli dizel araçlarmış, söylediklerinize göre. Eski dizel araçlar daha mı yüksek devirli idi yani? 1.3 cdti astra aracınızı güle güle kullanın. Aracınız 6 ileri manuel şanzımanlı 90 hp standart astra ise ve 2500 devir/dakika yı geçemiyorsa o zaman aracınızda bir sorun vardır. (Devir göstergenizde mesela) Piyasada 2500 devri geçemeyecek bir dizel otomobil (Kamyon veya otobüs değil) üretildiğini de düşünmüyorum. Aracınızı 150000 km düşük devirli kullandığınızı söylemişsiniz, düşükten kastınız nedir? 2500? 2000? 1500? 1000? Rölanti?
Forum bir paylaşım ortamıdır, insanlar forum kuralları içerisinde doğru bildikleri ne ise onu söylemekte özgürdür. Kimin neyi paylaşacağı sizin tasarrufunuzda değildir. Bu yüzden naçizhane tavsiyenizi mümkünse kendinize saklayınız.
Mesleğimi tam bilip bilmememin konuyla ilgisini ve daha da önemlisi sizi niye ilgilendirdiğini de belirtirseniz memnun olurum. Burada yazanların çoğu meslek olarak şoförlük yapmıyordur diye tahmin ediyorum. Ama dizel kullanmış olduklarından eminim. İddia etmek kolaydır, ben de hakkınızda bir çok iddia öne sürebilirim. Esas olan ispat etmektir. Lütfen ispatlayamayacağınız iddialarda bulunmayınız.