Dişli Yağları Hakkında

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan rkn Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 0
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 6,763

rkn

Adventure 2005, 163ooo
Mesajlar
103
Tepkime Puanı
13
Yer
İstanbul / Ataşehir
Dişli yağları hakkında tecrübemi yazayım belki bir arkadaşın gereksiz masrafına mani olurum, veya arayışına cevap bulurum.
Arazi araçlarından ziyade genel dişli yağları konusunda bu bilgileri değerlendirelim, konuyuda kesin bilgisi veya tecrübesi olan bilen yazar ve birilerine yardımcı olmuş oluruz.

1- Normal şanzıman yağı: Üreticinin aracınıza uygun yağını kullanmanızı tavsiye ederim.Teknik detaya dikkat edilmeli mesela vizikosu 80w API GL 4 veya 5 gibi değerleri araç üretici tavsiyesini tutmalı.
Genelde normal şanzıman yağları 75w80 API GL4 kullanılır. Bu değerlere uylmazsa muhtemelen şanzımandan uğultu, vinlama gibi yük altında veya yüksek hızda ses gelmeye başlar. Çözüm için tavsiyem doğru yağı kullanmanız, ötme devam etsede.

2- Kilitli diferansiyeli tümleşik şanzımanlarda ise (Benim aracım;pejo adventure gibi modellerde kullanılan) genelde ağır iş için kullanılan API GL5 yağlar kullanılır. Benim araçta 80w-90 4x4 tipi LSD API GL5 yağ kullanılıyor. Bu yağlar heryerde bulunmaz. Ben İstanbul Ümraniye Kadosan San.Sitesinde bulamadım. Can Pejo yetkili servisinde buldum. geçen yıl 20 TL idi litresi. 2 litre değişim ücreti ile 100 TL'ye değiştirdim. Keyfi değil bu değişim debriyaj balatası değişimde şanzımanda söküldüğünden yağı boşaltılıyor. Siz bu yapı bulamazsanız eski yağı muhafaza edin onu kullanın, normal şanzıman yağından iyidir.

3- Diferansiyel: Normal binek araçlarda genelde 90w API GL4 kullanılır. Eski Hyundai minibüste 80w-140 kullanmıştım yüksek hızda uyumsuzluk oldu, uğultu yaptı. 80w ise boşluk oluştu. 90w lıkta karar verdim ama önceki hatanın hasarı olsa gerek yüksek hızda ses ve boşluk kesilmedi.
Ağır hizmet araçlarında genelde 90w viziko ve API GL5 kullanılıyor. Bildiğiniz gibi GL5 değeri basınç katkısı. Yük ve işin zorluğuna göre GL değeri değişiyor. Mesela bisiklet veya motor için GL değeri düşük olabilir, ama iş makinaları, kamyonlar veya ağır şartlarda çalışan yüksek basınca maruz kalan yerlerde GL5 API şartlarında yağ kullanılıyor.
Ayrıca Diferansiyeller hipoid vs. çeşitlere ayrılır. Burada yine üretici tavsiyesine uyulmalı.

Hayırda kalmanızı dilerim.
 

Etiketler
Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,764
Mesajlar
1,523,463
Kayıtlı Üye Sayımız
166,584
Kaydolan Son Üyemiz
ouzdede08

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst