Discovery II TD5 Yardım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan yazargezeryolçizer Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 18
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 33,172
Mesajlar
1,505
Tepkime Puanı
3
Herkese slm benim xj yi değiştirmeyi düşünüyorum.baktığım arabalardan biri de disco II td5.
Aracın hacmi bana yetecek gibi gözüküyor.kamp malzemesi+40kg lık bir iti anca sığdırırım gibi.
düşündüğüm yıl 2000-2002 arası-2003 lerin fiyatları beni aşıyor.şu ana kadar 2 tane 2000 model kaçırdım.ikiside 30.000 YTL nin altındaydı.benim merak ettiğim .
- SE-HSE ve XS arasındaki farklar.
-Bir depoyla kaç km gittiği ve depo kapasitesi.
-Bana söylenen sorunsuz bir araba olduğu.kullanan arkadaşlarda bunu onaylarmı.
-körük sistemi sadece arka damı var yoksa ön tarafta kaldırılabiliyormu.
-Motor ömrü ne kadardır.
Bu konularda bilgi verirseniz sevinirim.
Çarşamba günü İstanbula gideceğim.Anıl oto ya bi bakmayı düşünüyorum.başka disco bulabileceğim yer varmı.
 

Etiketler
Ynt: Discovery II TD5 Yardım

Discovery kullananlardan bu sorunuza doygun bir cevap alacağınız kesin
Sadece 1.yazdığınız '' SE-HSE ve XS arasındaki farklar'' sorusuna , aksesuar farklarıdır diye cevap verebilirim
 

Ynt: Discovery II TD5 Yardım

Uğur Bey'in söylediği gibi SE, HSE ve XS araçtaki donanım ve aksesuar farklarıdır. Disco'nun en çok aksesuarı olan paketi HSE paketidir. HSE ve SE arasındaki en bariz fark elektrikli deri koltuklardır. HSE paketinde ayrıca ön cam rezistanslıdır. Her iki paket için de üçüncü sıra koltuklar opsiyonel.
Depo kapasitesi 93 litredir. 100 km de 10-11 litre yakıt tüketir.
Sorunsuz olması biraz sizin şansınıza biraz da sizden önceki sahiplerinin nasıl kullandığına bağlı.
Körük sistemi sadece arkada var. HSE paket için havalı amortisör standart diye biliyorum ama körüksüz HSE paket DSII'de görmüştüm. En kolay sorun çıkaran ekipmanlardan biridir. Körükler deforme olup hava kaçırmaya başlayabilir. Bir de köürklere hava basan kompresörün hava emiş ucu sol arka stopların arkasındadır. Su almaya müsait bir bölge. Kompresör'e su girmei durumunda rulmanlarını ve hareketli parçalarını arızalandırıyor.
Motor ömrü konusunda bir fikrim yok. Bir yerlede 250-300 bin kilometre sorunsuz çalışabildiğini okumuştum.
DSII Elektronik kontrolü ve muhtelif sensörü çok olan bir araçtır. Alacağınız aracın mekanik aksamlarını kontrol ettirken aracı T4 Testbook sistemine bağlattırıp bütün sistemlerinin ve elektronik aksamın çalıştığından emin olun.
Kullanması çok keyifli bir araçtır.
Selamlar
Uğur
 

Ynt: Discovery II TD5 Yardım

verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler.aracı tanımadığım için bana çok faydası olacak.Aracı görmedim ama alternatiflerimden biride difransiyelleri kitlenebilen 1999 pajero, Daha önce kullanmıştım ve çok memnun kaldım.(direksiyon turu az ve araç büyük olduğu için şehir kullanımında biraz zorluk çıkarıyor.)motoru temiz fakat daha araacı göremedim ,neyse galiba gönlüm yinede disco dan yana.
Disco da bulunan tc sistemi işime çok yarıyacak benim cherokee xj de kilit olmadığı için arazide baya zorluk çektim.
bu arada Disco da bulunan ve inişlerde arabanın savrulmadan yavaşlamasını sağlayan sistemi merak ediyorum.özellikle kaygan zeminlede işe yarıyormu.bu konuda beni bilgilendirseniz sevinirim
 

Ynt: Discovery II TD5 Yardım

Disco da şehir içi kullanımda çok kolay bir araç değildir. Alıştıktan sonra ben hiç zorluk yaşamadım. Park ederken de, park yeri olduğu müddetçe, binek otomobilden daha fazla zorluk yaşamadım. Bir de tabi hoş olmasa da acil durumlarda kaldırımlardan da istifade edebiliyorsunuz.
Pajero'nun 2007 modeli ile deneme sürüşü yapmıştım. Konfor, donanım, arazi kabiliyeti ve albeni olarak güzel bir araçtı tabii 73.500 Euro ödeyebiliyorsanız. Ön ve arka difransiyellerin kilitli olması çok iyi. Önceki modellerinde de kilitli difransiyelleri olduğunu bilmiyordum.
Disco'daki elektronik, sürüş destek sistemerinden birkaçı;
TC : (Traction Control) Çekiş kontrol sistemi. ABS sensörlerinden sinyal alan bir sistem. Patinaja düşen tekerleği frenleyip güç dağılımını dengeliyor. Sanırım pek çok araçta da benzer mantıkla çalışıyordur. TC ile differansiyel kilitlerine pek ihtiyacınız olmayabilir fakat ABS sensörlerinin arızalanması durumunda TC ve bir dizi sistem daha devreden çıkacaktır. TC ile diff. kilitler kullanabilirsiniz. 2003 model yılına kadar Disco'nun transfer kutusunda orta diff lock için altyapı mevcuttur.
HDC : (Hill Descent Control) Eğim iniş kontrol sistemi. Sistem; araç Low Range'de ve 1. viteste (otomatik vites için de) iken devreye giriyor. Ön konsol üzerindeki düğmeye basmanızla aktif hale gelir. Düğmeye bastıktan sonra gaza frene basmıyorsunuz Disco eğimi kendisi iniyor. Yine ABS sensörlerinden bir dizi başka sensörden sinyal alıp çalışan bir sistem. Benim aracı aldıktan sonra çalışmadığını fark ettiğim bir sistemdi. Low Range müşürü arızalı imiş. Araç Low Range'e geçtiğini fark etmediği için devreye girmiyordu. Oldukça dik eğimlerden hiçbir zorluk çekmeden indim HDC ile. Kaygan, karlı-buzlu, zeminde hiç denemedim.
ACE : (Active Cornering Enhancement) Viraj veya dönüş destek sistemi. Araç 40 km/sa hızın üzerinde beş dakika hareket ettikten sonra ve 90 km/sa hıza kadar aktif haldedir. Tabii bir de arazi kullanımında aktiftir. Aktif olmadığı durumlarda viraj çubuğu gibi davranır. Disco II'de viraj çubukları yoktur bunun yerine ACE sistemi kullanılmıştır. ACE ön ve arkada hidrolik pistonlar yardımı ile aracı dengede tutar. İki sensörden sinyal alır. Birisi aracın içerisinde öndeki iç aydınlatma lambasının hemen arkasında diğeri de sağ ön kapının altında şaseye montajlı iki sensör aracın dengesini kontrol eder.
Selamlar
Uğur
 



Ynt: Discovery II TD5 Yardım

eski mitsubichi pajerolarda ( türkiyede çok az bulunuyor.)arazi paketleride mevcut olanlar var.Arazi paketlilerde ön arka dif-ler bağımsız olarak kitlenebiliyor.Amortisörler içerden manuel olarak sertleştirilebiliniyor ve arazide ki sartıntıyı hafifletmek için koltukların yaylanması değiştirilebiliniyor.halen bir arkadasımızda olan 1995veya96 model böyle bir pajeroyu kullanıyoruz.Uzunluğu nedeniyle tümsek geçişlerinde zorlanması.ayrıca direksiyon turunun az olması başlıca eksileri ama arazide çok başarılı bir araç.Disco ve pajero arasında kalmamda 1999 model arazi paketli dizel bir pajero bulmuş olmam.Sahibi Kıbrısta olduğu için daha konuşamadık.Eğer fiyatı makul olursa almayı düşünüyorum.Ankara Mitsubichi servis şeref oto arkadaşım olduğu için ve aracın bütün bakımları orda olduğu için,aracın temiz olduğunu biliyoruz.Zaten pajero arazi paketli olmasaydı tercihim kesinlikle disco olurdu.Eğer pajero olmassa bu anlattıklarınız çerçevesinde Disco benim için çok uygun bir tercih gibi görünüyor.Her ne kadar ağır off-road dan kaçsakta keşif gezilerimizde her türlü ağır şarta girmek zorunda kalabiliyoruz.Disco yu sadece vinçle takviye edersek bize yeterli geleceğine inanıyorum.Bilgiler için çok teşekkürler.
Selamlar
Kerim
 

Ynt: Discovery II TD5 Yardım

Ben bir kaç yıldır TD5 kullanıyorum. Tavsiye ederim. Altta yapılan modifikasyonlar yer alıyor.
Gerekirse tel ile irtibata geçebilirsiniz.

0542 314 95 90
 

Ynt: Discovery II TD5 Yardım

Bende bir D II TD5 bakmaktayım.

Elektronik aksamının çok olması nedeni ile arazi şartlarında sorun çıkarabileceği hakkında uyarılar var. Siz benzer nedenlerle sorun yaşadınız mı?

Sizin aracınız otomatik mi?
 

Ynt: Discovery II TD5 Yardım


Elektronik istenmeyen bir durum değil aksine işleri kolaylaştıran bir altyapıdır.
Aracın tüm güncel bilgilerini bir ekranda görebilmek her zaman avantajlıdır.
HAraret sebebiyle motorunuza birşey olmaz çünkü araç bu şekilde gaza basmanızı engeller ve soğuma konumuna girer...
Vs.vs.. Sensörler işleri kolaylaştırır... He sadece arazide tepe gaz gideceğim ve arabayı yıpratmaktan zevk alacağım derseniz o zaman sensörleri olan LAnd Rover'ın bütün sorunları ve optimal kullanımı amaçladığı en başarılı ürününü seçmemelisiniz.

Daha mekanik bir araç sizi tatmin eder. Ancak size Youtube'da Discovery II tanıtım filmlerini izlemenizi tavsiye ederim.
Araç yılların birikimi ile tüm LR araçlarından öğrenilenlerin bir araçta toplandığı bir üründür.

İçi dar, bazen ufak elektronik sıkıntılar çıkaran ama safkan bir LR'dir. Binek otomobil sürüşüne en yakın LR'lerden biridir.
Ancak arazi yetkinliği şaşırtıcıdır. 2-3 rakibi aracın toplam ağırılığını Traylere koyup eksiksiz biçimde rahatça çekebilir.
vs...vs..
Bilinçli tercih yapmak için benzer araçları karşılaştırmanızda fayda var.Pajero alternatif olabilir. Ancak sayıca az bulunurluk, parça ve modifikasyon parçalarında eksiklik, yüksek fiyat demek olabilir.
 




Ynt: Discovery II TD5 Yardım

serdar bey telefonunuzu kaydettim.Araç bulabilirsem vinç askısı ve karter koruma hakkında bilgi almak için sizi rahatsız edeceğim.
teşekkürler.
kerim
 

Ynt: Discovery II TD5 Yardım

Kerim Bey, 30.000 YTL nin altında TD5 bulduysanız sakın kaçırmayın gerçekten müthiş bir fiyat, piyasası 40.000 YTL civarı çünkü
 

Ynt: Discovery II TD5 Yardım

Mert bey ,Ankarada bir komşumuz 3 kasa disco alacağı için 2000 model td5 ini bana.borusan otonun 2 el alışından bırakacağını söyledi.Ama kendisi yurt dışında olduğundan ve hayatta hiç böyle piyangolar bana vurmadığından pek umutlu değilim.ama fiyat çok uygun buda elimi ayağımı bağladı.İş icabı çarşamba günü istanbula gideceğim.bu arada discolarada bakmak istiyorum.Biede şu ilan var,ilandaki araçtan temizliği açısından çok umutlu değilim ama bakmak lazım.
http://www.sahibinden.com/discovery_td5_hse_paket_bundan_ustunu_bulamazsiniz_nakit_fiyatidir_takas_da_fiyat_degisir_WQQaXQQ5632815WQQpXQQdisplayitem
bu araç hakkında bilgisi olanlar burdan yazarsa sevinirim.
gerçii sahibini aradığımda satmak üzere olduğunu söyledi ama.İstanbula gelince bir arayacağım.
yaksa dediğiniz gibi discolar 40 ve üstü.Ankarada 2 tane baktım araçlar temiz olmamakla beraber fiyatlarına 28 Euronun altına bırakmıyorlar.
Selamlar
Kerim.
 

Ynt: Discovery II TD5 Yardım

merhabaler... bu konuyu bulmam çok iyi bende TD5 var TC ve SS uyarısı çıyor anlamını bilmiodum ama TC nin anlamını burda gördüm peki SS nin anlamını biliyormusun acaba
 

Ynt: Discovery II TD5 Yardım

TD5 i standart kullanacaksanız farklı, modifiye edecekseniz farklı.

Yükseltilmiş, 33'' lastik takmış ve chiplenmiş gayet bakımlı bir td5, lpg li bir V8 den daha fazla yakıyor. Defalarca denenmiştir; üstelik hem uzun yolda, hem de arazide.

Araziye gireceksenizbir kaç sinir bozucu elektronikten kaynaklı sorun taşarsınız.

Motoru 250-300 bin yapmalı. Ama daha fazla yapacağını sanmam.

Arazide körükleri iptal etmiş olmanız gerekir.
 



Ynt: Discovery II TD5 Yardım

daha önce kesin sormuşlardır ama bende sormadan edemeyeceğim şimdi ???


2000 model bir V8 mi yoksa TD5 mi ?


Bu araçlara hafif arazi modifikasyonu yaptığımızı varsayalım? Soruyu sorarken, keyif, operasyonel aylık gider, akaryakıt tüketim gibi başlıklardan değerlendirileceğini düşünmüştüm, fazlası varsa siz eklerseniz sevinirim.