Discovery II Otomatik Şanzıman Lock Up

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan schweps Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 16
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 21,057

schweps

Zirve
Mesajlar
1,827
Tepkime Puanı
71
Merhabalar,
2001 model Serie II aracımda ZF4HP22, 4 ileri otomatik şanzıman var bildiğim kadarıyla.
Discovery II'lerin bazılarında sadece 4. viteste, bazılarında ise 3. ve 4. viteslerde devreye giren, uzun yolda şanzımandaki yağın ısınmasını önlemek üzere lock up diye anılan bir sistem varmış.

Kalkıştan sonra hızlanırken ki devir düşüşlerinden hareketle benim aracım 30km/h hızda 2. vitese, 50km/h hızda 3. vitese ve 60-65km/h civarında ise 4. vitese geçiyor. Hız 85km/h'e ulaştığında ise bir devir düşüşü daha yaşanıyor ki, lock up denen sistem (hidrolik kavrama) devreye giriyor anladığım kadarıyla. Sistem devredeyken ise aracın gaz pedalına tepkisi çok yüksek oluyor.

Diğer kullanıcılardan, vites geçişlerindeki hızları ve bu lock up sisteminin bendeki gibi sadece 4. viteste mi olduğu yoksa 3. viteste de mi olduğu konusunda bilgi ve tecrübelerini paylaşmalarını bekliyorum.
 

Etiketler
Merhaba Şenol bey ZF4HP22 şanzuman bircok araç markası tarafından kullanılan (BMW-Audi-Land rover Vb.) 4 ileri şanzuman olup 5 farklı devirde hizmet veren fazla sorun cıkarmayan bir şanzumandır.Benim aracımda 4.vitesden sonra bu ozedllik devreye giriyor.Aracım 2001 model td5 fakat V8 araclarda durum nedir onu bilemiyorum cunku tork konvertör ler td5 ve V8 lerde farklı oluyor diye biliyorum Şanzuman yine aynı zf4hp22 tahminim V8 lerede 4.vitesden sonradır.
 

Merhaba,
Öncelikle foruma hoşgeldiniz. İlk mesajınızın bu konuya olması ne hoş.
Ben de 2001 model td5 kullanıyorum. Düz yolda normal gaz ile vites geçişlerinizin olduğu hızları test edip paylaşmanız mümkün mü?
Forumda iyi vakit geçirmenizi diliyor ve paylaşımlarınızı bekliyorum.


TA5EA' Alıntı:
Merhaba Şenol bey ZF4HP22 şanzuman bircok araç markası tarafından kullanılan (BMW-Audi-Land rover Vb.) 4 ileri şanzuman olup 5 farklı devirde hizmet veren fazla sorun cıkarmayan bir şanzumandır.Benim aracımda 4.vitesden sonra bu ozedllik devreye giriyor.Aracım 2001 model td5 fakat V8 araclarda durum nedir onu bilemiyorum cunku tork konvertör ler td5 ve V8 lerde farklı oluyor diye biliyorum Şanzuman yine aynı zf4hp22 tahminim V8 lerede 4.vitesden sonradır.
 

Lastikleri değiştirdikten sonra 80'den 100'e geçmek biraz uzun sürüyor, 100 gibi vites bir daha atıyor 2250'de 100 görüyorum 265 70 16 BF AT. Uzun yolda ekonomi sağlamak için şanzımana eklenen bir özellik, arkaya karavan/römork bağlarsanız yokuş aşağı gitmediğiniz sürece bu ekonomi vitesine araç geçmez.
Motordaki sarsıntı geçti mi?
 

http://www.youtube.com/watch?v=x-OFiTUne_M

Bahsettiğiniz kilit tork çevrimciyi kilitliyor. Pek çok araçta var, yüksek hızda yakıt tasarrufu amaçlı. Yukarıdaki linkte anlatılmış. Hangi hızda kilitlenmesi gerektiğini merak ediyorsunuz sanırım, lastik ebatına bağlı olabilir. Orjinal lastik dışında bir ebat kullanıyorsanız doğru hızda kilitlenmeyebilir, veya vites değiştirme hızları da doğru olmayabilir. Otomatik vites+ebatı orjinalinden %3'ten daha fazla farklı lastik pek te iyi bir kombinasyon değil.
 



Enjeksiyon kablo grubunu değiştirince motordaki sarsıntı geçti ama 1800-2200 d/d arasında P, N ve R hariç ileri viteslerde, sol önden bir titreşim sesi (zangırtı, zırıltı şeklinde) geliyor. Boşta bir parça motorun bu devir aralığındaki harmoniğinden dolayı titreşiyor anladığım kadarıyla. Turbodan çıkan egzoz borusunda flex bir parça var, ondan kuşkulanıyorum.

Dixie' Alıntı:
Lastikleri değiştirdikten sonra 80'den 100'e geçmek biraz uzun sürüyor, 100 gibi vites bir daha atıyor 2250'de 100 görüyorum 265 70 16 BF AT. Uzun yolda ekonomi sağlamak için şanzımana eklenen bir özellik, arkaya karavan/römork bağlarsanız yokuş aşağı gitmediğiniz sürece bu ekonomi vitesine araç geçmez.
Motordaki sarsıntı geçti mi?
 

Alttan bakınca görülür, metal sargı parça titreşimi emsin diye boruyla flanş arasında. Kablolar değiştikten sonra yakıtta fark oldu mu?
 

Hoşbulduk şenol bey vıtes gecış ve hız degerlerını test edıp bilgi veririm aracınızdan gelen ses büyük ihjtimal eksoz manifolt muhhafaza sacının kalorifer borunsuna sürmesinden çıkıyordur .Hoşca kalınn.
 

Yakıtta fark oldu ama değişimden sonra daha fazla şehirdışında (otoyol değil de 1-1,5 saatlik şehirlerarası ve köy yolları) kullandığım için yanıltıcı olabilir.
Bir de aynı zamanda 235/85R16 MT lastikten 245/75R16 AT lastiğe geçiş yaptım onun da etkisi olmuştur.

Dixie' Alıntı:
Alttan bakınca görülür, metal sargı parça titreşimi emsin diye boruyla flanş arasında. Kablolar değiştikten sonra yakıtta fark oldu mu?
 

Titreşim için işaret ettiğiniz sacı da kontrol ederim.
Teşekkürler.

TA5EA' Alıntı:
Hoşbulduk şenol bey vıtes gecış ve hız degerlerını test edıp bilgi veririm aracınızdan gelen ses büyük ihjtimal eksoz manifolt muhhafaza sacının kalorifer borunsuna sürmesinden çıkıyordur .Hoşca kalınn.
 



255-65-16 Lastik var aracımda 85 den sonra Lock Up yapıyor .Ses icin arac p de iken aaygınızı frene basılı tutup D ye alıp sesin geldigi devirlerde gaz verın bu işlemi el freni cekili iken ve el freni cekili degilken ikikez bu işlemi yapın el freni cekili iken yapmıyor ise El freni tamburundan da gelebilir .
 

El freni tamburunun ses yapma ihtimalini okumuştum yabancı forumlarda.
Elimine etmek için arac seyir halindeyken, zangırtının olduğu devirde el freni bir tık çekilerek sesin kesilip kesilmediğine bakın diye yazıyordu.
Denemiştim ve ses kesilmemişti.

TA5EA' Alıntı:
255-65-16 Lastik var aracımda 85 den sonra Lock Up yapıyor .Ses icin arac p de iken aaygınızı frene basılı tutup D ye alıp sesin geldigi devirlerde gaz verın bu işlemi el freni cekili iken ve el freni cekili degilken ikikez bu işlemi yapın el freni cekili iken yapmıyor ise El freni tamburundan da gelebilir .
 

Merhaba Bahsettiginiz sesin aynısı benim araçdada var Aynı devirlerde eksoz bogazının koruma scından şüpelendim önce bugun el freni denemesini yaptım tamburdan gelıyor ses çekili iken ses yapmıyor ben park halinde denedim bu işlemi seyir halinde pek anlaşılmıyor .
 

Merhaba,
Benim araçtaki ses, park halindeyken kendisini göstermiyor.
Isınmayla birlikte de sanki artıyor.
Aynı devirlerde olması aldatıcı olabilir. Şöyle ki; bu araçların 5 silindirli olmasından dolayı zaten bir harmonik problemi olduğunu okumuştum.
Motordaki harmonik te bu devir aralıklarında kendisini gösteriyormuş.

Aşağıdaki başlıkta sayfalarca D2 td5 vibrasyon tartışması var.
http://www.aulro.com/afvb/discovery-2/100404-ultimate-solution-td5-vibration-knocking-4.html
 

Isınmayla birlikte artıyorsa, ısınmadan dolayı genleşme, genleşen parçanın da gevşek kalmasından dolayı da fazla kıpraşma oluyor diyesim var. Ben de rölanti de metalik bir ses geliyordu egzoz sacının bir kısmı kopmuş boşta kaldığından kıpraşıyordu ama giderken ses yoktu.
 



Ynt: Discovery Iı Otomatik Şanzıman Lock Up

Titreşimin kaynağı bulundu.
Dün Maslak sanayiinde, Adem ustanın (Adem Karnuçu) yanındaydım. Sağolsun titreşim kaynağını, tarifimin akabinde eliyle koymuş gibi buldu.
İntercooler'a giren hortumun kelepçesi bir şasi parçasına temas ediyormuş.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,247
Mesajlar
1,529,712
Kayıtlı Üye Sayımız
166,890
Kaydolan Son Üyemiz
sudeninnotlari

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst