Discovery 2 TD5 Yüksek Titreşim

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan schweps Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 30
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 25,682

schweps

Zirve
Mesajlar
1,827
Tepkime Puanı
71
Merhabalar,
H-sonu, araçla ilgili başıma gelen bir sıkıntıyı aktarmak ve mümkünse yardım almak için paylaşıyorum.
Araçla 3 yetişkin 1 çocuk, bagaj çok ta yüklü değilken Bolu'ya gitme niyetiyle yola çıktık. Düz yolda yarım saatlik sakin bir yolculuktan sonra rampaların başladığı noktada araçta bir titreşim baş gösterdi (M/T lastik var ama ancak titreşim zemin veya lastik kaynaklı değil), gaz pedalına yüklendikçe sarsıntı artıyordu. Hararet normal, kalorifer sıcak hava üflüyor, herhangi bir uyarı ışığı yanmıyordu. Kenara çektim. Aracın sağını solunu kontrol edip motor kaputunu açtım, genleşme deposunda su var. Yol üstünde başka arkadaşlarla buluşup Kartalkaya yolunda Sarıalan'a tırmanacağımızdan, araca güvenemeyip geri dönmeye ve bir başka araçla yola devam etmeye karar verdik.
Dönüş yolunda titreşim devam etti. Bilhassa yokuş çıkarken artıyordu ama düz yolda da gaza yüklenince kendini gösteriyordu. Herhangi bir ikaz lambası yanmadığı gibi hararet de normal seyretti.

Pazar akşamı döndüğümüzde motor sorunsuz marş aldı ve kullandığım kısa mesafede (hatırı sayılır yokuş vardı) benzer bir titreşim olmadı. Motor soğutma suyunun genleşme kabında 4-5cm su eksilmişti (yolculuğa çıkarken tamamlamıştım) ama su yüzeyi temizdi. Motor yağ seviyesi de normaldi.

Tork konvertöründen kaynaklanabilir mi diye düşündüm ama "N" pozisyonunda gaz verince de titreşim oluyordu. Bu durumda ön şaft ta eleniyor sanırım.
Böyle bir problem yaşayan veya kaynağı konusunda yardımcı olacak var mı acaba?

Bana kalırsa motor kaynaklı ama bu durumda arıza lambasını yakması gerekmez miydi?

Not: Araçta 235/85R16 STT M/T lastik takılı.
 

Etiketler


Ynt: Discovery 2 TD5 Yüksek Titreşim

Slm,
Motor takozlarından olsa pazar akşamı kısa mesafeli kullanımda da kendisini göstermez miydi?
Motor ecu'sünün kırmızı soketine kablo içinden yağ yürümesi kaynaklı olabilir mi?
Sırasız ateşlemeye sebep olabileceğini okumuştum.
 

Ynt: Discovery 2 TD5 Yüksek Titreşim

schweps' Alıntı:
Slm,
Motor takozlarından olsa pazar akşamı kısa mesafeli kullanımda da kendisini göstermez miydi?
Motor ecu'sünün kırmızı soketine kablo içinden yağ yürümesi kaynaklı olabilir mi?
Sırasız ateşlemeye sebep olabileceğini okumuştum.

Yakıt tüketiminizde bir anormallik varsa olabilir ama bencede takoz teorisi mantıklı rampadaki aşırı yükleme sebebiyle işini belli bir noktadan sonra yapamıyor olabilir.
 



Ynt: Discovery 2 TD5 Yüksek Titreşim

Eksik okudum yanlış yorum pardon, sorun motor ısındıktan sonra çıkıyor, araba boştayken de yüklendiğinde de sarsılma var diyorsunuz tahminimce mekanik ateşleme ile ilgili olmasına ihtimal vermiyorum arıza verir. Aktarım bağlantılarına bakın bir de neden olmasın şanzıman yağına bakın hem seviyesine hem rengine motor ısındığı zaman şanzıman da ısınmış oluyor.
 

Ynt: Discovery 2 TD5 Yüksek Titreşim

Konuyla alakasız ama kusura bakmayın bu motor Ecu kablodan yağ yürüme olayı nedir.nasil önlenir büyük bir sorunmudur?
 

Ynt: Discovery 2 TD5 Yüksek Titreşim

saitnuh' Alıntı:
Konuyla alakasız ama kusura bakmayın bu motor Ecu kablodan yağ yürüme olayı nedir.nasil önlenir büyük bir sorunmudur?
Eğer problemimin kaynağı bu ise, konuyla alakalı :smiley:
Bildiğim kadarıyla anlatayım. Bu motorlarda enjektörlere giden kablolar motor üst kapağının altında bulunuyor.
Kabloların plastik türevi izolasyonları zamanla ve sıcaklığın da etkisiyle özelliğini yitirip içerisinde kılcal boşluklar oluşmaya başlıyor.
Kablolar devamlı surette motor yağına maruz kaldığından, izolasyon içindeki kılcal yollardan ilerleyen (bkz.Kapiler olay veya kılcallık) yağ motor ecu'süne bağlanan sokette toplanıyor.
Hatta bazı durumlarda ecu'nün içerisine bile girdiği olurmuş bu yağın.
Özetle, bu durum motorun düzensiz çalışmasına sebep oluyor.

Not: motor yağı yalıtkan iken nasıl sorun yaratıyor tam da anlamış değilim aslında. İçerisinde su buharı oluyor da ondan mı acaba? Genleşme kabından eksilen suyum acaba motor yağına mı karışıyor?

Not Not: bu sabah aracı tekrar kullandım. Gerçi motorun ısınacağı kadar yol yapmadım ama titreşim yok.
 

Ynt: Discovery 2 TD5 Yüksek Titreşim

Şenol bey merhaba
Arabanın titreşim yapmasının bir çok sebebi olabilir. Bunlar
1. Enjektörler. (ECU ,enjektörlerde kirlenme,enjektör selenoidler ile ilgili problemler
2. Mazotta su olması.
3. Motor takoz kulaklarında deformasyon.
4. Şaft, istavroz veya şaft askısında çatlak.
5. Motor ile teker arasındaki tüm aktarma sistemindeki herhangi bir arıza.
Ama benim şüphelendiğim ilk iki madde enjektörler veya mazottaki su olabilir.

Su eksiltme sorunu ile ilgili
Eğer görsel olarak bir kaçağa rastlamıyorsanız vede motor yağında su izine raslamıyorsanız (yani yağda çamurumsu bir yapı görmüyorsanız)
1. Motor silindir kapaklarında çatlak olabilir. bu çatlaktan piston üzerine yada direk egsoz kısmına girerek direk egsozdan buhar olarak çıkar ve göremezsniz.
2. Radyatör kapağınız yada genleşme deposu kapağı bozuk olabilir.
 

Ynt: Discovery 2 TD5 Yüksek Titreşim

Mehmet bey,
İlginiz için teşekkürler.

Motor takozlarından, şaft, istavroz veya aktarma organlarından kaynaklansa bugün de tekrar etmesi gerekmez miydi?
Mazotta su olsa, filtrenin altındaki sensör uyarı vermez miydi?

İyi akşamlar.
 



Ynt: Discovery 2 TD5 Yüksek Titreşim

Çalıştırın saksıları çözelim bu işi, titreşim motor ısındıktan sonra oluyor, peki titreşim yaparken çekiş gücünde azalma var mı? Motordaki titreşim direksiyondan hissediliyor mu? Ya da motor soğukken araca yüklendiğinizde titreşmeye yaklaşıyor mu? Bu halimiz karanlık odada yere düşen iğneyi aramaya benziyor, bilgi çok az, aramaya devam ;D
 

Ynt: Discovery 2 TD5 Yüksek Titreşim

Merhaba Şenol Bey.Yorumunuz bir hayli eğlenceli olmuş.Vibrasyondan arıza ikazı yanma olayı gerçekten süper .Sizin gibi teknik açıklamalar yababilen bir kişi bu yorumu nasıl yaptı şaşırdım doğrusuÇünkü bu araçlar ilk 1998 de çıktı ve o yıllarda böyle bir teknoloji Land Rover da yok.işin kötü tarafı sene 2013 yine yok.
Şimdi gelelim meseleye;

Problem:Araçta titreşim

Ne zaman:Belli dönemlerde (herzaman - arasıra)

Ne şekilde oluşuyor:Net olarak bilinmiyor(1500 devirde,soğukken,yokuş çıkarken vs)

Araçta anormal başka bir durum varmı?(yok)

Kendi yorumumu yazayım.Sık rastladığım bir sorun değil,yada ben belirtileri tam olarak anlayamadım fakat olası ihtimal :

Motor takozları,şanzıman veya transfer kutusu takozları olabilir.Takozlar ya kopmuş yada ezilmiş,oturma yapmıştır.Soğuk iken lastik sonuçta bir kısım görev yapar,araç ısındığında yumuşayıp vibrasyona sebep olabilir.

Yada Şenol 'bey in dediği gibi Trübin sacı çatlama yapıyor yüksek devirde veya belirli devirde vibrasyon yapabiliyor.Bunda da sıcaklık etken saç yumuşama eğilimi gösterip yaylanma yapabilir .Başıma geldi ordan biliyorum.

Tüm anlattıklarım,söylenen belirtilere istinaden yazılmıştır.Amacım yardımcı olmak olup,arıza bu kısımlardan çıkmaya da bilir yanıltmak istemem,keşke burda teknik veya değil açıklama yababilen arkadaçlar bunların kontrollerini kendileri yapabilseler diye umuyorum.

Unutmadan ekleyeyim.Araca soğukken su ekleyip kontrolünü sıcakken yapmadığınızı umuyorum...Zira gördüğünüz seviye sizi şaşırtacaktır.İyi akşamlar diler Saygılar Sunarım...
 

Ynt: Discovery 2 TD5 Yüksek Titreşim

Parçalarla ilgili resimler ektedir...

Trübin braketi.JPG


şanzıman takozu.jpg


motor takozu.jpg
 

Ynt: Discovery 2 TD5 Yüksek Titreşim

Titreşim esnasında, yani cts günü sanki çekişte düşüş oldu ama emin olamıyorum. Şöyle ki, direksiyon dahil tüm araç sarsılıyorken ben de gaz pedalından ayağımı çekmiş olabilirim. Bu sabah ta araçla işe geldim, ilk basışta marş aldı ve hissedilir bir titreşim yok.

Dixie' Alıntı:
Çalıştırın saksıları çözelim bu işi, titreşim motor ısındıktan sonra oluyor, peki titreşim yaparken çekiş gücünde azalma var mı? Motordaki titreşim direksiyondan hissediliyor mu? Ya da motor soğukken araca yüklendiğinizde titreşmeye yaklaşıyor mu? Bu halimiz karanlık odada yere düşen iğneyi aramaya benziyor, bilgi çok az, aramaya devam ;D
 

Ynt: Discovery 2 TD5 Yüksek Titreşim

Enes hocam,
Başlığın dikkatini çekmesine sevindim. Yardımcı olmaya çalıştığın için de teşekkürler.
Motor ikaz lambası konusunda yanlış anlaşıldım sanırım. Motor ecu'süne veya soketine yağ yürümesi sonucu sırasız ateşleme gibi bir durumun sonucu vibrasyon oluşuyor olsa, öncesinde veya aynı esnada, bu anormallikten dolayı motor ikaz lambası yanmaz mıydı?

Yabancı forumlarda araştırdığım kadarıyla titreşimin kaynağını direkt olarak ön şafta yoruyorlar. 3 gresörlüklü şaftla değiştirilmediyse hemen değiştirilmesini öneriyorlar. İkinci olarak balansa ve sonrasında motor, şanzıman takozlarına ve şaftların lastik kaplinlerine yoruyorlar. Kimilerinde ise sorunun "misfire" dedikleri, yağ kaynaklı sırasız ateşleme olduğu ortaya çıkıyor sonunda. Murphy ile bugüne kadar olan ilişkilerimde hep en umulmadık durumlarla karşılaştığımdan hareketle en kötüsüne hazırlıklı olmaya çalışırım :smiley: Ha, bu en kötüsü müdür, görücez.

Enes hocam,
Tespit ve tahminlerinle ilgili; bahsettiğin türbin sacı sanırım tork konverteri ile ilgili, doğru mu? Bu üçgen parça ulaşılabilir, görünür bir yerde mi? Kontrolünü nasıl yapabilirim?

Takozlar konusuna gelince, Dixie de (ve kbarisaral) ilk onları işaret etmişti ama ben ihtimal vermemiştim. Ta ki sen sıcaklıkla ilişkisini kurup benim de bu sabah tespit ettiğim duruma kadar. Bu sabah motoru çalıştırıp biraz ısınmasını beklerken ufak ufak gaz verdiğimde aracın sağa yatmaya eğilim gösterdiğini farkettim. Bu yoksa normal bir durum mudur ve benim ki de algıda seçicilik midir, bilemiyorum.
İlgi ve alakası için herkese teşekkür ederim.
Selamlar.


landscape' Alıntı:
Merhaba Şenol Bey.Yorumunuz bir hayli eğlenceli olmuş.Vibrasyondan arıza ikazı yanma olayı gerçekten süper .Sizin gibi teknik açıklamalar yababilen bir kişi bu yorumu nasıl yaptı şaşırdım doğrusuÇünkü bu araçlar ilk 1998 de çıktı ve o yıllarda böyle bir teknoloji Land Rover da yok.işin kötü tarafı sene 2013 yine yok.
Şimdi gelelim meseleye;

Problem:Araçta titreşim

Ne zaman:Belli dönemlerde (herzaman - arasıra)

Ne şekilde oluşuyor:Net olarak bilinmiyor(1500 devirde,soğukken,yokuş çıkarken vs)

Araçta anormal başka bir durum varmı?(yok)

Kendi yorumumu yazayım.Sık rastladığım bir sorun değil,yada ben belirtileri tam olarak anlayamadım fakat olası ihtimal :

Motor takozları,şanzıman veya transfer kutusu takozları olabilir.Takozlar ya kopmuş yada ezilmiş,oturma yapmıştır.Soğuk iken lastik sonuçta bir kısım görev yapar,araç ısındığında yumuşayıp vibrasyona sebep olabilir.

Yada Şenol 'bey in dediği gibi Trübin sacı çatlama yapıyor yüksek devirde veya belirli devirde vibrasyon yapabiliyor.Bunda da sıcaklık etken saç yumuşama eğilimi gösterip yaylanma yapabilir .Başıma geldi ordan biliyorum.

Tüm anlattıklarım,söylenen belirtilere istinaden yazılmıştır.Amacım yardımcı olmak olup,arıza bu kısımlardan çıkmaya da bilir yanıltmak istemem,keşke burda teknik veya değil açıklama yababilen arkadaçlar bunların kontrollerini kendileri yapabilseler diye umuyorum.

Unutmadan ekleyeyim.Araca soğukken su ekleyip kontrolünü sıcakken yapmadığınızı umuyorum...Zira gördüğünüz seviye sizi şaşırtacaktır.İyi akşamlar diler Saygılar Sunarım...
 



Ynt: Discovery 2 TD5 Yüksek Titreşim

Merhaba.Yaklaşık 30 a yakın Disco2 nin motor ve enjektör kablo tesisatını değiştirdim içlerinde mil ikazı yanana denk gelmedim.Olmayacak anlamına gelmez tabi.Sac mevzu ise ,aracın altına yatıp 3 cıvatalı kapağı söktüğümüzde aradan görme şansımız olabilir diye düşünüyorum.Şaft olayını şöyle eleyebilirsin.Bu vibrasyonu yaptığında bir yerde durup gaz verin ,eğer devam ediyorsa yürüyen aksamdan değildir...Ayrıca bu şaft çift mavsallı özel bir şafttır.Tamir işlemi yaptırmanızı önermem.Mümkünse yenisi ile değiştirin.(Tabi ön şaft arızası çıkar ise).
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,823
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst