schweps
Zirve
- Mesajlar
- 1,827
- Tepkime Puanı
- 71
Merhabalar,
H-sonu, araçla ilgili başıma gelen bir sıkıntıyı aktarmak ve mümkünse yardım almak için paylaşıyorum.
Araçla 3 yetişkin 1 çocuk, bagaj çok ta yüklü değilken Bolu'ya gitme niyetiyle yola çıktık. Düz yolda yarım saatlik sakin bir yolculuktan sonra rampaların başladığı noktada araçta bir titreşim baş gösterdi (M/T lastik var ama ancak titreşim zemin veya lastik kaynaklı değil), gaz pedalına yüklendikçe sarsıntı artıyordu. Hararet normal, kalorifer sıcak hava üflüyor, herhangi bir uyarı ışığı yanmıyordu. Kenara çektim. Aracın sağını solunu kontrol edip motor kaputunu açtım, genleşme deposunda su var. Yol üstünde başka arkadaşlarla buluşup Kartalkaya yolunda Sarıalan'a tırmanacağımızdan, araca güvenemeyip geri dönmeye ve bir başka araçla yola devam etmeye karar verdik.
Dönüş yolunda titreşim devam etti. Bilhassa yokuş çıkarken artıyordu ama düz yolda da gaza yüklenince kendini gösteriyordu. Herhangi bir ikaz lambası yanmadığı gibi hararet de normal seyretti.
Pazar akşamı döndüğümüzde motor sorunsuz marş aldı ve kullandığım kısa mesafede (hatırı sayılır yokuş vardı) benzer bir titreşim olmadı. Motor soğutma suyunun genleşme kabında 4-5cm su eksilmişti (yolculuğa çıkarken tamamlamıştım) ama su yüzeyi temizdi. Motor yağ seviyesi de normaldi.
Tork konvertöründen kaynaklanabilir mi diye düşündüm ama "N" pozisyonunda gaz verince de titreşim oluyordu. Bu durumda ön şaft ta eleniyor sanırım.
Böyle bir problem yaşayan veya kaynağı konusunda yardımcı olacak var mı acaba?
Bana kalırsa motor kaynaklı ama bu durumda arıza lambasını yakması gerekmez miydi?
Not: Araçta 235/85R16 STT M/T lastik takılı.
H-sonu, araçla ilgili başıma gelen bir sıkıntıyı aktarmak ve mümkünse yardım almak için paylaşıyorum.
Araçla 3 yetişkin 1 çocuk, bagaj çok ta yüklü değilken Bolu'ya gitme niyetiyle yola çıktık. Düz yolda yarım saatlik sakin bir yolculuktan sonra rampaların başladığı noktada araçta bir titreşim baş gösterdi (M/T lastik var ama ancak titreşim zemin veya lastik kaynaklı değil), gaz pedalına yüklendikçe sarsıntı artıyordu. Hararet normal, kalorifer sıcak hava üflüyor, herhangi bir uyarı ışığı yanmıyordu. Kenara çektim. Aracın sağını solunu kontrol edip motor kaputunu açtım, genleşme deposunda su var. Yol üstünde başka arkadaşlarla buluşup Kartalkaya yolunda Sarıalan'a tırmanacağımızdan, araca güvenemeyip geri dönmeye ve bir başka araçla yola devam etmeye karar verdik.
Dönüş yolunda titreşim devam etti. Bilhassa yokuş çıkarken artıyordu ama düz yolda da gaza yüklenince kendini gösteriyordu. Herhangi bir ikaz lambası yanmadığı gibi hararet de normal seyretti.
Pazar akşamı döndüğümüzde motor sorunsuz marş aldı ve kullandığım kısa mesafede (hatırı sayılır yokuş vardı) benzer bir titreşim olmadı. Motor soğutma suyunun genleşme kabında 4-5cm su eksilmişti (yolculuğa çıkarken tamamlamıştım) ama su yüzeyi temizdi. Motor yağ seviyesi de normaldi.
Tork konvertöründen kaynaklanabilir mi diye düşündüm ama "N" pozisyonunda gaz verince de titreşim oluyordu. Bu durumda ön şaft ta eleniyor sanırım.
Böyle bir problem yaşayan veya kaynağı konusunda yardımcı olacak var mı acaba?
Bana kalırsa motor kaynaklı ama bu durumda arıza lambasını yakması gerekmez miydi?
Not: Araçta 235/85R16 STT M/T lastik takılı.