Merhaba arkadaşlar land rover discovery 2 v8 4.0 aracimda radyatör fanı aracı çalıştırır çalıştırmaz calismaya başlıyor rolantide. Hani arac motor çok ısınır fan açar ugultulu şekilde çalışır çok hızlı döner hiç bu şekilde fan açtığını da görmedim. Daha önce böyle bir sorunla karşılaşan tecrübeli arkadaşların yardımına ihtiyacım var.
Volanta bağlı soğutma pervanesinden bahsediyorsan çalışır çalışmaz dönmesinden daha doğal bi hareket olamaz , td5 e göre konuşuyorum ama benzinlilerdede farklı değildir
Ayretten radyatör üZerinde klima için soğutma fanı varmıydı yokmuydu hatırlayamadım açıkçası sanki yok gibiydi, var ve o çalışıyorsa klima devrede olabilir onu kontrol edin
Volanta bağlı soğutma pervanesinden bahsediyorsan çalışır çalışmaz dönmesinden daha doğal bi hareket olamaz , td5 e göre konuşuyorum ama benzinlilerdede farklı değildir
Ayretten radyatör üZerinde klima için soğutma fanı varmıydı yokmuydu hatırlayamadım açıkçası sanki yok gibiydi, var ve o çalışıyorsa klima devrede olabilir onu kontrol edin
klima fani ızgaranın ön tarafında yani radyatör'ün dışa bakan kısmında var. aklımda deli sorular
1 motor sıcaklığı arttığında dediğiniz gibi volan'a bağlı olan fan sürekli çalıştığı için hararet çubuğu ortada duruyor?
2 daha önce dediğim gibi hararet yükselmesi yaşamadım çok sıcak havalarda dahi ve hiç yoğun çalışan fan sesi duymadım sorunu nerede aramalıyım ?
3 klima fanı bozuk desem o da sağlıklı bir şekilde istendiğinde ısıtma soğutma yapıyor
4 sizinle daha önce konuştuğumuz yağ kaçağı bakan ustanın dediğine göre direksiyon kutusundan diyor bunun tamiri mümkün mü
Kusura bakmayın kafamda çok soru olunca biraz karmaşık yazmışım. Hararetin 90 derece ye geldiğinde fan acmamasini çözemedi ustalar.
Bu arada çok teşekkür ederim sabırla yardimci olup soruları mı cevapladiginiz için
Fan sürekli olarak rolantide çalışıyor sadece motor suyu sıcaklığı 90 dereceye gelince fan hızlı soğutmaya geçmiyor . Discovery 2 lerde bu bir sorun mu yoksa normal mi ? Mesele bu. Çelişen bir durum yok. Teşekkür ederim
Valla klima fanının hiçbir araçta 2 çalışma hızı yok , çalıştımı çalışır çalışmadımı durur, motora bağlı fanın rüzgar türbininden kendi kendine dönüyor olabilir o
Zaten klima çalışınca çalışır , araba hararete kalkmadıktan sonra niye çalışsın , demekki motora bağlı olan fan yeterli geliyor sıcaklığı stabil tutmak için takılma o olaya
Motorda, ön göğüs tarafında, sigorta kutusunun arkasında bağlantısı çıkmış bir kablo var. Fotoğrafını ekliyorum.
Açıkta yuvasından çıkarılmış bir bağlantı da göremedim. Hangi aksama ait olabileceğini bilen var mı? Belki araçlarınızda siz de bakıp görebilirsiniz.
Herkese merhabalar. Discovery 2 aracımı yeni aldım hararet göstergesi uzun yolda giderken benzinliğe girmemle beraber araç çalışırken önce mavi çizgiye kadar düştü sonrasında ise aniden ibre dibe indi ve hararet göstergesinin üzerinde kırmızı ışık yandı. Devamında soğutma sıvısını kontrol ettiğimde eksik olmadığını ve aşırı sıcak olmadığın gördüm. Yoluma çok zorlamadan devam ettim her 50 km’de bir kontrol ettim sıvıda azalma ve aşırı ısınma yoktu. Ancak vardığımda baktım soğutma sıvısı yaklaşık yarım litre eksilmiş. Isıtma sürekli açık geldim ve ısıtma da hiçbir problem yoktu. Sizce sorun nedir ? İbre neden dibe inmiş olabilir ve sıvı neden eksiltmiş olabilir ? Şimdiden değerli yanıtlarınız için teşekkür ederim.
Herkese merhabalar. Discovery 2 aracımı yeni aldım hararet göstergesi uzun yolda giderken benzinliğe girmemle beraber araç çalışırken önce mavi çizgiye kadar düştü sonrasında ise aniden ibre dibe indi ve hararet göstergesinin üzerinde kırmızı ışık yandı. Devamında soğutma sıvısını kontrol ettiğimde eksik olmadığını ve aşırı sıcak olmadığın gördüm. Yoluma çok zorlamadan devam ettim her 50 km’de bir kontrol ettim sıvıda azalma ve aşırı ısınma yoktu. Ancak vardığımda baktım soğutma sıvısı yaklaşık yarım litre eksilmiş. Isıtma sürekli açık geldim ve ısıtma da hiçbir problem yoktu. Sizce sorun nedir ? İbre neden dibe inmiş olabilir ve sıvı neden eksiltmiş olabilir ? Şimdiden değerli yanıtlarınız için teşekkür ederim.
Motorda, ön göğüs tarafında, sigorta kutusunun arkasında bağlantısı çıkmış bir kablo var. Fotoğrafını ekliyorum.
Açıkta yuvasından çıkarılmış bir bağlantı da göremedim. Hangi aksama ait olabileceğini bilen var mı? Belki araçlarınızda siz de bakıp görebilirsiniz.
Herkese iyi günler soruları sıralıyorum. inşallah tez zamanda cevap gelir.
1-ön sol bilye özelliğini kayıp etmiş poryo değişti, sola dönüşte tc devreye giriyor. eski poryo ve abs sensörünü taktırdım. abs tc hdc yanmaya başladı. siliyoruz yine geliyor. bir bilgisayarda ön sol abs sensörü başka bilgisayarda arka sağ gösteriyor. neden böyle oldu?
2-ace ışığı neden sarı yanar. yağ tamam, pompayı kontrol ettik çalışıyor.
Motorda, ön göğüs tarafında, sigorta kutusunun arkasında bağlantısı çıkmış bir kablo var. Fotoğrafını ekliyorum.
Açıkta yuvasından çıkarılmış bir bağlantı da göremedim. Hangi aksama ait olabileceğini bilen var mı? Belki araçlarınızda siz de bakıp görebilirsiniz.
Herkeze iyi günler dıscovery2td5 almak istiyorum.araç hakkında hiç bir bilgim yok,hem günlük hemde kamp yapmak için almak istiyorum bana ne gibi önerileriniz olur