Discovery 2.0 MPI nasıl bir araç

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan sensar Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 15
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 22,639

sensar

Kamp II
Mesajlar
316
Tepkime Puanı
0
Yer
ORDU
konfor güç ve yakıt bakımından nasıldır şu aracı önerir misiniz

http://www.sahibinden.com/orginal_lpgli_uygun_fiyata-02WQQaXQQ20002659WQQpXQQdisplayitem
 

Etiketler
Ynt: Discovery 2.0 MPI nasıl bir araç

forumda ayrıntılı bilgi bulabilirsiniz mpi ile ilgili..

şahsi fikrim tavsiye etmem,motor kasa için yetersiz ...

yakıt ve vergiden tasarruf etmek için düşünüyor olabilirsiniz ama sattığınızda aldığınızdan daha çok sevinirsiniz.

selamlar.
 

Ynt: Discovery 2.0 MPI nasıl bir araç

aynı fikirde degilim mpı 2000 motor olmakla birlikte şanzuman dişli aralıkları diger v8 lere göre farklıdır. yani tork ve beygir gücü dogru şanzumanla kullanıldıgından sizi hiç üzmeyecek kadar güçlü bir araçtır. fakat yüksek sürate düşkünlügünüz varsa tavsiye etmem uzun yolda bunu ararsınız. şehir içi kullanıma uygunda degil kasanın agırlıgı dolayısıyla ani kalkışlar ve süratlenmelere uygun bir araç degil. ama ben bu kasaya hastayım buna binmeliyim bu beni yansıtıyor dersen bütceni zorlamadan binebilecegin benim deli oldugum kasadır. parça maliyetleri nedeniyle araziye çıkacaksan çıkma derim...
 

Ynt: Discovery 2.0 MPI nasıl bir araç

selamlar.

3 yıldan fazla bir süre MPI kullandım. orjinal haliyle asfaltta 175km hıza rahat erişiyordu. motoru Rover 220, 420, 620 ve 820'de kullanılan atmosferik 136HP 190Nm makinadır ve normal şartlarda yeterlidir. 1500 TL masrafla Garrett T25 turbo ve yağlama kanalları vs ile 180-200HP arasında güç sağlar.

Eğer araziye girmek için modifikasyona başlarsanız, işler değişebilir.

LT230 HI dişlisi 1.41. Orjinal lastiği 235 70 16. Bu lastiki 235 85 16 yapmak için, HI dişlisini 1.66 yapmak lazım. Aracın su soğutmalı sistemini dikkatle kontrol etmek lazım. Susuz kullanmak, ya da harareti önleyememek durumunda üst conta yakabilir. Yeni tip conta kullanırsanız bu sorun tekrarlamaz. Ama genel anlamda V8 olmadığı kesin.

Arazi konusunda yeşillik gezmek dışına çıkmam, olduğu gibi de kullanırım diye düşünüyorsanız, bir seçenektir. Yoksa uğraşmayın. V8 ya da TDI alın.

Öte yandan vergi avantajı olduğu aşikar. Yakıt da 12-14lt / 100km civarıdır. LPG kullanacaksanız bu değer yarıya düşer.

Elektronik ateşleme kullanır, ECU tarafından yönetilir. Turbo uygulaması yapacak iseniz, ECU'nün de haritasının değiştirilmesi gerekir.

Kolay gelsin.
 

Ynt: Discovery 2.0 MPI nasıl bir araç

bende disco hastasıyım kasa ve görünüş itibariyle v8 den hiç farkı yok eger bütçeniz dogruları arıyorsa 2000 bence çok uygun bir araç.
 



Ynt: Discovery 2.0 MPI nasıl bir araç

bende mpi kullanıyorum araziyede çıkıyorum bugüne kadar hiçbir problem yaşamadım aracımdan memnum tevsiye ederim herkese...
 

Ynt: Discovery 2.0 MPI nasıl bir araç

benim düşüncem mpı disco tavsiye etmem v8 yada tdi disco daha mantıklı kronik arızası oldukca fazla bi arac.
 

Ynt: Discovery 2.0 MPI nasıl bir araç

sensar' Alıntı:
konfor güç ve yakıt bakımından nasıldır şu aracı önerir misiniz

http://www.sahibinden.com/orginal_lpgli_uygun_fiyata-02WQQaXQQ20002659WQQpXQQdisplayitem
illa alacaksanız v8
 





Ynt: Discovery 2.0 MPI nasıl bir araç

fastjunkie' Alıntı:
bu araçların v8 ile aşağı yukarı aynı yaktığı söylenir bu arada..

Benim aracım normal hali ile 12lt / 100km yakıt tüketimine sahipti. biraz modifiyeden sonra rakam 14lt'ye çıkmıştı... Dolayısı ile V8 gibi yakmaz, orası kesin... Ama, MPI vs V8 derseniz, V8'in yaktığı kadar da tatmin edici bir güç sunduğu gerçek.
 

Ynt: Discovery 2.0 MPI nasıl bir araç

Merhaba,

Çok uygun fiyata aldığım 62 Model Defender series II A aracım ile off road macerama 3-4 sene önce başladım. O gün bu gündür çok da para akıtamadığım bu sevdama şimdilerde bir Disco 1 alarak güzel bir atar yapasım var :smiley: Bazı hafta sonları kendimi egenin dağlarına vururken hafta içi de günlük şehir içi işlerimi gören bir araç istiyorum. Model araştırması yaparken maaliyet konusu olunca MPI ve TDI arasında gidip geldim. Ama kimisi de V8 için çok olumlu şeyler söylüyor. Bu da başka bir nokta. Özellikle sıralı lpg takıldığında yakıt kullanımı da oldukça ekonomik oluyormuş. Ayrıca V8 performansı da herhangi bir modifikasyon yapmadan diğer modellerden daha iyi performans verdiği söyleniyor. Sonuç olarak benim kafam çok karıştı :-\ Hangi modele odaklanmalıyım? Bu işlerde çok da yeni sayılmam ama işin ustası olduğum da tabii ki söylenemez. Zaten şehir içinde kullanacağım aracımı dağlarda çok da zorlayacağımı düşünmüyorum. Çamura/çalıya sokmamazlık da etmem tabii ki :smiley: ama sadece çok delice kullanmayacağımı öngörebiliyorum. Netice de emektar Defenderim hala duracak ve her türlü deliliğimi onunla deneyebileceğim. ;D

Bu arada bir araç aradığımı da söylemiş oldum :smiley: Aracını satmayı düşünenler bana ulaşabilir. Bütçem 20.000 TL'dir.

Bir kaç haftadır gerek internette gerekse İzmir'de olduğumdan bu bölgedeki araçlara gidip bakıyorum ama henüz 'budur' dediğim bir araç karşıma çıkmadı. Haftaya 2-3 günlüğüne İstanbul'a gitmeyi planlıyorum. Artık ordan da elim boş dönmek istemiyorum :smiley: sizlerden ricam ise; yukarıdaki beklentilerimi karşılayacak araç sizce benim için hangisi? tecrübelerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim..
 

Ynt: Discovery 2.0 MPI nasıl bir araç

Merhaba;

Bende uzun süre MPI aramıştım hem vergi hem yakıt hem de fiyat avantajı için ama bekleye bekleye TDI aldım.
V8 konusunda cok aklım gitti geldi.
Amma velakin doğru yolu buldum TDI.
:smiley:

Saygılar.

Not:
Aşağıdaki linkte faydalı birseyler bulabilirsiniz.
Ben baya bi arastırmıstım. Sagolsunlar sitedeki dostlarda baya bi fikir vermişlerdi.

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=55601.0
 

Ynt: Discovery 2.0 MPI nasıl bir araç

Merhaba,

İlginiz için teşekkürler. Düzgün bir TDI bulma şansımız oldukça düşük bir ihtimal olduğundan ve de artık iyiden iyiye sabırsızlandığımdan geçtiğimiz hafta bir v8 sahibi oldum nihayetinde. :smiley:

Zaman, İzmir'de sağlam bir usta bulma zamanıdır! :smiley: Saygılar ..
 

Ynt: Discovery 2.0 MPI nasıl bir araç

OOO hayırlı olsun o zaman.
İyi günlerde kullanın.

Saygılar.
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,735
Mesajlar
1,522,934
Kayıtlı Üye Sayımız
166,556
Kaydolan Son Üyemiz
Mehmet_Ali

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst