Ynt: Discovery 2.0 MPI nasıl bir araç
selamlar.
3 yıldan fazla bir süre MPI kullandım. orjinal haliyle asfaltta 175km hıza rahat erişiyordu. motoru Rover 220, 420, 620 ve 820'de kullanılan atmosferik 136HP 190Nm makinadır ve normal şartlarda yeterlidir. 1500 TL masrafla Garrett T25 turbo ve yağlama kanalları vs ile 180-200HP arasında güç sağlar.
Eğer araziye girmek için modifikasyona başlarsanız, işler değişebilir.
LT230 HI dişlisi 1.41. Orjinal lastiği 235 70 16. Bu lastiki 235 85 16 yapmak için, HI dişlisini 1.66 yapmak lazım. Aracın su soğutmalı sistemini dikkatle kontrol etmek lazım. Susuz kullanmak, ya da harareti önleyememek durumunda üst conta yakabilir. Yeni tip conta kullanırsanız bu sorun tekrarlamaz. Ama genel anlamda V8 olmadığı kesin.
Arazi konusunda yeşillik gezmek dışına çıkmam, olduğu gibi de kullanırım diye düşünüyorsanız, bir seçenektir. Yoksa uğraşmayın. V8 ya da TDI alın.
Öte yandan vergi avantajı olduğu aşikar. Yakıt da 12-14lt / 100km civarıdır. LPG kullanacaksanız bu değer yarıya düşer.
Elektronik ateşleme kullanır, ECU tarafından yönetilir. Turbo uygulaması yapacak iseniz, ECU'nün de haritasının değiştirilmesi gerekir.
Kolay gelsin.