Aracı ağırlıklı uzun kamplı gezilerde kullanıp, keşif amaçlı düşünüyorum. Yani Gaziantepten çıkıp Tarsusa gidip oradan Niğde ye dağlardan varabilmeliyim. Bu sebeple helezon ve otomatik vites olup. Lastik ebadını abartmadan fazla yükseltmeden standart bir sistem amaçlıyorum.
Şasi 98 model discovery1 de alınacak. Komple diferansiyeller helezonlar, direksiyon sistemi ve fren sistemi. Ön arka disk frenmiş buda hoşuma gitmedi değil hani..
Araç toplamaya karar verirken ilk belirleyeceğimiz nokta lastik ebadı. Bunun için yaklaşık 33x13,5x16 gibi ebat belirledim. Çok ağır offroad a girmeyeceğim, hızlı ve rahat bir makine olsun istiyorum.
disco şasisinin üzerine elimde hazır olan 318 V8 dodge arkasına TH400 otomatik ve np205 arazi şanzımanını adapte edeceğiz.
Kupa ise bu işlemlerin hepsi bittikten sonra ön kısmı yani iki çamurluk ve kaput 41-45 arası MB modeli arka havuz ise cj-7 olacak. Üzerine de cj-7 softtop içine rollcage yapılacak. Göstergeler filan MB nin olacak.
Donör olarak orjinal MB bulamayacağıma göre m38 alıp kesip biçeceğim. Şasi ve motorun faturalı olması 51-52-53 veya 54 model araca işletme işleri ile uğraşacağım anlamına geliyor.
M38 i henüz almadım. Ama disco hazır pazartesi işlemlere başlarız..
helezon sistemi kollar ve rotlar yapmak istediğim sisteme çok uygun. üstelik 100 inç lik aks arası mesafesi de cj-7 ile aynı. Bestop tente için ölçü ile uğraşmayacağım. disco1 in yürür aksamı önemsenmeyecek kadar güçlü. üstelik üzerine direk 33 ü atıp oranlarıyla oynamayacağım. Yükseltme kiti gerekmeyecek. Parçası bol. TJ bulsam daha iyiydi ama bunu çok ekonoik bir fiyata aldım. Dediğin gibi çok sıkıntı çıkarırsa ileride diferansiyelleri dana44 e dönüştürebilirim.
helezon sistemi kollar ve rotlar yapmak istediğim sisteme çok uygun. üstelik 100 inç lik aks arası mesafesi de cj-7 ile aynı. Bestop tente için ölçü ile uğraşmayacağım. disco1 in yürür aksamı önemsenmeyecek kadar güçlü. üstelik üzerine direk 33 ü atıp oranlarıyla oynamayacağım. Yükseltme kiti gerekmeyecek. Parçası bol. TJ bulsam daha iyiydi ama bunu çok ekonoik bir fiyata aldım. Dediğin gibi çok sıkıntı çıkarırsa ileride diferansiyelleri dana44 e dönüştürebilirim.
disco 1 in akslar, aks kafaları, arazi şanzımanı alt dişlisini HD olanlarla değiştirmezsen standartı o dediğin lastik ölçülerinde ve o motor torkunda sürekli iş çıkartır , senin dediğin iş için çok güvenilir araç lazım dağın başında kaldınmı kim yardım edicek.
arazi şanzımanı ana şanzıman filan amerikan.. disconun yalnızca şasi ve diferansiyellerini kullanıyorum.. Dedim ya sorun çıkarırsa dana44 e dönüş kolay olur..
adamlar G yi öyle bir yapmış ki.. 318 i G ye atmayı denedik. Şanzıman içerde kafa seviyemize geldi.. G yi G den başkası paklamaz dedik sonra vazgeçtik.. ;D
adamlar G yi öyle bir yapmış ki.. 318 i G ye atmayı denedik. Şanzıman içerde kafa seviyemize geldi.. G yi G den başkası paklamaz dedik sonra vazgeçtik.. ;D
adamlar G yi öyle bir yapmış ki.. 318 i G ye atmayı denedik. Şanzıman içerde kafa seviyemize geldi.. G yi G den başkası paklamaz dedik sonra vazgeçtik.. ;D
Göktuğ G olmaz, arazi G den olmazsa dingiller ters dönüyor, Unimogda koktuğumuz şey orada hortlamış, Bu yüzden Dünyada hiç bir proje yokki G dingiliyle yapılmış olsun. ki kendinden kilitli olmasına rağmen kimse kullanmıyor.
LR özellikle Disco I fena değildir merak etme sen, 5 senedir yol lastiğim bile 35 benim standart akslar kilitli diff ler kırık dökük henüz yok, ki bu araç çok hafif olacak.
Göktuğ G olmaz, arazi G den olmazsa dingiller ters dönüyor, Unimogda koktuğumuz şey orada hortlamış, Bu yüzden Dünyada hiç bir proje yokki G dingiliyle yapılmış olsun. ki kendinden kilitli olmasına rağmen kimse kullanmıyor.
LR özellikle Disco I fena değildir merak etme sen, 5 senedir yol lastiğim bile 35 benim standart akslar kilitli diff ler kırık dökük henüz yok, ki bu araç çok hafif olacak.
sağlamlığına lafımyok. ama ana-arazi şanzımanı şaft ile bağlanıyor biribirine .. motorlarının çıkışı çok aşağıda, sen hangi motoru koyarsan koy , şanzıman içeride çok yukarda kalıyor.. terse döndüğünden de haberim yoktu. iyiki yarıda kesmişim olayı..