Disco I V8 mi? Disco II V8 mi?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan caaltug Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 28
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 10,662

caaltug

Yeni Üye
Mesajlar
19
Tepkime Puanı
1
Yer
istanbul
Arkadaşlar uzun süredir forumu takip ediyorum discovery konusunda sanırım V8 ler üzerinde bir mutabakat var. Çoğunluğu şehir içi bayanında kullanacağını düşünürsek. hangi aracı önerirsiniz? hafta sonları kışın kartepe veya abant yazınsa istanbula yakın sahil beldelerinde keşif ve çok zor parkurlar olmamakla beraber offroad yapma amacınıda gütmekteyim. yorum ve önerilerinize şimdiden teşekkürler.
 

Etiketler
Ynt: Disco I V8 mi? Disco II V8 mi?

Selamlar,
Genel mutabakat üzerine birşey söylemek istemem ama
- şehiriçinde bir V8 Disco'nun yakıt maliyetinin Ticari Taksideki Taksimetrelerden da yüksek olduğunu
- pekçok V8 kullanıcısının aracına "Tüp" taktırdığını
- şehiriçinde girilemeyen Kapalı Park'ların bir bayan kullanıcı olarak ciddi sıkıntı nedeni olacağını
bildiğinizi varsayıyorum.. Kusura bakmayın, bu konuyu sormamanıza rağmen farkında olduğunuzdan emin olmak istedim..

Disco I / Disco II farkına gelince, eger bahsettiginiz gibi "hafif" arazi yapmayı düşünüyorsanız Disco II daha iyi bir çözümdür benim inancım.. Daha modern araca, Disco III çıkması ile fiyat/performans ıiyileşmiş bir araç.. Ama elektronik aksamı yüksek..Ama offRoad kabiliyetinin yüksek olmasını istiyorsanız, Disco I en iyi çözümdür.. yine, bence.. Elektronik aksam az, parçası nispeten ucuz ve bunun sonucu olarak da arazide daha ferah bir kullanım...

iyi gunler, reha
 

Ynt: Disco I V8 mi? Disco II V8 mi?

bence hafif arazide kullanılacaksa disco 2 daha doğru tercih olur çünkü traction control sayesinde disco 1 den çok daha üstün, ayrıca güvenlik ve konfor olarak ta çok üstün, hard offroad için ise kesinlikle disco 1 derim ama 2 araç ta benzin canavarı lpg şart
 

Ynt: Disco I V8 mi? Disco II V8 mi?

Merhaba;
Disco V8 almaya karar verdiyseniz DSII V8 kullanıcısı olarak ben de Seri 2 öneririm. Benim de eşim aracı İzmir'de şehir içinde kullanıyor ve rahatlıkla kullanıyor. Tabii Reha abi'nin dediği gibi LPG desteği ile. Elektronik arızalar zaman zaman başınızı ağrıtabilir fakat iyi bir servis, T4 test book ve biraz da sizin forumlardan, manuellerden araştırmanızla elektronik problemleri çözülebiliyor. Modifiye edilmemiş DSI ve DSII'nin off Road kabiliyetlerini kıyaslarsanız DSII, DSI'den aşağı kalmaz, hatta elektronik destek sistemleri daha bile iyidir. Yoğun off-road kullanımı sonrasında elektronik arızaların artma ihtimaline hazırlıklı olun.
Kullanması keyifli bir araçtır. Kararınız ne olursa olsun aracınızı güle güle kullanın.
Selamlar
Uğur
 




Ynt: Disco I V8 mi? Disco II V8 mi?

daha öceki yazınızda ,LPG tankının yeri konusunda baya bi araştırma yaptığınızı gördüm.Acaba bagajı çok daraltmadan bir çözüm bulup bulmadığınızı merak ediyorum.
 

Ynt: Disco I V8 mi? Disco II V8 mi?

Merhaba Kerim Bey;
Sorunuzu yeni farkettim. Benim Disco'nun yakıt sarfiyatı 34 ykr/km. LPG dönüşümü yaptırdığımdan beri genelde ev iş arasında çevre yolunda ve 110-120 km süratle seyahat ile hesaplanmış yakıt sarfiyatıdır. 90 km/sa sabit hızla daha da düşecektir ve şehir içinde de yaklaşık 40 ykr sarfiyat oluyor.
Selamlar
Uğur
 

Ynt: Disco I V8 mi? Disco II V8 mi?

bende diğer arkadşların fikirlerine katılıyorum alım fiyatları arasındaki fark iyi dengelenirse disco 2 nin şehiriçi ve hafif off road da kullanılacaği düşünüldüğün de elektronik aksamın yakıt tüketimi ve otomatik vitese katkıda bulunacağını düşünüyorum . aralarındaki uzunluk farkı belki bayan için handikap olabilir disco 2 daha uzun
 

Ynt: Disco I V8 mi? Disco II V8 mi?

yazargezeryolçizer' Alıntı:
daha öceki yazınızda ,LPG tankının yeri konusunda baya bi araştırma yaptığınızı gördüm.Acaba bagajı çok daraltmadan bir çözüm bulup bulmadığınızı merak ediyorum.
Cevap yazarken bunu atlamışım. :smiley:
Çözüm buldum. Aracın altına, şase'ye tank montajı yaptırdım fakat malesef ACE sisteminin sensörlerinden kaynaklanan elektronik problemlerle baş edemedim. İçime sinmese de bagaj'a montaja razı oldum.
Araç DSII ise şasi altına montajı tavsiye etmem. Elektronik aklınıza gelmayan problemler çıkabiliyor. Tecrübe ile sabittir. DSI ise bagaj yerine resimdeki montajlara benzer montaj yaptırabilirsiniz. Makina Mühendisleri Odasından sızdırmazlık raporunu da alabiliyorsunuz fakat hem sizin dirayetli davranıp montajcı'yı ikna etmeniz hem de montajcının uyanık davranıp MMO kontrol mühendislerini ikna edebilmesi lazım.
Selamlar
Uğur
DSIsilltank2.jpg



DSIsilltank.jpg
 

Ynt: Disco I V8 mi? Disco II V8 mi?

Uğur Bey tekrar selam.
yazıyı daha bir saat önce yazmıştım.yıldırım bir geri dönüş oldu:smiley:
Ankarada çok temiz bir Disco 2 V8 buldum.Her ne kadar td5 arasamda,aracın temizliği yüzünden etrafında köpekbalığı gibi dönmekteyim.Sahibiyle konuştuğumda şehir içi basmadan 550 ykr tüketiğini söyledi.bende tüple şehir içi 275 -300 civarı yakar diye düşünmüştüm.Demekki discoların yakıt tüketimi epey sorunlu.siz Prince marka sistemmi kullanmıştınız.
 



Ynt: Disco I V8 mi? Disco II V8 mi?

Merhaba;
Benim Disco 2'ye Prins marka dönüşüm sistemi yaptırdım. Şimdilik memnunum ama bahsettiğiniz yakıt değerlerine ben hiç ulaşamadım henüz. :smiley:
Söz konusu DSII ise görüntüsünün temizliğine pek aldanmayın mutla Land Rover servisinde elektronik ekipmanını kontrol ettirin. Bu arada Td5 ile kıyaslayınca V8 için ödeyeceğiniz yüksek vergiyi de göz ardı etmeyin.
Selamlar
Uğur
 

Ynt: Disco I V8 mi? Disco II V8 mi?

yok zaten test ettirmeden,kesinlikle hareket etmiyeceğim.
aracı gördüm içi çok diri.ama yürüyeni ve elektroniğini bilmiyorum.Gerçi yarın anlayan arkadaşlarla bir daha bakacağız ve kararı ona göre vereceğiz.
fakat söylediğiniz yakıt sarfiyatı ve vergi beni tekrar td5 aratmaya başlatacak gibi.
bilgiler için çok teşekkürler.
 

Ynt: Disco I V8 mi? Disco II V8 mi?

Merhaba,

Bende D1 v8 düz vites var, bayanların kullanımı için çok uygun olduğunu düşünmüyorum, hem I hem II de manevra berbat, şehir içi çok sıkıntılı olur.

prins lpg sistemi var , yaklaşık 245-290 ykr yakarken , türban dı teskereydi tartışmaları arasında %15 ek vergiyi lpg ye kimseye çaktırmadan eklediler.

düşününce gerçekten çok büyük bir artış oldu şu anda 300-350 ykr civarı yakıyor olmalı.

Otopark problemi lpg yüzünden yaşamadım , çünkü ankarada 245 cm yüksekliğinde bir aracın girebileceği bir otopark zaten yok , standart halde disco II disco I den 5-6 cm daha alçak buda 195 cm civarında olmalı , eğer sisteminizden eminseniz ki prinste bir çuval sensör herşeyi kontrol altında tutuyor) kapalı otoparklarda kimse size sormuyor zaten lpg varmı diye.

Selamlar
 

Ynt: Disco I V8 mi? Disco II V8 mi?

yazargezeryolçizer' Alıntı:
yok zaten test ettirmeden,kesinlikle hareket etmiyeceğim.
aracı gördüm içi çok diri.ama yürüyeni ve elektroniğini bilmiyorum.Gerçi yarın anlayan arkadaşlarla bir daha bakacağız ve kararı ona göre vereceğiz.
fakat söylediğiniz yakıt sarfiyatı ve vergi beni tekrar td5 aratmaya başlatacak gibi.
bilgiler için çok teşekkürler.

Şu ara disco II td5 lerin fiyatı disco I 300 tdi den daha ucuz (belli yıllar için) , Bunun sebebi disco 1 in daha iyi olduğundan değil piyasada az bulunmasından kaynaklanıyor.

Hem vergi yönünden hemde şu ara tam zamanı olduğunu düşündüğümden td5 daha uygun seçenek olamalı.

Yarın öbürgün TSE inadından vazgeçip EU uyum yasaları çerçevesinde motor numarası kaydı tutulmasında vazgeçilmesi ve değişimin serbest hale gelmesi durumunda piyasada sanıyorum hiç ucuz v8 disco I kalmıyacak , ve yine büyük ihtimalle piyasada çoğalması sebebiyel 300 tdi fiyatlarıda oldukça düşecek.

Selamlar
 

Ynt: Disco I V8 mi? Disco II V8 mi?

merhaba,
lro.com da lpg iile ilgili forumda çeki demirinin arkasına sanırım benzin deposunu söküp simit şeklinde bir depo konuluyor ve benzin için 5 litrelik küçük depolar yerleştiriliyor. fakat türkiyede böyle bir uygulama yapılabiliyormu bilmiyorum. araştırmalrım sürüyor. sanırım mali durumumu düzeltir düzeltmez temiz bir disco II v8 alıcam.
selamlar.
 



Ynt: Disco I V8 mi? Disco II V8 mi?

Merhaba
Standartta araç altına yapılan montajların yerden yüksekliğinin 23 cm olması gerektiği yazılıyor. Makina mühendisleri odası resmini gönderdiğim tipte uygulamalara izin verebiliyor fakat aracın benzin deposunu modifiye etmek yasak. Böyle bir montajı ben de istedim ama standartta yasak olduğunu söylerler. Standardı ben kendim alıp okumadım. Mümkün olsa çok güzel montaj imkanları var. İngiltereden sayfalarda Disco LPG montajını arasanız simit tank dışında da uygun alternatifler bulabilirsiniz.
Benzin deposunda değişiklik yapabilirseniz bizleri de bilgilendirin.
Selamlar
Uğur
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,703
Mesajlar
1,522,439
Kayıtlı Üye Sayımız
166,546
Kaydolan Son Üyemiz
Behcet001453

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst