Direksiyonu Titreyenler ve Rot Balans ayarı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan [TR]BOZO Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 4
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 8,609

[TR]BOZO

Zirve
Mesajlar
1,255
Tepkime Puanı
42
Selamlar

L200 Magnum aracıma 16'' offset jant BF goodrich A/T değişiklği yaptım balans yapıldı rot ayarı kontrol edildi . Düşük süratte problem yok ama 80 km. ile 130 Km. arasında titreme yaptı.140 km. den sonra kesti. Jant lastik konusunda çok yardımcı olan Oltay a Telefon açtım ve lastiklere bir süre sonra tekrar balans yaparız dendi,Biliyorumki sabit balans makinasında büyük çaplı lastiklere balans tuturmak zor oluyor. eskiden benim potiac trans-am ı da sehpaya alırdık çünki lsd vardı balansı öyle yapardık hatta motoru çalıştırıp gaz basardık çünki hareketli balans makinası lastikleri çevirmekte zorlanırdı. Hemen 30 sene önceki dotum Levent abim aklıma geldi Bostancı sanayi H blokta (yanlış hatırlamıyorsam) Rot balanscı Levent derseniz gösterirler. L200 önce ön tekerler hiç sökülmeden aracın üstünde balans yapıldı zaten direksiyonu tutunca balansın gectiğini anlıyorsunuz sonra arka karpuzdan kaldırıp L200 de lsd olmadığını tespit ettikten sonra onlarında balansı yapıldı hiç bir teker sökülmedi. Balans tamam da alt konrolde sol aks körüğüne baktır kaçırıyor olabilir dedi arefe günü geçen balans titremesi yerini aks körüğü sıkıntısına bıraktı.
Not: Bilmeyenler için söylüyorum eger lastik değişikliği mesela A/T M/T değişiklği yapıyorsanız tekerlekleri sökmeden işaretleyip her tekeri söktüğünüz yere bijonların da yerini değiştirmeden takmak gerekiyormuş balansı korumak için. diereksiyon titremesinden bıkanlar için özellikle yazdım. Büyük araç yada büyük lastikli araçlarda lastikleri sökmeden yapılan balans daha güzel oluyor.

saygılar.
 

Etiketler
Ynt: Direksiyonu Titreyenler ve Rot Balans ayarı

Faydalı bilgiler için teşekkürler.
 

Ynt: Direksiyonu Titreyenler ve Rot Balans ayarı

Konuyla çok alakalı değil ama Bir notta ben düşeyim...
Bostancıda "Bora rot balans" tı adı yanılmıyorsam.....
Aracamın ayarları yapıldı... Ustaya güvenip hiç kontrol etmedim,
sol tekerin bijonlarını takmamış yada sıkmamış, yolda ön tekerim fırladı.... (yanımda da çocuğum vardı)
allahtan olay evin yakınlarında meydana geldi düşük hızdaydık..... Olayı sadece maddi hasarla atlattık....

SİZ SİZ OLUN KENDİNİZ MUTLAKA KONTROL EDİN.....
 

Ynt: Direksiyonu Titreyenler ve Rot Balans ayarı

Bende aks körüğü hakkında birşeyler söyleyeyim.
L200 orijinali 250tl idi ama Mazda yada Ford'unki 60 tl ve bire bir aynı körük.

Körük yıpranmasının en büyük nedenide araç çekerken yada çekilirken halatın tekere dolanmasıdır ve ABS kablolarının görüğe temasından olmaktadır. Halat tekere dolanırsa tekerin içine bakıp kabloları serbestleştirmeye dikkat etmek lazım.
 

Ynt: Direksiyonu Titreyenler ve Rot Balans ayarı

bende dün yaptırdım benim kayseride premio bayisi bir arkadaş var 4 lastik söküldü ve balans ayarı yapıldı işlem sonrası direksiyon gayet güzel oldu...