Konuya cevap ver

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.

Selam, forumu şöyle bir gözden geçirdim ama bugüne kadar yazılan tüm mesajları okuyamadığımdan veya zaten bu sorulara cevaplar tam net olarak verilmediginden, istedigim soru-cevapları bulamadım. Bu yuzden yeni konu acip soruyorum:


Soru 4WD araclar icindir, AWD araclar icin degil. Orta diferansiyel kilidinin ve akslara takılan diferansiyel kilidinin ne oldugunu biliyorum ve soru temelde orta diferansiyel üzerinedir.


Yanlıs biliyorsam lutfen duzeltin: Orta diferensiyel, on ve arka saflar arasındaki farklı donus hızlarını ayarlamaya yarar. Ve tıpkı akslarda bulunan on ve arka diferansiyeller gibi calısır. Saftlardan birisi daha hızlı donmek istediginde buna izin verir (mesela arac donus yaparken on ve arka tekerlerin katettikleri mesafeler farklı uzunluklarda olacagı icin ortaya cıkacak hız farkı gibi). Diferansiyel'in de kelime anlamı boyle bir mekanizma gerektirir. Eger on ve arka saftlar birbirinden farklı hızda donmuyorsa, ya orta diferansiyel kilitlidir ya da iki saftın arasında diferansiyel gorevi goren bir parca yoktur.


Soru 1(nihayet...) :  Aracta on ve arka saftlar arasında güç dagılımı bir orta diferansiyel aracılığıyla yapılıyor ise, ve orta diferansiyel kilitli degil ise, ve akslarda da kilit yok ise, tekerleklerden bir tanesi bosa dustugunde, tum guç bu tekere aktarılarak diger tekerler islevsiz durumamı mı düşer?


Boyle bir durumda (mesela on sag teker havada), arac arka tekerleklerden guc alarak ilerleyebilir mi? Benim mantigima gore, orta diferansiyelde kilit yoksa arkaya da guc iletilememesi gerekir. Tıpkı on aksta tum gucun acik diferansiyel yuzunden sag tekere iletilmesi ve solun hic bir ise yaramamasi gibi) Yani burdan da su sonucu cıkartıyorum: 4 ceker bir aracta ortada acık bir diferansiyel varsa o araç aslında 4 degil 1 cekerdir!


Soru 2: Yukardaki durumda olan bir arac (sag on teker bosta, orta diff ve akslar kilitsiz) ilerleyebiliyorsa (arka tekerlerden guc alabiliyorsa) bu orta diferansiyel nasıl bir mekanizmadır da kısmi olarak gucu one ve arkaya bolebilmektedir? Orta diferansiyelde de LSD gibi mekanizmalar mumkun mudur? Bu mudur guc paylasımını saglayan?


Kısacası orta diferansiyelin calısma prensibini merak ediyorum. Direkt olarak on ve arka akslardaki diferansiyeller gibi mi calısır yoksa farklı bir calısma prensibi mi vardır?


Sorular cok karısık oldu, kusura bakmayın. Ne dedigimi anlayıp da cevap verebilene simdiden cok tesekkurler.




GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,899
Mesajlar
1,525,259
Kayıtlı Üye Sayımız
166,694
Kaydolan Son Üyemiz
TSimsirli

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst