Defender İçin Yapma Çelik Piston ?..

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mu7y Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 23
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 10,041

mu7y

Kamp III
Mesajlar
936
Tepkime Puanı
1
Yer
ANkArA-KaZ DaĞLaRı
Defender dizeller için Yapma Çelik Piston nerde yaptırabiliriz...... duydugum kadarıyla bu işlem araca artı bir güç kazandırıyormus ne kadar dogrudur ve ne kadar kazanc ve kayıp olabilir....
Saygılar..........
 

Etiketler

Ynt: Defender İçin Yapma Çelik Piston ?..

Araçta turbo yoksa turbo takmanız daha verimli olur
 


Ynt: Defender İçin Yapma Çelik Piston ?..

Pistonun ağırlığı motorun son devir sayısını değistirir. F1 motorlarındaki güç artırmak için uygulanır. İnci ve ufak pistonlarla yüksek devirlerde yüksek miktarda güce ulaşılabiliyor. Fakat LR aracın özelliği ve arazideki zor sartlara dayanması için ağır devir olarak üretilmistir. Turbodan anlayan iyi bir usta motorun krang, ana yatak, kol yatak, ve silindir kapağı iyiyse sorunsuz turbo takabilir. Turbo % 20- 30 gibi bir güç artısına sebeb olur. Yakıtıda düsünmek gerekir tabi. Sahin 1600 cc ye turbo takan çok kisi var. Yaptıkları tek sey silindir kapak contasına farklı bir uygulamayla kalınlastırıyorlar. Hatta iki contayı üst üste takan ustalar bile var. Bu konuyu vosvos aracım varken çok arastırdım. Takamadım tabı. Tek sorunum hava soğutmalı vosvosun silindirlerinin motor bloğuna saplamalarla bağlanmasıdır. Yüksek basıç saplamaların yırmasına sebeb olacaktı.
 



Ynt: Defender İçin Yapma Çelik Piston ?..

vosdost' Alıntı:
Pistonun ağırlığı motorun son devir sayısını değistirir. F1 motorlarındaki güç artırmak için uygulanır. İnci ve ufak pistonlarla yüksek devirlerde yüksek miktarda güce ulaşılabiliyor. Fakat LR aracın özelliği ve arazideki zor sartlara dayanması için ağır devir olarak üretilmistir. Turbodan anlayan iyi bir usta motorun krang, ana yatak, kol yatak, ve silindir kapağı iyiyse sorunsuz turbo takabilir. Turbo % 20- 30 gibi bir güç artısına sebeb olur. Yakıtıda düsünmek gerekir tabi. Sahin 1600 cc ye turbo takan çok kisi var. Yaptıkları tek sey silindir kapak contasına farklı bir uygulamayla kalınlastırıyorlar. Hatta iki contayı üst üste takan ustalar bile var. Bu konuyu vosvos aracım varken çok arastırdım. Takamadım tabı. Tek sorunum hava soğutmalı vosvosun silindirlerinin motor bloğuna saplamalarla bağlanmasıdır. Yüksek basıç saplamaların yırmasına sebeb olacaktı.

Tekrar tesekkur ederım verdiğiniz bilgiler için.....
 

Ynt: Defender İçin Yapma Çelik Piston ?..

arkadaşım sen sen ol standart değerleri değiştirme pişman olursun turbolu araçların ppiston kolları diğerlerine göre daha kısa, krank yatakları daha farklı, siboplar ve eksantirik orjinallerinden farklı
sen sen ol motorunun orjinalliğini bozma derim ben
motorum kol çıkarsın yada pistonlarımı silindire yapıştırmak istiyorum diyorsan sen bilirsin
 

Ynt: Defender İçin Yapma Çelik Piston ?..

ostirix' Alıntı:
arkadaşım sen sen ol standart değerleri değiştirme pişman olursun turbolu araçların ppiston kolları diğerlerine göre daha kısa, krank yatakları daha farklı, siboplar ve eksantirik orjinallerinden farklı
sen sen ol motorunun orjinalliğini bozma derim ben
motorum kol çıkarsın yada pistonlarımı silindire yapıştırmak istiyorum diyorsan sen bilirsin

Tesekkur ederım....
 


Ynt: Defender İçin Yapma Çelik Piston ?..

Piston kolunun kısa olması sıkıstırdığı havanın az olması demektır. Land ların benzinli ve dizel blokları bile aynıdır. Turbo % 20 -30 gibi bir güç artışı sağlar. 65 bg olan motor 84 bg gibi bir güce olaşabilir. Önemli olan silindir kapağında uygulanan silindir kapak contası. Eğer turboyu iyi bir usta takarsa , motorun ana yatak, kol yatağı, kol burçları ve silindir kapağı sağlamsa o motorla olsa olsa 300 bin km yerine 150 bin km yaparsınız. Motorun piston kollarının dısarı çıkması ya piston kolunun kırılması yada piston milinin kırılmasından kaynaklanır. Pistonların silindire yapışmasıda yüksek hararetten kaynaklanır. Mekanik anlamda araçların motorları uzun ömürlü olması için motorlara kaldırabileceğinden daha az bir güç sağlıyacak şekilde üretilirler. Şahin doğanın, opelin motoru turboyu kaldırıyorsa ingiliz üretimli landın turboyu kaldırmamısı gibi bir durumun ortaya çıkması düşük bir ihtimaldir.
 



Ynt: Defender İçin Yapma Çelik Piston ?..

yüksek hararetten contayı yakar. atmosferik motorlara göre turbo motorların yanma odasına daha fazla hava girişi olur onun için biyeller kısadır.
motor kapakı nekadar sağlam olursa olsun o yüksek basınç bir süre sonra matordan çıkacak bir yer bulacaktır
ama bir alternatif var turbodan %25 %30 değilde %10 gibi bir performan için bar basıncı ayarlanırsa problem olayabilir ama inntercool şart dediğim gibi pistonları değiştirmeden kullanırsa turboyu pistonun erime olasılığı yüksek
saygılar sayın abicim
tecrübelerinizden faydalanmayı merakla bekliyorum
 

Ynt: Defender İçin Yapma Çelik Piston ?..

Turbosuz araçlarda bile pistonun yüksek ısıdan kaynaklanan şekil değiştirmesi silindirlere yapışmasına sebeb olur. ilk başta conta yakacağı kesindir. Conta yakmış bir araçla yola devam etmeyi göze alırsanız bloktan çıkan piston kolları , yatak sarması, sekman kırması, ve bunun gibi birçok sorun ortaya çıkar. Biyerlerin kısa olması turbosuz araçlarda dez avantajdır. Sıkışan hava az olur buna göre güçte azalır. Fiatıin geliştirdiği multijet dizel motorlarda biyer kolu normale göre daha uzundur. 1300 cc motordan 70-80 bg gibi bir gücü alabilmek için bu yolu seçmişlerdir. İntercooler ise motora girecek havanın daha soğuk olmasını sağlar. Soğuk havanın ısındığında genleşmesi daha fazla olacağı için yanma anında veya dizellerde sıkıştırma anında daha yüksek basınç alınmasına sebeb olur. Fakat yanma anındaki ortaya çıkan ısının azalmasına sebeb olmaz. Mesala lpg nin yanma anında dışarıya çıkan ısı benzine göre daha fazladır.Fakat verimi daha azdır.Bu fazla ısı segmanlara ve özellikle eksoz siboblarına zarar verir. Lpg li araca intercooller takılsa bile bu yüksek ısıdan kurtulamayız Turbonun basıncı çok önemlidir. Motorun bu basıncı kaldırıp kaldırmayacağnın çok iyi değerlendirmek gerekir.
 

Ynt: Defender İçin Yapma Çelik Piston ?..

lpg li motor eğer atmosferik ise turbo zaten düşünülemez.enjeksiyonlu olması şart .
lpg kabüratörde basınçlı havayla karşılaştığında bırak yanma odasına gitmeyi karbüratöre dahi girmeyecektir lpg nin soğuk havalarda basıncı düşmektedir buda en fazla 4 bar yapmaktadır bu 4 bar sadece regülatöre tanktan gelen basınçtır karbüratöre girişi ise daha azdır onun için turbo dan gelen basınçlı hava lpg nin karbüratöre girişini engelleyecektir
 

Ynt: Defender ?çin Yapma Çelik Piston ?..

Lpgnin dolum basinci 4 bardir.motora gelen lpg basinci 2 bar bile olsa 2 bar basan turbo varmi?
hadi oldu hangi motor iki bari kaldirir.normal turbolar 0.2 ile 0.8 bar basar. 0.6 0.8 cok yuksek basinctir.
200 bg ustu araclarda bulunur.lpgli ve karburatorlu araca turbo baglaninca karburatordeki mikser yeterli gelmez
.ve ikinci bir gaz girisi turbonun hava girirsinden yapilir.ve lpgli aractaki turbo benzinli araca gore daha fazla verim verir.ve butur lpgli ve turbolu araclara piyasada TT denir.(Tuplu turbo) bu arada meslegi sorabilirmiyim.
 

Ynt: Defender İçin Yapma Çelik Piston ?..

abicim turbo nun 1.7 bar olduğunu biliyorum ve 7 bar basan araçlarda var seninde dediğin gibibu araçlar 200 bg ve üzeri 0.8 barda öyle senin dediğin kadar da fazla değil.1300 cc motorlardan bahsediyorsan evet haklısın 0.8 bar normal liman da mekani teknikerim
 



Ynt: Defender İçin Yapma Çelik Piston ?..

bana bir tane 7 bar basan 200-400 bg civarında bir araç söylermisin. Subaru imprezanın turbo basıncı 0.8 bardır.Mitsubishi outlander turbo 202 bg olan aracın turbo basıncı 0.6 -0.7 bar dır. Bu basıncı 1.1 bar yapabilmek için çok çaba göstermek lazım. Ama 1000 beygir v 12 marin bir motorda bu basınç 3-4 bar olabilir. Fakat binek araçlarda 7 barı basacak turbo bulamazsın. Hadi buldun bu turbonun kanatlarını çevirecek eksoz gazıını hiç bulamazsın. Bu basıncı baska bir yoldan araca versen bile aracın motoruna bir defa gaz vermen bloğu gözden çıkarman anlamına gelir. 1300 cc lik bir motor 0.8 barla çalışabilir. Önemli olan sıkıstırma oranıyla ve turbonun basıncının birbirini karşılaması.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,821
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst