Sekin
Ana Kamp
TOFD ÜYELERİNİN YÜREKLERİ DAKAR’DA ATIYOR…
Türkiye Omurilik Felçlileri Derneği olarak; 2005 yılından bu yana sürdürdüğümüz Akülü Tekerlekli Sandalye Kampanyası ile 81 ilde 2773’ün üzerinde ihtiyaç sahibini özgürlüklerine kavuşturmayı başardık. Bu kampanyada verilen sandalyelerin 293 tanesi Adım Adım oluşumunun destekleri ile sağlandı.
Derneğimiz, Adım Adım grubu ile ilk buluştuğunda, sadece koşarak Akülü Tekerlekli Sandalye Kampanyamıza destek olabileceklerini söylediler. Bu ilk etapta bize hayal gibi geldi. Yani insan sadece koşarak nasıl bağış toplayabilirdi ki?...
Adım Adım spor etkinliklerinin sağladığı bağışlar ile özgürlüklerine kavuşan engelliler artık okula, balık tutmaya, hastaneye, alışverişe, sinemaya… ve daha birçok yere başkalarına bağımlı olmadan tek başlarına gidebiliyorlar. Hatta tekerlekli sandalyesini aldığı andan itibaren yaşadığı mutlulukla 3 gün eve girmediğini söyleyen… “Bana uçak verseydiniz bu kadar sevinmezdim!” diyen kişiler bile oldu....
Kısacası Hayaller Gerçek Oldu!...
AKÜLÜ SANDALYE BEKLEYENLER DAKAR’DAN GELECEK GÜZEL HABERLERİ BEKLİYOR… Adım Adım sadece koşarak değil diğer spor etkinlikleri ile de kampanyamıza desteklerini sürdürüyor. Adım Adım Oluşumu üyesi Kemal Merkit 1 Ocak 2011’de yapılacak olan Dakar Rallisine katıldı ve akülü sandalye için bağış toplamaya başladı. Hedefi ise 90.000 TL toplayarak engelleri ortadan kaldırmak.
55 NUMARA İLE YARIŞIYOR 45 ADET AKÜLÜ SANDALYE HEDEFLİYOR
55 numaralı motosikletiyle yarışan Merkit’in hedefi 45 adet akülü sandalye sağlamak. Yarışa haftanın 5 günü kondisyon antrenmanı yaparak hazırlanan “Çöl Kaplanı” lakaplı Merkit “Mekanik Destek Almadan Yarışanlar” kategorisinde katıldı ve 6.kez bitişi görmek istiyor. Dakar bu sene 9605 km. Bağış yapmak isteyenler her bir kilometre için 10 lira bağış yapabilecekler. Yapılan bu bağışlar TOFD’nin hesabına aktarılacak ve bu bağışlarla akülü sandalye alınacak. 2008’de Afrika’daki terör gruplarının tehdidi nedeniyle Güney Amerika’ya alınan Dakar Rallisi, Arjantin’in başkenti Buenes Aires’ten başlayarak, Şili topraklarında Atakama Çölü ve And Dağlarında devam edecek. Dünyanın her yerinden motosiklet, ATV, otomobil ve kamyon sınıflarındaki araçların katıldığı yarış yine Arjantin’in başkenti Buenes Aires’te son bulacak.
Kampanyamıza yaptığı katkılardan dolayı Adım Adım Oluşumu’na bir kez daha teşekkürlerimizi sunuyoruz ve Kemal Merkit’e bu gururlu yolculukta başarılar diliyoruz..
TÜRKİYE OMURİLİK FELÇLİLERİ DERNEĞİ
DAKAR 2011 – ARJANTİN / ŞİLİ
DAKAR 2011 ROTASI: BİR RENKLER ÇAĞLAYANI
Güney Amerika’daki son iki yarışın ardından Dakar, bir kez daha kıtanın hala keşfedilmeyi bekleyen inanılmaz potansiyelin peşinden gidiyor. Arjantin ve Şili’nin kuzeyinden geçecek rota, yarışçıları sürekli değişen bir coğrafyaya taşıyor. Bu bir renkler çağlayanı!
Zıtlıklar Diyarı
Arjantin’in uçsuz bucaksız büyüklüğü, açık arazileri sevenlerin hayal gücünü okşayacak. Buenos Aires’ten ayrılışın ardından rota yarışçıları kuzeye, zıtlıklar diyarına götürecek. Bir gün içinde, hatta yalnızca yüz kilometre içinde coğrafyanın, bitki örtüsünün, belki de iklimin tamamen değiştiği bu dünyada yarışçılar da sürüş tarzlarını bu değişime uydurmak zorundalar. Uyum yeteneği en yüksek olan yarışçılar bu yeteneğin meyvelerini toplarken, doğa hayranları yarışırken bile kendilerini ait oldukları yerde hissedecekler. Dakar, Arjantin’de geçen ilk üç günlük kısmında Jujuy ve Salta bölgelerinden geçerek Bolivya sınırına yaklaşacak. Bu bölgedeki rotalar Dakar için efsanevi olan Route 40 çevresinden seçildiler.
Aşırı Kuzey!
Dakar Şili’ye girmek için daha önceki zorlu rotalarının anısına tekrar zor yolu seçiyor: And Dağları’nın tepesindeki el Paso de Jama geçidi. Geçidin ardından Sahra’dan bile daha kurak olan Atacama Çölü Dakar yarışçılarına kucağını açarak, uzun düzlükleriyle kumullara hasretlerini giderecek. Copiapo ve Iquique 2011 rallisi için önemli duraklar olacaklar. Şili’nin en kuzeyinde, Peru sınırındaki Arica limanına ulaşacak yarışmacılar, ardından rallinin kalbi olan çöl etaplarında yönlerini bulmaya çalışacaklar. Çölün en zor kısmı, yarışçıların herhangi bir belirgin nirengi noktaları olmadan hangi yoldan gideceklerine karar vermeleri. Deneyimli yarışçılarla amatörlerin farkı da bu seçimde ortaya çıkacak.
Başka tür bir çöl
Dakar, Paso San Fransisco’da muhteşem bir sınır geçişinden sonra tekrar Arjantin topraklarına dönerek Andes Cordillera platosundan inişe geçecek. Fotoğraf çekimlerinin ardından yarış daha da alevlenecek: Chilecito’nun beyaz kumullarında mücadele zorlu geçecek. Manzara bir kez daha değişiyor, yarışçıların ilk kez karşılaşacağı çölü derinlemesine kesen derin kanyonlar ve kuru dere yataklarından oluşan rota, Dakar’ı San Juan’a götürecek.
13 etapta aşılacak 5.000 kilometresi yarış olan 9.500 kilometrelik muhteşem Dakar 2011 rotası, birbirinden son derece farklı araçlara uygun ve son derece yoğun olacak şekilde tasarlandı. Bağlantı yolları ve özel etaplarda en uzun mesafeler Buenos Aires’e dönüş yolculuğunda geçilecek.
Anahtar
Bağlantı etabı: Genellikle yolları takip eden, yarışçıların özel etaba veya dinlenme bölgesine ulaşmak için takip edecekleri rota.
SS: Özel etap (selective section), diğer adıyla “spesyal”. Etapların bu kısımlarında yarış zamana karşı yapılacak. Bu yıl iki farklı spesyal geçilecek: SSA ve SSB.
SSFL: Özel etap bitiş çizgisi (selective section finishing line). Bu nokta yarışçıların günün özel etaplarında elde ettikleri zamanların kontrol edileceği yer.
Kemal Merkit'in 2011 Dakar'da kullandığı motoru;
1. Gün
Yarışın dünkü gösteri niteliğindeki şehir startı gene çok etkileciydi. Yüzbinlerce kişinin izlediği bu muhteşem startta Türk Bayrağını açtığımdaki tezahürat gerçekten beni de duygulandırdı. İnşallah finiş takında da aynı gururla bayrağımızı dalgalandıracağım. Arjantin'de Türk'leri çok seviyorlar, bana da çok ilgi gösterdiler.
Bir çok hazırlığımız sponsorlarımızın çoğunluğunun son günlerde belli olması nedeniyle biraz geç kaldı. Gene yarış için gelen parçalarımızın bir kısmının Avrupa'daki kötü hava şartları ve Türk gümrüğündeki bazı sorunlar yüzünden gecikmesi nedeniyle iki ayağımız bir pabuca girdi. Motosikleti son günlerde hazır ettik.
O telaşla motorun üzerine taktığım lastiklerin üzerindeki mousse'ların geçen seneden kalma olduğunu unutmuşum. Dün gece geç saatte onu fark ettim. Mousse'un kullanım ömrü en fazla 6 ay. O halde yarışa çıksam bir kaç yüz kilometre sonra dağılacağı kesin. Gece hızlıca üzerinde taze mousselu lastik olan bir jant takım temin ettim, ama bir ufak ayrıntıyı unutmuşum gene. Jantlar yeni KTM 450 Ralli jantı, ben ise 690 Enduro kullanıyorum. Jantın üzerindeki hız okuyucu sensörün yeri biraz değişik diye bugün etaba başlar başlamaz ICO adını verdiğimiz kilometre sayacım km'yi göstermemeye başladı. Dolayısıyla Roadbook'umu kullanmam imkansız oldu. Ben de başka sürücüleri takip etmeye başladım.
Bu arada gene son dakikada hazırladığımız road book bağlantı ayakları, motor kafası, ekstra benzin tankı bağlantıları gibi bazı parçaların civataları yolda düştü, ara ara durarak onları tie-ziplerler tutturmak zorunda kaldım. Motoru hazırlayıp hiç test yapmadan yarışa yolladığım için bu sorunları ancak ilk günlerdeki etaplarda yaşayarak görebiliyorum. Yolda aynı insanları bu dur kalklar yüzünden deflarca geçmek zorunda kaldım. Yani bir ilk gün klasiği yaşadım.
Şu anda KTM Ralli Servis kamyonundan gerekli civataları ve ıvır zıvırları emin ettim ve motorumun başındayım. Bu sonradan eklediğim bağlantı parçalarının sorunları dışında KTM 690 Enduro R'ım hiç bir sorun çıkarmadı. Bu günkü etapta 150-160 km hıza çıktığım anlar oldu. Bugünlük bu kadar, sevgiler..
2. Gün
Kemal Merkit 2. gün gerçekleşen Victoria - Cordoba arası etabı 2:24:13 (2 saat 24 dakika 13 saniye) ile 1.sırada bitiren Faria ile arasında 26 dakika 11 saniyelik bir farkla tamamlayarak 67.sırada yer almıştır.
3. Gün
Kemal Merkit 3. gün gerçekleşen Cordoba - San Miguel de Tucuman arası etabı 06:17:40 ile 59. sırada bitirdi.
''Bugün motosikletler için 440 km bağlantı etabı ve 300 km spesiyal vardı. Genelde oldukça hızlı bir etaptı ve bazı bölümlerde 160 km hızlara çıktım. Dün gece motorumdaki tüm eksikleri giderdim ve bugün hiç bir problem yaşamadım. Hızlı ama virajlı bölümlerden oluşan etap motosiklet sürmek bakımından da oldukça keyifliydi. Bir kaç virajda gazı biraz fazla kaçırıp kendimi tehlikeli pozisyonlarada soktuğum da oldu, ama günü enel olarak sorunsuz geçirdim diyebilirim. Hem yaptığımız süratten hem de zeminin nispeten sert olmasından lastiklerim tahminimden çabuk bitiyor. Şimdiye kadar her gün bir takım lastik değiştirmek zorunda kaldım.
Yarın ki etabın biraz daha zorlu olacağını sanıyorum. Bugün sorun yaşamadan bivouaca döndüğüm için motorumla ilgilenecek ve hazırlanacak daha fazla vaktim olacak.''
4. Gün
Bugün etap oldukça zorlu idi. Özellikle etabın başlarından itibaren ağır kum zemin oldukça yorucuydu. Aslında kumda çok tecrübeliyim, ama sanırım bu sene çok kum antremanı yapma şansım olmadığından mı ne, başlarda bir kaç kere düştüm. Ama kilometreler geçtikçe zemine alıştım ve tempo tutturmaya başladım. Kum zemin motordan da benden de normalden fazla efor istiyor.
Etabın sonlarına doğru açıkçası benzinim yetecek mi diye epeyce tedirgin olup biraz gaz kestim. Ama finişte depoda daha bayağı benzin kaldığını görünce biraz pişman oldum diyebilirim. Bugünü de sorunsuz bitirdim, ama bivouac'a geldikten sonra Türkiye'den gelen telefonlar beni şaşirttı. Meğer hiç bir Check Point'de ismim çıkmamış. Fark ettim ki, Irritrac antenim kopmuş. Umarım yarına halledebilirim, yoksa gene beni merak edeceksiniz.
5. Gün
Kemal Merkit 5. gün gerçekleşen San Salvador de Jujuy - Calama arası etabı 02:50:32 ile 73. sırada bitirdi.
Kemal Merkit 5. günün 6. etabın sonunda "Teknik Desteksiz yarışanlar Klasmanı" 'da 1. sırada yer alıyor.
"Dün Şili'ye geçtik ve 4.800 metre yüksekliğe çıkan etap gerçekten insan fiziksel olarak zorluyor. 690 Enduro R'ımın ise hiç bir zorluk çekmemesi hayret verici. Genel olarak büyük bir sorun yaşamadım etapta, fakat bivouac oldukça soğuktu. Üçbin küsur metrede geceyi donarak geçirdiğim gibi 5. etap'a da titriyerek başladım. Etabın başında uzunca bir bölüm soğuk devam etti. Daha sonra etap zorlaştıkça zaten ister istemez ısındım. Gittikçe Dakar kendini göstermeye başlıyor ve etaplar her gün hem sürüş hem de navigasyon olarak daha zorlaşıyor.
Bugünkü etapta önemli bir problem yaşamadım, ama yüksek süratte sert uçuşlar, tümsekler vs. sırasında amortisörler bazen öylesine kapanıyor ki, tümseklerden sonra bir kaç sert konuş sonucunda özellikle motorun arkasının tekerin üzerine kapanmasıyla arka çamurluğun ucunu kırdım. Bir kaç sert darbe sonucunda roadbook taşıyıcısı da hasar gördü, şimdi KTM Servis kamyonundan parçaları tedarik ettim. Onları monte edip, motorumu yarına hazırladıktan sonra yol notlarını çalışacağım. Rest Day'den önceki son günü de iyi geçirip, rest day'de motorumu bir full elden geçirip gelecek haftaya hazırlayacağım."
6. Gün
Kemal Merkit 6. gün gerçekleşen Calama - Iquique arası etabı 06:57:09 ile 58. sırada bitirdi.
Devamı Gelecek..
Türkiye Omurilik Felçlileri Derneği olarak; 2005 yılından bu yana sürdürdüğümüz Akülü Tekerlekli Sandalye Kampanyası ile 81 ilde 2773’ün üzerinde ihtiyaç sahibini özgürlüklerine kavuşturmayı başardık. Bu kampanyada verilen sandalyelerin 293 tanesi Adım Adım oluşumunun destekleri ile sağlandı.
Derneğimiz, Adım Adım grubu ile ilk buluştuğunda, sadece koşarak Akülü Tekerlekli Sandalye Kampanyamıza destek olabileceklerini söylediler. Bu ilk etapta bize hayal gibi geldi. Yani insan sadece koşarak nasıl bağış toplayabilirdi ki?...
Adım Adım spor etkinliklerinin sağladığı bağışlar ile özgürlüklerine kavuşan engelliler artık okula, balık tutmaya, hastaneye, alışverişe, sinemaya… ve daha birçok yere başkalarına bağımlı olmadan tek başlarına gidebiliyorlar. Hatta tekerlekli sandalyesini aldığı andan itibaren yaşadığı mutlulukla 3 gün eve girmediğini söyleyen… “Bana uçak verseydiniz bu kadar sevinmezdim!” diyen kişiler bile oldu....
Kısacası Hayaller Gerçek Oldu!...
AKÜLÜ SANDALYE BEKLEYENLER DAKAR’DAN GELECEK GÜZEL HABERLERİ BEKLİYOR… Adım Adım sadece koşarak değil diğer spor etkinlikleri ile de kampanyamıza desteklerini sürdürüyor. Adım Adım Oluşumu üyesi Kemal Merkit 1 Ocak 2011’de yapılacak olan Dakar Rallisine katıldı ve akülü sandalye için bağış toplamaya başladı. Hedefi ise 90.000 TL toplayarak engelleri ortadan kaldırmak.
55 NUMARA İLE YARIŞIYOR 45 ADET AKÜLÜ SANDALYE HEDEFLİYOR
55 numaralı motosikletiyle yarışan Merkit’in hedefi 45 adet akülü sandalye sağlamak. Yarışa haftanın 5 günü kondisyon antrenmanı yaparak hazırlanan “Çöl Kaplanı” lakaplı Merkit “Mekanik Destek Almadan Yarışanlar” kategorisinde katıldı ve 6.kez bitişi görmek istiyor. Dakar bu sene 9605 km. Bağış yapmak isteyenler her bir kilometre için 10 lira bağış yapabilecekler. Yapılan bu bağışlar TOFD’nin hesabına aktarılacak ve bu bağışlarla akülü sandalye alınacak. 2008’de Afrika’daki terör gruplarının tehdidi nedeniyle Güney Amerika’ya alınan Dakar Rallisi, Arjantin’in başkenti Buenes Aires’ten başlayarak, Şili topraklarında Atakama Çölü ve And Dağlarında devam edecek. Dünyanın her yerinden motosiklet, ATV, otomobil ve kamyon sınıflarındaki araçların katıldığı yarış yine Arjantin’in başkenti Buenes Aires’te son bulacak.
Kampanyamıza yaptığı katkılardan dolayı Adım Adım Oluşumu’na bir kez daha teşekkürlerimizi sunuyoruz ve Kemal Merkit’e bu gururlu yolculukta başarılar diliyoruz..
TÜRKİYE OMURİLİK FELÇLİLERİ DERNEĞİ
DAKAR 2011 – ARJANTİN / ŞİLİ
DAKAR 2011 ROTASI: BİR RENKLER ÇAĞLAYANI
Güney Amerika’daki son iki yarışın ardından Dakar, bir kez daha kıtanın hala keşfedilmeyi bekleyen inanılmaz potansiyelin peşinden gidiyor. Arjantin ve Şili’nin kuzeyinden geçecek rota, yarışçıları sürekli değişen bir coğrafyaya taşıyor. Bu bir renkler çağlayanı!
Zıtlıklar Diyarı
Arjantin’in uçsuz bucaksız büyüklüğü, açık arazileri sevenlerin hayal gücünü okşayacak. Buenos Aires’ten ayrılışın ardından rota yarışçıları kuzeye, zıtlıklar diyarına götürecek. Bir gün içinde, hatta yalnızca yüz kilometre içinde coğrafyanın, bitki örtüsünün, belki de iklimin tamamen değiştiği bu dünyada yarışçılar da sürüş tarzlarını bu değişime uydurmak zorundalar. Uyum yeteneği en yüksek olan yarışçılar bu yeteneğin meyvelerini toplarken, doğa hayranları yarışırken bile kendilerini ait oldukları yerde hissedecekler. Dakar, Arjantin’de geçen ilk üç günlük kısmında Jujuy ve Salta bölgelerinden geçerek Bolivya sınırına yaklaşacak. Bu bölgedeki rotalar Dakar için efsanevi olan Route 40 çevresinden seçildiler.
Aşırı Kuzey!
Dakar Şili’ye girmek için daha önceki zorlu rotalarının anısına tekrar zor yolu seçiyor: And Dağları’nın tepesindeki el Paso de Jama geçidi. Geçidin ardından Sahra’dan bile daha kurak olan Atacama Çölü Dakar yarışçılarına kucağını açarak, uzun düzlükleriyle kumullara hasretlerini giderecek. Copiapo ve Iquique 2011 rallisi için önemli duraklar olacaklar. Şili’nin en kuzeyinde, Peru sınırındaki Arica limanına ulaşacak yarışmacılar, ardından rallinin kalbi olan çöl etaplarında yönlerini bulmaya çalışacaklar. Çölün en zor kısmı, yarışçıların herhangi bir belirgin nirengi noktaları olmadan hangi yoldan gideceklerine karar vermeleri. Deneyimli yarışçılarla amatörlerin farkı da bu seçimde ortaya çıkacak.
Başka tür bir çöl
Dakar, Paso San Fransisco’da muhteşem bir sınır geçişinden sonra tekrar Arjantin topraklarına dönerek Andes Cordillera platosundan inişe geçecek. Fotoğraf çekimlerinin ardından yarış daha da alevlenecek: Chilecito’nun beyaz kumullarında mücadele zorlu geçecek. Manzara bir kez daha değişiyor, yarışçıların ilk kez karşılaşacağı çölü derinlemesine kesen derin kanyonlar ve kuru dere yataklarından oluşan rota, Dakar’ı San Juan’a götürecek.
13 etapta aşılacak 5.000 kilometresi yarış olan 9.500 kilometrelik muhteşem Dakar 2011 rotası, birbirinden son derece farklı araçlara uygun ve son derece yoğun olacak şekilde tasarlandı. Bağlantı yolları ve özel etaplarda en uzun mesafeler Buenos Aires’e dönüş yolculuğunda geçilecek.
Anahtar
Bağlantı etabı: Genellikle yolları takip eden, yarışçıların özel etaba veya dinlenme bölgesine ulaşmak için takip edecekleri rota.
SS: Özel etap (selective section), diğer adıyla “spesyal”. Etapların bu kısımlarında yarış zamana karşı yapılacak. Bu yıl iki farklı spesyal geçilecek: SSA ve SSB.
SSFL: Özel etap bitiş çizgisi (selective section finishing line). Bu nokta yarışçıların günün özel etaplarında elde ettikleri zamanların kontrol edileceği yer.
Kemal Merkit'in 2011 Dakar'da kullandığı motoru;
1. Gün
Yarışın dünkü gösteri niteliğindeki şehir startı gene çok etkileciydi. Yüzbinlerce kişinin izlediği bu muhteşem startta Türk Bayrağını açtığımdaki tezahürat gerçekten beni de duygulandırdı. İnşallah finiş takında da aynı gururla bayrağımızı dalgalandıracağım. Arjantin'de Türk'leri çok seviyorlar, bana da çok ilgi gösterdiler.
Bir çok hazırlığımız sponsorlarımızın çoğunluğunun son günlerde belli olması nedeniyle biraz geç kaldı. Gene yarış için gelen parçalarımızın bir kısmının Avrupa'daki kötü hava şartları ve Türk gümrüğündeki bazı sorunlar yüzünden gecikmesi nedeniyle iki ayağımız bir pabuca girdi. Motosikleti son günlerde hazır ettik.
O telaşla motorun üzerine taktığım lastiklerin üzerindeki mousse'ların geçen seneden kalma olduğunu unutmuşum. Dün gece geç saatte onu fark ettim. Mousse'un kullanım ömrü en fazla 6 ay. O halde yarışa çıksam bir kaç yüz kilometre sonra dağılacağı kesin. Gece hızlıca üzerinde taze mousselu lastik olan bir jant takım temin ettim, ama bir ufak ayrıntıyı unutmuşum gene. Jantlar yeni KTM 450 Ralli jantı, ben ise 690 Enduro kullanıyorum. Jantın üzerindeki hız okuyucu sensörün yeri biraz değişik diye bugün etaba başlar başlamaz ICO adını verdiğimiz kilometre sayacım km'yi göstermemeye başladı. Dolayısıyla Roadbook'umu kullanmam imkansız oldu. Ben de başka sürücüleri takip etmeye başladım.
Bu arada gene son dakikada hazırladığımız road book bağlantı ayakları, motor kafası, ekstra benzin tankı bağlantıları gibi bazı parçaların civataları yolda düştü, ara ara durarak onları tie-ziplerler tutturmak zorunda kaldım. Motoru hazırlayıp hiç test yapmadan yarışa yolladığım için bu sorunları ancak ilk günlerdeki etaplarda yaşayarak görebiliyorum. Yolda aynı insanları bu dur kalklar yüzünden deflarca geçmek zorunda kaldım. Yani bir ilk gün klasiği yaşadım.
Şu anda KTM Ralli Servis kamyonundan gerekli civataları ve ıvır zıvırları emin ettim ve motorumun başındayım. Bu sonradan eklediğim bağlantı parçalarının sorunları dışında KTM 690 Enduro R'ım hiç bir sorun çıkarmadı. Bu günkü etapta 150-160 km hıza çıktığım anlar oldu. Bugünlük bu kadar, sevgiler..
2. Gün
Kemal Merkit 2. gün gerçekleşen Victoria - Cordoba arası etabı 2:24:13 (2 saat 24 dakika 13 saniye) ile 1.sırada bitiren Faria ile arasında 26 dakika 11 saniyelik bir farkla tamamlayarak 67.sırada yer almıştır.
3. Gün
Kemal Merkit 3. gün gerçekleşen Cordoba - San Miguel de Tucuman arası etabı 06:17:40 ile 59. sırada bitirdi.
''Bugün motosikletler için 440 km bağlantı etabı ve 300 km spesiyal vardı. Genelde oldukça hızlı bir etaptı ve bazı bölümlerde 160 km hızlara çıktım. Dün gece motorumdaki tüm eksikleri giderdim ve bugün hiç bir problem yaşamadım. Hızlı ama virajlı bölümlerden oluşan etap motosiklet sürmek bakımından da oldukça keyifliydi. Bir kaç virajda gazı biraz fazla kaçırıp kendimi tehlikeli pozisyonlarada soktuğum da oldu, ama günü enel olarak sorunsuz geçirdim diyebilirim. Hem yaptığımız süratten hem de zeminin nispeten sert olmasından lastiklerim tahminimden çabuk bitiyor. Şimdiye kadar her gün bir takım lastik değiştirmek zorunda kaldım.
Yarın ki etabın biraz daha zorlu olacağını sanıyorum. Bugün sorun yaşamadan bivouaca döndüğüm için motorumla ilgilenecek ve hazırlanacak daha fazla vaktim olacak.''
4. Gün
Bugün etap oldukça zorlu idi. Özellikle etabın başlarından itibaren ağır kum zemin oldukça yorucuydu. Aslında kumda çok tecrübeliyim, ama sanırım bu sene çok kum antremanı yapma şansım olmadığından mı ne, başlarda bir kaç kere düştüm. Ama kilometreler geçtikçe zemine alıştım ve tempo tutturmaya başladım. Kum zemin motordan da benden de normalden fazla efor istiyor.
Etabın sonlarına doğru açıkçası benzinim yetecek mi diye epeyce tedirgin olup biraz gaz kestim. Ama finişte depoda daha bayağı benzin kaldığını görünce biraz pişman oldum diyebilirim. Bugünü de sorunsuz bitirdim, ama bivouac'a geldikten sonra Türkiye'den gelen telefonlar beni şaşirttı. Meğer hiç bir Check Point'de ismim çıkmamış. Fark ettim ki, Irritrac antenim kopmuş. Umarım yarına halledebilirim, yoksa gene beni merak edeceksiniz.
5. Gün
Kemal Merkit 5. gün gerçekleşen San Salvador de Jujuy - Calama arası etabı 02:50:32 ile 73. sırada bitirdi.
Kemal Merkit 5. günün 6. etabın sonunda "Teknik Desteksiz yarışanlar Klasmanı" 'da 1. sırada yer alıyor.
"Dün Şili'ye geçtik ve 4.800 metre yüksekliğe çıkan etap gerçekten insan fiziksel olarak zorluyor. 690 Enduro R'ımın ise hiç bir zorluk çekmemesi hayret verici. Genel olarak büyük bir sorun yaşamadım etapta, fakat bivouac oldukça soğuktu. Üçbin küsur metrede geceyi donarak geçirdiğim gibi 5. etap'a da titriyerek başladım. Etabın başında uzunca bir bölüm soğuk devam etti. Daha sonra etap zorlaştıkça zaten ister istemez ısındım. Gittikçe Dakar kendini göstermeye başlıyor ve etaplar her gün hem sürüş hem de navigasyon olarak daha zorlaşıyor.
Bugünkü etapta önemli bir problem yaşamadım, ama yüksek süratte sert uçuşlar, tümsekler vs. sırasında amortisörler bazen öylesine kapanıyor ki, tümseklerden sonra bir kaç sert konuş sonucunda özellikle motorun arkasının tekerin üzerine kapanmasıyla arka çamurluğun ucunu kırdım. Bir kaç sert darbe sonucunda roadbook taşıyıcısı da hasar gördü, şimdi KTM Servis kamyonundan parçaları tedarik ettim. Onları monte edip, motorumu yarına hazırladıktan sonra yol notlarını çalışacağım. Rest Day'den önceki son günü de iyi geçirip, rest day'de motorumu bir full elden geçirip gelecek haftaya hazırlayacağım."
6. Gün
Kemal Merkit 6. gün gerçekleşen Calama - Iquique arası etabı 06:57:09 ile 58. sırada bitirdi.
Devamı Gelecek..