şimdiye kadar kullandıgım arazi araçlar içerisinde Land Cruiser vx80 hariç,en nefesli en güçlü araç diyebilirim.
-3.3 turbo dizel motorun 5 vitesli şanzımanla öyle bir uyumu varki..alt devirlerde turbonun devreye girmesi ile çok kişinin yırtınıp çıkmaya çalıştıgını çook rahat yarım gazda çıkıyor.
-şu ana kadar daha tam gaz yaptıgım yer hatırlamıyorum.
-kesinlikle 35" lastik takılmalı..33" lastigi oyuncak gibi çeviriyor.Hatta asfaltta 14-150 km hızlara bir taksi gibi rahat çıkıyor..
- 35 " lastik takılmalı....zira makaslar derin kanallarda sürtüp engelleme yapıyor.Zaten 33" lastigin çok hafif kaldıgı belli iken 35" lastik çook rahat çevirir.Sadece tekerler mutlaka çamurluk gerilerine degme ihtimaline karşı...bazı yerler tıraşlanmalıdır.
-egzostta ıslık sesi istedigimiz gibi tok degil..manifold çıkışından itibaren sona kadar tek parça 60 lık boru ile yapılmalı ki..o müthiş sesi alabilelim.. ;D
-şunu daha iyi anladım..Ülkemizde Nissan hakettigi yerde degil..tam tanınmıyor...Bu güçte (3.3turbo dizel 110 HP güçte ) bir araç..başka marka olsa kesin 30-40.000 tl lerden aşagı satılmazzz...
İsmail bey aracınız gerçekten çok güzel güle güle kullanın yanlız söylediğiniz son cümle ( başka marka olsa kesin 30-40.000 tl lerden aşagı satılmazzz...)' den sonra fiyat patlaması olabilir
Serkan kardeşim merhaba,
o bahsettigim misaldi yane ;D ;D
ne yapalım..eger fiyatların artmasına neden olursak...çıkıp özür dileriz de..
ama gerçek bu...Aarazide nefes lazım..tam yüklü 1800-2000 kg araçlar yokuş başında ıkınıp sıkınıp tam gaz yüklenerek çıkmaya çalışıyorlar.
ee...sonra güç yetmiyor..çabala çalış....ne oluyor..kısa zamanda debriyaj,baskı balata motor sorunları..hak getire..
onun için arazide güç lazım ..tork lazım..bunu buldun mu..keyifler gıcır..geriye lastik kalir,çekiş sistemi kalır..
daisuki' Alıntı:
İsmail bey aracınız gerçekten çok güzel güle güle kullanın yanlız söylediğiniz son cümle ( başka marka olsa kesin 30-40.000 tl lerden aşagı satılmazzz...)' den sonra fiyat patlaması olabilir
Dediğiniz doğru ismail bey sanki videoların birinde sürtme var gibiydi sanırsam rampa yukarı çıkışlı videoydu bir ara durdunuz ama bu haliyle bile oldukça güzel işler çıkarıyor .Benim nacizane fikrim her iki aracı kullanmış birisi olarak TOYOTA VE NİSSAN gerçekten efsane aracınızın başka görseller ve resimlerinide bekliyoruz saygılar...
Ali kardeşim haklısın aslında..hazırı varken birdaha niye ugraşalım dimi..
merak ettim..makasların kavisi iyice düşürülüp dif.üstüne alınırsa :
-direksiyon kutusunda,frenlerde, veya nerede daha tadilat gerekir.
-asfaltta gezinme yapar mı ?
ilk defa başıma gelmeden iyi düşünmeliyim..
Nasrettin hocanın " bana eşekten düşeni getirin..ancak o yardım eder " dedigi gibi..
Ali kardeşim haklısın aslında..hazırı varken birdaha niye ugraşalım dimi..
merak ettim..makasların kavisi iyice düşürülüp dif.üstüne alınırsa :
-direksiyon kutusunda,frenlerde, veya nerede daha tadilat gerekir.
-asfaltta gezinme yapar mı ?
ilk defa başıma gelmeden iyi düşünmeliyim..
Nasrettin hocanın " bana eşekten düşeni getirin..ancak o yardım eder " dedigi gibi..
ben hazırı var derken,benim hilux'u size vereyim,patrol'ü alayım demek istediydim.. ;D
şaka bi yana,SOA operasyonu konusunda hiç bir tecrübem yok..
Son olarak ilgili işlemi Umut Çelikel kardeşimiz BJ60'ına yaptırmıştı..
Lakin,direksiyon kutusu ve diğer rot rotil tadilatları arabadan arabaya değişir diye düşünmekteyim..?
Daha güvenli ve sağlam rot amortisörü ile gezme problemi de olmaz kanımca..
en iyisi lifte kadırıp , canlı yayında sesli düşünmek..
İsmail bey merhabalar az önce bankada bir işim vardı giderken de bulunduğum muhitte sürekli gördüğüm bir patrol ü parketmişken yakalayabildim, uzaktan inceledim sizin dediğiniz gibi makasları difflerin üzerine almış ancak fazla inceleme fırsatım olmadı ama bayağı bir heybetli duruyordu
Makasları yukarı almamızın tek nedeni derin izli geçişlerde,traktör yollarında yere sürtünmeyi-tümsege teması en az indirmektir.
Lastik ebadı arazi araçlarında aracı yerden yükselten tek seçenektir. biz sadece diferansiyel karpuzu yere temasını kurtarabiliyorken birde boydan boya makasları sürte sürte geçmeye çalışmakla aracın o güzelim gücünü-torkunu boşa harcıyoruz.
Zaten yukarıda verdigim videolarda bu görülmektedir.
3.3 turbo dizelin o torku ve gücü buralardan yarım gazda geçmeye sebepken boşuna gaza yükleniyoruz.
Defendercı arkadaşlar alınmasın ama..onların araçlarının üzerinde gelen 2.5 düz dizel motor yerine 3.0 turbo motoru takınca ferrari motoru gibi geliyor onlara.. .ya birde 3.3 turbo motor atsalar...uçak mı diyecekler acaba
ozantomur' Alıntı:
İsmail bey merhabalar az önce bankada bir işim vardı giderken de bulunduğum muhitte sürekli gördüğüm bir patrol ü parketmişken yakalayabildim, uzaktan inceledim sizin dediğiniz gibi makasları difflerin üzerine almış ancak fazla inceleme fırsatım olmadı ama bayağı bir heybetli duruyordu
Keşke foto çekebilseydiniz......ne güzel olurdu ..
ozantomur' Alıntı:
İsmail bey merhabalar az önce bankada bir işim vardı giderken de bulunduğum muhitte sürekli gördüğüm bir patrol ü parketmişken yakalayabildim, uzaktan inceledim sizin dediğiniz gibi makasları difflerin üzerine almış ancak fazla inceleme fırsatım olmadı ama bayağı bir heybetli duruyordu
İsmail Abi 24 mart gezisiyle ilgili youtube a yüklediğin bütün videoları tek tek izledim ;D patrol(05) isimli videoyu da tekrar tekrar izledim maşallahı var arabanın roket gibi çıkmış yokuşu vallahi ;D
yeni yeni alıştırıyoruz abisi..patrol daha çok çıtır...hele biraz kaşarlansın...lastik ebadını büyütüp bide makasları yukarı aldık mı..dişlerini o zaman gösterecek inşallah.
eger araziye çıkmak istersen gel bizim gruba..Kırkbiroffroad team a.. bekleriz..
alican4153' Alıntı:
İsmail Abi 24 mart gezisiyle ilgili youtube a yüklediğin bütün videoları tek tek izledim ;D patrol(05) isimli videoyu da tekrar tekrar izledim maşallahı var arabanın roket gibi çıkmış yokuşu vallahi ;D