Dacia Duster

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mephamd Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 176
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 95,631

mephamd

Ana Kamp
Mesajlar
85
Tepkime Puanı
0
Dacia, binek modelleri Sandero, Logan Sedan, Logan MCV ve hafif ticari modelleri Logan MCV, Logan Van ve Logan Pick-up’tan sonra, bu kez Dacia Duster ile 4X4 pazarına giriyor.

Dacia Duster, günlük hayatlarında her türlü yol koşuluna uygun, sağlam, güvenilir ve kullanımı kolay bir 4x4’ün ulaşılabilir ve ekonomik olabileceğini ispatlıyor.

Dacia Duster Romanya’da Piteşti fabrikasında üretilecek. 4X2 ve 4X4 versiyonları 2010 ilkbaharından itibaren Avrupa, Kuzey Afrika ülkeleriyle birlikte Türkiye’de satışa sunulacak.

Logan ve Sandero’da olduğu gibi, Duster de dünyanın farklı bölgelerinde Renault veya Dacia markaları altında üretilip ticarileştirilecek.
9650737.jpg

3 farklı motor seçeneği olacak. 1.5 dieselin 85 ve105beygirlik versiyonları ve 1.6 benzinli 110 beygir motorlarla donatılacak.
3696331.jpg


2010da bu sınıfta göreceğimiz yeni hyundai Tucson(ix35) ile rekabet artacak.Çünkü onunda 1.6 benzin ve 1.7 diesel versiyonları oalacak...
 

Etiketler
Ynt: Dacia Duster

şekil 10 numara ama bu araç alınırmı arkadAŞLAR?? bilenler annatsın 105 beygir 240 nm. lik versiyonu var acaba arazi kabiliyeti ne kadardırr.
 

Ynt: Dacia Duster

Arazi kabiliyeti nissan x-trail kadardır.Vitara yada lada niva tarzı birşey bekleme bence...
 

Ynt: Dacia Duster

Bir şey demek için henüz erken, ama ağır off-road haricinde yeterlidir bence. Min. yerden yüksekliği 20 cm ile gayet iyi. Mesela standart Jimny'de 19 cm. Sonra aracın altı homojen görünüyor, öyle sürtecek, takılacak bir çıkıntı yok. Low-gear bulunmuyordur sanırım, ama 1. vites normalden biraz yavaşsa, dizelin torkuyla birlikte bunu pek aratmaz. Zaten merkezi diff-lock da varmış. Yan basamaklar sökülür ve A/T lastik de takılırsa modifikasyona gerek kalmaz, epey iş görür herhalde.

Tabii araziden araziye fark var. Mesela çoğu traktör izinden geçebilmeliı. Yok, benim için üst düzey performans gerekli; nehirden, batak çamurdan geçeyim, dağa da çıkayım diyen arkadaşlar için pek uygun değil gibi Duster; çünkü bu amaca uygun, alışı hesaplı ama çok yakıt harcayan eski modelli bir ton seçenek var. Zaten modifiye görmeden ağır arazi şartlarına, yarışlara filan gidecek araç var mı?

Duster'ın en önemli özelliği küçük hacimli dizel motorla birlikte vergi ve alış fiyatı avantajına sahip Türkiye'de satılacak ilk 4x4 olması. Bu düşük bütçeli, tek aracı olacak off-road severler için çok önemli. Hem ucuz olsun, hem vergisi az olsun, hem de az yaksın denilince Samurai, Jimny veya eski kasa Vitara'ya LPG taktırmaktan başka seçenek kalmıyordu. Yurtdışında bu sınıfta Kangoo 4x4 1.9 dci, Chevrolet Niva 1.8 D ve Jimny 1.5 dci var, ama Türkiye distribütörleri getirmekte isteksiz. Oysa Sorento, Captiva gibi pahalı ama arazi yeteneği düşük gösteriş modelleri, bir de binek arabadan pek farkı olmayan, ne amaca hizmet ettiği belirsiz Swift, Sedici tarzı ucubeler dünya ile aynı zamanda ülkemizin güzide caddelerinde boy gösterir. Bazı 4x2 (önden çekişli) kamyonetlerin bile bazı 4x4'lerden daha iyi olduğunu tecrübe ettim. Örneğin yükseltilmiş bir Citroen C15 1.8 D dişli lastiklerle arazi aracını pek de aratmaz. Yaklaşma açısı, yerden yükseklik, lastik, motor, aktarma organları, süspansiyon, ağırlık dağılımı gibi birçok etken var işin içinde.

Önemli bir talep açığını kapatma yolundaki davranışıyla Dacia Türkiye'yi tebrik etmek gerekir. Umarım fiyatlar hayal kırıklığına uğratmaz. Mesela 1.5 dci 85 hp 4x4 baz model 30-32 bin TL aralığında satışa sunulursa çok popüler bir arazi aracı olmaya, kırsal kesimde Lada Niva ve çift kabinli pikapları unutturmaya aday.
 

Ynt: Dacia Duster

Şu vergi işi önemli. Bir yandan 3 kuruş tasarruf yapıp yılda binlerce lira vergi vermek mantığa aykırı. Vergi sistemi kademeli ve özellikle 2000 cc'den sonra rakamlar uçuyor. Eski ve mütevazi bir aracın dahi vergisi sırf motoru büyük diye korkunç rakamlara ulaşabiliyor. Örnek Terrano 2.7 dizel. Yaşa göre düşüyor, ama yine de yüksek kalıyor.

Hatta 2003 model Vitara 2.0 HDI'nin bile vergisi yılda 800 liranın üzerinde, yani birçok sıfır araçtan fazla. Hem şantiyeden çıkma sorunlu araçlar, hem de teknolojisi itibarıyla pek de tasarruflu değil, üstüne ayda ortalama 70 lira vergi ödemek iş değil.

Oysa Duster 1.5 dci sıfır araçta yılda 650 lira. Hem 105 hp motor seçeneği var. Makul boyut ve ağırlığı düşünülünce hala 1500 cc küçük, yetmez diyene şaşarım. Yıllar önce Renault 9 (Broadway) 1.6D kullandım. Sadece 45 hp'dı ve araç 950 kg'dı. Gayet iyi gidiyordu.

2010 MTV rakamları için: https://intvd.gib.gov.tr/internetvd/index.jsp?page=IVD_HSP_MTV
 



Ynt: Dacia Duster

Bu araç 3 yıl Renault garantisi ile satılacakmiş önümüzdeki ilkbahardan itibaren. Bu arada şayet yoksa DACIA için de bölüm açmak lazım forumda.
 

Ynt: Dacia Duster

benim motordan yana korkum yok kendini kanıtlamış iyi bir motor. ben şaseden gövdeden yana çekiniyorum. birde low range ci varmı acep.. ???
 

Ynt: Dacia Duster

İç mekanı da böyleymiş: www.autoevolution.com/images/news/dacia-duster-interior-pictures-14410_1.jpg

Low-gear yok, ama 6 vites var. Önceden bahsettiğim noktayı doğrular gibi, yani 1. vites oldukça yavaş herhalde. Zaten low ise en çok 1. viteste önemli; yoksa low-2 high-1'e, low-4 de high-2'ye eşdeğer sayılır.

İç tasarım klasik; zaten öncelik fonksiyonel olmasında. Ancak yol bilgisayarı bile unutulmamış. Eh, insan daha ne istesin.
 

Dacia Duster Fiyatı

"Önce bilgi, sonra fikir sahibi" prensibiyle gerçekçi bir fiyat tahmininde bulunmak istedim. Farklı kaynaklardan epey araştırdım. Türkiye'de 1600 cc'nin altındaki araç fiyatları F=1.18 x ((1.37 x CIF)+ diğer masraf + toplam kar) şeklinde hesaplanıyor. %37 ÖTV ve %18 KDV var. Avrupa'dan ithal araçlarda gümrük vergisi yok. Bu durumda aracın nakliye ve sigorta dahil çıplak ithal fiyatını (CIF) bilmek gerekiyor.

Elde doğrudan bu veri yok, ama araştırmalar sonucu Duster 1.5 dci baz modelinin Avrupa'da anahtar teslimi fiyatının 11.500 euro olacağını buldum. Avrupa'daki vergi hesaplamasını bilemiyorum, ama benzer motor hacminde bizdekinden biraz daha düşük. Sanırım CO2 verilerine göre de birtakım ek çevre uygulamaları var orada. Birkaç Dacia modelinin Türkiye ve Almanya fiyatlarını karşılaştırdım. Sonuçta Duster 1.5 dci baz modelinin CIF fiyatının birkaç yoldan yaklaşık 7500 euro civarında olabileceğini hesapladım. Buradan da %10 şirket ve bayi karı toplamı varsayılırsa fiyatının yaklaşık 28 bin TL 'ye gelebileceği tahmin edilebilir, bir aksilik olmazsa.

Zaten çok daha basit bir karşılaştırma ve tersten sağlama yapmak mümkün. Mesela yakın fiyatla Dacia Logan 1.5 dci 85 hp Laurette Almanya anahtar teslim fiyatı 11.850 euro. Tıpatıp aynısı bizde kampanyalı 26.800, normalde 28.300 TL. İsteyen kendi hesabını yapsın. Aracın ucuzluğu Romanya'da üretilmesi, sade teknolojisi ve 1600cc'nin altında olmasından kaynaklanıyor.

4x4 - 4x2 farkı ekstra arka akslar, diferansiyel, şaft ve mekanizma nedeniyle 3-4 bin TL, 105hp - 85hp farkı ise turbo nedeniyle 5-6 bin TL'yi bulabilir.

Neyse, bekleyip göreceğiz...
 

Ynt: Dacia Duster

BENİM TAHMİNİM 35 bini geçmez gibi yaklaşık bu fiyatlarda olur.4x4 olduğu için algısal olarak daha pahalı olması gerekiyor,satıcı bu avantajı kendi lehine kesinlikle kullanır .zaten ne olursa olsun en ucuz dizel 4x4 olacak.
 



Ynt: Dacia Duster

Bu aracın rakibi olmamasından dolayı ilk başlarda 35ten yukarı satılacağını düşünüyorum.Tek rakibi chery tiggo ki o arazi aracı dahi değil ve o 33 gibi bir fiyata satılıyor.Olması gerekn hesapladığınız gibi 30dur ama renault maisin araç başına 5bin fazla alacağını tahmin etmek güç değil.
 

Ynt: Dacia Duster

Bu arac acaba sürekli 4 çeker mi yoksa 2 çekerde patinajı algılayıpta mı 4 çeker oluyor ? Arazi vitesi olmadığı görülüyor.
 

Ynt: Dacia Duster

mephamd' Alıntı:
Bu aracın rakibi olmamasından dolayı ilk başlarda 35ten yukarı satılacağını düşünüyorum.Tek rakibi chery tiggo ki o arazi aracı dahi değil ve o 33 gibi bir fiyata satılıyor.Olması gerekn hesapladığınız gibi 30dur ama renault maisin araç başına 5bin fazla alacağını tahmin etmek güç değil.
Aracı chery tiggo ile karşılaştırmak haksızlık olur bence. İşçilik ve servis avantajlarını+arkasındaki Renault imajını alırsanız bu aracın fiyatının (benzinli iki çeker) min. 35000 TL olacağını düşünüyorum. Rekabet edeceği klasman ise Nissan Qasqai'nin de bulunduğu crossover segmenti olacaktır. İşçilik ve aksesuar adına fazla beklentiye girmemek gerek ama Tiggo'dan daha iyi olacağını umuyorum. Kalite ve imaj açısından olmasa da fiyat açısından piyasadaki cross over'lara ciddi bir rakip olacaktır. Bence peynir ekmek gibi satacaktır. Şehir içi kullanım için iki çekerini almayı düşünürüm doğrusu.
 

Ynt: Dacia Duster

Fiyatın 35 binin üzerinde olacağını düşünen arkadaşlar, baz modelin (4x2 1.5 dci 85 hp) Türkiye'de maliyeti 25 bin liraysa eğer (28 bin %10 karla birlikte oluyor; lütfen yukarıda yazdığım formülü inceleyiniz) neden 35 bin üzerine, %25 karla satılsın ki? Evet, rakibi yok diye veya sadece tipini beğendiği için birileri koşa koşa gidip fazladan 5-10 bin vermeye razıysa satıcı da gerçekten durumdan yararlanmaya heveslenebilir o zaman. Böyle düşünürsek bu ülkede her şeyi başkalarından pahalıya almaya, kullanmaya mahkum kalırız, hem de onlardan çok daha düşük gelir düzeyimizle. Ha, parası bol olan gider Land Cruiser'ını alır zaten, Duster'in yüzüne bakmaz.

Yarın komşumuz aynı aracı 1 yıllık kazancıyla 11.500 euroya alıp, deposunu da yarı fiyata doldururken bize de belki 5 yıllık kazanca eşdeğer 17.000 euroyu layık mı görsünler? Saygılar.
 

Ynt: Dacia Duster

horse' Alıntı:
Bu arac acaba sürekli 4 çeker mi yoksa 2 çekerde patinajı algılayıpta mı 4 çeker oluyor ? Arazi vitesi olmadığı görülüyor.

Yanılmıyorsam konsolda 3 konumlu bir düğme var. Birisi tasarruf için sadece önden çekişli, diğeri aynen sizin dediğiniz şekilde, sonuncusu da en zor şartlar için sürekli 4x4 + merkezi diff lock. Low-range yok ama yerine 6 vites var, ve muhtemelen 1. vites L1, 2. vites H1, 6. vites de H5 gibidir.

Duster_konsol.jpg
 



Ynt: Dacia Duster

Ben 35 olsa alırım demedim,adamlar 35ten yukarı satar dedim,chery tiggo bunun sadece fiyat olarak rakibi olur.
Renault mais şu mantıkla çıkacaktır piysaya: 33e tiggo var,siz renault kalitesini,kendini kanıtlamış bir motoru ve yaygın servisi 35e almışsınız çok mu? Araba isterse 10 liraya mal olsun! Tekrar ediyorum,ben böyle düşünmüyorum,satıcılar böyle yapacaktır diyorum.Resmi satıcıda çalışmışlığım da vardır...
Birkaç yıl önce orta sınıf hatcbacklar 29lardan başlıyordu.c4,megane,astra... Şimdi? Neredeyse 40a dayandı baz fiyatlar,küçük hatcbackları getirdliler 30lara.Peki bu kadar maliyetli ne koyuyolar ki arbaya? Hiç!
Ben duster mantıklı bir fiyat olursa almak isterim,eğer ki hyundai yeni ix35i güzel bir fiyatla satarsa rekabet tatlı olur bizim için.Şehirde kullanmak isteyenler için hyundai daha iyi olur.Onun da 1,6sı olacak...
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,680
Mesajlar
1,522,118
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst