Ynt: Dacia - Duster ile Askıda Kalmak
Devam edelim....
Doğada sorunu kendisi çözmek lazım. Daha önemlisi, sorun çözmeden önce, sorun çözmeyi gerektiren duruma düşmemek lazım...
Nasıl kurtuldum?
Önce kriko ile ön tekerlekleri ayrı ayrı kaldırdım, altına biraz kocaman taşlardan destekler koydum. Sonra arka tekerleklerden birini kaldırdım, altına yine taş koydum. Bu arada, arabanın tam gövdesinin oturduğu yerde birkaç taş vardı, araba kalkınca onlar boşa çıktı onları da aldım. (Destek koymadan vinç ile çekmeye kalksaydım -yani vinç olsaydı da- o taşlar alta zarar verirdi.) Yaptığım destekleme işlemi arabayı askıdan tam kurtarmadı ama birazcık tekerleklerin tere tutunmasını mümkün kıldı. Sonra 4x4 ile geri manevrayla çıktım. (Şayet arabanın oturduğu yer çamur olsaydı, bir de taş olmasaydı herhalde çıkamazdım) Şayet 2x4 Duste olsaydı, yine çıkmak zor olurdu.
Sonuçlar:
1. Duster sınır tanımaz bir araç değildir, 21 cm. i geçen yükseklikteki bir tümsekte kalakalırsınız.
2.Duster ile hard off roada niyetlenmeyin, biryerlerini kırar yine kalakalırsınız.
3.Orman yollarında mutlaka birden fazla araç olmalı. (Üstatların tavsiyesi de buydu. Ama yer yakındı ve birilerine ulaşmak sorund değildi)
4.Yükseklik hesabınız yanlış olmasın, net ölçüm yapın, yine kalakalırsınız.
5.Zor durumlara ilişkin, mutlaka teorik bilginiz olmalı. Yoksa bakakalırsınız. (Pratik bizzat kazanılır)
6.Yanınızda mutlaka ekipman bulundurunuz, yoksa ah vah edip kalakalırsınız.
7.Aracınız çakmaa da olsa 4x4 olsun, çünkü zor durumlardan kurtulma ihtimaliniz daima 2x4 ten daha fazla olur.
8.Problemi gaza basarak veya arabayı bir şekilde zorlayaqrak değil aklınızı kullanarak çözebilirsiniz. (Bu ilk deneyimde aklımı kullandığımı düşünüyorum. Daha önce hiç araba kurtarmak zorunda kalmamıştım.)