cj3a restorasyon

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan burkayer Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 8
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 3,699

burkayer

Ana Kamp
Mesajlar
72
Tepkime Puanı
3
Yer
yozgat/boğazlıyan
Lise yıllarımda toplamak istediğim willys cj3a mı nihayet 2 yıl önce aldım. 1 yıl önce toplamaya başladım. Neden birsene sonra başladım? Aracın resimlerine bakınca neden beklediğimi anlarsınız tahmin ediyorum. Şu an Aracın kupasını yeniden yapıyorum.Tamamen elimden geldiğince orjinaline sadık kalarak topluyorum. Aracımı toplamaya başlamadan önce willys'in modelini belirlemeye çalıştım. Bu iş kafa karıştırıcıydı. Çünkü model olarak 1946 modeldi . Ama mb, cj2a, cj3a yoksa m38 mi olduğunu belirlemem gerekiyordu. Mb modelini ve m38 i eledim bariz farkları vardı. Ama cj2a ve cj3a arasındaki farklar fazla değil. Model tarihini göz önünde bulundurmam yanıltıcı bir detay çünkü ülkemizde çoğu aracın modeli ve özellikleri yanlış yazılmış. O yüzden aracın özelliklerini göz önünde bulundurdum. İnternet sitelerinden bu konuyla ilgili birçok kaynağa başvurdum.











 

Etiketler
Motor blok numarası erken cj3a olduğu kanısna vardım. Araştırmalarım sonucunda en belirgin ayırıcı özellik motor takozu bağlantı ayağı cj2a alarda arkaya doğru iken 3a da öne doğru bakıyor. Buda şase üzerindeki ayakların belirli bir açıda olduğunu gösteriyordu. Tabi bunun yanın ön cam tek parça havalandırmalı.
İlk önce elimizde anahtarlar, oksijen, keski taşları ile komple parçaladık. sökmek fazla uzun sürmedi. Keşke toplamada o kadar basit olsaydı. Şase çürük değidi. Sadece makas kulakları değişecek akü yeri ve direksiyon mili ve radyatör ayağının bulunduğu borunun değişmesi gerekiyordu.











 

Bağlantı borusunu çıkarmak için şase içerisindeki destek saclarını aldım daha sonra boruyu çıkartarak yeni yaptığım boruyu yerleştirdim. Makas bağlantıları ve kasanın bağlantı ayaklarının da sökülmesi ve yenilenmesi gerekiyordu. Bir kısmı kaynaklı bi kısmı vidalı olan makas bağlantılarının çizimlerini yaptım. Kendi yaptığım kalıpla bükümleri oluşturdum.







 

Tabi bunları perçinleyebilmem için perçin makinasına ihtiyacım vardı. Heşeyi kendim yapmaktan hoşlandığım için kolları sıvadım ve hidrolik perçin makinasını yaptım ve perçinledim. Yokluk insanı ne hale getiriyor. ?











 

şase destek sacı içerisindeki kopmuş ve bozulmuş somunları yerleştirerek kaynaklarını tamamladım. Eski uygunsuz akü yerini sökerek yeni yaptığım akü yerini yerleştirdim.











 



Eski ama orjinal fakat düzensiz olan tamponları yenilerini yaparak arka tamponu orjinali gibi perçinledim ön tamponu ise vidalı olarak taktim. Takmadan önce şase üzerindeki vida deliklerini düzenli hale getirdim.







 

 

orjinale sadık kalıyorum. bütün ölçüler orjinaline uygun olsun istiyorum. Kupayı kazıdım.(iyiki kumlatmamışım) çok fazla çürük vardı. Bende yeni bir kupa yapmaya karar verdim.











 

maaşallah çok iyi gidiyorsunuz , maharet ve teknik bilginiz bayağı ilerde.