Ynt: CJ nin Difransiyel ve Şanzımanlarının Su Almaması İçin Neler Yapmalı?
En kolay yöntem suya girmemek ;D Suya girildiği anda sorunlar başlıyor. CJ si olup da suya girmeyen de yoktur sanırım. O zaman suya nasıl girdiğimizden başlayayım. Kısa süreli ve derin olmayan su geçişlerinde hava filtresinden su aldırmaz distribütör ve bujilere su geçirmezseniz şanzıman ve diferansiyeller için su sorun olmaz. Ama biz en ağır su temasını göz önüne alalım. Yaklaşık 70-80 cm bir su birikintisi içerisine girip batıp en az 1 saat çıkarmaya uğraşıyorsanız. Bu durumda olması gerekenler.
1- Şanzıman ve difflerin havalandırma boruları bir hortum vasıtasıyla aracın suya giremeyecek kadar yüksek bir noktasına kadar uzatılmalı ve açık tutulmalıdır.
2- Tüm keçe ve contaların sağlam olduğundan emin olup, yağ kaçağı olmamalıdır. Unutmayın yağ çıkabiliyorsa, su da girer.
3- Aks bilyaları için yapılabilecek hiç bir şey yoktur. Uzun süre su temasından sonra kesinlikle kontrol edilip yağlanmalıdır.
4- Şaft ve aks mafsallarıda yağlanmalıdır. Bu çok önemli, neredeyse aracı yürüten bütün güç bu mafsallar üzerinden lastiklere iletiliyor.
5- CJ lerde aks keçeleri tek yönlü çalışır. Yani yağın dışarıya çıkmasını engelleyecek şekilde dizayn edilmiştir. Kısa süreli su temaslarında su girmez. Ama suyun için çok oynaşıp, haraket edilirse kesinlikle girer. Devamında kontrol edip gerekirse diff yağlarını değiştirmek gerekir.. Birde aklıma gelen bir yöntem; kovan içinde aks keçesinin oturdu yerin arka tarafına ikinci bir keçe için yer açıp, çift keçe kullanıp, suyun girişini engellemek. Yada kendi keçesini çift taraflı olan varsa ??? ki ben duymadım. ama vardır. bununla değiştirebiliriz.
6- En güzeli suya girmemek hele tuzlu suya asla..