anıl-bulut
Ana Kamp
- Mesajlar
- 36
- Tepkime Puanı
- 0
merhabalar değerli gezenbilir forumu üyeleri.daha önce bu forum sayesinde subaru forester ve nissan pathfinder arası tercihlerimde yardımcı olanlar ve fikir verenler sayesinde 2002 forester satın almıştım.foresteri yaklaşık 1 yıl gibi bir süreç kullandım ve subarunun ne olduğunu anladım.keyif aldım sattım.
şimdi yeni bir araç arayışı içerisindeyim ve tercihimi bu sefer jeepten yana kullanmaya karar verdim.jeep kj ve wj arasında gelgitler yaşıyorum.kj ler için edindiğim bilgilerde kimi servis 2.8 crd diyor kimi servis bu motor italyan ve sorunlu diyip 3.7 L beni yöneltiyorlar.2.8 crd ler 100.000 km de triger kayışı 120.000 de enjektör değişimi gerektiğini söyleniyor 3.7 L için ise hararet sorunu ile ilgili problemlerin yaşandığı belirtiliyor.wj içi ise 2.7 crd nin ekonomik araç için yeterli bir motor olduğunu duydum 4.7 ise 5.2 zj den yakıtta pek bir farkının olmadığından bahsedenler var(bana göre illaki fark vardır)kendim genelde şehir içi kullanıma sahip biriyim zaten diğer aracımda da bunları göz önünde bulundurarak satın almıştım.araziye pek çıktığım söylenemez yani stt lastiklere ve yükseltme kiti vinç bu tarz donanım gerektirecek offroad donanımlarına ihtiyaç duyacak kadar arazide gezmiyorum.benim için stabil araç donanımları şu an için yeterli en fazla all terrain lastik kullanırım.kj kasalara karşı tuhaf bir sempati duyuyorum ayrıca her ne kadar wj zj kadar piyasası olmasada ben seviyorum kj kasaları.uzun soluklu kullandığım için en azından kar gütme para kazanma amaçlı satın almıyorum.herkesin bütçesine göre araç var ve tamamen zevk meselesi.cherokee kj ve wj için 30 33 bin gibi bir rakam düşünüyorum.vergi konusunda ise hesaplı olmasından yanayım en azından senelik 850 gibi bir rakam düşünüyorum kimbilir bilmiyorum belkide hayal kuruyorum.kj 3.7 ler için 2002 2004 arası olanlar 400 tl gibi bir rakam söyleniliyor net bir bilgiye sahip değilim 2.8 crd hakkındaki uygulamayı bilmiyorum.tüketim için ise malum benzinli için lpg kullanmayı düşünüyorum ort tüketim için ise 0.37 ila 0.40 krş şehir içi dur kalk için crd olsun 3.7 olsun tüketimlerin bu değerlerde olacağının kanaatindeyim.kj 2002 den sonrakilerin arka fren tertibatı disk oluyor galiba.artı ve eksisi varmıdır(frende illaki vardır)diesel olsun benzinli olsun 140.000 km üzeri pek araç düşünmüyorum yüksek kmde bakım maliyetleri yıpranma satarken km yüksekliği dezavantajı.bu km aralıklarında diesel biraz zor alırım farkındayım.agresif yahut pilot ruhlu karakterli bir kullanıcı değilim araç nasıl kullanılması gerekiyorsa nasıl araca davranılması gerekiyor ise öyle bakarım aracıma zor araç arıza yapar bende çok hassas biriyimdir.kj limited renegade donanım farkları nerede ise aynı sayılır gözle bakıldığı zaman pek fark göremedim dış görüntü harici ama renegadenin arazi şanzımanında limitede göre fark varmı yokmu herhangi bir bilgi sahibi değilim gördüğüm farklar renegadede yarı deri kumaş döşeme vidalı dodik üst tavan rayları siyah jantlar tepe sisleri(amerikan modellerinde 4 adet sis varmış)şu anlık gözlemlerimin sonucu limitedden farkları bu.hangi model olur ise olsun tüketim konusunda 35 40 krş nin altında tüketim beklemiyorum hakkı neyse onu yakar bu araçlar kalkıpta şirket aracım clio dci ekonomisi beklemek biraz tuhaf olur.düşük kmli tercihimin detaylarında ise ağır maliyetli bakım masrafları yapmamak içindir.yoksa inanın sicili ne olduğu bakımlı saat gibi olduğunu bilsem düşünmeden 200.000 de bile olsa alırım.jeep kj ler için 2.8 crd ve 3.7L nin nerede ise aynı yaktığı söyleniyor.3.7 L nin dezavantajı crd ye göre bagaj lpg tank sorunu kapalı otopark sorunu vs vs.diesel ve benzinli kullanan değerli yorumculardan kj için tavsiyelerine ihtiyacım var.
kj 3.7 L olanlar 4 ileri otomatik 2.8 crd olanlar 5 ileri otomatik durumu gerçekmidir.bu araçların kj ve wj de her iki araçda otomatik vites ve arazi şanzımanında yürüyen aksamında akslarında şaftlarında problemler varmıdır.nelere dikkat etmeliyim ?
şimdi geleyim wj grand cherokeeye;aklıma birden bire giren arkadaşım saolsun kendiside zj 5.2 sahibi.
wj ve kj nerede ise aynı rakamlarda geziyor.(benzinlileri)wj de 3.1 td motoru kimse pek tavsiye etmiyor ve crd 2.7 ye göre piyasası da hayli düşük.2.7 crd motor mercedes ml 270 motoru ile aynı herhalde.wj 2.7 crd için ş.içi ort tüketim 11 ila 12 lt arası ş.dışı ort tüketim 8 ila 9 lt arası karma 13 lt olarak biliyorum ama rakamlar yanlış veya değişkenlik gösterebilir kullanıcılara göre.özel servisler resmen ikiye bölünmüş yarısı dieselci yarısı benzinci diesel için motor bakımları konusunda servislerin önemli noktalarda takılı kaldığı söyleniyor bu yüzden benzinli tavsiye ediyorlar sonuçta atmosferik motorla uğraşmak daha kolay diesele göre.4.7 v8 için ise ş.içi ort tüketim 23 lt ş.dışı 15 18 lt arası karma 20 lt gibi sonuçlara ulaştım.kısaca ş.içi 250 km de bir lt si 2.14 den lpg deposu fullemek gibi.diesel kaç km yapıyor bir depo ile ne kadara doluyor bilmiyorum wj alırken de düşük km li bakmaya çalışıyorum kimi az yaksın mantığı ile ön şaftı sökenler bile var ne kadar sağlıklı bilemiyorum wj ler için edindiğim bilgiler diesel olsun benzinli lpg li olsun şaft bağlantı körüklerine boşluklarına ve altında ön takıma detayla bakmamı söylediler.diesel motor yani 2.7 crd de kronik ağır bakım gerektiren bir bakım varmıdır.benzinli 4.7 de lpg de sorunlar arıza lambası katalatik konvertörden yanan arıza lambası vs yada başka bişey varmıdır.bir de öğrendiğim bilgilere göre kj olsun wj olsun daha önce hararet yapmamış yapsa bile onarımı doğru yapılmış olandan tercih yapmam gerekiyormuş.wj kj ye göre adı gibi grand cherokee yani büyük ve daha rahattır bundan hiç şüphem yok.eğer iki kasa arasında çok aşırı vergi ve yakıt farkı yok ise wj den yana tercihimi yapabilirim.4.7 de lpg simit tank takıldığından bağajın size kalması kj ye göre en büyük artısı benzinli versiyonda.wj de 33 bine yazdığım gibi buna kj de dahil pek diesel alamam gibi geliyor bana alsamda ağır bir motor bakımı ile karşı karşıya kalacağımın kanaatindeyim.jeep wj ve kj arasında benzinli versiyonda ;wj 4.7 v8 benzinli 3.7 v6 kj ye göre daha fazla tüketim (o konfora ve donanıma hak eder) wj 2.7 crd kj 2.8 crd de ise tüketim konusunda kasadan dolayı kj daha az yakar diye düşünüyorum.sonuç olarak her iki araçta 0.35 0.40 krş tüketimi sakin kullanımlarda bu değerleri yakacağını göze aldım
vergi olayına gelince ilk yazdığım gibi yıllık 800 üzeri bandrol ödemek biraz can sıkıcı(durum meselesi)aşırı yüksek bandrol ödemek istemiyorum bandrol konusunda bana söylenenler her iki araç için 800 pek geçmez diyorlar.lütfen yanlışım varsa şimdiden herkesten özürdilerim.bütçem doğrultusunda iki modelden tercih yapabilirim diye düşündüm yanılıyorda olabilirim.
şimdilik her iki araçta edindiğim bilgiler bu kadar.siz değerli forum kullanıcıları ve tüm jeep olsun diğer 4x4 kullananlardan yorumlarınıza,tavsiyelerinize,kişisel bilgilerinize,ortak mantıklı fikirlerinize ihtiyacım var yorumlar ve tavsiyeler üzerine benzinli olsun,diesel olsun kj ,wj olsunsizlerin sayesinde öteki aracımı aldığım gibi bu aracımı da sizlerin sayesinde tavsiyeler ile alıp keyifle binmek yüksek tamir masrafları etmek istemiyorum.
okurken göstermiş olduğunuz anlayış sabır ve şimdiden cevap ve yorumlarınız için sizlere teşekkürlerimi bir kez daha borç bilirim.herkese aracıyla sorunsuz problemsiz kullanışlar iyi forumlar...
şimdi yeni bir araç arayışı içerisindeyim ve tercihimi bu sefer jeepten yana kullanmaya karar verdim.jeep kj ve wj arasında gelgitler yaşıyorum.kj ler için edindiğim bilgilerde kimi servis 2.8 crd diyor kimi servis bu motor italyan ve sorunlu diyip 3.7 L beni yöneltiyorlar.2.8 crd ler 100.000 km de triger kayışı 120.000 de enjektör değişimi gerektiğini söyleniyor 3.7 L için ise hararet sorunu ile ilgili problemlerin yaşandığı belirtiliyor.wj içi ise 2.7 crd nin ekonomik araç için yeterli bir motor olduğunu duydum 4.7 ise 5.2 zj den yakıtta pek bir farkının olmadığından bahsedenler var(bana göre illaki fark vardır)kendim genelde şehir içi kullanıma sahip biriyim zaten diğer aracımda da bunları göz önünde bulundurarak satın almıştım.araziye pek çıktığım söylenemez yani stt lastiklere ve yükseltme kiti vinç bu tarz donanım gerektirecek offroad donanımlarına ihtiyaç duyacak kadar arazide gezmiyorum.benim için stabil araç donanımları şu an için yeterli en fazla all terrain lastik kullanırım.kj kasalara karşı tuhaf bir sempati duyuyorum ayrıca her ne kadar wj zj kadar piyasası olmasada ben seviyorum kj kasaları.uzun soluklu kullandığım için en azından kar gütme para kazanma amaçlı satın almıyorum.herkesin bütçesine göre araç var ve tamamen zevk meselesi.cherokee kj ve wj için 30 33 bin gibi bir rakam düşünüyorum.vergi konusunda ise hesaplı olmasından yanayım en azından senelik 850 gibi bir rakam düşünüyorum kimbilir bilmiyorum belkide hayal kuruyorum.kj 3.7 ler için 2002 2004 arası olanlar 400 tl gibi bir rakam söyleniliyor net bir bilgiye sahip değilim 2.8 crd hakkındaki uygulamayı bilmiyorum.tüketim için ise malum benzinli için lpg kullanmayı düşünüyorum ort tüketim için ise 0.37 ila 0.40 krş şehir içi dur kalk için crd olsun 3.7 olsun tüketimlerin bu değerlerde olacağının kanaatindeyim.kj 2002 den sonrakilerin arka fren tertibatı disk oluyor galiba.artı ve eksisi varmıdır(frende illaki vardır)diesel olsun benzinli olsun 140.000 km üzeri pek araç düşünmüyorum yüksek kmde bakım maliyetleri yıpranma satarken km yüksekliği dezavantajı.bu km aralıklarında diesel biraz zor alırım farkındayım.agresif yahut pilot ruhlu karakterli bir kullanıcı değilim araç nasıl kullanılması gerekiyorsa nasıl araca davranılması gerekiyor ise öyle bakarım aracıma zor araç arıza yapar bende çok hassas biriyimdir.kj limited renegade donanım farkları nerede ise aynı sayılır gözle bakıldığı zaman pek fark göremedim dış görüntü harici ama renegadenin arazi şanzımanında limitede göre fark varmı yokmu herhangi bir bilgi sahibi değilim gördüğüm farklar renegadede yarı deri kumaş döşeme vidalı dodik üst tavan rayları siyah jantlar tepe sisleri(amerikan modellerinde 4 adet sis varmış)şu anlık gözlemlerimin sonucu limitedden farkları bu.hangi model olur ise olsun tüketim konusunda 35 40 krş nin altında tüketim beklemiyorum hakkı neyse onu yakar bu araçlar kalkıpta şirket aracım clio dci ekonomisi beklemek biraz tuhaf olur.düşük kmli tercihimin detaylarında ise ağır maliyetli bakım masrafları yapmamak içindir.yoksa inanın sicili ne olduğu bakımlı saat gibi olduğunu bilsem düşünmeden 200.000 de bile olsa alırım.jeep kj ler için 2.8 crd ve 3.7L nin nerede ise aynı yaktığı söyleniyor.3.7 L nin dezavantajı crd ye göre bagaj lpg tank sorunu kapalı otopark sorunu vs vs.diesel ve benzinli kullanan değerli yorumculardan kj için tavsiyelerine ihtiyacım var.
kj 3.7 L olanlar 4 ileri otomatik 2.8 crd olanlar 5 ileri otomatik durumu gerçekmidir.bu araçların kj ve wj de her iki araçda otomatik vites ve arazi şanzımanında yürüyen aksamında akslarında şaftlarında problemler varmıdır.nelere dikkat etmeliyim ?
şimdi geleyim wj grand cherokeeye;aklıma birden bire giren arkadaşım saolsun kendiside zj 5.2 sahibi.
wj ve kj nerede ise aynı rakamlarda geziyor.(benzinlileri)wj de 3.1 td motoru kimse pek tavsiye etmiyor ve crd 2.7 ye göre piyasası da hayli düşük.2.7 crd motor mercedes ml 270 motoru ile aynı herhalde.wj 2.7 crd için ş.içi ort tüketim 11 ila 12 lt arası ş.dışı ort tüketim 8 ila 9 lt arası karma 13 lt olarak biliyorum ama rakamlar yanlış veya değişkenlik gösterebilir kullanıcılara göre.özel servisler resmen ikiye bölünmüş yarısı dieselci yarısı benzinci diesel için motor bakımları konusunda servislerin önemli noktalarda takılı kaldığı söyleniyor bu yüzden benzinli tavsiye ediyorlar sonuçta atmosferik motorla uğraşmak daha kolay diesele göre.4.7 v8 için ise ş.içi ort tüketim 23 lt ş.dışı 15 18 lt arası karma 20 lt gibi sonuçlara ulaştım.kısaca ş.içi 250 km de bir lt si 2.14 den lpg deposu fullemek gibi.diesel kaç km yapıyor bir depo ile ne kadara doluyor bilmiyorum wj alırken de düşük km li bakmaya çalışıyorum kimi az yaksın mantığı ile ön şaftı sökenler bile var ne kadar sağlıklı bilemiyorum wj ler için edindiğim bilgiler diesel olsun benzinli lpg li olsun şaft bağlantı körüklerine boşluklarına ve altında ön takıma detayla bakmamı söylediler.diesel motor yani 2.7 crd de kronik ağır bakım gerektiren bir bakım varmıdır.benzinli 4.7 de lpg de sorunlar arıza lambası katalatik konvertörden yanan arıza lambası vs yada başka bişey varmıdır.bir de öğrendiğim bilgilere göre kj olsun wj olsun daha önce hararet yapmamış yapsa bile onarımı doğru yapılmış olandan tercih yapmam gerekiyormuş.wj kj ye göre adı gibi grand cherokee yani büyük ve daha rahattır bundan hiç şüphem yok.eğer iki kasa arasında çok aşırı vergi ve yakıt farkı yok ise wj den yana tercihimi yapabilirim.4.7 de lpg simit tank takıldığından bağajın size kalması kj ye göre en büyük artısı benzinli versiyonda.wj de 33 bine yazdığım gibi buna kj de dahil pek diesel alamam gibi geliyor bana alsamda ağır bir motor bakımı ile karşı karşıya kalacağımın kanaatindeyim.jeep wj ve kj arasında benzinli versiyonda ;wj 4.7 v8 benzinli 3.7 v6 kj ye göre daha fazla tüketim (o konfora ve donanıma hak eder) wj 2.7 crd kj 2.8 crd de ise tüketim konusunda kasadan dolayı kj daha az yakar diye düşünüyorum.sonuç olarak her iki araçta 0.35 0.40 krş tüketimi sakin kullanımlarda bu değerleri yakacağını göze aldım
vergi olayına gelince ilk yazdığım gibi yıllık 800 üzeri bandrol ödemek biraz can sıkıcı(durum meselesi)aşırı yüksek bandrol ödemek istemiyorum bandrol konusunda bana söylenenler her iki araç için 800 pek geçmez diyorlar.lütfen yanlışım varsa şimdiden herkesten özürdilerim.bütçem doğrultusunda iki modelden tercih yapabilirim diye düşündüm yanılıyorda olabilirim.
şimdilik her iki araçta edindiğim bilgiler bu kadar.siz değerli forum kullanıcıları ve tüm jeep olsun diğer 4x4 kullananlardan yorumlarınıza,tavsiyelerinize,kişisel bilgilerinize,ortak mantıklı fikirlerinize ihtiyacım var yorumlar ve tavsiyeler üzerine benzinli olsun,diesel olsun kj ,wj olsunsizlerin sayesinde öteki aracımı aldığım gibi bu aracımı da sizlerin sayesinde tavsiyeler ile alıp keyifle binmek yüksek tamir masrafları etmek istemiyorum.
okurken göstermiş olduğunuz anlayış sabır ve şimdiden cevap ve yorumlarınız için sizlere teşekkürlerimi bir kez daha borç bilirim.herkese aracıyla sorunsuz problemsiz kullanışlar iyi forumlar...