Çekme Karavanla İlk Seyahat

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan akınanılaltın Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 33
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 22,848

akınanılaltın

hAyrAn hAyrAn seyret ister kAtıl ister vAzgeç !
Mesajlar
46
Tepkime Puanı
40
Yaş
34
Yer
İstanbul
Merhabalar,

Geçen ay aldığım Erba 3.40 karavanımın hazırlıklarını tamamladıktan sonra ilk seyahatimi her zaman olduğu gibi yalnız gerçekleştirdim.

Çektiğim araç Peugeot 5008 1.6 D otomatik


Öncelikle İstanbul dan Sakarya Karasu ya gittim.
Yol üstünde Erba Karavan a uğrayıp bazı eksiklerimi giderdim. Gayet yardımcı oldular sağolsunlar.

2 gün Karasu da konakladıktan sonra sabah yola çıkıp akşam Salda Gölü'ne vardım.
Google Maps yardımı ile sözde kestirme yolu tercih ettim, fakat çok büyük bir hataydı benim için.
Çardak sapağından girip Beylerli üzerinden Hayriye Köyünden geçerek Saldaya vardım.
Eğer Salda ya giderken bu rotayı izleyecekseniz aracınızın 4x4 2.5 in altı olmaması gerekli ve arkanızda karavan olmamalı .
20km yolu yaklaşık 2 saatte kat ettim, hiç bir şekilde asfaltı olmayan ve 10 km hızı geçemeyeceğiniz çok kötü bir dağ yolu.
Tavsiyem alternatif yolları deneyin.
Diğer bir taraftan baktığımda da değişik yeni köyler, baraj ve orman arazisi görmüş oldum ve aracın arkasında 820 kg varken
(Evet yolda kantara soktum ve 2014 model Erba 3.40 Çekme Karavanın ağırlığı 820 KG) Peugeot 5008 in sorunsuz bir şekilde (tiptronik yardımı ile) yol aldığını gördüm.


Sonunda Salda' ya vardım ve gölün hemen kenarına Karavanı çektim.

Kendime güzel bir yorgunluk sofrası kurup gölün dalga seslerini dinlerken arkadaşlar edinip güzel muhabbet ettik.



Sabah uyandığımda gözümü açıp camdan baktığımda ki manzarayı (Göl kenarında uyanmak) görünce dün akşam çektiğim zorluğun karşılığı işte bu dedim.
Yüzümü yıkamadan göle girip kendimi ödüllendirdim.



Göle girip çıktıktan sonra kahvaltı ve İzmir yoluna koyulma faslı gelmişti.
Dün ki işkence yolundan sonra dönüş yolum problemsiz ve tertemiz yoldu.
İzmir e kadar sorunsuz yoluma devam ettim, İzmir Bayraklı da bir düğüne katılacağım için yakın bir yerde konaklamam gerekiyordu ve bir kaç karavancı büyüğümden Bostanlı önerisini aldım,
Benle beraber toplamda 10 kadar karavan vardı.
Güzel gün batımını izleyip, İzmir' li musafir perver arkadaşların çayını içtim.


Bostanlı kapalı pazarının karşısında ki cepte 3 gün konakladım ve Avşa mı Bozcaada mı diye düşünerek yola çıktım.
Bozcaada ya çok gittim (Karavanla hiç gitmedim) Avşa yı ilk defa göreceğim için Avşa' yı tercih ettim.

Avşa Altınkum da bulunan Saphire Beach de çok güzel bir konuma yerleştim.
Sağ olsunlar elektrik de verdiler ve burada da 3 gün geçirdim.






Toplamda 2.000 KM yol yaptım ve km de ortalama 0,37 krş mazot yaktı.

Karşılaştığım problemler :

Karavanı çekme konusnda hiç bir problem yaşamadım onun dışında

1- Güneş panelinin aküye enerji basmaması sonucu buzdolabımın bir süre çalışmaması (Sonra dan ERM Teknoloji Erim BURKUCU ile görüntülü konuşma yaptığımda akü-güneş paneli arasındaki kablolardan birtanesinin çıkmış olması sonucu problem yaşadığım görüldü ve sorun giderildi)
1x 100 lük esnek panel
2x 40 lık standart güneş paneli ile anlık 7-8 amper enerji elde ettim.

2-Karavanın duş teknesinin tam düz olması sebebi ile duş sonrasında kalan suların tahliyesi biraz problem oldu.

şimdilik aklıma gelenler bunlar, aklıma gelen sorunları yorum olarak tekrar yazacağım.

Saygılar.
 

Güzel bir seyahat olmuş. Karavancı adayı olarak bir kaç sorum var:
Herhangi bir polis denetlemesine takıldınız mı?
Takıldıysanız 820 kg sorun oldu mu? İleride sorun oluşturacağını düşünüyor musunuz?

Onun dışında manzaralar ve yemekler şahane gözüküyor. Nice güzel seyahatlere...
 


Karavanı ilk aldığımda dönüş yolunda Kurtköy tarafında Mehmetçik Vakfı girişinde detaylı bir arama yaptılar.

Karavanın kilosunu sordular ben de 750kg altı olarak aldım dedim.
Nasıl ispat edeceksiniz diye sorduğunda '' Ben 750kg altı diyorum, isterseniz tartabilirsiniz.'' dedim.
O an öyle bir imkanı olmadığı için karavanın ve çeki demirinin fotoğraflarını çekip whatsapp dan polis grubuna gönderdi.
Oradan gelen cevap '' Küçük karavanlar büyük olasılıkla 750kg altındadır, çeki demiri işli ise problem yok.'' dendi.
Ve bir yarım saat sonra gönderdiler.

Tecrübeli kullanılar daha iyi bilirler elbette ama ağırlık ölçen hiç bir memura rastlamadım. Zaten yollarda o kadar çok ağır vasıta var ki bize sıra gelmez diye düşünüyorum.
 

merhaba,

öcelikle karavanınız ile iyi gezmeler dilerim.

Salda ya kadar inmişken fethiye ya da kaş yapabilseniz daha iyi olurmuş ama İzmir mecbur olmuş

benim sorum özellikle de yokuş çıkarken ya da rampa yukarı dur kalk durumunda aracın tepkileri nasıldı?
çünkü 5008 zaten büyük ve 1,6 dizel otm kombinasyonu ile pek atak bir araç değil.
arkasında 850 kg ile otm şanzıman zorlanmış olması gerekiyor. bunu da rampa yukarı sürüşlerde şanzımanda ısınma ya da balata kokusu varsa ancak anlayabilirsiniz. eğer zorlanma var ise baskı balata normalden çok daha erken bitecektir. bildiğim kadarı ile aşınma olup olmadığı hakkında servis de kesin ve net bilgiler veremiyor.

aracınız kaç km de şu an?

yolda araça ilgili olarak sorun yaşamamışsınız fakat herhangi bir zorluk ile karşılaştınız mı?
 

Teşekkür ederim, sağolun.

Kaş, Datça, Fethiye ye planım vardı aslında ama dediğim gibi zorunluluktan dönmek durumunda kaldım

Rampa da yukarı doğru, hatta topraklı bir yola bile denk geldim (tamamen durup devam etmeme rağmen) zorluk diyebileceğim bir sorun yaşamadım ya da patiye bile düşmedi araç.
Bazı rampa yollarda tır sollamak zorunda kaldığım zamanlar özellikle tiptronik e ihtiyacım oldu.
5008 in otomatik vitesi tek kavrama sebebi ile pek elverişli değil, özellikle 2015 Qashqai den sonra Peugeot benim suratımın asılmasına sebep olabiliyor.
Karavanı çekiyorken ağırlığını hissediyorum ama hızımı 90km ye sabitleyince yokuşlarda bile çok zorlanmıyor.

5008 i tercih etme sebebim gerçekten çok geniş ve çok konforlu bir araç (vites geçişleri hariç). Adamlar konfor için her şeyi yapmışlar.
Özellikle uzun yolda aileler için tavsiyemdir.

Balata kokusu tek bir yerde geldi o da Salda köy içinde, yokuşta kaldım ve geri geri çıkmak zorundaydım, kokuyu sadece orada aldım.

Aracım 110.000 km de.

Zorluk dediğiniz eğer arabayı zorlayacak yol ise Çardak'tan sonra saptığım Beyerli, Hayriye ve Doğanbaba köylerinde yol gerçekten çok zordu
isyan ederek indim dağın arasından ama araba bir problem çıkarmadı
 



bu tip yarı otomatikler karavan çekiminde ileride sorun çıkartma ihtimaline sahipler, aklınızda olsun derim.
hatta ufak hacimli tam otomatik araçlar da da sorun çıkma ihtimali var..

diğer yandan 5008 zaten karavan boyutlarında, tek gezerken karavana ihtiyaç bırakmayacak bir araç
konforu da çok yüksek, tek sorun sizin de dediğiniz vites, o da 1. vites ilk kalkış sallaması ve 1-2 karmaşası dışında sürüş konforu da çok yüksek.

kaş konusunda bir çok öneride bulunabilirim. geçen sene kasım 20 de döndüm ve öğlen saatlerinde denize girebiliyordum havanın açık olduğu günlerde, hatta kasım 12 de kaputaş da denizdeydim

ama özellikle de eylül 15 sonrası gitmeyi düşünen var ise bence kamp yapmaya gitmesin, pansiyon ya da otelde kalıp aynı fiyatlara çıkabilir çünkü.
 

Gerçekten iştah kabartan bir gezi olmuş. İçim de ki karavan sevdası tekrardan hareketlendi diyebilirim.
İyi tatiller.
 






güzel gezi ve notlar. daimi olur umarım.
vitesin ömrü açısından pek iyi haber değildir karavanlar. erken masraflardan kaçınmak için özellikle düşük hızlarda vites seçimini siz yapabilirsiniz. sanzıman sürekli degisim yapmayacagı için düşen kavrama yapma sayısı sanzımanın ömrünü uzatacaktır.
geri manevra sırasında kaplinin arkasındaki fren kilidini sabitlemiş miydiniz ?
tüketimin artış yüzdesini hesapladınız mı ?
benim erba340 topuza 150kg yakın yük veriyor. ağır eşyaları karavanın arkasına koyarak bir hayli azaltabildim. sizde bu sorun var mı?
saygılar
 

Merhaba ilk deneyim için başarılı ve güzel bir deneyim olmuş. böylesi güzel gezilerinizin devamını dilerim.
Biz 82 günlük Marmara,Trakya gezisini bayramın 2. günü tamamlayıp eve döndük , uzun gezilerin hayalini şimdiden kurmaya başladık.
14 Eylülde sadece erkek arkadaşlar ile 4 günlük bir kamp planladık önce bu kampımızı yapalım sonrası başka geziler nasip olur inşallah. herkesin gönlünden geçenlerin gerçekleşmesi dileği ile.
 

Merhabalar;
Öncelikle hayırlı uğurşu olsun.Hayalinizi gerçekleştirmissiniz.
Bende 5008 sahıbı olarak nacizane bir tavsiyede bulunmak isterim.Kimileri için çok tartışmalı bir konu olmak ile beraber yaklaşık 1 yıllık tecrübemi paylaşacağım.
Bende 1 yıl önce 5008 aracıma chiptuning uygulaması yaptırdım.Size kısaca özetlemem gerekirse şu anda eskisine göre rampalarda 1 büyük vites ile çok daha rahat yokuş çıkıyorum.Aracta aynı sürüş standartlarında kesinlikle rahatlama ve sessizlik var.Yakıt tüketimi düştü.Torkunuzda ciddi şekilde artacağından doğru orantıda çekiş gücünüz artacaktır.
 

Teşekkür ederim, hepimiz için daimi ve ağız tadıyla olur umarım.
Vites seçimini özellikle yokuşlarda ben üstleniyorum, düz yollarda otomatiğe alıyorum.
Yakıt tüketimi 0,25 krş dan 0,37 krş a yükseldi, bu güzel bir rakama benziyor.
Ben topuza yüklenen ağırlığı hesaplamadım ama kantarda toplam ağırlık içerisinde herhangi bir özel eşya olmamasına rağmen 820 kg çıktı.
Ben bavul gibi yükleri arabamda taşıyorum, bu doğru mudur yoksa karavanda mı taşımalıyım bilemedim.
 

Merhabalar, teşekkür ederim.
Ben de düşünmüştüm ve bir kaç arkadaşım da önermişti.
5008 kullanan birinden bunu duymak araştırmalarımı arttırmama sebep olacak.
bilgilendirmeniz için teşekkürler.
Selamlar.