Çekme Karavan Su Alma Korkusu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan fatih855 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 15
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 5,055

fatih855

Ana Kamp
Mesajlar
28
Tepkime Puanı
13
Merhaba,
İlk karavanımı almak için araştırma içindeyim. Bütçe 300.000 TL
iki alternatif var, kompozit malzeme karavan ya da monoblok fiberglass karavan.

kompozit malzeme ile üretilen karavanlarda su alma sorunu sizce çözüldü mü?
Geçen bir carpento 360 sahibi ile konuştum, 6 sonra karavanı su almış.
4-5 farklı üretici ile konuştugumda. yılda bir sefer silikonları kontrol etmek gerektiğini, 2 yılda bir komple silikon bakımı gerektiğini söylediler. Bir de yolda sürekli esneme yaptıgı için, sanki sonradan hep sorun olacak gibi bir korku var içimde. Gerçekten gözüm kapalı 10 yıl su almayacak kompozit karavan yapan bir üretici var mı ?
 

Monoblok karavanlar 10 yıl su almama garantisi veriyorlar. Diğerlerinde ise, belirttiğiniz gibi sürekli bir bakım prosedürü işletmek gerekiyor. Biraz da şansa bağlı. "Dünyanın en uyduruk karavanı" Mega Karavan'dan almış olduğum karavanı bile yaklaşık 2 yıl, 2 bin küsur km. kullandım, kapısından elektriğe bile çarpıldım ama hiç su alma olayı yaşamadan sattım.
Bence en garantilisi monoblok gövdeli karavanlar. Gövdeden veya tabandan su alma şansı yok.
 

.
Avrupa marka karavanlara güvenebilirsiniz.

* Çağdaş karavan üretiminde yeri olmayan “monoblok karavan avantajı”, karavancılıkla ilgisi olmayan bizdeki basit bir akıl yürütmenin eseri olmalı.
Avrupa’da su geçirmez olacağından, aman monoblok gövdeye yönelin diye bir argüman duyamazsınız.

* Zaten Türkiye’deki durumu silikon önerisi gayet güzel açıklıyor.
Çekme karavan birimleri, yapışma özelliği olduğu halde aslında bir dolgu maddesi silikonla değil, en azından MSPolimer yapıştırıcı ile yapıştırılmalı.



Karavanların Türkiye’deki fiyatlarını bilmediğimi eklemeliyim.
 
Son düzenleme:

Monoblok karavanın diğerlerine göre nasıl bir dezavantajı var?
Benim bildiğim avantajları; alttan üstten su almaz olması, ses ve ısı yalıtımının kesintisiz ve mükemmele yakın yapılabiliyor olması, iç iskelete ihtiyaç duymadan bu ağırlıktan bağımsız olarak stabil bir kabuk yapısı oluşturabilmesi, hafiflik.
 





Kokunun etkinliği ve kalıcılığı tamamen malzeme ve uygulama kalitesiyle ilgili. Monoblok karavanlar iç ve dış kabuk monoblok olarak yapılıp arası yüksek dansiteli köpükle doldurulabiliyor ve görseldeki gibi metal bir iskelet sistemine ihtiyaç duymuyor. Ayrıca içi ve dışı sonradan boyanmıyor, kalıptan son kat boyalı olarak çıkıyor.
Yüzeylerin dalgalı görünüp görünmemesi ise tamamen tasarımla ilgili. Geniş düz yüzeyler dalgalı görünür. Sac gövdeli taşıtlarda da aynı şey görülür. Böyle yüzeylere uygulanacak ve estetiğe katkı sağlayacak girintili veya çıkıntılı hatlar bu sorunu da ortadan kaldırır.
Mükemmel işçilik ve teknikle yapılmış bir kompozit karavanla, mükemmel işçilik ve teknikle yapılmış bir monoblok fiberglas karavan arasında mukayese yapmak bile abes olur bence.
 


Tekne üreticisi ve ihracatçısı Esmarin'in tekne üretim teknolojisini karavana uyarlayarak ihracatını da yaptığı karavanları incelemenizi öneririm. Karavan imalatçısı firmanın adı Mono Karavan. İnternet siteleri çok iyi değil, YouTube'dan fuar videolarını incelemenizi öneririm. Tatmin edici bilgiler alabilirsiniz. Ben de üretim teknolojilerinden bu yolla haberdar olmuştum.

Edit: Şu anda benim karavanım da burada yapılıyor. Birkaç gün önce kalıptan çıktı, imalatı devam ediyor.
 

arkadaşlar tecrübeleriniz ve paylaşımlarınız için çok teşekkür ederim.

RamizDAYI, Koku başlığını okudumi 10-15 gün sonra geçtiğini söylemişti karavan sahibi. Gövde ile alakalı değildi.

MS polimer malzeme kullanarak gerçekten sağlam güzel yapıştırma yapan firmalar hangileri? Biliyor musunuz?

 



Monoblok karavanın diğerlerine göre nasıl bir dezavantajı var?
Ben dezavantajları olduğunu değil hiç konu bile edilmediklerini söylemek istemiştim. Marka karavanlar birkaç sene sonra akmaya başlasa zaten hemen piyasadan kaybolurlardı. Buradaki tüketici hiç affetmez.
Üstelik uyguladıkları içten dışa gayet verimli bir üretim tarzı için bu monoblok yapı nasıl avantajlı olabilir ki.

Google’a “ MS Polimer yapıştırıcı “ yazınca çıkması lazım.
 
Son düzenleme:



Evet ben de izledim. Çok beğendim ama bütçemi aşıyor. 2.el baktım, ilan pek yoktu. Eğer bütçem içinde temiz bir 2.el bulursam hiç düşünmeden alırım.
Şimdi 2.ellerine baktım, 2.elde bile 450-500 bin. Bir sonraki karavana artık bütçemin çok üstünde
 

Bugün çok fazla karavan imalat videosu ve fuar videosu izledim. Sanırım ctp çok parçalı kahramanlar da su alma problemine gerçekten çözen firmalar var. Capella karavan da bunlardan biri, monoblok karavan gibi 10.yıl sızdırmazsın garantisi veriyor. Ve 3.8 modeli full donanın ile 750 kg altında.

Bu sızdırmazlik süresi ciddi bir süre, nasıl bir işlem ile birleşiyor, bilen var mı? Ya da hır video var mı ?