Karavan konusunda (moto veya çekme) aklınızda bir proje geliştiriyorsunuz,henüz yapım aşamasına geçmeden O kadar sorunlar çıkıyor,gülünü seven dikenine katlanırdan daha fazla.....
Motorlu karavanların trafik sigortalarının yüksek maliyeti,Tip onayı,TUV vizesi,vergisi......
Çekme karavanın ehliyet sınıfı(Bu sınıf BE oldu)Tip,TUV,Fren sistemi onaylı..
Her iki sisteminde olumlu ve olumsuz tarafları var.
Birinde araca bağlısınız,diğerini bırak git....
Moto her yıl vize,çekme 2 yılda bir....
Hız sınırları farklı...
Avantaj-Dejavantaj farklılıkları uzarda gider.....
Her ikisi arasında tercihte çekme karavan olsun derken,bir kere bu çekme karavan konusunda ülkede araba pazarı gibi bir pazar yok.Avrupa ve Amerika da yapılanlar her konuda örnek alınacak durumda.Sağlamlığı,işçiliği v.b.
Ülkede yapılan imalatlara da ,burada bir şey yazmak istemiyorum.
Römork konusunda çok iyi olabiliriz,sağlam şasi tonajlı ürünler...karavan bambaşka bir imalat....
Adam montajda malzemeyi ,paslanabilecek vasıfta akıllı vida ile şasiye deliyor.Krom malzemeler neden var ?
Alt şasi profilden antipas boyalı,daha sonra unutulan her türlü aksam sonradan montaj ve yeni yeni delikler.
Yağmurda akan tavan,yolda sarsıntıdan yere düşen tavan dolapları.
Ürün ve trafik emniyeti için belgeli ve kaliteli malzeme kullanılsın,kontrol olsun...Kişisel olarak bu iş dışarıdan proje,resmi onay desteği ile olamıyorsa .....Moto ya veda,Çekmeye de veda...veda artık herşeye demek kaldı.....
Amerika ve Avrupa daki karavan yaşantıları ve insanların ilgilerine bir bakın;bir de Türkiye nin bu konudaki kültür ve yaşantısına bakın.Karavanın varsa zenginsin hesabımı yapılır nedir?